Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset 3tta päivää myöhässä, mutta koko ajajn sellainen olo että ne alkais :-(

Vierailija
08.10.2004 |

.

Kommentit (448)

Vierailija
381/448 |
18.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin viime ultrassa ainakin kaikki oli ok, kivuista huolimatta. Ja vuodoista. Joten eiköhän se ole normaalia sinullakin, 9. Sisulla eteenpäin!

ap

Vierailija
382/448 |
18.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulosta tämä keskustelu ja leikkaa sieltä parhaat palat..ihana muisto sitten, kun et enään tätä aikaa muista :)

nimimerkillä, en enään itse muista, lapsi 2v :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/448 |
18.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
384/448 |
18.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei sitä paniikkia! Mulla oli myös maha ihan järkyttävän kipeä. Vauva siellä vain teki tilaa itselleen :-) Jossain vaiheessa huoli vähän hellitti, mutta " vessassa tarkastaja" minä voin myöntää olleeni ihan loppuun asti... Kaipa se huolehtiminen kuuluu tähän äitinä oloon, eihän se lopu lapsen syntymäänkään, muuttuu vain toisenlaiseksi.

Paljon onnea vielä teille molemmille (ja muille samassa tilanteessa oleville)! Muistakaa myös nauttia raskaudesta!

Vierailija
385/448 |
18.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
386/448 |
18.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLET MIES. T:MIES

PS. OLET SIIS SE PAREMPI PUOLISKO

Vierailija
387/448 |
24.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli ihan vähän verta pyyhkiessä. Ja tänään sama juttu. Nyt olen lähes hermoraunio. Pelkään niin että vuoto lisääntyy...

Onneksi vatsa eikä selkä ole jatkuvasti kipeenä. Vaihdoin jo paniikissa gyniksen ajankin aikasemmaksi. Huomenna menen sinne. Voipi olla että mitään ei näy ja käynti on turha? Viikkoja on vasta ehkä se 6+3. Voiko tässä vaiheessa vielä ultralla nähdä mitään? Jos olisi esim. raskaus alkanut ihan " väärässä" paikassa yms.

Kyllähän mä sen tiedän että joillakin voi vuotoakin olla alussa raskautta mutta kyllä tämä inhottavaa on. Osaisko kukaan sanoa mitään lohduttavaa?!

9

Vierailija
388/448 |
30.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Miten olet jaksanut?

9:Näkyikö ultrassa mitään?

Vierailija
389/448 |
30.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noilla viikoilla IHAN SAMA JUTTU! Eli 6+0 menin paniikissa Kättärille, oli tosin jo viikon vuotanut rusehtavaa! Ei näkynyt kuin ruskuaispussi ja sain uuden ajan 7+4 - silloin sikiö ok, vaikka oli vuotanut koko ajan! Vielä 10+0 kävin ultrassa (taas vuotoja koko tämä aika) ja EDELLEEN kaikki ok. Ja EDELLEEN on vuotoja, np-ultra ensi viikolla ja TOIVON että kaikki vieläkin ok! HEmatooma kohdussa aiheuttaa pientä vuotoa ja kaikki saattaa ihan hyvin mennä ok, monilla on ollut tälläistä!

En kiellä ettenkö itsekin edelleen olisi hermoraunio, mutta fakta kuitenkin on, että kaikki onnistumisen edellytykset on, meillä molemmilla! Jaksamisia, tiedän että on VAIKEAA!

- ap, joka poistuu nyt koneelta muutamaksi tunniksi mutta voin myöhemmin vastata lisää

Vierailija
390/448 |
30.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi täällä on ODOTUSPALSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
391/448 |
30.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta huomaan, että viestisi oli jo viime viikolla laitettu. Mikä sun tilanne on nyt????

ap

Vierailija
392/448 |
30.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tämän monta monituista kertaa täällä av:llä nähnyt, mutta nyt vasta luin sen kokonaan läpi!

