Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkasen ärsytti eilen prismassa, ihme köyhä kauppa!

Vierailija
01.06.2010 |

Sattuneesta syystä mulla oli viidensadan euron seteli. Ostoksia tein yli sadalla eurolla ja koska tarvitsin käteistä annettavaksi lapsille, niin ajattelin rikkoa siinä kassalla sen setelin, mielummin kuin että kävisin nostamassa tililtä lisää rahaa.

Niin mitä tapahtuu, kassalla ei ole neljän jälkeen päivällä antaa rahasta takaisin! Soitti sitten jonnekin mistä tuotiin rahaa hänelle, odottettiin varmaan n. 10 min.

Sai vaihtorahaa ja kehtas ruveta mulle rutkuttamaan kuinka ei kannata tulla ostoksille niin ison setelin kanssa!!

Mitä helkuttia! Miks tollasia seteleitä painetaan jos niitä ei sitten sovi käyttää? Iso kauppa, ei luulis olevan ongelma antaa rahasta takas, varsinkin kun ei varmasti ollut pelkkä pohjakassa käytössä tohon aikaan.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosta kaupasta kuitenkin kysymys. Mutta todella monet maksaa nykyään kortilla, joten pohjakassat on ihan olemattomat.

Vierailija
2/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli vasta vuoronsa aloittanut kassalla. Tai sitten ihan vasta lähettänyt rahaa pois. Ryöstöjen pelossa kassoilta lähetetään setelit putkipostilla pois aika tieheään.

Itse en ikinä liikuskelisi 500€ seteli lompakossa. Kävisin pankissa laittamassa sen tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä tietää tuokin, ettei isoa seteliä ehkä saa rikottua kaupassa virka-ajan jälkeen. Taas viisastuin palstalla.

En ole muuten koskaan tainnut edes nähdä 500 e:n seteliä. Kai niitä pääsääntöisesti painetaan huumekauppiaiden ja muiden hämäräperäisten liikemiesten tarpeisiin. ;D

Vierailija
4/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosta kaupasta kuitenkin kysymys. Mutta todella monet maksaa nykyään kortilla, joten pohjakassat on ihan olemattomat.

Ja turvallisuussyistä rahaa ei pidetäkään kuin pohjakassan verran, vaan laitetaan pois sitä mukaa kuin kertyy.

Vierailija
5/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuneesta syystä mulla oli viidensadan euron seteli. Ostoksia tein yli sadalla eurolla ja koska tarvitsin käteistä annettavaksi lapsille, niin ajattelin rikkoa siinä kassalla sen setelin, mielummin kuin että kävisin nostamassa tililtä lisää rahaa.

Niin mitä tapahtuu, kassalla ei ole neljän jälkeen päivällä antaa rahasta takaisin! Soitti sitten jonnekin mistä tuotiin rahaa hänelle, odottettiin varmaan n. 10 min.

Sai vaihtorahaa ja kehtas ruveta mulle rutkuttamaan kuinka ei kannata tulla ostoksille niin ison setelin kanssa!!

Mitä helkuttia! Miks tollasia seteleitä painetaan jos niitä ei sitten sovi käyttää? Iso kauppa, ei luulis olevan ongelma antaa rahasta takas, varsinkin kun ei varmasti ollut pelkkä pohjakassa käytössä tohon aikaan.

just niin kuin joku vastaaja jo sanoikin, kassoilta lähetetään aika ajoin putkipostilla enimmät pois, just turvallisuussyistä. Kassoilla ei pidetä mahdottomia määriä rahaa.

Vierailija
6/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turvallisuussyistä rahaa ei pidetäkään kuin pohjakassan verran, vaan laitetaan pois sitä mukaa kuin kertyy.

Mä olen monesti ollut ostoksilla ruuhka-aikoina ja vilkkaina lauantaipäivinä. Eikä kertaakaan ole kassat keskenkaiken ruvenneet rahoja pois viemään tai kukaan ole niitä hakenut.

Vierailija
7/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne nyt noin isoja seteleitä nykyään säilytä kassalippaassa, luulis tyhmemmänkin tajuavan. Heti jos tulee tollanen iso setelei ni ne lähetetään mahd pian pois kassalta.

Vierailija
8/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin klo 16 on saattanut tulla uusi kassa jolla ei todellakaan ole pohjakassassa niin paljonn vaihtorahaa, että voisi rikkoa 500 euron setelin.

Toiseksi, jos kassa onkin ollut siinä kauemmin on hän saattanut tehdä juuri välitiltyksen, eli laittaa kaikki isot setelit menemään putkipostilla pois kassasta.

Kolmanneksi, missään kaupassa ei koskaan kestä kassatoimistosta tuoda vaihtorahaa kymmentä minuttia vaan muutamia minuutteja. Ilmiötä kutsutaan nimellä "odottavan aika on pitkä" ja toisaalta asiakkaasta on aina mukava liioitella aikaa mitä on odottanut.

Vierailija
9/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti ollut ostoksilla ruuhka-aikoina ja vilkkaina lauantaipäivinä. Eikä kertaakaan ole kassat keskenkaiken ruvenneet rahoja pois viemään tai kukaan ole niitä hakenut.

niillä kassoilla on siellä tuhansia euroja rahaa? Titenkäänhän niitä rahoja ei laiteta eteen päin koska SINÄ et ole koskaan nhnyt niin tehtävän! Ei siihen asiakkkaan kuulukaan kiinnittää huomiota kun niitä rahoja laitetaan putkipostiin tai aikaviiveboxiin...

Vierailija
10/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kyllä ainakin täällä suuressa maailmassa (espoo) on noita putkiposteja, joilla rahat katoaa "taivaan tuuliin" kassoilta. Kätevän näköistä. :)

Ja ennen noita olen itse nähnyt, kuinka toinen kassa kiertää "siivoamassa" kassalle jääneet tavarat pois ja samalla ottaa setelitukkuja mukaan.

Vierailija
11/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska MINÄ en ole nähnyt tai MINÄ en ole kuullut niin asiaa ei ole koskaan tapahtunut. :D:D:D

Vierailija
12/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä kassoilla on siellä tuhansia euroja rahaa? Titenkäänhän niitä rahoja ei laiteta eteen päin koska SINÄ et ole koskaan nhnyt niin tehtävän! Ei siihen asiakkkaan kuulukaan kiinnittää huomiota kun niitä rahoja laitetaan putkipostiin tai aikaviiveboxiin...

Vierailija
13/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi sillä ollain pelkkä pohjakassa. Jos oli vasta vuoronsa aloittanut kassalla. Tai sitten ihan vasta lähettänyt rahaa pois.

Kassa oli varmaan just aloittanut vuoronsa! Mutta ei, eihän ap:n kaltainen täydellisyys sitä voi ymmärtää!

Vierailija
14/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusi kassa tulee pohjakassan kanssa, keskenkaiken ei rahaa kassoja ruveta päivittämään.

Terkuin prisman kassa!

Vierailija
15/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva junttero enää kulkee käteisen kanssa

Vierailija
16/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yksinkertaisesti jaksanut/kerennyt pankkiin sitä rahaa tallettamaan. Mä myin naapurille meidän vanhan päältäistuttavan ruohonleikkurin ja derbin ja sanain niistä rahat käteisenä.

Täällä se taitaa olla ihan uskomaton juttu?

Mun mielestä 10 min. on pitkä aika, mun takana oli jonoa ja ihmiset päivitteli sitä miten kestää. No, samapa tuo, minä olin paikalla ei ne jotka väittää muuta.

Mä en tiedä milloin vaihtuvat kassavuorot, eikä se mun mielestä asiakkaan tehtävä ole tietäkään. Lähinnä ihmettelin kassaneidin käytöstä? Mä olen maksava asiakas, ei ole hänen tehtävä kritisoida minkä kokoisella rahalla ostokseni teen!

Ymmärtäisin jos olisin tosiaan ollut aamusta liikkeellä, mutta laskin sen varaan että ruuhka-aikana isossa kaupassa luulisi kassassa olevan rahaa!?

-ap

Vierailija
17/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maksava asiakas

MINÄ olen kuningas! Hieno asenne, ap!

Vierailija
18/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla esim 400 euroa päivän alussa ja rahoja lähetetään säilytykseen pitkin päivää esim. mahdollisten ryöstäjen takia. Ymmärrän täysin kassaa ja kauppaa. Mulle ei kyllä tulis mieleen mennä maksamaan 500 euron setelillä. Mieluummin laitan tilille ja makselen kortilla.

Vierailija
19/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yksinkertaisesti jaksanut/kerennyt pankkiin sitä rahaa tallettamaan. Mä myin naapurille meidän vanhan päältäistuttavan ruohonleikkurin ja derbin ja sanain niistä rahat käteisenä.

Täällä se taitaa olla ihan uskomaton juttu?

Mun mielestä 10 min. on pitkä aika, mun takana oli jonoa ja ihmiset päivitteli sitä miten kestää. No, samapa tuo, minä olin paikalla ei ne jotka väittää muuta.

Mä en tiedä milloin vaihtuvat kassavuorot, eikä se mun mielestä asiakkaan tehtävä ole tietäkään. Lähinnä ihmettelin kassaneidin käytöstä? Mä olen maksava asiakas, ei ole hänen tehtävä kritisoida minkä kokoisella rahalla ostokseni teen!

Ymmärtäisin jos olisin tosiaan ollut aamusta liikkeellä, mutta laskin sen varaan että ruuhka-aikana isossa kaupassa luulisi kassassa olevan rahaa!?

-ap

Kyllä me uskotaan että näin on tapahtunut, lähinnä se sinun käytöksesi ihmetyttää. Usko sinäkin, että kaupassa on sitä rahaa, sitä kaikkea ei vain säilytetä siinä kassalaatikossa. Kyllä elämä on ihmeellistä, eikö vain?

Vierailija
20/132 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että isossa kaupassa pitää olla antaa satasesta tai kahdestakin takaisin, mutta eipä onneks kovin moni ole niin tyhmä, että yrittää maksaa jollain viissatasella.

Ja tosiaan: ihmiset maksavat 2000-luvulla kortilla, ei siinä kassassa paljon rahaa ole. Jos ei ole niitä putkia, niin ainakin turvakaappi on suurille rahoille. Ei niitä kymppejä ja kakskymppisiä sit välttämättä hetkessä satasia kerry!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi