Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
1001/1073 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ysärillä menin ilmaisjakelulehden ilmoituksen perusteella löytämääni kampaamoon permanenttiin. Kampaamo valikoitui edullisen hinnan perusteella. Kampaaja pesi ensin hiukseni kovakouraisesti. Sama meno jatkui sitten kampaamotuolissa. Hiusten harjaaminen oli tuskallista. Olin onnellinen kun toimenpide loppui ja pääsin ulos tuolta kidutuskammiosta.

Vierailija
1002/1073 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hiukseni oli luononvaaleaat, takapuoleen asti pitkät ja yksittäiset hiukset ohuita/hentoja. Pyysin että vaalenneittaisi, mutta että lopputulos ei olisi keltainen. Oletin siis että hiuksiin laitettaisi joku keltaisuutta taittava sävyä. Kampaaja laittoi päähäni todella tujua siniviolettia vaalennusainetta. Hiuksista tuli vitivalkoiset ja yli puolet pituudesta katkeili pois.

- Kaksisävyinen värjäys oli muotia. Pyysin alta vähän tummemmat ja punertavammat, päältä hieman vaaleammat luonnollisen näköiset hiukset. Sain päältä vitivalkoiset, alta kirkuvan punaiset hiukset. Näytin joltain pelleltä. Värjäsin kotona kaiken punaiseksi.

- Kampaajan leikkaus epäonnistui joten hän teli minulle suoristusraudalla taakse todella tiukat korkkiruuvikiharat. Näin en nähnyt lopputulosta ennen kuin kotona.

- Kampaaja leikkasi yhdellä kertaa hyvin. Pyysin samanlaista tasaista polkkatukkaa kuin edellisellä kerralla. Kampaaja leikkasi yllättäen takaa aivan lyhyeksi ja kerrosti, eteen jätti pitkät kerrostamattomat haitulat. Kävin korjauttamassa muttei sinne taakse tietty enempää pituutta saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1073 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin joskus täällä, eräs puenkampaamo jossa oli omistaja ja kampaamoharjoittelija, se kampaamoharjoittelija leikkais ja värjäsi mun hiukset, oli kuin sitruunan niellyt,ei puhunut mitään ei sanonut mitään vaiheita jne,kokoajan oli sellainen olo että olin häiriötekijä ja kiusankappale, lopputulos värjäys ihan hyvä mutta leikkaus toiselta puolen pitempi kuin toiselta, annoin netissä palautetta eikä omistajakaan koskaa vastannut. En enää mene tuonne sentakia että tuntui just tuolta et on häiriöksi.

Vierailija
1004/1073 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla, ja luonnollisesti käyn täällä myös kampaajalla. Voin kyllä sanoa, että voi sitä tuskan päivää, jos täytyy suomalaiselle kampaajalle vielä joskus mennä! Täällä joka ikinen kerta kampaajalta lähtiessäni tunnen itseni kauniiksi, muodikkaaksi ja tyylikkääksi, sillä kampaukseni on juuri sitä. Leikkaus on teknisesti toteutettu aina niin, että se pukee minua ja tuo esiin parhaat piirteeni.

Suomessa kampaamokäynnit olivat harvassa, sillä lopputulos oli joko aina samanlainen mutta lyhyempi, tai sitten niin huono leikkaus, että se ei sopinut minulle ollenkaan. Ja miten tahansa olikaan leikattu, se oli niin huonosti viimeistelty ja laitettu, että lähimpään vessaan tai hissiin piti mennä sitä itse laittamaan.

Minulla on juuri samat kokemukset, käyn Englannissa laitattamassa tukkaani: Mikä ihme siinä on ettei sitä taiteellista silmää löydy Suomesta - tai jos löytyy (varmaan jostain Helsingin Bulevardin liikkeistä), hinta on jotain aivan tolkutonta?

Tulkaa Tutkuun! Täällä on hyviä ammattitaitoisia kampaajia.

Vierailija
1005/1073 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määpä jaan miehenä oman kauheimman kokemukseni! Yleensä mun parturikäynnit on melko simppeliä kauraa, mutta yks kerta oli kyl valitettavan ikimuistoinen.

Tämä oli erään nykyisinkin voimassaolevan ketjun liike, hyvinkin tunnettu liike kyseessä. Nuori nainen parturina. Alkuun pestiin hiukset, joskin vettä roiskittin ihan *elvetisti, kokemus oli varmaan lähimpänä jotain kiinalaista vesikidutusta tai jtn. Noh tästä selvittyäni huomasin hiusten kuivaamisen jälkeen näkökenttäni ylälaidassa jonkun tuubin lähestyvän. No sieltähän sitte suoraan tuubista ruiskutettiin jotain lotionia naamalle ja kylmät kädet sieltä kasvojen yli rävähti hieromaan naamaa. Tästä ei ollut mitään puhetta etukäteen, eikä hän kysynyt tai varoittanut kyseisestä toimenpiteestä ennalta. Hyvä etten sydäriä saanut.

