Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!
Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?
Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.
Kommentit (1073)
Kouvola- eli kananpersetukka on Tarja Halos-leikkaus eli miestukka naisella. Kypäräkampaus on melkein sama, mutta otsalta pyöreästi, kypärämäisesti muotoiltu + usein lisänä kolmlomaiset pulisongit.
Selitinkö mä oikein?
Tööööpö kirjoitti:
Minkälaiset on Kouvola- ja kanap..-tukat?
Tähän äsken yritin vastata!👍
Olen kuullut sanottavan Kouvola tukkaa myös DDR tukaksi
Ei ihan hirveä koska väri oli kaunis,onnistunut mutta leikkaus oli vino toiselta puolen...jouduin itse kotona suoraksi leikkaamaan...lisäksi harjoittelijaparturi oli tosi äkäisen ja kiukkuisen oloinen,ei puhunut mitään ei kertonut vaiheita jne. Tuntuu että olisin vaan häiriöksi ollut. En usko että käyn siellä enää. Kyseessä Vaasan suvilahdessa eräs pieni parturiliike.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola- eli kananpersetukka on Tarja Halos-leikkaus eli miestukka naisella. Kypäräkampaus on melkein sama, mutta otsalta pyöreästi, kypärämäisesti muotoiltu + usein lisänä kolmlomaiset pulisongit.
Selitinkö mä oikein?
Näitä Tarja Halos tukkia on paljon + 50 vuotiaille naisilla:D ja tietenkin väri joku kirjavan punainen/violetti, pikimusta:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitinkö mä oikein?
Näitä Tarja Halos tukkia on paljon + 50 vuotiaille naisilla:D ja tietenkin väri joku kirjavan punainen/violetti, pikimusta:D
Kypärätukatkin on usein hiukan luonnottoman värisiä, usein vähän liian tummia tai just punakukertavia. Eli just ns. tyylikkäitä Kouvola-tukkia.
menin varaamaan aikaa tyttärelle. Sain käskyn varata ajan netistä... joten varasin sitten kampaamoajan, sellaisen perusajan hiusten leikkaukseen.
Kun sitten tyttö oli kampaajan tuolissa, koko sen ajan kampaaja kiukutteli siitä että olisi pitänyt varata kaksi aikaa kun tytöllä on niin paksu tukka.
Niin, jos eukko olisi antanut ajan siinä paikanpäällä kun sitä mentiin alunperin varaamaan, tämäkin asia varmaan olisi tullut selväksi ja aika varattua oikein.
toista kertaa en sinne mene. Lisäksi todella kallis kampaamo kun vertasin myöhemmin hintoja netistä553.
Vierailija kirjoitti:
Selitinkö mä oikein?
"Miestukka naisella" - tirsk!
Mutta vakavasti ottaen tämä on ongelma Suomessa; se, että meillä on aina jotenkin ihannoitu kun semmoista kummallista androgyniaa! Joku Sami Sykkökin on nyt päässyt sen(kin) takia varmasti tosi ns. pinnalle! Hänestä kun ei tiedä, onko hän tyttö vai poika. Anteeksi, mutta mä en jaksa tuota tyyliä ollenkaan ja ihanaa!, että nykyään uskaltaa sanoa näistä "muotikampaamoista" rehellisesti jotakin. Monethan näistä yksityisyrittäjistä ovat semmosia kovanaamoja, että varmasti liiskaisivat asiakkaan seinään, jos mitään kritiikkiä edessä päin esittää...
Vein 5 v tyttäreni pieneen parturi/kampaamoon jonka omistaja ja ainoa työntekijä oli kuulemma hyvä lasten kanssa. Ja olikin,mutta nainen iski silmänsä rastoihini ja lupasi alennusta jos sais leikata ne pois,olinhan äiti. Tyrmistyin. Rastani ovat omaa hiusta ja polvitaipeisiin,olen niistä ylpeä. Kampaaja ei tätä käsittänyt ja silmät kiiluen tuijotti hiuksiani.
Käynyt samoin nuorena:/ karseet kuivat käppyrät!! Kampaaja nauroi vaan, ikänä hän ei ole tälläistä nähnyt. Hyvitys oli joku öljyhoito,mikä ei auttanut yhtään. Silloin ei naurattanut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Käynyt samoin nuorena:/ karseet kuivat käppyrät!! Kampaaja nauroi vaan, ikänä hän ei ole tälläistä nähnyt. Hyvitys oli joku öljyhoito,mikä ei auttanut yhtään. Silloin ei naurattanut yhtään.
(kuten ap tyvikohotus!)
Jos kampaajan oma tukka näyttää sellaiselta eri värisävyissä kiiltelevältä muoviselta peruukilta (yleensä lyhyeltä, koska lähes kaikki kampaajat haluavat kyniä asiakkaalta hiukset päästä), käännyn pois jo ennen ulko-ovesta sisään menoa.
Kuinka yleistä on, että hiuksia ei pestä ennen permanentin laittoa? Permanentti laitetaan suoraan pesemättömiin hiuksiin joissa on mm. muotovaahtoa.
Mulla on koronamalli. Eli on vuosia saanut kasvaa rauhassa.
Pitkät olleet aina, mutta päätin just että kasvakoon.
