Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?
Kommentit (669)
eiköhän tuo sana nykysuomessa ole jäänyt kokonaan pois käytöstä alkuperäisessä merkityksessä ja ottanut tilalle tuon englanninkielestä tulevan " teen" -merkityksen. Nykyään siis teiniä käytetään vain teini-ikää tarkoittaen kuten englannissakin.
mutta loppu kroppa sisällä, mulla paikat ihan hellänä enkä siinä vaiheessa tuntenut en tajunnut ja en oikeasti tiennyt, niin mä fiksuna saan paniikkikohtauksen ja kysyn, että miksei se itke. No tähän kätilö tokaisi, että kun kerran vielä ponnistat niin sitten huutaa.
No onneksi tää ihana kätilö sitten kertoi mulle seuraavassa synnytyksessä kun lapsi oli jo syntynyt ja kätilö tuli juttelemaan ja sanoi olleensa edellisessä ja pla plaa plaa, että usein äidit säikähtävät kun lapsi ei huuda heti kun pää on pihalla. Mä siis nauroin sille ja sanoin, että tässä synnytyksessä ei tarvinnut tippaa vääntää kun lapsi ei huutanutkaan kun pää näkyi. Tää toka syntyi pitkän supistamattoman tauon jälkeen yhdellä ponnistuksella niin, että naama oli sinisenä ja ei ollut sellaista hetkeä ees et pelkkä pää olisi ollut ulkona
Niin ja tosissaan esikoista odottaessani ymmärsin ettei naisella ole oikeasti " vauva" reikää. Tai olinhan mä sen tietty tajunnut, mutta en niin että olisin asiaa sen enempa ajatellut.
Mulle on siis lapsena kerrottu, että vauvat tulevat pimpin ja peppureijän välistä olevasta vauva reijästä joka aukeaa ennen lapsen syntymää
Vierailija:
on muuten naimisissa somalinaisen kanssa!
ikatut (silvotut) alapäät :(
Vierailija:
Somalit ovat ihmisryhmä, siis yksi " rotu" . Heistä kaikki eivät ole somalialaisia, koska he kaikki eivät ole kotoisin Somaliasta. Somaleita on myös esim. Etipopian ja Eritrean alueilla.
Somali on myös kissarotu. Onhan arabikin hevosrotu.
Somalin kielelläkin (huom! somalin kieli, ei somalian kieli) he ovat somali (soomaali).
Esim. aboriginaali, euraasialainen ovat rotuja. Somalit / ihmisryhmä ei tarkoita omaa rotua. Kyseinen sana on heimo tai voisi sanoa kansa, ei missään nimessä rotu. Somalilla tarkoitetaan ROTUA vain jos kyse on KISSOISTA.
Olen lapseton ja olen usein kysellyt täällä kaikkea ja minua on luultu provoksi. En ennen myöskään tiennyt oviksest yms mitään, se ei ollut kiinnostava aihe lukion bilsassa. Mitokondriot sen sijaan..no asiaan.
Luulin että istukka on pussi, jonka sisällä sikiö on. Joka on toisesta päästä auki. Tai jotain sellaista, enkä vieläkään oikein ymmärrä sitä asiaa, vaikka moni yritti selittää. Ja napanuora on ihan himmeä käsite. Kauheinta oli lukea täältä siitä, et napanuorasta jää inha tynkä joka tippuu pois *puistattaa* ja kaiken lisäksi Sinkkuelämää sarjassakin oli sama inhottava napanuora (Mirandalla, jonka KISSA nappasi sen)...hrrrr.....
Olen myös käynyt katsomassa välilihan leikkauskuvia, ja tajunnut, et joo - sakset työnnetään sinne reiän suulle ja sitä kudosta siinä leikataan. Olin luullut et skapellilla tehdään pieni viilto vaan mut ei kudokset vaan raksaistaan aukipoikki.
Sit olen tajunnut, et kaikki naiset ei tosiaankaan a) runkkaa b) runkkaa usein c) saa helposti orkkua d) ja aika moni on mun kans eri mieltä.
nnut ostaa sitä.
