Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!
Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?
Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.
Kommentit (1073)
A)kampaajalla viimeisen päälle tyylikkäät hiukset,hyvä leikkaus ja kauniisti muotoiltu
B)taitamattomasti laitetut hiukset,leikkaus niin ja näin,kuitenkin puhtaat
Niinpä aina sanon ensimmäiseksi että ei veistä kiitos.
ja pyysi lyhennystä. Parturipa otti poninhännästä kiinni ja pisti poikki. Juu ja hyvä tuli.
Äidillä oli siis pitkä tukka. Kampaaja teki työtä käskettyä ja veti päältä sellasen sentin tukan ja leikkas korvan päältäki. Jätti taakse sitten semmosen 80-luvun takatukan. Voi kyllä meitä säälitti. Äiti itki vuolaasti ja koko perhe yritti säälin ohella pidellä naurua....
Kelatkaa viiskymppinen 80-luvun takatukassa...
Helsingissä isossa kampaamossa joskus 1995! Ettei olisi sama kampaaja..
Vierailija:
ja pyysi lyhennystä. Parturipa otti poninhännästä kiinni ja pisti poikki. Juu ja hyvä tuli.
Tiedoksi vain että, meidän alalla on samalla tavalla kuin muillakin aloilla on kilpailuja. JA kuinkas ollakaan suomalaiset parturit ja kampaajat ovat viimeisen 10 vuoden sisällä olleet aina 3 parhaan joukossa ja useita vuosia viihtyneet 1.sijoilla.
Eroa ulkomaalaisiin kampaamo reissuihin tässä:
Lontoossa pelkän hiustenleikkauksen hinta on alkaen n.40-50e.
Useimmissa maissa asiakas allekirjoittaa sopimuksen jossa ottaa vastuun,jos leikkaus epäonnistuu tai väri menee pilalle.
Kampaaja ja värjääjä on eri tyyppi eli kokonaisuutta harvemmin saat mistään..
Monissa maissa käytetään oppisopimusta,eli se kampaaja voi leikata ensimmäistä kertaa juuri sun päätä. Kun se kallis maestro juo takahuoneessa kahvia.
Suomessa asiakkailla on kuluttaja suoja laki. Ulkomailla voit itkeskellä yksin palaneen tukkasi kanssa ja hoitoainettakaan et saa korvaukseksi! Ja maksaa joudut-tietysti!
Meillä ammattikoulut ja jopa pelkät yksityiskoulut on TODELLA korkea tasoisia!
Skandinaavinen hius on erittäin hankalasti käsiteltävissä,KOSKA se on hyvin hento,hiukan luonnon taipuisa ja useimmiten pyörteitä täynnä. Suomalaiset kampaajat on ulkomailla hyvin haluttuja työntekijöitä juuri sen takia että osaamme käsitellä monenlaisia hiuksia!
Ulkomailla meidän ammattitaitomme on korkealla arvostettua ammattipiireissä. JA maailman huippuosaajat tulevat yllätys,yllätys Suomesta!
Tietysti osaaminen maksaa,jos käyt halppis kampaajalla tai et saa suustasi kunnollisia ohjeita sanottua,niin ihmeitäkö odotat? Jos joku vanha mummo naapurista ei tiedä uusimpia trendejä,niin kumpaa siinä syytät tätä vanhaa mummoa vai omaa tyhmyyttä?
T:Itseään kouluttava,kouluttajana toiminut Trendikampaaja (ja pirun kallis vielä)
Lontoossa leikkauksen hintaa Ei sisälly pesua,föönausta tai tuotteita. Niistä laskutetaan aina erikseen!!
Silloin teininä olimme ihan Alice Cooper-faneja, ja ystäväni meni johonkin pikku kotikampaamoon Alicen kuva kädessä ja sanoi haluavansa sellaiset hiukset. Ystävälläni oli /on tosi paksut upeat hiukset, monta kertaa ihan vieraat tulevat niitä ihailemaan. No, kampaaja alkoi leikaamaan, mutta näki ilmeisesti kuvan jotenkin eri tavalla kuin me, koska lopputulos ei ollut sinne päinkään. Hiukset leikattiin olkapäille, takatukka ja sivuilta ihan lyhyet...kauheat. Nauramme vieläkin kuville niiltä ajoilta, mutta just silloin ystävääni ei paljon naurattanut.
parran ajo vaahdolla ja oikealla veitsellä ja haiventen poltto, niskahieronta, käsienhieronta. Koko lysti maksaa turistirysässä 10 euroa (laitamilla paljon halvempaa).
