Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
1061/1073 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein 5 v tyttäreni pieneen parturi/kampaamoon jonka omistaja ja ainoa työntekijä oli kuulemma hyvä lasten kanssa. Ja olikin,mutta nainen iski silmänsä rastoihini ja lupasi alennusta jos sais leikata ne pois,olinhan  äiti. Tyrmistyin. Rastani ovat omaa hiusta ja polvitaipeisiin,olen niistä ylpeä. Kampaaja ei tätä käsittänyt ja silmät kiiluen tuijotti hiuksiani.

En syytä kampaajaa. Itse en ole alalla, mutta rastat saavat minussa aikaan saman himon: kun olisi sakset ja voitaisiin päästä noista. Miksi olet ylpeä niistä? Pitkät rastat ovat oksettavat.

Vierailija
1062/1073 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAMPAAMOKATKU! Lemuaa korttelin päähän puljun avoimesta ovesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1073 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan Espoonlahdella pieni yhden työntekijän kivijalkaliike kampaamo  mainosti erinomaista asiakaspalvelua. Sain ajan koska taisi olla ainut seudulla jolla oli aikoja.  Menin ihan vaan siistimään latvat n 1/2 -max 1 cm. Kuiva latva pois. 

Keski-ikäinen nainen, ilmeisesti omistaja oli jo lähtökohtaisesti hemmetin tympääntyneen oloinen kun menin. Näin sekunnissa naamasta että nyt on huono päivä vaikka yritti olla neutraali.

Sanoin että ihan vaan kevyesti latva pois sama malli, ihan vaan että lähtee se kuiva kärki pois. Hän otti melko napakasti kiinni niskatukastani (vähän kuin tukistamalla) ja sanoi hiukan ivalliseen ääneen et "no jos kuivat haluat pois niin täältä pitää ottaa 2-3 senttiä. Toisti, et kasvatan pidempää mallia ja että ota vaan ihan se minimi. Eli hyvin vähän.

Kampaaja ei puhunut koko aikana mitään, leikkas hyvin nopeasti (mikä oli hyvä koska ilmapiiri oli suorastaan vihamielinen). Hän

Just näin! Ei puhuta suoraan kampaajalle mitään mutta jälkeenpäin haukutaan ja moititaan. Mitenhän kampaaja koki tilanteen? Olitko kenties hankala, mahdottomia pyytävä asiakas? Sitä ei tarinasi kerro.

Vierailija
1064/1073 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla 90- lukua, kun kävin ns ekaa kertaa 'aikuisten' kampaamossa. Vidal Sassoon Itiksessä. Pitkä hiukset, noin puoliselkään. Olinko ehkä 12? Halusin, ja näytin kuvastosta semmoiset Drew Barrymore hiukset, sain Dingo- fani hiukset semmoisella hiirenhännallä. Nykyään olen tietysti jo 50 v, mutta tuon kokemuksen takia olen kampaajalla kaynyt ehkä 5-6 kertaa elämäni aikana. Koulukuvassa hävetti olla ainoa lyhythiuksinen

Vierailija
1065/1073 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vauvan kanssa kotona ja käymättä kampaajalla 1,5-2 vuotta. Sinä aikana hiukset olivat kasvaneet olkapäille asti. Sanoin kampaajalle, että tekisi hiuksistani taas skarpit ja töihin sopivat eli sellaiset jotka saa ponnarille ja näyttävät fiksulta ja edustavalta.

No.

Kävelin liikkeestä ulos näyttäen 90-luvun Matti Nykäseltä.

Nyt repesin. Tää oli paha. 

Vierailija
1066/1073 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat lopputulokset olen saanut venäläistaustaisilta kampaajilta! Nykyinen on aivan huippu! 

Vierailija
1067/1073 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tasapitkää suoraa tukkaa käytännön syistä. Töissä hiukset ovat koko ajan kiinni enkä kyllä muutenkaan jaksa kamalaa muotoilemisrumbaa. Vaikka kuinka olen kampaajalle mennessä aina toitottanut, että "pelkkä kuivien latvojen tasaus, ei, en tosiaankaan halua kerrostusta hiuksiin", olen aika harvoin saanut sitä mitä olen pyytänyt. Kampaaja on alkanut mitään sanomatta leikata kerroksittain, koska hänen mielestään "on kivempi niin".

Hirveän kiva joo laittaa hiuksia kiinni kun ponnarista puskee eri mittaisia hiustukkoja tyhmän näköisesti, osa lyhyytensä vuoksi kohtisuoraan sojottaen ja ihan lyhyimmät suortuvat eivät enää ponnarille yltäen. Olen jostain kumman syystä vähentänyt kampaamokäynnit parin-kolmen vuoden väleille.