Teininä luulin et puhutaan karkista kun oli " minttusuklaasta" kyse. Vähänkö hävetti.
Vierailija:
lähellä avotakkaa, kun suolikaasut voivat syttyä tuleen ja takapuoli on sen jälkeen kuin liekinheitin. Eikä se vielä mitään, mutta pieru kun lopuu, niin peräsuoli jotenkin imasee loput lieskat ja saa sisäisesti kauheet palovammat. Oli nääs lapsena kiva saunan jälkeen olla ilkosillaan takan ääressä.Olin jo pitkälle yli 20v., kun luovuin tuosta uskomuksesta.
Mua taas peloteltiin lapsena, ettei saa hyppiä auton takapenkillä. Muuten auton penkin jouset pettää ja singahtaa penkin läpi takapuoleen. Olen jostain syystä kovin jännittynyt autossa istuessani.
että MITÄ HITTOA se tarkoittaa? Tajusin et pojat sitä tekee, mutta en ollenkaan et mitä ne tekee. Olin vähän pihalla anatomiasta.
napanuora katkastaan ja se solmitaan. Ja sen jälkeen työnnetään sisään. Näyttää kuulemma samalta kun ilmapallon solmu sisältä päin (vaikee selittää..). Sai vasta tietää todellisuuden kun oma lapsi synty :)))
Mikä on mikä? Isiheppa on ilmeisesti ori?
Mun mies selitti mulle vielä pari vutta sitten jotain sikanaudasta. Luuli settä se on oikea eläin..
Vierailija:
mitähän tekemistä oli sillä kauppiksen laskulla ja maidon juonnilla keskenään?
ja tarkoittanut sitä nyrkkeilyä nyt vasta mieheni swelitti mitä se tarkoittaa kun hän ehdotteli sitä mulle. huh huh
Vierailija:
Mikä on mikä? Isiheppa on ilmeisesti ori?Mun mies selitti mulle vielä pari vutta sitten jotain sikanaudasta. Luuli settä se on oikea eläin..
Ori on " miespuolinen" hevonen. Ruuna taas on " miespuolinen" hevonen, miltä on leikattu pallit pois. Tamma on " naispuolinen" hevonen.
Hevonen ja poni ovat eri asia ja varsa on " vauva" hevonen.
Vierailija:
Mitä se minttusuklaa sitten on muut..
Kun olen jossain kerrostalossa ja pitää tilata hissi ja siinä on ne nappulat: nuoli ylöspäin ja nuoli alaspäin niin KUMPAA pitää painaa? Siis jos haluan mennä alas? Pitääkö painaa alas -> koska haluan mennä alas vaiko ylös->jotta hissi tulisi ylös.
Minä olen yli 30 v ja työelämässä usein hikoilen hissien edessä. Painan varmuuden vuoksi molempia.
Siis olinhan minä tiennyt asian, mutta en vaan tajunnut :)
" Paniikissa painelee hissin nappeja."
muutettuani Helsingin keskustaan aloin tajuta, että täällä on maan alla jos jonkinlaista paikkaa - tunneleita, kauppoja.. metrokin. Tunsin oloni ihan huijatuksi!
Puolisoni sen sijaan on aiemmin luullut, että sarja " Kolkyt ja risat" on " Kolkot ja risat" ja että nimitys kuvasti sen ikäisten ihmisten itseironiaa..
Anoppini taas pari päivää sitten kertoi jonkin hauskan jutun, kuinka joku oli sanonut tuntevansa olonsa kuin " kuohituksi hevoseksi" , mihin anoppi selvensi meille, että " siis tammaksi!" Anoppi on sen verran iäkäs, että heillä on ollutkin hevosia hänen lapsuudessaan, juuri tammoja. Ilmeisesti hän vasta minulta kuuli ensimmäisen kerran, että kuohittu hevonen on yleensä ruuna ja että ruunat ovat ennen olleet oreja =)