Nostalgiaa - esineitä, hygieniatuotteita yms. lapsuudestasi, joita ei enää näe
Kommentit (358)
Sinun muistelemasi salmiakkinapit ovat varmaan niitä samoja oranssissa pussissa olleita, ehkä Chymoksen nappeja. Sitä samaa makua ei ole ollut missään myöhemmässä salmiakissa, harmi kyllä!
käsiin, pöytään, lautasen reunalle, hiuksiin jne.
väitti kybällä, et ei oo purkkaa suussa!
katsoa kun hän aamuisin laittoi ripsaria ripsiin siitä kakkumaskarasta johon sitä "harja" hinkutettiin. :)
ja tikussa oli joku hahmo.
JIPPO lehti
`ikiliikkuja´, tikka, joka nokki vesilasista vettä.
muistatko kuinka hyviä ne aakkoset ennenvanhaan oli...?? Nykyiset on ihan plääh..
Ajatar on Foorumissa. Foorumissa Mannerheimintiellä, auki joka ilta kello kahdeksaan, Ajatar on Foorumissa!
Yksi, risti, kaksi, pennit miljoonaksi, veikkaus on joka viikko, palautuspäivä keskiviikko.
sellainen tv-sarja kuin Bergerac, lausuttiin meilläpäin perkerak, ja Helsingin serkku lausui hienosti perserag.. ;) Ja tuosta V-sarjasta muistan sen kun ne ihmiset repi sen nahan kasvoilta ja alta paljastui lisko... ja ne söivät lintuja, ja yhdessä kohdassa yksi niistä puraisi papukaijalta pään niin että naksahti. Sohvan takaa kurkittiin kun oli niin jännä.
Monacon prinsessa Stefanien levyä kuunneltiin.
Neon väriset henkselit, mulla ne piti verkkareitakin jalassa.
Ihana ketju, muistan paljon noita ruokajuttuja. Minä menin usein kauppaan 80-luvulla ja ostin tilille, piti sanoa että tämä tulee sitten sen ja sen tilille, vaikka tunsivat kyllä kenen, ja laatikossa oli ne tililaput joihin kai kirjoitettiin paljonko oli velkaa. Kaikki liha, makkara ja juusto ostettiin tiskiltä. Jokaviikkoiseen kauppalistaan kuului 300 grammaa sikanautaa, meetwurstia, hedelmäpommijugurtteja, banaaneja, lenkkimakkaraa, kaurapuuroa jne. Joka viikko oli täsmälleen sama ostoslista.
Se oli vähän "ärtsympää" kuin tavallinen keltainen jaffa.
Tyynypurukumit joita sai oli Stimorol, Jenkki ja jo aiemmin mainitu PK. Ihanaa, että joku muukin muistaa tuon PK -purkan. Kaikki tutut, joille olen purkasta maininnut, ei oo muka koskaan kuullutkaan koko purkasta. Muistanko muuten oikein, että Jari Puikkonen mainosti tuota PK:ta??
Tripit oli aina mukana retkillä! Ja lastentarhassa tarjottiin vielä maitoakin samankaltaisista tetroista, joissa luki "puhkaise silmä imupillillä ja juo".
kellarissa asui niitä kahdenlaisia "örkkejä" ne pienemmät rakensi jotain... Siis on tosi hataria mielikuvia, kun olin niin pieni... mut oli mun lempisarja.
Olin jotain neljä, äiti roikotti mua jaloista ja hakkas selkään, kunnes se tuli ulos. Sen jälkeen mulle puolitettiin ne. t. edellinen kyselijä
In the function verbatim, the FDA advised the fund (Astellas) that it has completed its reassess of the Kynapid NDA and that the industriousness is approvable. quondam to in view of approval
Mummolle laitettiin sellaista nestemäistä tukkaainetta, kun kierrettiin paplarit päähän. Mitähän se oli nimeltään?!
[/quote]
Se oli kampausnestettä, ainakin jotain Tukkataika -merkkistä muistan. Kun se neste kuivui niin kiharat oli niin jäykät että ne kahisi.
Yves Rocher lähetti tilaajalahjoina jotain pienenpieniä arparullia n. 50 kpl joita innokkaasti aina sumplittiin auki ja sitten lähetettiin voittoarvat Rocherille ja saatiin jotain pieniä posliiniesineitä, siis ihan pieniä.
Sitten niitä alkoi näkymään kirppareilla ihan älyttömästi kun kaikki halusivat eroon niistä.
Ja meillä maalla puhuttiin aina Yves Rokkerista, eikä mistään Iiv Roshääristä.
Mutta omia muistojani:
-häntähattu
-mummolla oli alppilamppu, ja sen äärellä istuessa laitettiin hassut lasit päähän. Itse laitteen äärellä mummo ei antanut lasten istua, mutta laseja sai kokeilla.
-puhelinkeskukset. Oli jännää, kun mummon luota soitettiin äidille ja puhelu piti tilata. Hämärästi tän muistan.
-keltaiset Datsun autot. Se oli niiiiiiiiiiiiiiiin hiano;-)
-cologne tms. kamalalle haiseva aine.
-jäätelösooda. Jädeä ja sitruunalimua sekoitettiin pirtelöksi. Nam.
-laamapaidat
-huopikkaat kuului normaaliin talviasustukseen ainakin maalla.
-metsäradio
-Anneli Tempakka ja Uma Aaltonen. Uma taisi kirjoittaa jonkun murkkukirjankin, sellainen tuli pukinkontissa.
-hapsulliset mokkatakit (70-luvulla)
-leirintäalueet ja telttailu. Muistan ne kälyiset keittokatokset yms. tilat reissuilta
-kiertävät kauppiaat. Möivät pakettiauton takakontista mm. vaatteita, saippuaa jne.
-aniskarkit paperissa. Niitä oli pussissa kahta eri väriä jos oikein muistan.
-kaitafilmit
-diat
-koulusta muistan, kun ope jakoi aina monistamiaan laulunsanoja. En tiedä härvelin nimeä,mutta tulosteet oli aina ensin kosteita ja haisi jollekin ihme aineelle.
-paperinkeräykset. Kerättiin silleen rahaa luokkaretkeä varten.
-Anssi Kukkonen urheiluselostaja. Muistan kun vanhemmat puheli sen ryyppyreissuista.
-Virpi Miettistä paheksuttiin. Hänen tempauksiaan.
- kotimaan reissuilta ostettiin matkamuistoksi viirejä.
-Jaana niminen lehti ilmestyi
DDT:tä käytettiin 50-luvulla jauhemaisena siemenviljan peittaukseen.
Aine oli tehokasta ja tappoi kaikki pöpöt.
Isoon rumpuun laitettiin jyviä ja DDT-jauhetta.
Sitä rumpua saivat pikkulapset tynnyrin päässä olevasta kammesta pyörittää.
Muistan itse sen hauskana hommana.
Täystuholla kuoli kaikki ötökät.
Siinakin oli sama aine vaikuttavana aineena.
Puunsuoja-aineet estivät 70-luvun alkuun asti lahon ja homeen.
Siitä lähtien kyllästysaineet ovat olleet vain värjättyä vettä.
Kaikki hyvät aineet ovat poistuneet myynnistä.
Itse muistan hämärästi Mansku-suklaapatukan (?) sekä jonkin suklaavanukkaan, jonka purkin kyljessä oli kielon kuvia, muistaako kukaan muu?
Ihana muisto oli tuo levypurkka!!
Mikäs se oli se ohjelma, jossa lapset kilpailivat ja saivat jotain Erkki-merkkejä? Koululainen-lehdessä oli myös jokin pelottava kummitus-sarjakuva :)
Joku 70-luvun nostalgia-trendi.
Ja 90-luvun vaatteet myös on tulleet takaisin .
Jääteen tuoksuinen suihkugeeli. Jenga-mehujäät. DJ-purkat, joista tuli julkkisten kuvia. Jackyn mansikkasuklaa & minttusuklaavanukkaat. Vesseli-kaakaon minttu & toffeemaut (banaania ja mansikkaa sai joltain toiselta valmistajalta).