Vierailija
1068/1073 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kauhein ja kauhein. Menin joskus rahattomana kampaajalle, hintoja ei näkynyt missään, mutta oli työhaastattelu tulossa joten hiukset piti saada normaaliksi. Hieman jännitti mitä se maksaa, ajattelin että siihen maailmanaikaan rahat riitti 30 euron tasoitustusleikkaukseen ja sekin oli paljon,mutta 20 minuutin tasoitus maksoikin liki 80 euroa. Kampaamo sijaitsi silloin Itäkeskuksessa .

Vierailija
1069/1073 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset myös minulla n. kaksikymppisenä kun otin permiksen, näytin aivan puudelilta, en osannut olla oikein vihainenkaan kampaajalle koska emme tienneet että hiukseni menevät niin säkkärään, ei se ollut hänen vikansa, olen käynyt myös myöhemmin hänen "tuolillaan"!

Vierailija
1070/1073 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, täällä on tällainen ketju. Pahin juttu sattui, kun olin noin 20-21-vuotias. Elettiin kiharapilvien 80-lukua ja minäkin halusin permiksen ja vaaleita raitoja melko pitkään tukkaani. 

Kampaaja sanoi, että ei kannata laittaa niitä yhtä aikaa. Laitetaan ensin permis ja leikataan tukka ja tule viikon päästä niin laitetaan sitten ne vaaleat raidat. 

Näin tehtiin. Tukka oli jo aika kuiva sen permiksen jälkeen. Sitten viikon päästä menin erikseen ottamaan raidat. Lopputulos oli ihan nätti, mutta sitten alkoi hiusta katkeilla. Pian tukka oli karsean näköinen, eikä lopulta auttanut kuin reilusti saksituttaa tukkaa pois, sen kyllä teetin eri kampaamossa. Tuli lyhyt poikatukka. Harmitti. 

Kaiken lisäksi muutenkin kalliit permis ja raidat erikseen tehtyinä maksoivat noin 100 markkaa enemmän, kuin jos ne olisi tehty yhtäaikaa. Meni tukka ja meni rahat. 

Vierailija
1071/1073 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veret seisauttava kokemus oli, kun lupasin maksaa rouvan kampaamo käynnin ja lasku oli 250 €.

Vierailija
1072/1073 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on entinen valokuva asiakkaalla,tässä oli mulla unelma malli,kopioi.yksikään ei osaa kopioida,pitkien hiusten muotoilumalli. katsoo kuin  ööliö kuvaa,ei sisäistä,ei kerro edes ,kuvaile kuinka tuo muoto saadaa. leikkaa kuin lapsi. onko joku ööööööö kun sanon. katso vierekkäin kuva-minä, onko nää nyt samanlaiset... ja se utsiminen,tiukataan kaikki. jos ammattiala josta ei voi kertoa,otetaan nokkiinsa,turvakielto,suuttuu kun ei kerrota missä asuu,vaikka omat perheenjäsenetkään ei tiedä,joka on jo ääri. 

mutta kampaaja akalle pitäis tilittää. tekevät pärstäkerrointyötäkin. omille tyypeilleen panostetaan hiukan.  kateellisia,silloin huono työnjälki.  

Vierailija
1073/1073 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin teininä anopin suosittelemalle kampaajalle joka siis oli iäkkäämpi täti jo. Tukkani oli melkko pitkä, puoleen selkään asti ja pyysin siihen kiharoita, muodin mukaisesti. Mielessäni oli kuva suht tasapitkistä kiharoista jotka eivät olisi paljon lyhenneet entisestä. Ensin tämä eukko väitti ettei pitkään tukkaan saa kiharaa, joka oli kyllä pskapuhetta, ei vaan jaksanut alkaa rullaamaan ja sen jälkeen ehdotti että no entäs jos vähän lyhennetään ensin. No, minä sitten hölmönä luotin hänen näkemykseensä ja arvatkaapa vaan mitä hän teki ? Tulos oli sellainen kasarityylinen "sivut melko lyhyet-takaa vain vähän pidempi",  täysin säkkärä mummokampaus. En kehdannut sanoa tälle harpulle mitään. Kehtasi vielä ottaa kalliin hinnan hiusteni pilaamisesta. Minua kiusattiin kaveripiirissä pitkän aikaa ja jouduin pitämään lyhyeksi leikellyt säkkärät mitenkuten kiinni varmaan vuoden. 

Luulen että joskus kampaajat kärsivät hiuskateudesta ja pilaavat asiakkaan hiukset tahallaan. Ihmettelen tosiaan että mitä hlvettiä siellä koulussa opetetaan vai eikö ole ymmärretty ollenkaan eikä kuunneltu.