Nostalgiaa - esineitä, hygieniatuotteita yms. lapsuudestasi, joita ei enää näe
Kommentit (358)
jossa oli suussa poksuvia rakeita.
onko ne mielestänne yhtä hyviä, kun mitä olette muistaneet?
näkee vieläki, ainakin maalla, meidän asiakkailla on,,, luulin myös että olivat kadonneet,,, erehdyin :(:(
tuli mieleen Pumpernikkelit, sellasia ovaalin mallisia isoja "pipareita", joissa oli vaaleenpunanen kuorrutus päällä. Ja Stimorol-purkka, sellasta lakritsan makusta.
Itselleni tulisi mieleen tuhkakuppi, oli tuolloin kaikkien olohuoneen pöydillä, eipä näe enää. Valintakiekkopuhelin, osaisiko tätä edes käyttää enää ? Höyrykiharrin, sellainen oranssi ja pihisevä. Sitten kylppäriosastolta selllainen muovinen piikkinen pyörylä, jolla oli kait tarkoitus hieroa päänahkaa. Sitten meillä ja kaikilla sukulaisilla oli sellainen magneettisaippuateline: muovinen magneetin sisältävä varsi liimattiin kaakeliin ja palasaippuaan tökättiin rautapyörylä, saippuan saattoi käytön jälkeen laittaa roikkumaan tässä magneettivarressa. Saippuan piti tietysti olla Camay (vai miten lie kirjoitettiin), jota Raquel Welsh (kait?) mainosti tv-mainoksessa vaahtokylpyammeessa lojuen.
Muistelkaa muutkin!
Äiskä toi josku kaupasta minulle semmoisen pikkuruisen saippuan, niitä en ole nähnyt. Lempparimehujääni Pinnakin on jäänyt jonnekin unholaan... :(
Sininen peltimoppi, jolla höylättiin matosta roskat pois. Ja kun vedit väärään suuntaan, Mikko sylkäisi roskasäiliön matolle :)
Siis kun olin pieni vanhemmillani pidettiin kahvi lämpimänä aamiaispöydässä pannumyssyn avulla. Enpä oo sellaista enää nähnyt termareiden ja kahvinkeittimien aikaan.
Tukka pestiin vaikkapa tervashampoolla tai Erittäin Hienolla Suomalaisella shampoolla (jota kyllä saa vieläkin).
Ripsiin laitettiin kakkumaskaraa.
Kasvoja kuorin Aapri-kuorintavoiteella. Eka kasvojenhoitosarjani taisi muuten olla Jane Hellen...
Mutta muistan vielä maitopussit ja niistä virkatut matot sekä appelsiininmakuisen mehujauheen, josta tehtiin retkillä ja kuumina kesäpäivinä mehua. Ja nallekarkit maistuivat nallekarkeilta eivätkä muovilta kuten nykyisin. Ja limpsaa myytiin pikkupulloissa (33 cl), joissa oli kruunukorkki - ainakin cociksessa, jota sai mm. koulun automaatista.
Älyttömän hyvä laite. Lähtee roskat ja hiekat matosta, ei tartte aina imuroida :o)
Kuivashampoota sai myös: jauhe joka levitetiin kuiviin hiuksiin ja harjattiin pois.
Meilläkin juotiin rymdiä, limsaa oli vaan synttäreillä.
Taidat olla 60-luvun lapsia?
Vierailija:
Mutta muistan vielä maitopussit ja niistä virkatut matot sekä appelsiininmakuisen mehujauheen, josta tehtiin retkillä ja kuumina kesäpäivinä mehua. Ja nallekarkit maistuivat nallekarkeilta eivätkä muovilta kuten nykyisin. Ja limpsaa myytiin pikkupulloissa (33 cl), joissa oli kruunukorkki - ainakin cociksessa, jota sai mm. koulun automaatista.
Ja missähän lienee minun sininen emalinen pesusoikko (äitiyspakkauksesta)! Oli vielä seitsemisen vuotta sitten omassa käytössä puutarhassa...
Lähekkäin-hammastahna, muistanko nimen oikein? Sitä oli punaista ja vihreää (raidallisia) ja sitä mainostettiin pesemällä isolla harjalla amerikanraudan maskia ja hymyilemällä leveästi.
Vanhoja, isoja, salmiakinmakuisia merkkareita on ikävä. Nämä nykyiset eivät ole mistään kotoisin.
Kuka muistaa Spick&Spanin (menikö tuokaan oikein)?
Onhan noita: kartion malliset trippimehut, sivusta repäistävät limsapullonkorkit...
Rullat päähän ja tämä härveli siihen päälle ja avot, olo oli kuin parhaassakin frisyyrisalongissa
Tuote on toki olemassa edelleenkin, sitä vain en mainosteta ihan yhtä suoraviivaisesti.
Oliko se nimeltään raitatoffee vai mikä, mintun makuinen älyttömän hyvä toffeekarkki. Niitä myytiin pusseissa, punavalkoraidallisia olivat ja slogan kuului: Pelkkää raitaa!
tuoliksi taittuva silityslauta 70-luvulta.
Tosin olin pienenä tukehtua sellaseen. Muistan kun äiti soitti ambulanssia ja mä kakoin sen sylissä ja ykskaks se karkki meniki alas kokonaisena. Siksi kai niitten teko lopetettiin, kun näitä tapauksia oli useita. Vai kävikö peräti jollekkin lapselle huonommin kuin minulle..
Hopeatoffeeta sai pötköissä. Ei nuo pusseissa olevat ole mistään kotoisin.
väreinä ruskea, vihreä ja oranssi - sisistuksessa. Pullonpohjasilmälasit hääkuvissa..
Ja vielä 89 kun pikkuveljeni syntyi käytettiin VAIPPALIINAA ja sinne sisälle harso tai kaupan vaippa :)