Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko euroaikana kaikki suhteellisuus kadonnut lahjoista?

Vierailija
05.06.2010 |

Miten joku voi ajatella että 20€ naapurin lapselle on liian vähän yo-lahjaksi?

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä naapurin ylppäreille menis koko päiväks perheineni heilumaan. Mun käyttäytymistäni ei määrittele Martat tai AV-mammat, mut 20 e olis ihan riittävä summa...

Vierailija
82/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi ajatella näin? Jokainen vieras lahjoittaa sen verran mihin hän pystyy.

Ehkä ne pienituloisimmat vieraat pitäisi jättää sitten kutsumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään syömään ja laitetaan vain joku parikymppiä.

Laskekaa siihen myös tuntipalkka niistä leivotuista tunneista. Jos tila on vuokratila, pitää laskea se myös matkaan.

Ohi on ne ajat, jolloin mentiin ruusun kanssa syömään ilmainen lounas juhliin.

Martat ovat aivan oikeassa.

Vierailija
84/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onjo ikivanha sääntö. Onko muka joku, joka ei sitä tiennyt. Hyvä kun martat ottavat tämän laajemmin esille. Näyttää vielä olevan moukkia vieraiden joukossa.

Vierailija
85/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla ilman lounasseteleitä juhlimaan päivänsankaria.

Vierailija
86/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jättämässä palautetta marttojen sivulle. Meille saa tulla ilman lounasseteleitä juhlimaan päivänsankaria.

Facebook sivullekaan en halunnut omalla nimellä jättää ko asiasta kommenttia. Mutta kyseessä EI VOI olla mikään "yleinen tap ja totuus". Ehkä hääjulissa, mutta kun kaikilla ei ole varaa maksaa 40-50€/nenä/ juhla. Ne vähätkin sukujuhlat joita enää viitsitään järjestää kuivuvat kokonaan jos osallistumisesta tulee entistä kalliimpaa!

Vierailija
87/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietiin hänellä ruusu, kortti ja 20€, eikä kyllä hävettäny yhtään. Ihan sopiva summa minusta.

Naurettavaa, että vieraiden pitäis maksaa tarjoilut. Ylioppilaan vanhemmat ne yleensä maksaa, eikä juhlakalu varmaankaan maksa niitä saamistaan lahjarahoista. Ja te jotkut, jotka olette saaneet noin isoja summia lahjaksi aiemmin, olette varmaankin vähän varakkaammasta suvusta. En kyllä tiedä itse ketään, joka olisi saanut noin isoja summia yhdeltä vieraalta.

Ja minä olen 35v.

Vierailija
88/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on törkeää, että martat lähtevät matkaan tähän muka neuvomalla virallisena sääntönä.

Meille ei tarvitse ruokaansa maksaa jos kutsun juhlimaan päivänsankaria.

Kävin jättämässä palautetta marttojen sivulle. Meille saa tulla ilman lounasseteleitä juhlimaan päivänsankaria.

Facebook sivullekaan en halunnut omalla nimellä jättää ko asiasta kommenttia. Mutta kyseessä EI VOI olla mikään "yleinen tap ja totuus". Ehkä hääjulissa, mutta kun kaikilla ei ole varaa maksaa 40-50€/nenä/ juhla. Ne vähätkin sukujuhlat joita enää viitsitään järjestää kuivuvat kokonaan jos osallistumisesta tulee entistä kalliimpaa!

Vierailija
89/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin hakea sitä juttua nettiversiosta, mutta sitä ei enää löytynyt netistä. Mutta se meni jotenkin näin, että tämä martta kertoi, että on turha mennä ylioppilasjuhlaan ruusun ja 20 euron kanssa vaan vieraan pitää aina antaa vähintään ruokailunsa hintainen lahja.

Se lapin kansan tilaaja.

Vierailija
90/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle hautajaisissa sitten tämä "ruokakorvaus" maksetaan?

Vierailija
91/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään syömään ja laitetaan vain joku parikymppiä. Laskekaa siihen myös tuntipalkka niistä leivotuista tunneista. Jos tila on vuokratila, pitää laskea se myös matkaan. Ohi on ne ajat, jolloin mentiin ruusun kanssa syömään ilmainen lounas juhliin. Martat ovat aivan oikeassa.

Ja sanon kyllä juhlien järjestäjänä, että painukoot martat ohjeineen hevon kuuseen :(. Jos moisen typerän "säännön" takia rakkaita ystäviä tai sukulaisia jäisi pois mun juhlistani, niin mä olisin kyllä tosi vihainen tuollaisesta lausunnosta!

Meille saa tulla ilman pääsymaksua. Mä en järjestä juhlia lahjojen vuoksi, enkä tarkista lahjoitusten suuruutta tai arvosta vieraitani lahjojen mukaan.

Persaukisten touhua moiset säännöt. Jos teillä ei ole varaa niitä tarjottavia maksaa, niin pitäkää sitten vaikka yo-nyyttärit.

Ja ei. Mä en vie 20€. Mulla on varaa laittaa enemmänkin. Kaikilla ei ole. Mä haluan, että jos mulla on juhlat, mun paras ystäväni tulee sinne. Hänellä ei ole varaa isoihin lahjoihin.

