Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?

Vierailija
03.06.2005 |

ja luulin, että suomenruotsalaiset on ihmisiä.

Kommentit (669)

Vierailija
341/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin pitkään, että härkä on oma eläinlajinsa :D

Vierailija
342/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lauloi niistä daisareista. Ihmettelin vaan että mitkä daisarit, liittyykö ne jotenkin autoon.

Nyt tiedän. Ei liity autoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan sarjaan kuuluu: luulin että kaikki kivennäisvesi on Vichyä.

Vierailija
344/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei siis oliutkaan tupakoinnista, vaan turkkilaisesta tuvassa asuvasta koista (sellainen perhonen). Minä jo luulin, että kovinpas lapsille tupakoinnista voidaan laulaa...

Vierailija
345/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tilaavat ravintolassa härkää eivätkä tajua, että se on vaan se lehemä. Saatana se kotimainen mansikki sieltä laitumilta. Tai jos on brasseista niin sit se on brassimansikki, lehemä ku lehemä.

Vierailija
346/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vastasiko kukaan, mutta mä vastaan nyt. :P

Kimalainen on se iso pyöreä karvainen. Ampiainen ja mehiläinen ei muodoltaan eroa kovin paljon toisistaan (tai no eroaa mutta en osaa tähän hätään selittää), mutta ampiainen on väriltään selkeän keltamustaraitainen, mehiläisessäkin on raitoja mutta se on ruskehtavampi väriltään.

Ainakin ampiaiset ja mehiläiset voivat pistää. Kimalaisista en tiedä, kai nekin voi. Amppareita pidetään yleensä ärhäkämpinä pistämään kuin mehiläisiä, mutta en tiedä onko tämä jotain urbaania legendaa...

Vierailija
347/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta vuosi sitten rakas mieheni selvensi popedan kappaleen " matkalla alabamaan" tarkoitusta. Mä luulin vaika kuinka kauan, että se laulu kertoo leipomisesta :D, sanoin miehellekki, että " no onpa järkevää keksiä laulu jostain leipomisesta, tylsä." Mies sitten selvensi, että ei taida ihan perinteisestä leipomisesta olla kyse siinä biisissä :D :D

Vierailija
348/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi sitten yhdessä tietokilpailupelissä, et ei näin ole. Olin tietty hehkuttanut, että olenko ainut joka tietää G-llä alkavan jäätikön.

Vierailija
349/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ahaa-elämykseni:

Kakarana Lippulaulua laulettaessa ihmettelin usein kohtaa " ...sun jäljessäs' käymme / teit' isäin astumaan" . Pähkäilin pienessä päässäni, mitä se lippu oikein oli tehnyt ja mitä se oli saanut isän tekemään?! Heppatytön mielessä termi " astuminen" kun vielä liittyi johonkin ihan muuhun kuin kävelemiseen. :P

Unohdin autuaasti koko asian, kunnes muistaakseni viime vuonna tätä palstaa lukiessa koin herätyksen: kyse olikin siis pitkin " isien teitä" astelemisesta! Ymmärryksen ilo oli niin suuri, ettei edes hävettänyt, kun riemastuneena selitin asiaa läheisilleni. :D

Vierailija
350/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aihe yllätyksenä perhevalmennuksessa.

Vierailija
351/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistähän oppii...

Vierailija
352/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyse ei siis oliutkaan tupakoinnista, vaan turkkilaisesta tuvassa asuvasta koista (sellainen perhonen). Minä jo luulin, että kovinpas lapsille tupakoinnista voidaan laulaa...

Kimalaisen ja mehiläisen ero selvisi nyt vasta tästä ketjusta. Sekä tuo vessojen viemärien vesitilanne.

Vierailija
353/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten, tuskanen ajatus=)

Vierailija
354/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 35 ja mies ei ole parinkymmenen vuoden aikana koskaan hakenut minulle paperia. Ihan olen itse käynyt pesulla=)

Vierailija
355/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papua-Uuden-Guinean itsenäinen valtio eli Papua-Uusi-Guinea on saarivaltio Melanesiassa. Se muodostuu Uuden-Guinean saaren itäosasta sekä sen lähettyvillä olevista pienemmistä saarista. Se sijaitsee Australian pohjoispuolella lounaisella Tyynellämerellä, juuri päiväntasaajan eteläpuolella. Muut naapurivaltiot ovat Indonesia, jolle saaren länsiosa Länsi-Irian kuuluu, sekä meren erottamina Mikronesian liittovaltio pohjoisessa ja Salomonsaaret kaakossa. Vuonna 1975 itsenäistynyt valtio kuuluu Brittiläiseen kansainyhteisöön.

Tälläisen löytää ihan netistä!

Hauska ketju tää kyllä on! Varmaan monen vuoden takaa, kun on noita linkkejäkin saanut joskus laittaa!

Vierailija
356/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakivi oli mullekin uotpiaa tähän saakka. Monia muitakin asioita näköjään olen luullut väärin.

Nuorena (n.10) luulin että vauvoja tehdään siten, että äiti nielee vauvojen siemeniä ja ne kasvaa sit mahassa =)

Onneks on asia sittemmin selvinny myös mulle.

Vierailija
357/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkeni vasta muutama kuukausi sitten minulle.

Vierailija
358/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle oli lapsena epäselvää, mikä on " sijaltainen" Levolle lasken luojani -iltarukouksessa. Olin varmaan 20 kun tajusin.

Murresyistä kun se oli vielä äännetty, että " sialtain en nousisi" , niin mummo oli yhdistänyt sen mielessään jotenkin sikoihin ja rukouksen jälkeen pyytänyt Taivaan Isää suojelemaan myös lehmiä ja lampaita jne.

Vierailija
359/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ikää 35 ja mies ei ole parinkymmenen vuoden aikana koskaan hakenut minulle paperia. Ihan olen itse käynyt pesulla=)

Lisäksi samaan paperiin voi niistää nenänsä, niin ei tarvitse illalla/yöllä erikseen lähteä muualle niistämään, jos tarve iskee. Olen muuten pölyallergikko ja minulla on tässä tietokonepöydälläkin vessapaperirulla, jos nenäni sattuu sille päälle...

Vierailija
360/669 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuka tietää, mitä se " Atatürk klasumoi" tarkoittaa siinä laulussa? Tiedän kyllä kuka Atatürk on, mutta mitä se klasumoi on? Onko se A:n sukunimi vai joku verbi?

T. Tyhmä

Vierailija:

Vierailija:

Kimalaisen ja mehiläisen ero selvisi nyt vasta tästä ketjusta. Sekä tuo vessojen viemärien vesitilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän