Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?
Kommentit (669)
kun lauloi niistä daisareista. Ihmettelin vaan että mitkä daisarit, liittyykö ne jotenkin autoon.
Nyt tiedän. Ei liity autoihin.
samaan sarjaan kuuluu: luulin että kaikki kivennäisvesi on Vichyä.
Kyse ei siis oliutkaan tupakoinnista, vaan turkkilaisesta tuvassa asuvasta koista (sellainen perhonen). Minä jo luulin, että kovinpas lapsille tupakoinnista voidaan laulaa...
Ihmiset tilaavat ravintolassa härkää eivätkä tajua, että se on vaan se lehemä. Saatana se kotimainen mansikki sieltä laitumilta. Tai jos on brasseista niin sit se on brassimansikki, lehemä ku lehemä.
En tiedä vastasiko kukaan, mutta mä vastaan nyt. :P
Kimalainen on se iso pyöreä karvainen. Ampiainen ja mehiläinen ei muodoltaan eroa kovin paljon toisistaan (tai no eroaa mutta en osaa tähän hätään selittää), mutta ampiainen on väriltään selkeän keltamustaraitainen, mehiläisessäkin on raitoja mutta se on ruskehtavampi väriltään.
Ainakin ampiaiset ja mehiläiset voivat pistää. Kimalaisista en tiedä, kai nekin voi. Amppareita pidetään yleensä ärhäkämpinä pistämään kuin mehiläisiä, mutta en tiedä onko tämä jotain urbaania legendaa...
Vasta vuosi sitten rakas mieheni selvensi popedan kappaleen " matkalla alabamaan" tarkoitusta. Mä luulin vaika kuinka kauan, että se laulu kertoo leipomisesta :D, sanoin miehellekki, että " no onpa järkevää keksiä laulu jostain leipomisesta, tylsä." Mies sitten selvensi, että ei taida ihan perinteisestä leipomisesta olla kyse siinä biisissä :D :D
Selvisi sitten yhdessä tietokilpailupelissä, et ei näin ole. Olin tietty hehkuttanut, että olenko ainut joka tietää G-llä alkavan jäätikön.
Oma ahaa-elämykseni:
Kakarana Lippulaulua laulettaessa ihmettelin usein kohtaa " ...sun jäljessäs' käymme / teit' isäin astumaan" . Pähkäilin pienessä päässäni, mitä se lippu oikein oli tehnyt ja mitä se oli saanut isän tekemään?! Heppatytön mielessä termi " astuminen" kun vielä liittyi johonkin ihan muuhun kuin kävelemiseen. :P
Unohdin autuaasti koko asian, kunnes muistaakseni viime vuonna tätä palstaa lukiessa koin herätyksen: kyse olikin siis pitkin " isien teitä" astelemisesta! Ymmärryksen ilo oli niin suuri, ettei edes hävettänyt, kun riemastuneena selitin asiaa läheisilleni. :D
aihe yllätyksenä perhevalmennuksessa.
Vierailija:
Kyse ei siis oliutkaan tupakoinnista, vaan turkkilaisesta tuvassa asuvasta koista (sellainen perhonen). Minä jo luulin, että kovinpas lapsille tupakoinnista voidaan laulaa...
Kimalaisen ja mehiläisen ero selvisi nyt vasta tästä ketjusta. Sekä tuo vessojen viemärien vesitilanne.
Ikää 35 ja mies ei ole parinkymmenen vuoden aikana koskaan hakenut minulle paperia. Ihan olen itse käynyt pesulla=)
Papua-Uuden-Guinean itsenäinen valtio eli Papua-Uusi-Guinea on saarivaltio Melanesiassa. Se muodostuu Uuden-Guinean saaren itäosasta sekä sen lähettyvillä olevista pienemmistä saarista. Se sijaitsee Australian pohjoispuolella lounaisella Tyynellämerellä, juuri päiväntasaajan eteläpuolella. Muut naapurivaltiot ovat Indonesia, jolle saaren länsiosa Länsi-Irian kuuluu, sekä meren erottamina Mikronesian liittovaltio pohjoisessa ja Salomonsaaret kaakossa. Vuonna 1975 itsenäistynyt valtio kuuluu Brittiläiseen kansainyhteisöön.
Tälläisen löytää ihan netistä!
Hauska ketju tää kyllä on! Varmaan monen vuoden takaa, kun on noita linkkejäkin saanut joskus laittaa!
Napakivi oli mullekin uotpiaa tähän saakka. Monia muitakin asioita näköjään olen luullut väärin.
Nuorena (n.10) luulin että vauvoja tehdään siten, että äiti nielee vauvojen siemeniä ja ne kasvaa sit mahassa =)
Onneks on asia sittemmin selvinny myös mulle.
valkeni vasta muutama kuukausi sitten minulle.
Vierailija:
Mulle oli lapsena epäselvää, mikä on " sijaltainen" Levolle lasken luojani -iltarukouksessa. Olin varmaan 20 kun tajusin.
Murresyistä kun se oli vielä äännetty, että " sialtain en nousisi" , niin mummo oli yhdistänyt sen mielessään jotenkin sikoihin ja rukouksen jälkeen pyytänyt Taivaan Isää suojelemaan myös lehmiä ja lampaita jne.
Vierailija:
Ikää 35 ja mies ei ole parinkymmenen vuoden aikana koskaan hakenut minulle paperia. Ihan olen itse käynyt pesulla=)
Lisäksi samaan paperiin voi niistää nenänsä, niin ei tarvitse illalla/yöllä erikseen lähteä muualle niistämään, jos tarve iskee. Olen muuten pölyallergikko ja minulla on tässä tietokonepöydälläkin vessapaperirulla, jos nenäni sattuu sille päälle...
Mutta kuka tietää, mitä se " Atatürk klasumoi" tarkoittaa siinä laulussa? Tiedän kyllä kuka Atatürk on, mutta mitä se klasumoi on? Onko se A:n sukunimi vai joku verbi?
T. Tyhmä
Vierailija:
Vierailija:
Kyse ei siis oliutkaan tupakoinnista, vaan turkkilaisesta tuvassa asuvasta koista (sellainen perhonen). Minä jo luulin, että kovinpas lapsille tupakoinnista voidaan laulaa...Kimalaisen ja mehiläisen ero selvisi nyt vasta tästä ketjusta. Sekä tuo vessojen viemärien vesitilanne.
luulin pitkään, että härkä on oma eläinlajinsa :D