Hinnat nousseet aivan älyttömästi. Ja en oo vuosikymmeniin löytänyt kampaamoa missä olisi onnistunut lopputulos.
Tarinoita on poltetuista hiuksista. Nyrhityistä sekä koneella ajetusta otsatukasta.
Ja se veitsi millä ohennetaa. Se lopoutulos aivan hirveä.
Joten pitkänä on ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
menin varaamaan aikaa tyttärelle. Sain käskyn varata ajan netistä... joten varasin sitten kampaamoajan, sellaisen perusajan hiusten leikkaukseen.
Kun sitten tyttö oli kampaajan tuolissa, koko sen ajan kampaaja kiukutteli siitä että olisi pitänyt varata kaksi aikaa kun tytöllä on niin paksu tukka.
Niin, jos eukko olisi antanut ajan siinä paikanpäällä kun sitä mentiin alunperin varaamaan, tämäkin asia varmaan olisi tullut selväksi ja aika varattua oikein.
toista kertaa en sinne mene. Lisäksi todella kallis kampaamo kun vertasin myöhemmin hintoja netistä553.
Nykyään tuollainen asiakkaalle ripitys tuntuu olevan todella yleistä. Jos kaikki ajanvarausta myöten täytyy nykyään hoitaa itsepalveluna, niin sitten pitäisi olla myös selkeät toimintaohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Olipas ammattitaidoton kampaaja. Olen kampaamokoulun käynyt ja siellä opetettiin, että pahinta mitä voi asiakaspalvelussa tehdä, on nolata asiakas.
Olen brunette, lämmin suklaan ruskea väri. Piti laittaa vain hiukan omasta väristä vaaleampia kupari raitoja. Varoitin etten halua mitän oljenvaaleita jotka erottuu liian selvästi, vain vain vivenen kupari vivahdetta ja ohuita raitoja. Sain kuivat paksut oljenkeltaiaet kasariraidat vaikka koitin sanoa että vain OHUITA raitoja. Miten vitulla voi olla niin vaikea kuunnella asiakasta. Sitten hän lörpötteli ja juorusi kaikenlaista ja laittoi valennusainetta tosi hitaasti josta seurasi se että toisella puolella päätä raidat oli vaaleammat kuin toisella ja minä jouduin sanomaan oikein napakasti, et ota nyt jo pois kun menee ihan liian vaaleaksi. Ja niinhän siinä kävi mulla oli ysärin oljenkeltaset ja osa ihan valkosia raitoja. Voi helvetti.
Hän on ollut koko ikänsä kampaaja jolla oma ihan uusi ja fiksun näköinen firma. Osaa leikata hyvin, mutta ei raidoittaa, ei myöskään omaa mitään silmää sille mihin kohtiin raitaa kannattaa laittaa jotta se korostaa silmiä tai kasvojen muotoa, kunhan lätkii vaannriviin keskelle päätä. En anna hänen ikinä värjätä enää hiuksiani.
Aikoinaan Espoonlahdella pieni yhden työntekijän kivijalkaliike kampaamo mainosti erinomaista asiakaspalvelua. Sain ajan koska taisi olla ainut seudulla jolla oli aikoja. Menin ihan vaan siistimään latvat n 1/2 -max 1 cm. Kuiva latva pois.
Keski-ikäinen nainen, ilmeisesti omistaja oli jo lähtökohtaisesti hemmetin tympääntyneen oloinen kun menin. Näin sekunnissa naamasta että nyt on huono päivä vaikka yritti olla neutraali.
Sanoin että ihan vaan kevyesti latva pois sama malli, ihan vaan että lähtee se kuiva kärki pois. Hän otti melko napakasti kiinni niskatukastani (vähän kuin tukistamalla) ja sanoi hiukan ivalliseen ääneen et "no jos kuivat haluat pois niin täältä pitää ottaa 2-3 senttiä. Toisti, et kasvatan pidempää mallia ja että ota vaan ihan se minimi. Eli hyvin vähän.
Kampaaja ei puhunut koko aikana mitään, leikkas hyvin nopeasti (mikä oli hyvä koska ilmapiiri oli suorastaan vihamielinen). Hän ei näyttänyt takahiuksia peilistä, ei mitään muuta, repäisi kaavun pois ja tokaisi, no niin nyt on siistitty. Sit kun maksoin, ei ees kattonu minuun, sanoi hyvin teennäisellä äänellä kiitos ja hyvää viikonloppua. Minä en sanonut mitään. Painelin ovesta pellolle. Kerroin kaikille lähistöllä aduville, että älkää vaan erehtykö siihen kampaamoon.
Täällähän on jo aikaisemminkin kirjoitettu tästä ilmiöstä, että jotkut kampaajat tekevät kaikille asiakkaille saman kampauksen?? Se on ihan käsittämätön tyyli toimia.
Sitten. Kun puhutaan Kouvola- tukasta eli kananpersetukasta, niin mun mielestäni tuo kypäräkampaus (usein vielä pulisongeilla)on vain mukamas-tyylikäs versio siitä.
Missä muualla maailmassa te näette tota kypäräkampausta kuin Suomessa?? Ei missään muualla näy sellasia!