Rasvauksen jälkeen oli aika palata hiustenleikkuu paikalle, missä sitten tämä nuori nainen leikatessaan hiuksiani piti toisella kädellä hyvin voimakkaasi päästäni kiinni, ihan ku se siitä karkuun johonki lähtisi.

Kampauksesta tuli ihan siisti, mutta kokemus oli kyllä melkoinen. :D

Suomalaisena miehenä tietysti pidin suuni kiinni, maksoin palvelun ja lähdin kotiin. En kyllä enää asioinut tuossa ketjussa tuon jälkeen.

Arvaan mistä liikeketjusta on kyse, vaikka oon nainen.

Samaisella ketjulla on niin kiire, etteivät ehdi siivota jälkiä. Hiuksia joka paikka täynnä ja värijäämiä siellä täällä. Likaista ja epäsiistiä ja a.mattitaidottomia kampaajia. Huokeammat hinnat, kuin muualla. Mutta kiireellä tehdään ja hutkitaan. Pari käyntikertaa riitti ostoskeskus Myllyssä. Ei kiitos.

Vierailija
1006/1073 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuu tämmönen.

Vierailija
1007/1073 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut kampaajalta edes välttävästi hyviä hiuksia, jonka vuoksi en vuosiin käynytkään. Tilanteen muutti kerran 20e maksanut kotikampaaja! Sen jälkeen oli oikeasti kaunis olo! Tämä tapahtui yllättäen ulkomailla... Menin kuontalokuvan kanssa Suomessa kampaajalle muutamaa kuukautta myöhemmin, ja ei tullut hommasta lasta eikä paskaa.

Itse leikkaamalla saa just sellaiset kuin sattuu tulemaan ja aion jatkossakin säästää rahani näin.

Vierailija
1008/1073 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kampaaja ja ei todellakaan tienata paljon. Normikuluttajat ei tiedä tippaakaan yrittäjyydestä, yrityksen tuomista kuluista tai kaikista laskuista joita meiän pitää maksaa. Joskus tuntuu että asiakkaat ne tyhmiä ovat. Valittakaa huonosta työstä eikä hinnasta.

Vierailija
1009/1073 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhein kampaamokokemus??

Se kun lupasin avokille maksaa hänen kampaajalla käyntinsä ja Siitä pätkähti melkein 200 euron lasku!!!

Ei shaathana oikeesti voi maksaa noin hitosti!!

Vierailija
1010/1073 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa 2000-luvun alussa. Minulla oli pitkät, melkein takapuoleen asti ulottuvat hiukset. Permanentti meni pilalle, joten koko tukka pilalla. Kampaaja teki hätäpäissään ranskalaisen letin. Korjaus ei onnistunut.

Vierailija
1011/1073 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kampaajani jäi eläkkeelle. Kaupungissa ei tunnu olevan yhtäkään toista, joka osaisi leikata taipuisat hiukseni muotoilemalla! Olen monissa jo käynyt, mutta jokaisen leikkauksen jälkeen karvat ovat kuin kanan perssulat ja sojottavat minne sattuu. Tämän hetkinen leikkaus on kuin Pepe Wilbergillä 70-luvulla. Ja olen nainen.

Vierailija
1012/1073 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kauhein kampaamokokemus??

Se kun lupasin avokille maksaa hänen kampaajalla käyntinsä ja Siitä pätkähti melkein 200 euron lasku!!!

Ei shaathana oikeesti voi maksaa noin hitosti!!

Taisit oppia kantapään kautta enimmäissumman asettamisen...? 

Ihan vinkkinä, että nykyään kampaamokäynti tarkoittaa aika paljon. Eräällä tutullani se tarkoittaa hiusten leikkaamista, värjäämistä tai permanenttia, kulmakarvojen värjäämistä ja tuotteiden ostamista. Hintalappu kampaajalla käynnistä on aina yli satasen. Ja hän on jo 86-vuotias!

Vierailija
1013/1073 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oon kampaaja ja ei todellakaan tienata paljon. Normikuluttajat ei tiedä tippaakaan yrittäjyydestä, yrityksen tuomista kuluista tai kaikista laskuista joita meiän pitää maksaa. Joskus tuntuu että asiakkaat ne tyhmiä ovat. Valittakaa huonosta työstä eikä hinnasta.

Kyllä me tiedetään. Niillä kampaajillakin on perhettä ja lapsia. Omakin äiti on ollut kampaaja ja myös eräs työtoverini, joka on vaihtanut alaa. Silti sanon, että hemmetisti kiskotte ja lisäksi huonosta työstä.

Vierailija
1014/1073 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan tuore kokemus Itä-Vantaalta! Pyydetty A-linjaista leikkausta eli takaa lyhyempi ja edestä pidempi. Sivuhiusten mitta piti olla olkapäihin asti kuten tullessa. Tämän varmistin kahteen kertaan. Mukana oli myös kuva kyseisestä kampauksesta jonka näytin kampaajalle. Asia selvä, sovittiin että sellainen tehdään. 

