Koirat ja pienet lapset ei kuulu samaan perheeseen!
Suututtaa nähdä koiraa ja pientä lasta ulkoiluttava äiti. Herättää samaa vihaa kuin tupakoiva äiti.
Kommentit (99)
Vierailija:
Hohhoi. Onkohan helpompi laittaa ongenkoukku lukkojen taakse ja siivouskomero lukkoon, kuin teljetä elävä koira pois lasten näkyviltä?
Sille ei mitään voi, jos et minua usko. Pääasia on, että itse tiedän asian oikean laidan.
Vierailija:
pentua(oli muuten suloinen). Jälkeenpäin saimme tietää kennelistä ja emästä :(((
tyhmiä, myönnetään. Mutta kun oli eka koira kyseessä, niin ei näistä asioista paljoa tiennyt.
Ihmisten pitäisi hankkia paljon enemmän tietoa eläimistä, ennen kuin niitä hankitaan
Vierailija:
Sille ei mitään voi, jos et minua usko. Pääasia on, että itse tiedän asian oikean laidan.
Ja sanatkin meni osittain väärin.. voi voi
en edes tarvinnut konetta missään. Mutta edelleen, jos et usko, niin et usko. Minulla on yo-paperit ja yo-lakki. Tärkeintä on minusta se, että itse tiedän näin olevan, uskot tai et. Hyvää yötä :D
Jos koiran ottaa se on myös koulutettava hyvin, samalla siitä saattaa olla myös apua muille ihmisille ja yhteiskunnalle. Itselläni on rottweiler jonka kanssa on pienestä asti harrastettu ahkerasti palveluskoirien tottelevaisuutta ja hakua. Nyt olemme jo niin taitavia että voimme osallistua oikeisiin etsintöihin, jos esim. jonkun teidän lapsista katoaa metsään. Että on niistä koirista joskus jotain hyötyä teille koiranvihaajillekin. Minulla on myös 9kk vanha lapsi joka on koiran suuri rakkaus!
Mutta miksi koira puree?
Koira, joka on pidetty hyvin ja koulutettu oikein, ei pure, mikäli koira ei tunne itseään uhatuksi. Ja kunnon omistaja ei päästä sellaista tilannetta tapahtumaa, että koira tuntisi, että häntä uhataan. Omistajan kuuluu olla johtaja, johon koira voi luottaa. Tällöin koiran ei edes pidä olla johtajana päättämässä mikä on uhka ja mikä ei.
Minulla oli iso, vaativarotuinen uroskoira, jonka omalla käytökselläni asetin perheemme johtajaksi. Tätä en tietenkään tehnyt tahallani, vaan se johtui osaamattomuudesta. En osannut niin vaativaa koiraa kouluttaa.
Koiran kanssa jotenkin pärjäsimme lähes vuoden, kunnes tilanne meni niin pahaksi, että minun oli aika luopua koirasta. Koira murisi lapselle todella pahan näköisesti. Koirasta huomasi, että se on erittäin epävarma ja juuri tällaisissa tilanteissa koira saattaa purra. Apua kyllä koitin saada, mutta tilanne oli jo niin paha, että auttava tahokin oli sitä mieltä, että on aika etsiä koiralle koti, jossa ollaan riittävän osaavia koira kouluttamaan.
Meillä on myös toinen koira, joka on, kuin ihmisen mieli. Koira on kuitenkin aina koira. Tosin hyvin pidetty koira, jolla ihminen johtajana on harvemmin kuitenkaan vaarallinen kenellekkään.
Jatkamme siis elämäämme kera tämän tasapainoisen koiran kansa, jonka kanssa pärjäämme hyvin.
3 päivää sitten minua puri vieras koira. Koira puri, koska pelkäsi. Omistajaa koira vedätti täysin 6-0. Vika ei ollut koirassa, vaan omistajassa, joka ei osannut koiraa käsitellä.
Sen jälkeen, kun saimme lapsen 2 vuotta sitten, on jatkuvasti joku tuttu/sukulainen ollut kysymässä: " VIELÄKÖ TEILLÄ ON SE KOIRA" ?
Ei helvetti! Totta IHMEESSÄ meillä on se koira. Mihin se nyt siitä häviäisi vain, koska perheeseen tuli lapsi? Tekisi mieleni sanoa jotain ihan julmetun törkeää näille tyhjäpäille kyselijöille, mutta olen vaan toistaiseksi ainakin sanonut, " tietysti on" . No, nyt tulee toinen lapsi, joten jos sama kysely alkaa taas, ehkä ehdin keksiä jonkin näpäkän vastauksen.
HUH!
Vierailija:
Itselläni on rottweiler jonka kanssa on pienestä asti harrastettu ahkerasti palveluskoirien tottelevaisuutta ja hakua. Nyt olemme jo niin taitavia että voimme osallistua oikeisiin etsintöihin, jos esim. jonkun teidän lapsista katoaa metsään.
137 Ihanaa että edes joku etsii koiralle uuden osaavamman kodin eikä ole heti lopettamassa sitä.
Oikein opetetaan metsästämään ja ylpeillään sillä!
Ota asioista edes selvää ennen kuin keksit tollasta!
Ja kuka takaa, ettei se koira kuumene liikaa ja vaikka nappaa kiinni löytämäänsä " maalimiestä" ?
pentua(oli muuten suloinen). Jälkeenpäin saimme tietää kennelistä ja emästä :(((