Koirat ja pienet lapset ei kuulu samaan perheeseen!
Suututtaa nähdä koiraa ja pientä lasta ulkoiluttava äiti. Herättää samaa vihaa kuin tupakoiva äiti.
Kommentit (99)
Jotkut ovat arvaamattomia
Kasvattakaa lapsenne, niin ei tarvitse jälkeenpäin mankua
Suurin osa näistä koiranpuremista ei ole oman perheen koiran lapselle tekemiä, vaan esim kyläpaikassa vieraan koiran puremia. Tai vieraan koiran kadulla/pihalla tekemiä vammoja. Siksi mä en todellakaan jätä lasta yksin koiran kanssa, en anna lasten häiritä nukkuvaa koiraa tai mennä sorkkimaan sen ruokakuppia. Ja jos meille tulee lapsia kylään, koira pysyy mun vieressä, kun ihmisiä ei kiinnosta paskaakaan, miten niiden lapset eläintä kohtelee. Ja vierasta koiraa ei mene mun lapset sorkkimaan, eikä kenenkään pitäisi antaa kakaroidensa tuosta noin vain tulla räpeltämään mun koiraa ilman lupaa.
Mitä itse tekisit jos koirasi purisi lastasi? Odottaisit että tapahtuisi pahempaa? Priorisoi nyt vähän! Lapsi tulee aina ensin,tietenkin.
Siksi tälläinen(kin) koiravihaketju on täysin absurdi.
Pointti ei ole se, että koira saa raadella lapsia. Pointti on se, että todennäköisemmin kuin tämä, tapahtuu lapselle jotain IHMISEN aiheuttamaa pahaa elämässä. Got it?
Miksi osallistutte näinkin ilmiselvään provoon, tai sitten jonkun psykopaatin harhaiseen maailmaan?
Vaikka olisi kuinka kiltti ja lussukka, silläkin voi päässä pimahtaa.
pientä lasta puree niin kyllä koira lopetetaan
Jos koira sellaista puree, pitäköön kipeänsä
Kaikki on tärkeitä, eläimet on eläimiä ja ihmiset ihmisiä. Lapsille opetan pienestä asti miten eläinten kanssa toimitaan. Niitä ei härnätä eikä kohdella pahasti, lyödä, tökitä tms. Eläimen pitää väistyä lapsen tieltä, sillä lapsi on laumassa korkeampi.
puolustaa koiraa noin hanakasti kun on selviä todisteita siitä mitä koira voi lapselle tehdä. Menkää kapiset piski ihmiset itseenne
meillä lasten pitää kunnioittaa koiraa vaikka koira on alemmassa asteikossa,meillä jos lapsi konttaa ruokakipolle,koirat väistää,ei ole edes opetettu,on vaan niin selvää koirille.Kyllä kaikkien lasten on hyvä kunnioittaa eläimiä,oli ne sit lintuja tai koiria.Lapset ei saa mennä nukkuvan koiran luo,on silläkin oikeus saada nukkua rauhassa,koiraa ei häiritä kun syö,ei revitä ynm.Mutta koirat väistyy meillä jopa lapsen tieltä.Lasten hyvin vointi ja tarpeet menee koiran edelle,mutta meille kaikille koirat on tärkeitä.
Onpa hauska nähdä miten luonto teitä eläinten vihaajat opettaa.
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Muistakaa se arvon naiset.
Minua vain suututti kun Tanja Karpelasta tehtiin joku kauhea ihminen lopettaessaan koiransa kun sai lapsia. Tanjalla oli vielä isoja koiria. Toki tälläistä asiaa pitäisi jo miettiä koiraa ottaessa, koirat elävät usein pitkään.
Tiedän tapauksen lähipiiristä jossa säyseä koira puri pientä silittämään tullutta perheen lasta. Koiralla oli korvassa tulehdus ja lapsi oli ilmeisesti silittänyt juuri kipeää korvaa. Koira lopetettiin kuitenkin. Sama olisi voinut toistua.
Koulukaveria oli perheen koira purrut häntä henen leikkiessään koiran kanssa ollessaan 7v (ei 7-vuotiaskaan osaa välttämättä olla tarpeeksi varovainen, ihan lapsi on vielä). Paikattu poski oli hänelle tosi iso asia teininä raivosikin usein vanhemmilleen miksi heidän koskaan oli se koira pitänyt ottaa.