Näinkö te ahneet paskiaiset haluatte elämän menevän? Vain varakkaammilla on oikeus juhlia tai tulla teidän juhliinne? Köyhät pysykööt kotona, oli se sitten sisko tai se paras ystävä?

Onneksi mä en tunne tuollaisia ihmisiä. Ja jos tuntisin, niin multa tulis maksimissaan lahjaksi 10€.

Vierailija
92/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kattaako lahja sitä, mutta itse en kyllä kehtaisi mennä lakkiaisiin kahdenkympin kanssa. Jokainen tekee tyylillään, mutta kyllä mä laittaisin sen viiskymppisen kortin väliin, vaikka ei olisi niin tuttukaan. Ja jos olisi tuttu, niin sitten satanen.

Vierailija
93/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 15-20 euroa. Eli kakskymppiä per nokka on ihan hyvä lahja.

Eli jos menee 6 henkeä niin voi laskea, että 40 euroa per nokka jos on enemmän tarjottavaa. Eli 6 henkinen perhe maksaa lahjaksi 360 euroa. Jos on vain pienempi tarjoilu niin ylioppilaalle riittää 120 euroa.

Tämä oli vitsi, mutta oikeasti jos pitää alkaa tarjoiluista "maksamaan", menen mieluummin raintolaan jossa voin tilata mitä haluan. En voi sietää voileipä- ja täytekakkuja, joten mun syömiset jää usein juhlissa vähäisiksi...

Eli jos menee 6 henkeä niin voi laskea, että 40 euroa per nokka jos on enemmän tarjottavaa. Eli 6 henkinen perhe maksaa lahjaksi 360 euroa. Jos on vain pienempi tarjoilu niin ylioppilaalle riittää 120 euroa.

Tämä oli vitsi, mutta oikeasti jos pitää alkaa tarjoiluista "maksamaan", menen mieluummin raintolaan jossa voin tilata mitä haluan. En voi sietää voileipä- ja täytekakkuja, joten mun syömiset jää usein juhlissa vähäisiksi...

Vierailija
94/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen saa syödä jo melko paljon täytekakkua ja pikkuleipiä. :D

Olen päässuy ylioppilaaksi -95 ja silloin naapurit toivat mm kortin, kortin ja 20 markkaa (kukkaraha), kortin ja kukan, kortin ja kirjan. Eipä tullut mieleenkään olla kiittämätön. Kummeilta sain silloin 500 markkaa ja se oli kamalan iso summa. Vanhemmilta sain lahjaksi juhlat, vaatteet ja kuvauksen.

Meillä ei edes ole nyt niin läheisiä naapureita, joten helpottavaa, mun ei tarvi ylppäreihin edes mennä.

Vierailija
95/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meidän tän kuun nettotuloista noin 2,50%. Kovin montaa viidenkympin lahjaa ei ole vara antaa, kun asuntolainakin on maksettava ja syödäkin pitää. Tosin aavee-mammojen logiikalla meidän pitää myydä vähintään koti pois, että on vara lahjoa naapureita. :D

Vierailija
96/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ma taas en ole koskaan tajunnut sita, etta vieraiden pitais maksaa tarjoiluista - oli sit kyseessa ylioppilasjuhlat, haat tai muut.

Mina ainakin kutsun ihmisia juhlimaan jotain tapahtumaa. Tarjoan sita mihin on varaa- joskus lohikeittoa ja joskus kaviaaria (tama siis vertauskuva)

Ja vieraat tuokoon mita tuo-ruusu tai 20 e tai kattila tai ihan mita vaan - kunhan tulevat juhlistamaan tarkeaa tapahtumaa.

Musta on naurettavaa, että tulee 4 - 5 henkinen perhe, syö ja juo, on monta tuntia ja sitten tuo yhden ruusun. Ei siitä että juhlia pidettäis ruusujen takia, mutta ton verran arvostetaan päivänsankaria. 20 euroa nykypäivänä on todella vähän rahaa. Puhelinlaskukin on viikossa ton verran. Jos perhe menee juhliin, kyllä 50 euroa pitää tajuta laittaa.

Vierailija
97/154 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen juttu tietenkin jos on joku ïllalliskortti 50 e"systeemi... sekin ihan ok . selva peli kaikinpuolin...

Vierailija
98/154 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaisen lahjan lapsenne ostaa kaverin synttäreille? Veikkaisin, että noin kymmenen Euroa tai hiukan alle. Ja te olette sitä mieltä, että 20 Euroa on ihan sopiva perheeltä, kun mennään toisen ylioppilasjuhliin istumaan ja syömään... Niin, onhan se melkein sama kuin lasten mehukestit!

Vierailija
99/154 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta vieraat voi sitten katsoa ja maksaa sen mitä syövät. Ja voihan sen tarjottavien hintalistan laittaa jo kutsuun liitteeksi, niin helpottaa vieraan elämää kun voi jo etukäteen miettiä mitä syö ja kuinka paljon. Ei vahingossakaan syö liikaa ja aiheuta tappiota juhlien järjestäjälle.

Vierailija
100/154 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienemmät lahjat niille jotka väsää tarjottavat itse ja kalliimmat lahjat sit niille, joiden tarjoilut on pitopalvelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan