Koirat ja pienet lapset ei kuulu samaan perheeseen!
Suututtaa nähdä koiraa ja pientä lasta ulkoiluttava äiti. Herättää samaa vihaa kuin tupakoiva äiti.
Kommentit (99)
Mun koira ei ilmaise löytämäänsä ihmistä haukkumalla, vaan sillä on kaulassaan kiintorulla, jonka se nappaa suuhunsa, kun kadonnut löytyy ja tuo sen sitten minulle, jolloin tiedän että se on löytänyt jotain, jonka jälkeen se saa käskyn näyttää missä kadonnut on ja viedä minut sen luo!
Kyllä siinä perhana meikäläisen mummo ainakin olisi slaagin saanut kun metsästä yhtäkkiä rymistäisi Rottweileri naamaan huutamaan!
Meidän treeni porukasta ainakin suurin osa ilmaisee rullalla
Mutta nämä hakkuvat joita käytetään etsinnöissä ovat varmasti niin varmoja etteivät käy kehenkään kiinni, vai oletteko kuulleet että näin olisi jossain käynyt. Ei niitä muuten päästettäisi etsintöihin
Koiria on eri rotuja ja niillä on hieman erilaiset tavat. Yksinkertaistan ; pystykorvat pitävät haukunnallaan linnun paikallaan että metsästäjä ehtii apajille. Ajokoirat ajavat saaliin liikkeelle. Saksanseijojat jähmettyvät ja kuonollaan osoittavat saaliin sijainnin (eivät päästä ääntäkään) jne..
Vierailija:
Koiria on eri rotuja ja niillä on hieman erilaiset tavat. Yksinkertaistan ; pystykorvat pitävät haukunnallaan linnun paikallaan että metsästäjä ehtii apajille. Ajokoirat ajavat saaliin liikkeelle. Saksanseijojat jähmettyvät ja kuonollaan osoittavat saaliin sijainnin (eivät päästä ääntäkään) jne..
Se ohjaaja on yleensä noin 100 metrin päässä. Eikä ainakaan minun tietääkseni kukaan ole saanut sydäriä. On näiden koirien avulla kuitenkin löydetty enimmäkseen vanhuksia, eikä mitään ongelmia ole ollut.
niin kauan kunnes ohjaaja (etsijät) tulevat paikalle. Eikö siinä voi saada kohtauksen vähän karaistuneempikin mummo..?
Vierailija:
Se ohjaaja on yleensä noin 100 metrin päässä.
Löytävät kait joskus pois tai sitten kannetaan jalat edellä.. Pääasiahan on etteivät säikähdä! Onko kaikilla taas täällä aivot naulassa vai onko tämä koko touhu porvoosta?
On olemassa myös rullakoiria. Ja etsintöihin osallistuvalla koiralla on aina pelastuskoiravaljaat päällä, jolloin ei haukkuvaakaan koiraa niin helposti pelästy kun tietää että etsijät on liikkeellä!
kunhan se vain koulutetaan kunnolla.Miten esim.sokea voisi luottaa koiraansa jos ajattelisi samalla tavoin kun nuo koiranvihaajat täällä.Sitten on huumekoiria yms.joista on paljon hyötyä yhteiskunnalle.Samaa rotua jonka itse omistan käytetään erittäin paljon esim huume -ja opaskoirana.Itse luotan koiraani ja se on myös tyttäreni paras kaveri.
Koirien hajuaistista on suunnaton apu etsinnöissä. En nyt oikein käsitä miksi se on niin hirveää että kaikki mahdollinen apu käytetään ennen kuin on jo liian myöhäistä!
Se ei päästä sisällä inahdustakaan.
Lisäksi se rakastaa meitä vilpittömästi ja minä rakastan suunnattomasti sitä.
Perheemme olisi vajavainen ilman koiraamme, joka on meidän perheen sielu ja sydän.
jollet ole valmis panostamaan sen koulutukseen. (myös kääpiökoirien koulutus on tärkeää!)
Häpeällistä miten mammojen pikku fifit saa käyttäytyä.. Minusta koiralla täytyy olla tavat kokoon katsomatta!
T: kahden pienen koulutetun koiran omistaja
Itsellä on lapsi joka metsässä säikähti jonkun sienestäjän koiraa joka juoksi suoraan kohti haistelemaan. Siitä on vuosikausia, mutta koirakammo on ja pysyy.
Ja riskeistä, meillä oli lukollinen lääkekaappi, lapsilukollinen uuni ja liesi, tulpat pistorasioissa jne että kodissa oli turvallinen olla ja elää. Koira kuului samaan listaan. Jos lapsi astuu/kaatuu koiran päälle niin että koiralle tekee kipeää tai esim. koskee kipeään korvaan tms, niin onko 100% varma ettei koira saattaisi vaistomaisesti haukata. Toiset koirat haukkaavat ehkä helpommin kuin toiset, mutta kaikki koirat voi purra. Koira ei tietenkään ole pahin riski mitä vauvaperhe voi ottaa, mutta on varmasti yksi niistä joita voi välttää.
että niitä opetetaan metsästysviettiä apuna käyttäen :(