Kuukautiset 3tta päivää myöhässä, mutta koko ajajn sellainen olo että ne alkais :-(
Kommentit (448)
 Mutta se nyt on todellakin tällä hetkellä pienin murheeni, luuleeko joku kirjoitustani provoksi. Eikä mulla onneksi ole enää paljon asiaakaan, se vuoto  joko yltyy nyt yöllä tai ei, mitä aion rukoilla nukkumaan mennessä.
 Kiitos minua tukeneille joka tapausessa. Tällä hetkellä ei kamalasti muilta tukea saa, koska en ollut tietenkään koko jutusta mitään puhunut kenellekään. Miehellekin vasta tänään kerroin kaiken muun seassa kuukautisten olleen myöhässä ja olevan sitten raskaanakin ja tuhrua tuolevan. Sekaisin olen mutta provo en.
 ap
Itselläni oli myös verenvuoto sellaista että sitä ei missään tapauksessa valunut vaan vessassa käydessä tuli paperille hieman verta pyyhkiessä. Positiivinen juttu on se että sulla on ollut jo monta päivää sellainen olo että menkat ovat alkamassa, toivottavasti se on sinulle pelkkä raskaus oire, siis tarkoitan että ns. menkkakivut ei alkanut nyt kun vuodot alkoi. Minun tuhrutteluvuoto kesti neljä päivää.
Vierailija:
ja ap:han sanoo tuossa aika alussa että " ensilumi satoi" ja etelä-suomessa sitä ei vielä ole nähty... Lähteekö jostain usean sadan kilsan päästä NKL:lle katsomaan onko keskenmeno? Torveloita kaikki jotka tätä ootte uskonu.
 Siis oikeasti tuntuu ihan perkuleen pahalta, kun räksytetään provoksi. Eihän se varmaan sattuisi, jos puhuisin täällä vaikka BATAATEISTA mutta kun oikeasti nyt on sellainen tilanne, etten tiedä alkaako tuo lapsi tuolla kohdussa kasvaa vai tuleeko pois. Ja ei ole ketään muuta nyt just, kenelle tätä asiaa purkaisin. Mies on katsonut uhmakkaan esikoisen perään koko illan. Keskenmenoja on mulla ollut sitäpaitsi sen verran monta (5 vuoden sisällä), että alkaa käydä ihan mielenterveyden päälle. Uskokaa huviksenne.
 ap
 minäkin sanon ettei toivo vielä menetetty. samanlaista vuotoa mullakin oli edellisessä raskaudessa, enää en muista viikkoja muttei ainakaan rv 4-6. Siis että pyyhkiessä tuli tuhrua. Käytiin NKL:llä silloin ja vielä uudestaan kun rv 20 oli jo takana kun vuoto alkoi uudestaan.
 Terve poika vauva syntyi rv 40.
 Toivon että sinäkin saat vauvan, vuodosta huolimatta. Tuollainen pieni turhu ei ole vielä niin vakavaa, että kyseessä km. ja niitä kipujakin minulla oli silloin...
 T. 12
 Kuinka voit? En saanut viime yönä kunnolla nukutuksi kun kärsin vaihteeksi rytmihäiriöistä. Siinä oli sitten aikaa miettiä että kuinkakohan sinä voit ja mitenköhän tämäkin päättyy.
 Ärsyttävää kun aina täällä palstailee joitain älykääpiöitä jotka alkavat haukkumaan yms. Jätä ne jutut vaan  omaan arvoonsa!
 Koita jaksaa. Kävi miten kävi. Jotain hyvää tässä asiassa kuitenkin on, vissiinkin?! Tulit kuitenkin raskaaksi! Eipä se asia tietenkään paljoo lohduta jos asiat eivät etene hyvin.
 9
 Ymmärrän tuskan ja pelon. Olen kirjoittanut sinulle tähän ketjuun alussa ja seurannut siitä saakka.
 Lähetän toivonkipinän, vaikka itsekin tiedän, että se voi olla tässä tilanteessa hyvin pieni. Itselläni oli menossa olevan raskauden alussa tosi kovia menkkamaisia kipuja, lisäksi vuotoa (joka johtui kohdunkaulalalta, ei siis alkiosta tai istukasta = vaaratonta). Sain erittäin hyvää kohtelua sairaalassa, jonne hakeuduin vuodon+kipujen takia. Mutta ennen kaikkea sain MIELENRAUHAN. Tunne, kun näin ultrassa pienen sykkeen oli uskomaton. *itkee*
 Siksi uskallan antaa toivoa myös Sinulle! Ja te, joilla ei ole oikeasti mitään kannustavaa sanottavaa painukaa hiiteen!
 Kirjoittelehan ap kuinka menee!
 rv 39+
 Yö meni hyvin muuten, mitä nyt tunnin älein ravasin vessassa tarkistelemassa :-/ Mitään ei kuitenkaan tullut, eikä oikeastaan tule nytkään, edelleen vaan saattaa hiukan paperissa punertaa. Se kipu on sellasta tasaista, kylmää poltetta, ja on ollut tälläistä nyt about 10 päivää. En tiedä sitten, mitä seuraavaksi. Kai vaan odottelen, tuskaisaa. Polille en ole hakeutunut, ja mun tilanteessa on kai kinkkistä se, että eihän tuo syke edes näkyisi 5+4, eihän? Mistään ei voisi ultrallakaan tietää onko kaikki ok?
 Itsellä ei ole paljon kokemusta alkuraskauden vuodoista, edellinen km oli keskeytynyt km ja sikiön huomattiin menehtyneen perusultrassa. Ei vuotoja. Kuten ei onnistuneessa raskaudessakaan ollut.
 Joka tapauksessa, uskomatonta että olette jaksaneet myötäelää tällä tavalla, en olisi ikinä uskonut kun aloitin ketjun. Tosin en olisi uskonut tätäkään, mitä tuleman pitää.
 ap
 Nyt on vain parasta ottaa edelleen rauhallisesti. Tarkastin äsken omista papereista, että rv:llä 6 on minulta löydetty ultrassa alkio (sanotaanko sitä nyt tuossa vaiheessa vielä ruskuaispussiksi? en ole varma), sykettä ei vielä silloin näkynyt. Pääsin sitten siitä kahden viikon päästä uuteen tutkimukseen (rv:t silloin 8) ja sitten näkyi jo sykekin :))
 Joten sykettä ei sinullakaan ymmärtääkseni vielä tässä vaiheessa näkyisi, mutta jos kivut jatkuvat käy vaan päivystyksessä (meillä ei polille ainakaan pääse ilman th:n tai lääkärin lähetettä), voivat ainakin ottaa kunnon raskaustestin verestä, jotta saat siltä osin mielenrauhaa.
 Ja muuten, on meitä ihan oikeasti sympaattisiakin ihmisiä vielä olemassa - jaksamista.
 Käsitinkö oikein, että voisin soittaa vaikka neuvolan/terv.keskuksen terkalle (Sama ihminen) ja kertoa tilanteen, voisinko saada lähetteen polille sieltä?
 ap
 Jos tilanne tästä nyt normalisoituu, niin voisinkohan vaan odotella sitä....? Toisaalta, jossen lähetteen polille saisi niin aina kai parempi....
 ap
 Itse sain ensimmäisen päivystyslähetteen polille terveyskeskuksen päivystyksen lääkäriltä. Hän ei itse nähnyt, mistä vuoto tuli, eikä siellä ollut ultraa. Sitten myöhemmin olen saanut lähetten neuvolan th:lta. Näin se homma ainakin meillä toimii. Myöhemmin mua on neuvottu, että vain synnyttäjien vastaanottoon pääsee täällä ilman lähetettä, muille (naistentautien tai ä-poli) poliklinikoille ei pääse.
 Kiitos onnen toivotuksista synnytykseen ja kiva jos voin olla avuksi. Kovasti toivon jo synnytyksen lähestyvän, olo on aikalailla tukala...
 Itsellä muuten meni synnytys aikalailla yliaikaiseksi, joten mukavaa jos pääset pian tositoimiin!
 ap
Sinne menimme heti aamulla (pyhäpäivä) eikä mitää lähetettä kyselty. Kannattaa soittaa ja kysyä minne pääsee ja milloin.
kun oli kestänu 3pvää, menin suoraan ekks:n päivystykseen ja sieltä laittoivat minut synn.päivystykseen. ultrasivat ja ottivat näytteet, kaikki oli ok, pieni sydän siellä sykki! Nyt se pikkuinen nukkuu tuolla parvekkeella päikkäreitään. oikein paljon onnea sinulle!!! =)
 Aikaisemmin mainitsin sinulle, että tulet tarvitsemaan asiantuntioiden tukea raskauden ajan. Ei ole olemassa niin pientä asiaa josta et voisi soittaa ja kysyä neuvoa. Sinulla on kipuja ja olet ollut huolissasi niistä pitkään. Niiden ei tarvitse merkitä, että asiat olisivat huonosti, vaan päinvastoin. Mielenrauhasi vuokisi tämä on tärkeää, että juttelet ihmisten kanssa jotka tietävät mistä on kysymys. He osaavat sinua auttaa parhaiten, niin ja tietysti miehesi. Soita siis heti se on tärkeää, et ole pystynyt lepäämään, mielessä pyörivien asioiden vuoksi.
 Onnellista odotusta toivottaen vierailija 10
Ap on ollut menossa gynelle femedaan etc etc (Hesassa). Ehkä sun olisi aika siirtyä lukemaan muita ketjuja?