Kuukautiset 3tta päivää myöhässä, mutta koko ajajn sellainen olo että ne alkais :-(
Kommentit (448)
 Sen tiedän, että kaikki eivät millään voi ymmärtää, miksen ole jo testannut, kun testikin lojuu kaapissa. Yritin vähän valottaa asiaa kertomalla pettymyksistä, joita olen kohdannut lasten saamisen tiimoilta, mutta ellei ole kokenut itse samaa, niin onhan sitä tietenkin vaikea käsittää millainen vaikutus tälläisellä voi olla tulevin raskuksiin (tai niihin uskomiseen).
 Ysille: testasin oviksen about 3vk sitten ja LUULEN että sain sen bongattua. Testit olen tilannut saveontests.comista (kanadalainen nettifirma, edullisia raskaua,- ja ovistestejä). 100% varma en ole siitä, oliko toinen viiva (ovishuipun näyttävä) yhtä vahava kuten pitäisi, mutta luulen niin. Kannattaa kokeilla!
 ap
Mulla se testi on joka raskaudessa näyttäny ovista! :D
 Varmahan ei voi sen tehtyään kuiteskaan olla, kumpaankaan suuntaan. Mutta testaan kyllä ihan sillä raskaustestillä tällä viikolla, joten siihen saakka...
 ap
 Toivotan onnea :-) Itsekin kuumeilen, ja olen siirtynyt vaivihkaa vauvakuumepuoleltä tänne aihevapaalle kun meni hermot siihen lällyilyyn...
 Mutta nyt en voi vastustaa kiusausta:
 ++++++++++++plussasäteitä+++++++++++++++++!!!!!!!
 :-D
 Nyt kun tietää raskaudesta, löytää itsestään vaik mitä " oireita" . Selkä on kipeä, rinnat hellät, ruokahalu lisääntynyt, masu kasvanu(siis läskiä entisten päällä lisää:), jalat väsyneet töiden jälkeen,näppyjä naamassa, valkovuotoa ja VÄSYTTÄÄ. Luulempa etten kiinnittäisi noihin mitään huomiota jos en tietäis olevani raskaana, täähän on niin alussakin vasta.
 Tänä iltana tulee joku raskausajan " kauhudokumentti"  neloselta, uskaltaakohan sitä edes katsoa...Voipi olla pitkät 9 kk, kun käy pohtimaan kaikkia mahd. komplikaatioita.
 Voimia kaikille odotusta odottaville ja onnea mahd. muille plussanneille!
 Tulipas tästä sitten piiiitkä ketju,hih.
 Perjantaina iltapvllä ne menkat oli kolmatta päivää myöhässä ja huomenna aamulla tulee viikko täyteen. Hyvä näin, so far so good kuten sanonta kuuluu.
 ap
Olemme myös yrittäneet 10 kk toista lasta tuloksetta. Kiertoni on ollut n. puoli vuotta säännöllinen 32. Ovulaation olen tuntenut joka toinen kuukausi, mistä lie johtuu... No, nyt kuitenkin viimeisimmät menkat kestivät viikon sijasta vain 4 päivää. Yleensä aina ovat runsaat ja kestävät siis viikon paitsi nyt. Lopussa tuli vain ruskeaa tuhrua. Nyt minulla on ollut runsasta valkovuotoa sekä hieman alavatsakipuja myös yhdynnässä ja näppyjä naama täynnä. Tein testin kun menkat loppuivat mutta negaa oli. Tosin esikoiselta raskaus näkyi testissä vasta kun mekat olivat 10 päivää myöhässä. Ajattelin tekaista toisen testin tai odottaa, tunnenko oviksen, koska nyt olisi se kuukausi jolloin se tuntuu, eli en siis olisi raskaana jos se tuntuu. Vai olikohan mun ovis etuajassa, kun niitä alavatsakipuja kerran ollut nyt pari päivää... Hitto tätä!
se taas etsi tämänkin tyhmän ja tekaistun ketjun esille!
 Älä katso allakasta noin päivän päälle milloin pitäisi menkkojen alkaa. Vaikka sinulla olisi ihan päivän tarkka kierto, niin jos oikein " jännität" , voi stressi (vaikka vain alitajuinen) lykätä menkkojen alkua muutamilla päivillä. Harvalla on koko elämän ajan ihan päivän tarkka kierto.
 KOkemuksen perusteella voin sanoa tämän ja sitten tuntuu entistä kurjemmalta  jos menkat kuitenkin alkavat.
 Täällä yritettiin toista lasta toista vuotta, ja kun lopulta vähän " luovutettiin"  ja alettiin miettiä hoitoja,  ja tuli kerrankin kuukausi ettemme " yrittäneet lasta" , enkä minä kalenterista katsonut milloin menkat taas alkavat, niin sitten nappasi!
 Joten nauttikaa toistenne seurasta, tehkää jotain  suurta (kuten remontti) joka saa ajatuksenne nyt ihan muualle ja unohtakaa " lapsen teko"  tai " yritys" .  Kyllä se sitten sieltä tulee! Onnea matkaan!
 Anteeksi kun puutun viestiisi
 mutta minusta on rohkeata onnitella toista.
 Etenkin perustelusi oli huono:
 sanoit että se on " Kiinnityskipua" .
 Olen kaksi raskautta läpikäynyt ja  jollen ihan väärin ole aina neuvolassa ja kaikenmaailman vihkosista ymmärtänyt, niin " kiinnitys"  tapahtuu vasta viikolla 6!!
 Jos menkat ovat myöhässä vasta 3 päivää, tuskin on kyseessä " kiinnitys" .
 Ei kannata siis luoda turhia toiveita täällä toisille! Pettymys on sitten sitäkin suurempi jos jo saa toiveita muiltakin.
Sunhan piti tänä aamuna testata...
Vierailija:
Olen kaksi raskautta läpikäynyt ja jollen ihan väärin ole aina neuvolassa ja kaikenmaailman vihkosista ymmärtänyt, niin " kiinnitys" tapahtuu vasta viikolla 6!!
Jos menkat ovat myöhässä vasta 3 päivää, tuskin on kyseessä " kiinnitys" .
Ei kannata siis luoda turhia toiveita täällä toisille! Pettymys on sitten sitäkin suurempi jos jo saa toiveita muiltakin.
 Hedelmöittynyt munasolu on kiinnittynyt kodun limakavolle 8 päivän kuluttua hedelmöityksestä. Jos siis ovuloi 12-14 päivänä kierrosta, joka on 28 päivää ja säännöllinen, niin alkio on kiinnittynyt 20- 22 päivä.
 Olettetuihin kuukautisiin on vielä aikaa 5 päivää.
 Suurin osa naisista ei tiedä olevansa raskaana, mutta osa naisista reagoi herkästi hormoonien vaihteluille kehossa. Kun alkio kiinnittyy alkaa melkoinen myllerrys kehossa.
 Hormoonien vaikutuksesta kohdun lihakset pehnenevät ja tulevat joustaviksi, verisuonet kasvavat ja aalkaa istukan kehitys. Lima tulppa sulkee kohdunsuun jne... Kaikki  tämä alkaa jo ennen kuin tiedät olevasi raskaana, vain osa tunnistaa nämä äärettömän nopeasti tapahtuvat muutokset hyvin varhain.
Vierailija:
Olen kaksi raskautta läpikäynyt ja jollen ihan väärin ole aina neuvolassa ja kaikenmaailman vihkosista ymmärtänyt, niin " kiinnitys" tapahtuu vasta viikolla 6!!
Jos menkat ovat myöhässä vasta 3 päivää, tuskin on kyseessä " kiinnitys" .Ei kannata siis luoda turhia toiveita täällä toisille! Pettymys on sitten sitäkin suurempi jos jo saa toiveita muiltakin.
 En allekirjoita tätä väittämääsi. Ap halusi vain optimistisia näkökulmia.
 Määrittele turha toive.
 Mutta kuten sanoin mun on PAKKO tällä viiikolla testata, koska maanantaina ois gyne ja sen perun = siirrän JOS JOS JOS....JOS tämä sitä vois olla. Ei kuukautisia vieläkään (viikkoa kulunut) mutta edelleen tuntuu koko ajan, kun olisivat tulossa. Ei kamalan hyvä fiilis ole kuiteskaan, mutta katotaan.
 ap
 Itse en kuitenkaan ole tätä ketjua nostanut (paitsi nyt) vaan vastannut vaan kun on kysytty.
 Sitä vaan vielä halusin kommentoida, että en ihan usko että kuukautiset siksi ovat siirtyneet, että " odottaisin"  raskautta tai kelaisin asiaa. Kuten jossain edellisessäkin viestissä totesin, yritin raskautta joskus VUOSIA ja vielä enemmän otsa rypyssä kuin nyt, ja silloin(kin) kuukautiset tuliavat joka kerta tasan tarkkaan 28pv välein. Nyt tässä kierrossa en ole sitäpaitsi asiaa kummemmkin ajatellutkaan.
 No, jos joku syy (muu kuin raskaus) tälle on, selvinnee se sitten maanantaina gynellä.

mutta minä plussasin tänään :))) ja menkat vaan vaatimattomasti 2,5 viikkoa myöhässä joten ap ei ole vielä edes mikään vetkuttelun mestari ;)
 ihan näin kauaa ei ollut tarkoitus odotella mutta sattuneesta syystä en päässyt käymään apteekissa ja sitten tilasin testin netistä ja sen saapumisessa kestikin yllättävän kauan... no joka tapauksessa kolmas lapsi tulossa meille sitten elokuun alussa.
 tsemppiä ap:lle ja kaikille muillekin jännittelijöille!
 Tosi paljon ja sylin täydeltä!
 Minäkin olen aiemmat raskaudet testannut vasta kun kuukautiset yli 2vk myöhässä...Joten aikasta vielä on mulle. Mutta halusin kai vaan kannustusta ja toivonkipinää ja sitä olen saanutkin.
 ap
 Maanantaina mulla olisi aika iltapäivällä, ja olen koko ajan siirttänyt ja siirtänyt vaan testin tekemistä. Koko ajan muka kuukautiset alkamassa " ihan just seuraavalla wc-käynnillä" . niiin niin. Mä lupaan kyllä kertoa kun olen tehnyt sen testin ja mitä siitä seuraa *huokaa*. Pakko se on viikonlopun aikana tehdä (maanantainakin kuulema voi ajan perua vielä, tai siis siirtäisin sen muutamalla viikolla eteenpäin jos olisin niin onnekas, että....).
 ap
mikä kirjotti siitä ystävästä ulkomailla joka oli (mukamas) raskaana ja ei ollu kuullu siitä aikoihin..hohhoijaa...
Sekin oli sit loppujen lopuks älyttömän pitkä ketju ja selviskö asia ikinä eli oliko raskaan kukaan ...