Väärin kuulemasi biisin sanat?
Mulla on tää Pelle Miljoonan " Moottoritie on kuuma" ja siinä se alku " Sisko tahtoisin jakaa kanssas tämän yön, mut sinä liikaa lyöt" . Oikeat sanat menee " mut sydän liikaa lyö" .
Onko muilla?
Kommentit (217)
Ja pitkään mietin, että mitä ihmettä voi tarkottaa KYNKKYJEN. Äitikään ei osannut sanoa... Sit isona tajusin, että se on ...niittyjen.
Ja tuon, Varpunen jouluaamuna, olen kanssa laulanut:
...joulu on koditon, vapuseni onneton...
Mamban biisi, en muista mikä mutta siinä sanottiin
sohvaan juutuin katsomaan noitakuvia
on noita kuvia
tuhannen yötä kanssasi valvon,
yön sala moissa vertasi palvon
Siinä lauletaan oikeasti jotain Det gör ont, niin mä luulin et siinä lauletaan Dejavu.
Sitten Apulantaa: " mitä odotimmekaan me huomiselta" on kai oikein, mutta luulin että mitä odotimme me kolmehuuliselta :D
Katri-Helena:
Taas mä pyynnöin vaivaan, ohjaa kotiin mua!
Nyt vasta tajusin, että pyynnöin ei ole imperfekti sanasta pyyntää
minä pyynnöin sinä pyynnöit jne.
vaan vaivata pyynnöillä. Tää on varmaan vain mun aivotoiminnan häiriö.
vaikka se oikeesti on kymmentä siviliä vastaa
vaikka se oikeesti on kymmentä siviliä vastaa
oikeasti menne kymmentä siviliä vastaa
Mä ajattelin ensin et se on " hot mama, aivan se ja sama" , mut tulin sit siihen tulokseen et ei kai ne yllättäen vaihda kieltä.. Nyt sit selvis mitä ne oikeesti laulaa.. :D
En muista esittäjää enkä biisin nimeä, mut siinä lauletaan kertosäkeessä " every time you go away, you take a piece of me with you" , mä kuulen sen edelleen (vaikka siis tiedän kuinka se oikeesti menee), " you take a piece of MEAT with you" .. :D Kiva mielikuva!!
Sitten pakko mainita yks legendaarinen, ei tosin oma..
Born to be wildin alun oli joku kuullut " Kitchen water running, head out on the highway" , oikeesti se on " Get your motor running, head out on the highway" .
Kuulostaa ihan siltä kuin kertosäkeessä laulaisivat " Olen paras, olen paras..." :))
en muista kenen biisi mutta siinä lauletaan in the army tai jotain vastaavaa... kuulin aina että " your in the jammy...voouvo you in the jammy now....heh=)
ja sitten kuulin anna AAMU sille joka elääkseen sen tarvii" (almu) mietin aina et onko biisissä jokin syvempi merkitys oman ajan luovuttamisesta..=)
" neiti neiti groo pilkkuu rakastuun..neiti neiti groo pilkkuu takertuu"
kuulin että se menee.." london bridge is fall in down, fall in down, london brigde is fall in down..find my lady" .... ja loppu osakin olis oikeesti my fair lady.. ja sain tietää tän vasta viime kesänä..ja ikää on jo lähemmäs 30...
taksin takapenkillä matkalla lentokentältä asemalle. Olin ollut vuosia ulkomailla. Radiossa Samuli Edelman lauloi Ihanasta PANOSTA ja minä mietin, että jopa on Suomessa liberaalia radiokulttuuria...
Myöhemmin kyllä hokasin, että ei se vissiin ihan semmoisia lauleskellut - taisivat mun korvat vaan olla lukossa pitkän lennon jälkeen.. *hih*
jumalan kämmenellä pelkää ihminen, kaikilla vaivoja on
(Menee oikeasti: Jumalan kämmenellä ei pelkää ihminen... ... kaikille paikkoja on.)
mutta tuo epäselvä kohta on biisistä Mitä vaan:
Mä teen ihan mitä vaan
Menen ihan mihin vaan
Lopulta se vie mut sairaalaan
mutta tätä ei ole tainnut vielä tulla....
kuulin biisin AINA " hit a road jack" ja lauloin sitä myös kovaan ääneen jossain (älkää kysykö missä...) ja kaverini sanoi että se on " get a road jack"
niinpä niin...
Mä kuulin pitkään sen kertosäkeen näin: " kun neljä runkkaa, katselen.."
Ihmettelin, että kuinka ne noin pokkana pystyy vaan tuollaista lauleskelemaan.
Edelleen on epäselvää, miten ne sanat oikeasti menee. Se oli sellainen nopeatempoinen biisi, ja esittäjänä taisi olla joku Maxx, tai joku sellainen.
oikeasti kymmentä siviliä vastaa
Kiva kun oppii uutta