Koirat ja pienet lapset ei kuulu samaan perheeseen!
Suututtaa nähdä koiraa ja pientä lasta ulkoiluttava äiti. Herättää samaa vihaa kuin tupakoiva äiti.
Kommentit (99)
Mutta esimerkiksi minäkin haluaisin aivan hirvittävästi koiraa, olisi ihana lähteä koiran kanssa lenkille ja rapsutella takan vieressä, mutta kyse on valinnoista. En halua ottaa riskiä lapsieni kustannuksella. En halua ottaa riskiä ja vastuuta siitä että joutuisin viemään lastani tikattavaksi ja hänen itsetunto-ongelmista arpien/tai pelkojen takia. Miksi ihmeessä sen tekisin sen kun voin välttääkin sen. Pienet lapset eivät tarvitse koiraa, kyllä se on ihan aikuisten omista itsekkäistä syistä hankittu.
ihmisistä kuin itsestäni. Mutta jos otan koiran joka puree,se on minun syyni
Sinut otettaisiin ehkä vakavammin, jos opettelisit kirjoittamaan.
rakastan ja puolustan,enkä ymmärrä ihmisiä,jotka asettavat lapsen turvallisuuden uhatuksi tieten tahtoen
Koirat ovat ihania mutta arvaamattomia. Ne toimivat vaistonsa varassa eikä ole juuri pientä lasta älykkäämpiä.
Jos koirasta tälläinen tulee, niin se on omistajan osaamattomuutta tai julmuutta. Mutta yhden asian olen huomannut, jos perheessä on huonosti kasvatettu koira ja perhe saa lapsen, niin lapsestakin tulee kuriton. Jos ei ihminen kykene asettamaan rajoja koiralleen, ei hän siis osaa tehdä rajoja lapselleenkaan.
2 koiraa ja vauva 8kk.
Meillä on 3 pientä lasta ja koira. Ja meidän lapset on takuulla fiksumpia ja avarakatseisempia kuin sinun tynnyrissä kasvattamasi lapset.
Joka ainoa siitä pentueesta " hullu" ,myös meidän koira. Ei purrut,mutta murisi ja saattoi nälväistä. Vihasi erityisesti lapsia,ja kun meille tuli vieraita, äitini laittoi sen toiseen huoneeseen,jossa murisi. Eli 12 vuotta tämä meidän cockeri. Nyt minulla jo oma perhe,mutta en uskalla ottaa koiraa,kun tämä cockeri oli niin vihainen ja meillä lapsia. En ota riskiä.
jos ajattelee noin että sen voi aina viedä piikille jos sattuu saamaan lapsia. Koira on elävä olento jolla on myös oikeus elää. Miksi ihmeessä se ainut vaihtoehto tuntuu olevan lopettaminen, kun koiralle voisi etsiä uuden kodin. Siinähän on yhdeksän kuukautta aikaa etsiä sitä uutta kotia eläimelle ei pitäisi olla kovin vaikeaa. Ylipäätänsä eläimien lopettaminen tuntuu olevan kovin monelle turhan helppo päätös. Hirveän monet sanovat viedessään eläimen lopetettavaksi syyksi sen että se on vanha. Vanhuushan ei ole mikään syy lopettaa eläintä! Hyväksyn eläimen lopettamisen vain silloin kun se on niin sairas että se todella kärsii tai jos se on niin agressiivinen ettei sen kanssa voi elää (ilman että syy on esim. kipu jonka voi hoitaa). ÄLKÄÄ SIIS IHMISET OTTAKO ELÄIMIÄ JOLLETTE OLE VALMIITA ELÄMÄÄN NIIDEN KANSSA NIIDEN KOKO ELINIKÄÄ.
Se on asia, jolle emme voi mitään. Emme voi estää häiriintyneiden ihmisten olemassa oloa maailmassa. Sen sijaan voimme jättää koiran (joka on vaistoiltaan peto) hankkimatta lapsiperheeseen. Aika ontuva puolustus se, että koska maailmassa on paljon pahoja ihmisiä, voi perheeseen ottaa myös koiran lisäriskiksi pienen lapsen hyvinvoinnille.
Miksi lisätä vaaratekijöitä, kun niitä on maailmassa ennestään jo niin paljon?
Yleensä kaikki sujuu hyvin, mutta aina on olemassa se todellinen riski, että koira voi vahingoittaa lasta äärimmäisen pahasti. Miksi aina odotetaan se ensimmäinen purema, ennen kuin koira viedään piikille. Ei koiraan voi luottaa, sillä vaikka lasta kuinka opettaa kunnioittamaan eläintä, ei aikuisilla ole silmiä selässä. Lapsi on arvaamaton ja saattaa yhtäkkiä vaikkapa tökätä koiraa, jolloin koira puolustautuu ja puree vaikkapa kaulaan lasta. Koiran kuono kun on pienen lapsen kaulan tasalla. Tai lapsi saattaa astua vahingossa nukkuvan koiran hännän päälle. Ja vaikka koira ei olisi koskaan tehnyt mitään kenellekään, se voi yhtäkkiä toimiakin vaistojensa mukaan ja ylllätettynä puolustautua. Koirassa kun virtaa suden veri.
Vierailija:
rakastan ja puolustan,enkä ymmärrä ihmisiä,jotka asettavat lapsen turvallisuuden uhatuksi tieten tahtoen
Entäs kun suurin osa onnettomuukista sattuu kotona? Varmaan istut lapsi sylissä koisohvalla 24 h ja varot asettamasta lastasi uhatuksi millään tavoin.
1996. Ja molemmista äikän aineista tuli tuo magna cum laude approbatur. Sekä aineisto- että otsikkoaineesta. Kiva jos olet tohtori,minä en ole. en ole myöskään kotiäiti,lapsi 5 v. jo,joten olen työelämässä.
Samaan taloon eivät kuulu;
Alkoholi (vanhempien käyttämänä) ja lapset.
Ongenkoukut ja lapset.
Keittiö ja lapset.
Siivouskaappi ja lapset.
Lääkekaappi ja lapset.
Mökkeily ja lapset.
Pyöräily ja lapset.
Trampoliini ja lapset
Useimpien lasten vammamekanismit löytyvät ylläolevista. Koiranpuremia ei ole minun kohdalleni osunut työvuorossa ollessani. Noita muita sitten onkin tullut ihan kiitettävästi.. Koiranvihaajia kehottaisinkin keskittymään olennaiseen!
Lähihoitaja poliklinikalta jolla on sekä lapsia että koiria.
kirjoittaa kymmenellä sormella,että kai vähän pahvi olen :DDDD
Vierailija:
Joka ainoa siitä pentueesta " hullu" ,myös meidän koira.
Minkä vitun takia kukaan ottaa vihaisen emon pentua?
Minä olen tavannut oman nykyisen koirani (jonka otin kun lapsi 2 v.) molemmat vanhemmat ennen kaupantekoa.
Sitä saa mitä tilaa ja jos on niin idiootti, että ottaa " hullun" koiran pennun niin se on sitten sitä luonnon valintaa jos koira ottaa ja puree..
Vierailija:
1996. Ja molemmista äikän aineista tuli tuo magna cum laude approbatur. Sekä aineisto- että otsikkoaineesta. Kiva jos olet tohtori,minä en ole. en ole myöskään kotiäiti,lapsi 5 v. jo,joten olen työelämässä.
Hohhoi. Onkohan helpompi laittaa ongenkoukku lukkojen taakse ja siivouskomero lukkoon, kuin teljetä elävä koira pois lasten näkyviltä?
IHMINEN on vastuussa itsestään ja teoistaan, samoin ihminen on vastuussa koiransa kasvatuksesta.
Tosiasia on, että vain IHMINEN on tahallisesti paha. Eläin on luontaisesti viaton, ihminen ei.