Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö teidän mielestä naisen vaihtaa sukunimeä jos tulee ero?

Vierailija
02.06.2010 |

siis jos alunperin on ottanut miehen sukunimen?

Kysymys tuli mieleen tästä http://www.iltalehti.fi/viihde/2010060211784792_vi.shtml

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitäisi? Jos lapsilla on miehen sukunimi niin minusta äidilläkin voi ihan hyvin olla vaikka ero tulisikin.

Itse en vaihtaisi. Olen tyytyväinen tähän sukunimeen ja aion käyttää tätä loppuikäni.

Vierailija
2/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse maksaa centtiäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että minulla on sama sukunimi kuin lapsilla siitä huolimatta että tyttönimeni olisi paljon kivempi ja kauniimpi. Vaikka en halua samaa sukunimeä kuin exällä, niin tärkeää on että on sama sukunimi kuin lapsilla. Varmasti lapsistakin on kivempi että äidillä on sama sukunimi jos ei ole kummempaa syytä sitä muuttaa. Sukunimi kuitenkin yhdistää symbolisestikin.

Vierailija
4/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kerran nimeni vaihtanut en ala uudelleen sitä vekslaamaan.

Vierailija
5/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei se nimenvaihto maksa vaan ajokortin, passin jne. uusiminen joka pitää tehdä muistaakseni 3kk:n sisällä nimen vaihdosta. Lisävaivaa tietty sitten kaikkien luottokorttien, mahdollisesti sähköpostiosoitteiden yms. vaihdosta.

Vierailija
6/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ei näyttänyt yhdistävän, kun kerran ero tuli."

EI MIEHEEN VAAN LAPSIIN!!!

Vierailija
7/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun vain pitää nimen, kun se nyt sattuu olemaan MYÖS HÄNEN NIMENSÄ. Jos Nipa ei halua että ex-vaimo pitää nimen, olisi varmaan kannattanut miettiä asiaa siinä vaiheessa, kun mentiin naimisiin ja keskusteltiin nimiasioista.

t. 50

Ja panna lapsillekin. Niin ei tarvitsisi ruikuttaa ex-miehen nimen perään.

Vierailija
8/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai...en haluais et kukaan yhdistäis mua exään..eikä se mitään kalliiksi tule, puppupuhetta

Vierailija
9/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää roikkumista.

Vierailija
10/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on mahdollista, jos ei edes avioerolta estä?

Vierailija
11/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtanut edes naimisiin mennessä.

Vierailija
12/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini vaihtoi tyttönimensä takaisin kun vanhempani erosivat ja minulla on nyt siis isäni kanssa sama sukunimi mutta äidillä eri. Minusta jokainen tekee oman ratkaisunsa, ei ole oikeaa eikä väärää tapaa. Meillä vanhemmat eivät voineet edes puhua toisilleen moneen vuoteen saati tavata ilman tappelua joten ymmärrän hyvin että äitini halusi nimestä eroon. Lisäksi nimi on niin kamala että odotan innolla itsekin naimisiinmenoa niin saan syyn vaihtaa....

Vierailija
13/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "Lain kirjain ei nimenvaihtoon pakota. Vaimo saa pitää miehensä nimen, vaikka ero tulisi." Eihän sillä vaimolla mitään miehen nimeä ole, vaan ihan oma nimensä. Naimisiin mennessään puolisot voivat halutessaan ottaa YHTEISEKSI nimekseen jomman kumman sukunimen tai tietyin ehdoin jonkin muun sukunimen, ei se sukunimi kummankaan omaisuutta ole.

Joten todellakin, jokainen saa erotessaan tehdä tuon nimiasian kanssa mitä itse haluaa. Itse luulen, että jos eroaisin miehestäni, niin pysyisin samannimisenä, kuin olen nyt. Me otimme naimisiin mennessämme yhteiseksi sukunimeksemme miehen sukunimen.

Vierailija
14/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on MYÖS Dianan nimi? Ihan virallisesti ollut siitä asti, kun menivät naimisiin.

60 se on miehen nimi, ei Dianan. Säälittävää roikkumista.

Vierailija
15/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on MYÖS Dianan nimi? Ihan virallisesti ollut siitä asti, kun menivät naimisiin.

60 se on miehen nimi, ei Dianan. Säälittävää roikkumista.

Vierailija
16/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää, joten miksi ihmeessä roikkua enää.

Vierailija
17/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla on sama sukunimi kuin lapsillaan. Mitä ihmeen roikkumista se on?

Vierailija
18/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viestistä 66 lainattu pätkä kiteyttää asian aika yksiselitteisesti: "Naimisiin mennessään puolisot voivat halutessaan ottaa YHTEISEKSI nimekseen jomman kumman sukunimen tai tietyin ehdoin jonkin muun sukunimen, ei se sukunimi kummankaan omaisuutta ole."

Lisäksi: mun on vähän vaikea uskoa, että Dianan päätös pitää OMA (!!) nimensä eron jälkeen johtuisi mistään miehessä roikkumisesta vaan yksinkertaisesti siitä, että hän haluaa olla lastensa kanssa samanniminen.

Vierailija
19/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diana oli kyllä ihan rouva Diana Neumann. Vai onko sulla useinkin tapana tituleerata naimisissa olevia naisia heidän miehensä nimellä?

67, niin koska hän oli rouva Pertti Neumann. Ei ole enää, joten miksi ihmeessä roikkua enää.

Vierailija
20/74 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa pitäisi olla yhteinen nimi, lienee loogista luopua siitä yhteisen merkistä, kun ei ole enää sitä yhteistäkään. Vai mitä?

Heppoinen on äitiyden taso, jos se nimestä on kiinni.

Ja tuskin roikkuisi nimessä, jos se olisi Nieminen, eikä Neumann.

Haluaa vain pitää sen ex-miehensä mukanaan tuoman julkisuuden ja sitä kautta asiakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi