Eikös kukaan nyt kaipaa nimiehdotuksia?
Kommentit (47)
Hugo/Huugo
Eric
Karo
Niklas
Nikolas
Patrik/Patric
Topias
Eeli/Eelis
Hampus
Pekko
Tiitus
ei ollut yhtään osumaa. Lähes kaikki ennestään kuultuja.
Meillä on poika nimeltä Saska ja tykätään nimestä hirveesti. Mutta mitään rimmaavaa kuten Joskaa tms ei kyllä laiteta.
Miihkali on muuten tosi vanha suomalainen/karjalainen väännös Mikaelista/Mihailista, viimeisiä runonlaulajia vienan karjalasta oli Miihkali Arhippainen jonka runoja Elias Lönnroth talletti.
Unohda Oska (vrt. Joska).
T. nro 25
Elmeri
Tuure
Arman
Dani
Elias/Eljas
Mortti
Pyry
Valo
Otava
Pessi
Kivi
yhtään sinne päinkään.
Mies tykkäs joskus semmosista kuin Paavo ja Eeli, mutta siitäkin on vuosia aikaa. Mieheltä ei tule yhtään tosissaan tehtyä nimiehdotusta ja minun ei kelpaa.
Tytölle olis vaikka kuinka monta... Pojalle myös toiseksi nimeksi merkitysnimi pitäisi löytää. Tätä vaikeuttaa se että meidän jokaisen lapsen merkitysnimi on ollut enne ja kuvastaa täysin lapsen persoonaa. Taikauskoista hölynpölyä ehkä mutta meillä niin täydellisen paikkansapitävää että melkein pelottaa.
Elias on kaverin lapsi.
Kiitos kun jaksatte laittaa vaikkei mulle mikään kelpaakaan:P
Elmeri
Tuure
Arman
Dani
Elias/Eljas
Mortti
Pyry
Valo
Otava
Pessi
Kivi
yhtään sinne päinkään.
Mies tykkäs joskus semmosista kuin Paavo ja Eeli, mutta siitäkin on vuosia aikaa. Mieheltä ei tule yhtään tosissaan tehtyä nimiehdotusta ja minun ei kelpaa.
Tytölle olis vaikka kuinka monta... Pojalle myös toiseksi nimeksi merkitysnimi pitäisi löytää. Tätä vaikeuttaa se että meidän jokaisen lapsen merkitysnimi on ollut enne ja kuvastaa täysin lapsen persoonaa. Taikauskoista hölynpölyä ehkä mutta meillä niin täydellisen paikkansapitävää että melkein pelottaa.
Kerro niitä tytönnimiä..! Aika useinhan naisennimet ovat feminiinimuotoja miesten nimistä..
T. nro 25 *vai ei Xen Xiaoping sitten kelvannu*
*jupisee*
on mun kuollut isoisäni, kuoli kun olin pieni. Mutta tunnetaan yks elävä Lasse että ei ehkä kävis.
Aika harvinainen kyllä nykylapsilla, en ole törmännyt.
Vois melkein harkita.
olis voinut olla pieni selittäminen maistraatissa:D
Ei tytönnimet auta, kun ne on kaikki merkitysnimiä. Niitä on varmaan viisi ihan koko rimpsua valmiina:/
Elmeri
Eeli
Eelis
Esaia
Nuutti
Nietos
Pyry
Remy
Raoul
Ramon
Semi
Vertti
Vilhelm
Viljam
Kirjoitin viestiä kauan, kun tein samalla muita asioita...
toivottavasti löydätte (ihan oikeasti!) sopivan nimirimpsun pojalle! Onko nimeä Milo vielä ehdotettu? (varmaan on, mutta ehdotan sitä nyt kuitenkin)
t. 25
Xen Xiaopingissä olis voinut olla pieni selittäminen maistraatissa:D
Ei tytönnimet auta, kun ne on kaikki merkitysnimiä. Niitä on varmaan viisi ihan koko rimpsua valmiina:/
Roine
Johan
Kosmo
Kasimir/Casimir
Stefan
Måns
Renne/Renni/Renny
Tai Hennes-Mauritz. Tai ehkä sittenkin ennemmin Hans-Mauritz.
t. 25 *ilahduttaa jälleen kerran läsnäolollaan*
Sananjalka
Neo
Jakob
Valentin
Nathan
Elijah
Cameron
Adrian
Carlos/Carlo
Josiah
Timothy
Kaleb
Vincent
Nolan
Marcus
Ivan
Iivari
Jorge
Anders
Andre
Miles
Mario
Manuel/Manu
Jonathan
Roman
Sergio
Emerson
Martin
Rafael
Roberto
Pedro
Marcos
Ruben
Jonas
Frank
Julio
Raul
Randy
Emiliano
Ronald
Darius
Aaden
Nehemiah
Ricky
Finn
Ernesto
Nestori
Alvin
Teddy
Eddie
Melvin
Immanuel
Birk, Boris, Eemu, Gideon, Harlan, Hemmo, Kelvin, Kerkko, Maximilian, Miklo, Milton, Otso, SUOMI (VRK:n sivuilta kopsattua tietoa: yhteensä ollut/on 58 kpl) , Taito, Uljas, Valerio, Valton ja Zeus.
Joko tässä on kaikki...Tittelintuure puuttuu vielä. ;)
t. 25
Oon ihan fani! Saisko niitä tytönnimiä, siis saman tyylisiä, ne tuppaa meinaan meillä olemaan ne vaikeimmin löydettävät.
Sandra
Adalmiina
Aleksandra
Matilda
Mette
Melina
Viivi
Vanessa
Adelina/Adeline
Isla
Olivia
Marissa
Marianne/Marianna
Mariska
Pauliina
Fiona
Fiina
Malviina
Edith
Enni
Iris/Iiris
Viivi
Venla
Krista
Lila
Linne
Linnea
Venni
Verona
Lydia/Lyydia
Annika
Sofia
Tessa
Aurora
Iida
Nadja
Natalia
Hertta
Inari
Kastanja
Aada
Aava
Helmiina
Emmiina
Emmi
Emilia
Amelia/Amalia
Alisa/Aliisa
Johanna
Julia/Juulia
Irina/Irena/Irene
Siiri
Selma
Sara
Mariam
Hanna
Olga
Klara/Klaara
Kaisu/Kaisa
Minttu
Helmi
Maisa
Joanna
Ilse
Rebekka
Miranda
Rosa/Rose/Roosa
Liana
Lilja
Selja
Saska ja:
Oulas, Oska, Riiko, Rurik, Sammeli, Sameli, Tarik, Tauri, Valta, Vilmer, Vilmar, Xen Xiaoping.
PS. En katsonut muiden ehdotuksia, joukossa saattaa siis olla jo ehdotettujakin nimiä.