Pikkasen ärsytti eilen prismassa, ihme köyhä kauppa!
Sattuneesta syystä mulla oli viidensadan euron seteli. Ostoksia tein yli sadalla eurolla ja koska tarvitsin käteistä annettavaksi lapsille, niin ajattelin rikkoa siinä kassalla sen setelin, mielummin kuin että kävisin nostamassa tililtä lisää rahaa.
Niin mitä tapahtuu, kassalla ei ole neljän jälkeen päivällä antaa rahasta takaisin! Soitti sitten jonnekin mistä tuotiin rahaa hänelle, odottettiin varmaan n. 10 min.
Sai vaihtorahaa ja kehtas ruveta mulle rutkuttamaan kuinka ei kannata tulla ostoksille niin ison setelin kanssa!!
Mitä helkuttia! Miks tollasia seteleitä painetaan jos niitä ei sitten sovi käyttää? Iso kauppa, ei luulis olevan ongelma antaa rahasta takas, varsinkin kun ei varmasti ollut pelkkä pohjakassa käytössä tohon aikaan.
Kommentit (132)
sinun olisi pitänyt tajuta mennä ison setelin kanssa sinne eikä tällä haukkua myyjää joka toimi oikein
Ongelma on varmaan enemmän siinä, ettei juuri kukaan nykyisin käteisellä maksa, joten nuo pohjakassat ovat pieniä, myös turvallisuussyistä.
Miksi et maksanut kortilla? Näin mä olisin tehnyt, niin ei olisi tarvinnut odotella. Sitten olisin tallettanut sen setelin tilille tai säästänyt jotain isompaa hankintaa varten.
Säkö et ostoksiasi maksa? Roolileikit jätän makuuhuoneen puolelle joten se siitä kuningasleikistä.
Toisekseen mun elämä ei ole rankkaa, mä ärsyynnyin ja ihmettelin asiaa, niillä ei ole rankkuuden kanssa mitään tekemistä. Ilmeisesti olet täydellinen itse, edes työpäivän jälkeen ruuhkakaupass ei jaksat edelleen aina vaan hymyillä ja ärsyyntyminen on sulle ihan outo fiilis!
Eikä mulle ole tapana kulkea tollasen setelin kanssa, oli siis poikkeustapaus.
Toisaalta edelleen ihmettelen sitä että miksi kyseistä setelin painetaan jos sitä on melkein mahdoton käyttää, taitaa olla vielä erittäin epäsuotavaa ylipäätään käteisellä ostaa mitään tai maksaa.Noniin, jatkan töitä.
-ap
Sen verran vielä lisäisin, että Prisma tai mikään muukaan kauppa, saatika se myyjäraukka siinä kassalla, ei ole vastuussa setelien painamisesta :D
Olen nähnyt viissatasia vein pankkiin kun meillä niitä oli vaikkei hämärämiehiä ollakkaan, saatiin lahjaksi. Mutta en myöskään uskaltaisi pitkälle kuljeskella moiset setelit lompsassa.
Isoja rahoja ei saanut pitää kassassa, vaan ne tiputettiin sellaiseen lukolliseen lokeroon.
Monet aloittavat työpäivän juuri 16.00.
Isoja rahoja ei saanut pitää kassassa, vaan ne tiputettiin sellaiseen lukolliseen lokeroon. Monet aloittavat työpäivän juuri 16.00.
Päätettiin ostaa jotain huonekaluja ja emme sitten vieneet niitä pankkiin, vaan menimme Iskuun setelien kanssa. Siinä oli viissatasia ja satkuja. Ostimme huonekaluja olohuoneeseen mm. senkin, tv-tason, sohvapöydän. Lasku taisi olla parin tonnin luokkaa. Meinasi tulla vaikeuksia maksaessa. Ei vaihtorahan takia, vaan siksi, etteivät tykkää siitä, että käteisellä maksetaan suurempia summia. On nääs turvallisuuden kannalta vähän huono juttu.
Opinpahan tuosta, ettei käteisellä kannata maksaa. Kyllä kortti on nykypäivää. Jo se satanen saattaa olla kaupassa liian iso raha.
Järvenpään sittarissa eivät infossa suostuneet vaihtamaan rahaa. Käskivät tehdä ostokset ja jos kassalle tulee hätä, niin se sitten pyytää infoa vaihtamaan rahaa.
Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut, samantien olen vaihtorahat saanut ilman että kassan on tarvinnut rikkoa seteli ensin pienempään.
Kassahan ei kertomuksesi mukaan missään vaiheessa ollut tyly tai jättänyt toiveitasi täyttämättä, mutta sinun egoistinen asenteesi vaikeutti tilannetta. Sinulle siis selitettiin, miksi rahan vaihtamisessa kestää ja miten voisit jatkossa välttää tällaisia tilanteita. Miksi tuohduit siitä?
Kassapohjissa ei todellakaan yleensä pidetä 400 euroa, ja jos koko pohja (siis viisisenttisiä myöten) olisi tyhjennetty sinun käyttöösi, niin täällä olisi ollut kaksi ihmistä valittamassa: ensin ap vaihtorahokasastaan ja sitten ap:n jälkeen tuleva asiakas, joka olisi joutunut odottamaan vaihtorahatäydennystä.
Onneksi vain pieni osa asiakkaista on tällaisia "kyrpä otsassa" -tapauksia ja useimpien kanssa tulee hyvin toimeen. Tällaisilla vain on kumma taito onnistua pilaamaan koko työvuoro ikävillä kommenteillaan. Kaupan työntekijät ovat asiakaspalvelualalla, mutta eivät palvelijoita, orjia tai alamaisia.
Mä en missään vaiheessa sanonut mitään ikävää, mä käyttäydyin hyvin, en ollut epäkohtelias.
Päinvastoin kassa oli se joka oli tyly ja kyrpä otsassa. Jos jollekin tuli "pahamieli" niin kyllä se olin minä eikä se kassatyttö jolle en todellakaan mitään ikävää sanonut.
Hän oli ilmeisen närkästynyt siitä kun piti tehdä "ylimääräistä" työtä.
Että se siitä, mutta kyllä on tullut nyt selväksi että tein emämunauksen kun oletin että ison kaupan kassasta löytyy ilman naputusta antaa vaihtorahaa n. 370 euroa :)
olisi saanut koottua loppurahat toiselta kassalta.
Varmaan joku S-pankin myötä tullut uudistus toikin. Kuten myös se, että S-marketeissa ei enää ole automaattisesti asiakaspalvelutiskiä :(
Pitäisin tosi omituisena jos sitä varten pitäisi alkaa tekemään erityisjärjestelyjä.
Ei sen nyt sentään NIIIIN iso raha ole, etteikö mahdollisuutta pitäisi olla ihan vaivatta.
EIkä kyse ole mistään erikoisjärjestelystä, vaan ihan normaalista toimenpiteestä. Kassassa nyt vain ei voi pitää isoja summia rahaa, koska jos jotain sattuu, niin vakuutus ei kata menetyksiä.
Rahoja ei myöskään ole kovin helppo ruveta keräilemään eri kassoista, koska siinä menevät laskut aivan totaalisen sekaisin. On huomattavasti yksinkertaisempaa ja nopeampaa hakea ne kassatoimistosta.
EIkä kyse ole mistään erikoisjärjestelystä, vaan ihan normaalista toimenpiteestä. Kassassa nyt vain ei voi pitää isoja summia rahaa, koska jos jotain sattuu, niin vakuutus ei kata menetyksiä.
Rahoja ei myöskään ole kovin helppo ruveta keräilemään eri kassoista, koska siinä menevät laskut aivan totaalisen sekaisin. On huomattavasti yksinkertaisempaa ja nopeampaa hakea ne kassatoimistosta.
ainakin ap:n kertomuksen mukaan.
Ei tuollainen oli normaalia toimintaa eikä ainakaan asiakasystävällistä
hakemassa viidensadan setelin, jolla maksaa käytetyn nurtsileikkurin? :D
tai ravintolassa otettu 500 kruunun seteliä vastaan! Se on euroissa n. 50 euroa, oli aika ankeaa, kun missään ei voinut maksaa ostoksia 500 kruunun setelillä..
Tulipahan mieleen..
Totuushan on, että aasiakas ottaa kaikki huomautukset negatiivisina, esitettiin ne sitten mihin äänensävyyn tahansa.
hakemassa viidensadan setelin, jolla maksaa käytetyn nurtsileikkurin? :D
Oma mies on yrittäjä ja kyllä sillä saattaa olla välillä paljonkin käteistä kotona, kun ei ole vielä pankkiin kerennyt viemään.
Ei kaikki ole persaukisia visan vinguttajia jotka ei ole edes viidensadan euron seteliä nähneetkään.
en siis isossa kaupassa vaan paljon pienemmässä ravintolassa.. Siellä näitä juntteja löytyy jotka tulevat ostamaan kahvin 500e setelillä, ja sitten raivoavat kun en sitä ota vastaan... Ei mulla pohjakassa riittäis tosta antamaan vaihtorahaa vaikka viimeiset viisisenttisetkin kaivaisin kassasta..
Ja tosiaan kaikki isot setelit lähtee heti turvaan kun niitä otetaan vastaan (20e isommat)
Näin varmaan lähes joka paikassa. Eikä mulla riittäis vaihtorahat edes 100e ostoksista yleensä..
Säkö et ostoksiasi maksa? Roolileikit jätän makuuhuoneen puolelle joten se siitä kuningasleikistä.
Toisekseen mun elämä ei ole rankkaa, mä ärsyynnyin ja ihmettelin asiaa, niillä ei ole rankkuuden kanssa mitään tekemistä. Ilmeisesti olet täydellinen itse, edes työpäivän jälkeen ruuhkakaupass ei jaksat edelleen aina vaan hymyillä ja ärsyyntyminen on sulle ihan outo fiilis!
Eikä mulle ole tapana kulkea tollasen setelin kanssa, oli siis poikkeustapaus.
Toisaalta edelleen ihmettelen sitä että miksi kyseistä setelin painetaan jos sitä on melkein mahdoton käyttää, taitaa olla vielä erittäin epäsuotavaa ylipäätään käteisellä ostaa mitään tai maksaa.
Noniin, jatkan töitä.
-ap