Suomalainen parturikulttuuri on perseestä. Arvaa käydäänkö meidän perheessä parturissa Suomessa? Muualla voi nauttia parturikäynnistä. Ei tarvitse kiireessä äkkiä töiden jälkeen kiirehtää parturiin tai vaihtoehtoisesti lauantaipäivää uhrata parturissa käyntiin. Voi vaan hetken mielijohteesta poiketa illalla (!) sisäänheittäjien saatellessa miellyttävään kauneushetkeen.
asiakkaan käsittelystä, kun siinä viereisessäkin tuolissa istui nuori muija, jolta täti blondasi hiuksia. Otin rillit pois ja syvennyin lehteen. Järkytys oli kun huomasin, että täti oli blondannut kokonaan minutkin. Olin kuitenkin niin ujo ja nuori, etten kehdannut sanoa mitään, mutta kyllä kotona itketti. Täti ei varmaan edes huomannut, että olin puhunut raidoista, oli jotenkin hajamielinen koko ajan.
Kerran olen myös hankkinut, hah, tyvikohotuksen. Tyvi ei noussut, mutta muut hiukset kihartuivat päätä myöten.
niin älyttömän hyvä kampaaja, että siksi etsiskelen.
Oma huono kokemukseni liittyy yhteen kertaan kun olin hiusmallina (juu oma moga). Kampaaja ei yksinkertaisesti uskaltanut leikata mun hiuksia, vaikka kouluttaja kävi 4kertaa sanomassa " lyhyemmäksi, lyhyemmäksi" . Lopputulos oli aivan hirvee pallo, joka oli föönattu eteenpäin.
Se siitä " kasvojen kehystämisestä!"
Tota palloföönaamista harrastaa kyllä moni muukin ja sehän just sopii tosi hyvin pieneen pallonaamaani!
Kampaajani leikkasi muodikkaasti ja vaihtelevia malleja puolipitkiin hiuksiini, mutta aina toinen puoli jäi selkeästi pidemmäksi. Jouduin itse nyrhimään (tai joskus miehenikin avusti) hiuksiani lyhyemmiksi toiselta puolelta. Kampaaja oli saanut pari vuotta sitten mestarikampaaja-tutkinnonkin tehtyä! Markkinoi myös kampaamotuotteita aivan liian innokkaasti. Lopulta kyllästyin ja vaihdoin paikkaa.
Uusi kampaaja sitten ensi töikseen lyhensi pitkän tukkani edestä otsatukaksi, vaikka nimenomaan piti jättää pitkäksi. Olin niin ihmeissäni, että en saanut sanotuksi mitään. Muuten tuli hyvä kampaus ja ajattelin mennä sinne kuitenkin vielä uudestaan kokeilemaan...mutta aion olla tarkkana koko ajan. Sen verran huonot kokemukset on kampaajista, että en usko enää löytäväni kovin hyvää.
" Toki virheitäkin sattuu, mutta ne myös hyvä asiakaspalvelija parhaansa mukaan korjaa. Ja kun ihmisistä on kyse, niin helposti (ainakin alussa) tulee ymmärrysongelmia, asiakkaan senttipois, tarkoittaakin 10milliä jne."
Se sentti on todellakin se kymmenen milliä...
Vierailija:
No, jokainen voi varmaankin arvata lopputuloksen... kampaamosta lähti sellainen karitsapäinen erittäin pettynyt teini. Oli tukka sen verran kihara, että toi kartsakin tais jäädä kakkoseksi. Eipä ollut tekemisen puute seuraavina viikkoina, päivittäinen hiustenpesu ja mahdollisimman kosteuttavien hoitoaineiden kanssa läträäminen vei kyllä aikaa...
Yläasteikäisenä halusin pehmennyksen (=laineet) ja tämä koko perheen luottokampaaja laittoi sitten isoilla rullilla myös. Karitsa kiharat ne olivat täälläkin ja hävetys suuri (luokkatoveritkin jaksoivat muistuttaa). Hiukset ylettyi juuri ja juuri kiinni, joten ne olivat karitsankiharalla ja -hännällä. Onneksi hiukset kasvoivat suht nopeasti ja kiharatkin lainettuivat ajan myötä. Mutta voinette arvata, ettei tähän päähän ole permanenttia sen jälkeen laitettu. Eikä laiteta.
Lopputuloksessa raidat olivat kolmen sentin levyisiä, mikä näytti valitsemissani väreissä vähän oudolta (puskea, punainen ja vaalea). Pahempi juttu oli kuitenkin se, että tyvessä oli vähintään kolmen sentin verran omaa hiusten väriä jäljellä. Siis lähinnä beessi oma tukka näkyi jakauksen kohdalta kolmen sentin matkalla tyvessä ja sitten ne LEVEÄT raidat. En kehdannut minäkään heti valittaa. Kestoväri kuitenkin kesti viikon ja sen jälkeen suurin osa ruskeasta ja punaisesta oli hävinnyt. Menin valittamaan ja sain uuden värjäyksen ilmaiseksi. Tällä kertaa sanoin, että haluaisin raidat ohuempina ja myös tyveen väriä. Tästä tyven värjäyksestä jouduin maksamaan sitten parikymppiä lisää, vaikka väriä laitettiin vain jakauksen kohdalle. Toinen värjäys onnistui sitten ihan hyvin, paitsi että muutama ruskea raita jäi " raidalliseksi" eli väri tarttui osaan hiuksesta ja osa jäi eriväriseksi.
Pahimmat mokat, joita kampaajat ovat minulle tehneet, ovat johtuneet aivan selkeästi kampaajan ammattitaidottomuudesta.
Kerran kampaaja leikkasi vahingossa tasaiseen otsatukkaani selvän kolon, jota ei saanut häivyettyä muutoin kuin ohentamalla tukkaa reippaasti ja tekemällä kokonaan uuden muodon. Kolo johtui siitä, että kampaaja oli pätkäissyt ilmeisesti ohentaessaan otsista osan hiuksista suoraan hiusrajasta! En suostunut saman räpeltäjän hyppysiin, joten kampaajan kollega korjasi virheen. Yhteensä aikaa kului varmaan kaksi tuntia pelkkään leikkelyyn. En mennyt enää samalle kampaajalle.
Yksi kampaaja ei osaanut suhtautua luonnonkiharoihin hiuksiini eikä ymmärtänyt, miten kiharia hiuksia pitää leikata. Hän ei myöskään uskonut, kun kerroin hiusteni kihartuvan sitä enemmän, mitä lyhyempi kampaus minulla on. Kampaaja sai hiukseni muotoiltua ihan kivasti föönaamalla ja suoristusraudoilla, mutta heti ensimmäisen pesun jälkeen näytin aivan lampaalta. Ihan järkyttävän näköinen mummotukka siitä tuli. Kävin näyttämässä tukkaa ensimmäisen pesun jälkeen ja sain ilmaisen värjäyksen korvaukseksi. Leikkausta en olisi sieltä enää ottanutkaan.
Kolmas ikävä kokemus oli vanhemman naiskampaajan luona, joka oli suorastaan väkivaltainen käsitellessään hiuksiani. Kasvotkin kastuivat kokonaan ja meikki meni pilalle hiuksia pestessä. Föönillä ja suoristusraudoilla täti onnistui polttamaan päänahkaani ja harjaakin hän käytti niin, että tuntui että olisi hakannut ja raapinut minua sillä harjalla. Sain migreenin tuosta käsittelystä enkä ole enää koskaan koittanut uudelleen tuota paikkaa. Liekö ollut huono päivä tädillä...
En ymmärrä, mikä pakkomielle kampaajilla on nyrhiä hiukset lyhyiksi, vaikka korostaisi kolme kertaa, että leikkaat vain latvoja, ei lyhyeksi, ja tuloksena pisin hius on 5 senttimetriä. Toki monesti leikkaavat ok, kun vannottaa, että ethän leikkaa kuin sen sentin. Sama lapsen etuhiuksissa, pitää kertoa, että leikkaa vain ihan vähän. Kampaajat eivät näy tietävän, että kun hiukset kostuttaa ja vetää kammalla suoraksi ja leikkaa siitä, lopputulos on liian lyhyt, koska hiukset nousevat kuivuessaan.
Kerran minulle tehtiin mahtava leikkaus, hupaisaa kun naapurin mummo tuijotti rappukäytävässä, että kukas työ ootta, tunnenko minä.. Ja kaikki kehuivat. Harmi, etten tajunnut ottaa kampauksesta kuvia ja kävin välillä jollain muulla, hän ei seuraavalla kerralla muistanut lainkaan, millainen leikkaus oli ollut. Siis on mahdollista leikata asiakkaan kasvoihin sopiva kampaus, mutta tätimäisyys on pop kampaajilla. Just, miksi päältä pitää föönata hassuksi palloksi?!
Kellään kokemuksia venäläisistä kampaajista? Venäläisillä naisilla on usein naiselliset, kauniit leikkaukset. Olen kuullut kehuja kampaajista. Joku tosin edellä puhui jostain kauhukokemuksesta..
yritti kasvattaa itselleen pitkää tukkaa siitä kuivasta liian usein vaalennetusta permanentatusta säkkyrästä joka hänellä oli. Haukkui aina minun pitkää kiiltävää kullanvaaleaa luonnonkiharaani ja kehotti ehdottomasti leikkauttamaan "hirveän pehkon" (jota muut kutsuivat enkelin kiharoiksi) pois ja suositteli lyhyttä mustaa tukkaa. :D
Toinen tapaus liittyi poikani hiusten leikkaukseen vuosia myöhemmin. Kokeilimme lähikampaajaa mutta jo ovella alkoi epäilyttää kun matamin oloinen muori (liekö edes alan koulutusta?) kaatoi keskeneräisen kahvinsa hiustenpesualtaaseen. Leikkaaminen meni aivan perseelleen, sohi saksilla ja poltii föönillä pojan korvan ja tokaisi että eihän se nyt haittaa ja lopputuloksena oli todella tyylitön pottakampaus. Nykyään koko perheemme käy pietarilaisella parturikampaajalla (mies, toisessa kaupungissa) ja lopputulos on aina trendikäs ja tyylikäs.
leikkasi hirveät määrät pois pituudesta ja tuloksena pikku-pojan tukka.Harmitti vietävästi.