Lopputuloksena juuri päin vastoin!  Sivut joiden pituus piti säilyttää lyhenivät 10cm ja niin epätasaisesti, että näyttää kuin 5v lapsi olisi ne leikannut. Ja siis takaa oli sen reilut 15cm pidempi mutta sekin ohennettu sellaisiksi ohuiksi haituviksi että takin kauluksessa aina takkuuntuu palloksi niskaan. Ei voisi surkeampi leikkaus olla. JA täysin erilainen mitä sovittiin. Olin kyllä aika pöyristynyt lopputuloksesta. Kampaaja myös ehdotti että laittaisin hiustenpidennykset kun oli juuri minulle leikannut nämä rumat hiukset.

Olen käynyt keskustelua kampaamin kanssa työntekijän vastuusta. Kampaaja heti näki mokanneensa kun antoi saman tien alennusta työstä.  Pohdin, että onko ok, että palveluntarjoaja tekee mitä sattuu ja asiakas elää sitten asian kanssa ja kantaa seuraukset?? Hiusten kasvaminen sivuista leikkauksen jälkeen samaan mittaan takaisin kestää vuoden. 

Toivoisin, että tekijä vähintään myöntäisi virheensä ja pahoittelisi asiaa tai jopa pyytäisi anteeksi. Näin ei toki ole käynyt vaan nyt minä olen hankala asiakas vaikka asiallisesti olen asiaa hoitanut. Olen kuitenkin luottanut ko.kampaamon ammattitaitoon ja saanut luokattoman huonon työn jota minä joudun kantamaan pitkään. Itse toivoisin suoraselkäisyyttä ja vastuunkantoa asiassa. Siihen ei suomalainen palveluntarjoaja näköjään pysty. 

Vierailija
1015/1073 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran kävin kampaajalla, joka värjäyksen jälkeen repi tukkaani föönätessa ihan hirveästi, siis yritti litimärän pitkän tukan suoristaa harjalla. Sattui ihan kauheasti ja hiuksia irtosi valtavasti. Sanoin viimeisellä käyntikerralla että kiitos kuivaan itse kotona ja vedin pipon nutturan päälle.

Pari kertaa vuosien aikana myös värjäys on epäonnistunut ihan täysin. Olen sanonut että ei missään tapauksessa punaista, vaan lämmin ruskea, ollaan katsottu värikartaata sävy ja sitten olen lähtenyt epämääräisen mahonginpunaisen tukan kanssa kotiin.

Vierailija
1016/1073 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
1017/1073 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tässä pari kuukautta sitten kampaamossa aikeissa puolipitkien hiusteni latvojen siistiminen. Eli noin pari senttiä pois.

Kampaaja otti ronskisti paikoitellen viisi senttimetriä pois pituudesta. Hiukset lyhenivät huomattavasti. 

Mainitsin, että aika paljon lähti pituutta. Kampaaja totesi, että kannattaa kasvattaa pidemmät hiukset. Silloin ei reilumpi leikkaaminen haittaa. 

Paljonkohan hän sitten lyhentäisi. 

Vierailija
1018/1073 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Hiukseni oli luononvaaleaat, takapuoleen asti pitkät ja yksittäiset hiukset ohuita/hentoja. Pyysin että vaalenneittaisi, mutta että lopputulos ei olisi keltainen. Oletin siis että hiuksiin laitettaisi joku keltaisuutta taittava sävyä. Kampaaja laittoi päähäni todella tujua siniviolettia vaalennusainetta. Hiuksista tuli vitivalkoiset ja yli puolet pituudesta katkeili pois.

- Kaksisävyinen värjäys oli muotia. Pyysin alta vähän tummemmat ja punertavammat, päältä hieman vaaleammat luonnollisen näköiset hiukset. Sain päältä vitivalkoiset, alta kirkuvan punaiset hiukset. Näytin joltain pelleltä. Värjäsin kotona kaiken punaiseksi.

- Kampaajan leikkaus epäonnistui joten hän teli minulle suoristusraudalla taakse todella tiukat korkkiruuvikiharat. Näin en nähnyt lopputulosta ennen kuin kotona.

- Kampaaja leikkasi yhdellä kertaa hyvin. Pyysin samanlaista tasaista polkkatukkaa kuin edellisellä kerralla. Kampaaja leikkasi yllättäen tak

Kävitkö siis kaikki nämä kerrat samalla kampaajalla? Kun kerran yhdellä kertaa leikkasi hyvin. K

Vierailija
1019/1073 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut kampaajalta edes välttävästi hyviä hiuksia, jonka vuoksi en vuosiin käynytkään. Tilanteen muutti kerran 20e maksanut kotikampaaja! Sen jälkeen oli oikeasti kaunis olo! Tämä tapahtui yllättäen ulkomailla... Menin kuontalokuvan kanssa Suomessa kampaajalle muutamaa kuukautta myöhemmin, ja ei tullut hommasta lasta eikä paskaa.

Itse leikkaamalla saa just sellaiset kuin sattuu tulemaan ja aion jatkossakin säästää rahani näin.

Ehkä sun tukasta ei saa samanlaista kuin "kuontalokuvassa"?

Vierailija
1020/1073 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt missä olette saaneet tuollaista "palvelua", ei näistä tarinoista ole muuten hyötyä!