Enkä yhtään ihmettele minkä takia tätä on niin monta sivua, olisin toivonut lisääkin :D!

Mutta Onnea Ap:lle kovasti, onneksi näinkin hyvissä tunnelmissa lopulta!!

Kyllä kaikki varmasti menee parhain päin ja pikkuinen saa kaverin!

9:lle, toivotaan parasta... bdbdbdbdbdbd (peukut pystyssä)

Vierailija
393/448 |
01.12.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja 9??Mikä on tilanteenne??

Vierailija
394/448 |
01.12.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP ja muutkin!

Ihanaa kuulla pitkästä aikaa, että kaikki on nyt kuitenkin hyvin. Kirjoittelin tähän ketjuun joskus lokakuun puolen välin jälkeen ja olen usein ajatellut keskustelun aloittajaa. Kuin sattumalta näin tämän taas av:lla, kun pitkän tauon jälkeen siellä surffasin.

Haluan lähettää edelleen voimia ja haleja! Viimeksi kun kirjoittelin, lähdin pian sen jälkeen synnärille. Haluan olla kannustavana esimerkkinä siitä, kuinka vaikean alkuraskauden jälkeen lopputulos voi olla maailman ihanin. Tämä maailman ihanin heräilee nyt vaunujen kopassa, joten poistun tärkeämpien tehtävien pariin...

180 :)

Vierailija
395/448 |
01.12.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun ei sillä parempaakaan tekemistä tunnu olevan, jatkaa tätä soopaansa yhä uudestaan ja uudestaan.

Lopetahan jo.

Vierailija
396/448 |
01.12.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että olet jaksanut tsempata! Omien juttujesi keskelläkin! Saako kysyä, tuliko tyttö vai poika, ja tuliko ajallaan? Miten meni synnytys?

Mulla nyt 12+0 ja toivon että kaikki hyvin, ainakin pari viikkoa sitten oli. Kipuilut ja vuotelut kuitenkin STRESSAA. Kuinka kauan sulla kesti näitä kipuja ja vuotoja alkuraskaudessa? Mulla niitä on ollut jo 7 viikkoa...*huokaa*

ap

Vierailija
397/448 |
01.12.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä ja mitään hälyttävää ei löytynyt! Kohdussa ei ollut verta yms. Sellainen tumma " läntti" vain näkyi. Raskaus on ilmeisesti alkanut myöhemmin kuin kuvittelin. Lääkäri veikkasi että silloin olisi ollut vasta 5+3 viikkoa menossa. Nyt olisi n.6+3. Käyn oman " mielenterveyteni" takia reilun viikon päästä uudestaan lääkärissä. Silloin pitäisi jo näkyä sikiöstäkin enemmän. Saa sitten olla rauhallisemmalla mielellä jouluna kun tietää että kohdussa on todella jotain eikä vain tuulimuna yms.

Vuoto on loppunut eikä se onneksi lisääntynytkään yhtään sinä aikana kun sitä tuli. Vatsakaan eikä selkä enää säre. Rinnat ovat vain pirun kipeät!!! Yöllä saattaa herätä kun vaihtaa kylkeä. Ensimmäisessä raskaudessani ei rintani kasvaneet näin alussa ja olleet kipeät.

Todella kiva kuulla että sinulla AP raskaus on jatkunut! Oletkos siirtynyt tuonne odottajiin? Mä ajattelin siirtyä heiniksiin joku päivä.

Kävin tänään ensimmäistä kertaa neuvolassakin kun lääkitystäni joudutaan seuraamaan verikokein. Kokonaista 2 tuntia siellä kului aikaa! Älyttömän paljon oli lippua ja lappua täytettävänä jne. Ja verikokeita yms. otettiin. Eikä kotiinkaan tarttenut tyhjin käsin lähteä. Jos jonkinlaisia esitteitä annettiin mukaan. Myös isälle omansa. Sellainen jossa kerrotaan seksistä raskauden aikana...

Että semmosta. Kaikkea hyvää jatkossa sinulle Ap ja hyvää joulun odotusta muillekkin lukijoille jotka ovat jaksaneet seurata tätä ketjua!!!

9

Vierailija
398/448 |
01.12.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti käydä uudelleen ultrassa oman mielenrauhan takia, jos ei muuta. Kyllä se tieto aina kummasti sitten kantaa eteenpäin.

En ole vielä varsinaisesti siirtynyt odottajiin, jotenkin en taida uskaltaa (=en siis ole " kesiksiin" ilmoittautunut) mutta luen kyllä juttuja siellä ja olen kommentoinutkin jotakin. En vain ole pinotunut ;-) Ehkä joskus...

Joo nuo nevolajutu on lystikkäitä. Mulla aika tuoreessa muistissa vielä esikoisen ajoilta.

Hyvää joulunalusaikaa kaikille myös minulta.

ap

Vierailija
399/448 |
01.12.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä 275 kyselen uteliaana juttuja - jos ehdit vastata...

ap

Vierailija
400/448 |
02.12.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menee niin tiiviisti pikkumiehen kanssa, etten viitsi entiseen malliin netissä roikkua. Siksi en vastannut heti huhuiluun... Hän on nyt aamupäiväunillaan, joten pääsin pikaisesti piipahtamaan, kun ulkonakin on täälläpäin kovasti pakkasta, joten jäi aamun vaunulenkkikin väliin.

Mulla tosiaan oli niitä kipuja alussa kovastikin. Vuoto loppui muistaakseni joskus 8. rv:n tienoilla, mutta kipuja oli paljon senkin jälkeen. Uskon, että sinullakin (kuten myös minulla oli) kivut ovat niitä kohdun kasvukipuja. Kohtu siis laajenee alussa melkoista vauhtia ja kun elimistö ei ole vielä siihen oikein tottunut, niin siitä ne kivut useimmilla johtuvat. Kohtuhan on lihas ja voi laajentua ja supistua, kuten muutkin lihakset. Samasta syystä aiheutuvat usein kuukautiskivut. Myös 9:n mainitsema rintojen arkuus on tosi tyypillistä. Itse en sen sijaan kärsinyt lainkaan pahoinvoinnista.

Oletko ajatellut mennä niskapoimu-ultraan? Suosittelen! Täälläpäin kunta ei sitä maksanut, joten kävin yksityisellä puolella (maksettavaksi jäi jotain 60 ¿ Kelan vähennysten jälkeen). Siellä saisit lisävarmuutta, että kaikki on varmasti hyvin. Itsekin aloin oikeastaan vasta np-ultran jälkeen kunnolla iloita raskaudesta. Oli todella hellyttävää nähdä kuinka pikkumies imi masussa peukaloaan - tekee sitä mielellään edelleenkin :)

Kyselit myös synnytyksestäni. Se oli erittäin nopea. Vauva on esikoisemme ja synnytyksen kestoksi laitettiin 3 h 15 min (ponnistus 10 min). Ja koska kaikki kävi kovin nopeasti, ehdin olla salissa vain kolme varttia ja mieheni juuri ja juuri ehti mukaan. Oma elimistöni ei oikein kuitenkaan ehtinyt " valmiiksi" synnytystä varten, joten sain aika pahoja repeämiä ja lisäksi pari tulehdustakin hoidettiin antibiootein. Nyt olen kuitenkin jo toipunut ja kaikki on hyvin.

Vielä paljon tsemppiä ja voimia. Yritä pitää itsestäsi huolta syöden terveellisesti, ulkoillen ja nauttien perheestäsi! Älä välitä noista provohuutelijoista - meitä on joka junaan... Itse palstailin paljon odotuspuolella, nyt sitten vauvapuolella ja neuvon sinuakin siirtymään odottajiin (mikäli et ole sitä jo tehnyt) - siellä on usein asiallisempaa porukkaa ja hyvää vertaistukea!

Ap ja 9 myös - voikaa hyvin!

180 ja pikkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi