Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?
Kommentit (669)
Ja paljon siinä on teippiä?
T.Yksi joka yhä kuvittelee asian olevan näin..
Sanoit väärinpäin. Kruuna on se takapuoli ja klaava se numeropuoli.
Vanhoissa rahoissa (Ruotsin ja Venäjän aikaan) kun vaakuna oli kruunu niin siitä tämä nimitys kruuna tulee.
En tiennyt, että tammenterhot on myrkyllisiä, vaikka Tiku ja Taku syö niitä! :o
Arvatkaa, kuinka sain selville...
Mulle selvisi insinöörin ja diplomi-insinöörin ero vasta kun DI-mieheni selitti ne.. =/
Lisäksi pillupyhkeen käyttötarkoitus selvisi mulle vasta 27 v. !
Tarkoittaa kolmea m-kirjainta eli Minnesota mining and manufacturing. Eli Minnesota kaivostyö ja tehdasvalmistaminen. Eli yritys on Minnesotalainen ja siis mun käsittääkseni ollu olemassa jo 1800-luvulta ja ovat vaan laajentaneet työnkuvaansa. Esim. just teipit jne. Muuten jos ois kyse kolmesta metristä niin sithän se m-kirjain ois pienellä eli 3m=3 metriä.
Lyhenteet pienellä eikä isolla kirjotettuna, täähän on jo opittu ala-asteella esim. 1 litra= 1 l (ei 1 L) tai 6 senttimetriä on 6 cm eikä 6 CM.
3 M on siis perustettu vuonna 1902 ja Suomen 3M Oy vuonna 1969. Ja 3M on levinnyt ympäri maailmaa.
eli " sissijuusto" on sitä " ihanaa" valkosta möhnää, jota tulee esinahan alle:) eli tää termi tulee intti-(=armeija-)pojilta, kun ne on siellä metsäleireillä peseytymättä sen 7 päivää:) ettet mee ravintolassa kyseleen sissijuustoo:D ja schindlerin lista= semmonen ukkeli kun adam(muistaakseni adam:))schindler, oli liikemies juutalaisvainojen aikaan. sillä oli lista juutalaisten nimiä, ja se valkkas siltä listalta aina työntekijöitä tehtaaseensa. sillain se sai ne pelastettua niiltä vankileireiltä. katso elokuva schindlerin lista. on tosi pitkä, mutta myös tosi hyvä&valaiseva leffa!
Luulin yli kolmekymppiseksi että on olemassa rusina-pensaita...
Vasta hyvin aikuisella iällä tajusin, että vain ne lehmät, jotka on saaneet vasikan, tuottavat maitoa. Ihan niin kuin jokaisen " ihmisnaisenkaan" tissistä ei tule maitoa ihan noin vaan puristamalla.
Olin ajatellut että kun vasikka kasvaa aikuiseksi eli lehmäksi, se muuttuu lypsylehmäksi ihan noin vaan.
Ihmettelin, kun osteli kaikkea tyhmää sen purkkapaketin lisäksi, mitä oli mennyt ostamaan. ' Pitää olla summa yli 5 euroa' , sanoi. Ei oikein hirveesti keskity näihin arkiasioihin, on sellainen tiedemiestyyppi.
tuossa wc-pönttö ja putkisto jutusta... mutta niin se kuulema menee että putket on tyhjillään...ja kakat laskee alamäkeä pitkin likakaivoon... koska kuulema jos siellä olisi vettä aina niin se alkaisi tunkemaan putkeä pitkin takaisin ylös ja kakat eivät menisi pytystä mihkään ja haisisi pahalle...
Kaikkea uutta sitä oppiikin...
Vierailija:
tuossa wc-pönttö ja putkisto jutusta... mutta niin se kuulema menee että putket on tyhjillään...ja kakat laskee alamäkeä pitkin likakaivoon... koska kuulema jos siellä olisi vettä aina niin se alkaisi tunkemaan putkeä pitkin takaisin ylös ja kakat eivät menisi pytystä mihkään ja haisisi pahalle...Kaikkea uutta sitä oppiikin...
Barbaari (joka on varmaan joka kylässä ja kaupungissa) on niin suosittu siksi, että ennen baarien ulkopuolella luki sekä ruotsiksi että suomeksi: BAR BAARI
Tunsin itseni vähän tyhmäksi...
Vierailija:
Vanhoissa rahoissa (Ruotsin ja Venäjän aikaan) kun vaakuna oli kruunu niin siitä tämä nimitys kruuna tulee.
Mites euroissa, ei mun kolikossa ole kruunuja tai vaakunoita.... oliko markan kolikoissakaan?
pari vuotta sitten minulle valkeni että marketin kassoilla palaa se numerovalo vain siinä tapauksessa että ko. kassa on käytössä. Päivänselvää...muttei kukaan ollut kertonut aiemmin, enkä ollut itte hoksannu asiaa....
Vierailija:
En tiennyt, että tammenterhot on myrkyllisiä, vaikka Tiku ja Taku syö niitä! :o
Arvatkaa, kuinka sain selville...
hehee!!!! mitä oireita sait?
Klaava on sitten se " takapuoli" (juu, vähän huono sana ;D ).
T: Schindleristä kysellyt :)