Tomaatti vai kurkku? Kumpi on suosikkisi?
Minulla tomaatti, koska sitä saa niin paljon eri muodoissa. Ehdoton suosikki on tomaattikeitto. Niin terveellistä!
Kommentit (18)
Kumpikin 96% vettä ja loput pahaa makua.
Minulla myös tomaatti, koska se taipuu melkein ruokaa kuin ruokaan. Tykkään kaikista tomaattiruuista.
Tuoreet tomaatit ja kurkut ovat kesällä suosikkini ja jokapäiväistä salaattiainesta. Omalta kasvimaalta. Talvella en niitä osta kaupasta koska ovat täysin mauttomia. Talvella syön juureksia ja monenlaisia kaalilajeja sekä pinaattia pakasteesta. Talvella tietty syön omista säilötyistä tomaateista vaikka tomaattikeittoa ja myös tomaattisia kastikkeita ym.
Tomaatti, mutta marinoidut kurkut ja hapankurkut ovat myös herkullisia. 😊
kumpikin menettelee, mutta eivät ole suosikkeja
Tomaatti ehdottomasti vaikka kurkkukin on hyvää
Tuoreena ehdottomasti kurkku.
Tomaatti kypsennettynä, kiitos.
Tomaattipyre esim Burgundinpadassa on hyvä. Kukkoa punaviinissä kaipaa myös tomaattia.
Tomaatissa kai paremmat ravintoarvot, näin muistan lukeneeni, joten ostan niitä kun molempiin ei ole varaa ja kurkku on melkein pelkkää vettä. Olen yrittänyt keksiä millä halvemmalla ja ravinteekkamnalla tomaatit ja kurkut voisi korvata. Saa vinkata!
Kurkku, tomaatit sillointällöin kun olen pitänyt taukoa niistä koska refluksi..
Tadoissa ovat. Kurkun tulee olla sellainen kunnon kurkku; ohut ja kurttuinen, mutta kuitenkin tiivis ja täynnä makua. Sellaisia "käyriä kurkkuja" jotka ovat vielä halvempia kun muut. Tomaateista taad parhaimpia on syvän punaiset miniluumutomaatit. Kurkuista saa hyviä hölskykurkkuja tai ihan vaan sellaisenaan lautasen reunalle. Tomaatti taas taipuu moneen. Joten vastaus: molemmat!
Höyrytetty punainen paprikasiivu voileivälle, ah.
Kurkkuvoileipä on keväällä hyvää,.
Tomaattia menee leivän päällä usein. On minun suosikki vaikka kumpaakin käytän. Tomaatissa on enemmän makua. Ja myös terveellisempi.
Kurkku. Tomaatista tulee kieli kipeäksi. En pidä siitä myöskään kypsennettynä, en kastikkeessa enkä ketsuppina.
Vesi ja Ilma. Terveellisiä eikä yhtään kaloria.