Ja väärin, en ole psykopaatti koirienvihaaja mutta itse en kestäisi koiran lopetusta sen takia että on purrut lasta joka tietenkin käyttäytyy arvaamattomasti. Sen takia en hankkiutunutkaan siihen tilanteeseen että niin voisi käydä. Jaksan kyllä odottaa vielä kymmenen vuotta että lapset ovat isoja.
Lapsuudenkotiin otettiin koira kun olimme teini-iässä. Koira oli kaikille rakas ja varmasti viilensi pahimpia tunnemyrskyjäkin tullessa aina paikalle painaen kuononsa polvelle :' ). En silti voi ymmärtää miten jotkut pariskunnat ottavat itselleen ensin " vauvakseen" koiran vaikka on hyvin todennäköistä että ihan oikeakin vauva lähivuosina hankitaan. Minusta se on turha riski. Koiran voi hankkia myöhemminkin. Eipähän tarvitse koiran menettää henkeään sen takia että se on otettu lapsiperheeseen jonka arki on tunnetusti yllätyksiä täynnä.
ap
Myös oma ISÄ on tappanut vauvan. Ja äiti. Useammin kuin bullterrieri. Arvaamattomia joskus, ihmiset.
Ei lapsen tappmiset tule yleensä puolisolle niin yllätyksenä esim. naapureille.
Koira voi tappaa lapsen mikä ei onneksi ole kovin yleistä, mutta elinikäiset arvet ovat varmasti paljon yleisemmät koirien aiheuttamina kuin vanhempien.
Vierailija:
Minua vain suututti kun Tanja Karpelasta tehtiin joku kauhea ihminen lopettaessaan koiransa kun sai lapsia. Tanjalla oli vielä isoja koiria. Toki tälläistä asiaa pitäisi jo miettiä koiraa ottaessa, koirat elävät usein pitkään.Tiedän tapauksen lähipiiristä jossa säyseä koira puri pientä silittämään tullutta perheen lasta. Koiralla oli korvassa tulehdus ja lapsi oli ilmeisesti silittänyt juuri kipeää korvaa. Koira lopetettiin kuitenkin. Sama olisi voinut toistua.
Koulukaveria oli perheen koira purrut häntä henen leikkiessään koiran kanssa ollessaan 7v (ei 7-vuotiaskaan osaa välttämättä olla tarpeeksi varovainen, ihan lapsi on vielä). Paikattu poski oli hänelle tosi iso asia teininä raivosikin usein vanhemmilleen miksi heidän koskaan oli se koira pitänyt ottaa.
Ja väärin, en ole psykopaatti koirienvihaaja mutta itse en kestäisi koiran lopetusta sen takia että on purrut lasta joka tietenkin käyttäytyy arvaamattomasti. Sen takia en hankkiutunutkaan siihen tilanteeseen että niin voisi käydä. Jaksan kyllä odottaa vielä kymmenen vuotta että lapset ovat isoja.
Lapsuudenkotiin otettiin koira kun olimme teini-iässä. Koira oli kaikille rakas ja varmasti viilensi pahimpia tunnemyrskyjäkin tullessa aina paikalle painaen kuononsa polvelle :' ). En silti voi ymmärtää miten jotkut pariskunnat ottavat itselleen ensin " vauvakseen" koiran vaikka on hyvin todennäköistä että ihan oikeakin vauva lähivuosina hankitaan. Minusta se on turha riski. Koiran voi hankkia myöhemminkin. Eipähän tarvitse koiran menettää henkeään sen takia että se on otettu lapsiperheeseen jonka arki on tunnetusti yllätyksiä täynnä.
ap
lopettaa niitä.
Ajattelin jo, että ap on varmaan muslimi, koska he inhoavat koiria (ovat jotenkin saastaisia tms). Mutta ei, kappas, hän olikin lääkityksen unohtanut keskustalainen.
Vastaavia ärsytys tapauksia on loputtomiin - enkä omista koiraa enkä ole koskaan omistanut, mutta kommentoin vaan