Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkasen ärsytti eilen prismassa, ihme köyhä kauppa!

Vierailija
01.06.2010 |

Sattuneesta syystä mulla oli viidensadan euron seteli. Ostoksia tein yli sadalla eurolla ja koska tarvitsin käteistä annettavaksi lapsille, niin ajattelin rikkoa siinä kassalla sen setelin, mielummin kuin että kävisin nostamassa tililtä lisää rahaa.

Niin mitä tapahtuu, kassalla ei ole neljän jälkeen päivällä antaa rahasta takaisin! Soitti sitten jonnekin mistä tuotiin rahaa hänelle, odottettiin varmaan n. 10 min.

Sai vaihtorahaa ja kehtas ruveta mulle rutkuttamaan kuinka ei kannata tulla ostoksille niin ison setelin kanssa!!

Mitä helkuttia! Miks tollasia seteleitä painetaan jos niitä ei sitten sovi käyttää? Iso kauppa, ei luulis olevan ongelma antaa rahasta takas, varsinkin kun ei varmasti ollut pelkkä pohjakassa käytössä tohon aikaan.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on visa sekä visa electron, mä nyt vaan tykkään käyttää käteistä, on totta että pysyy paremmin selvillä rahatilanteesta. Toki pankkikortti on hyvä, en mä jaksa aina mennä jonottamaan automaatille jos huomaan että on pitkä jono automaatin edessä.

Ihmeellistä että sitä pidetään köyhän tapana maksaa?

Me ei olla köyhiä jos nyt ei rikkaitakaan, mies meillä ei käytä käteistä juuri koskaan.

Toisaalta voisin näiltä käteisten ilkkujilta kysyä että, miksi se on niin suuren halveksunnan aihe jos joku onkin köyhä? Ei mulle tulis mieleenkään ruveta nauramaan toisen rahatilanteelle, kyllä mä saan huvini ihan toisaalta.

Vierailija
82/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:n asenne on niin suolesta, että sen takia hänelle nauran. Ja kyllä se niin vaan tahtoo olla, että käteiselle maksava on mitä useammin köyhä. Joko ei saa pankkikorttia tai sitten sen kanssa on ollut ongelmia ja tiliä on käytetty holtittomasti - siitä syntynyt köyhyys.

Ei mulla ole mitään käteisellä maksamista vastaan, mutta kyllä nykypäivänä on järkevää maksaa vähänkin isommat ostokset kortilla. Ihan turvallisuudenkin vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista että ap= aasiakas kun seur.kerran menet suuren setelin kans suureen kauppaan, menisit ensin info/aasiakas palvelupisteeseen ja vaihtaisit sen suuren setelin pienemmäksi ja näytäisit viksulta aasiakaalta kassan silmissä kun maksat "sopivAMMALLA" Rahalla...

Syy on tosiaan ettei kassoilla ole paljon rahaa, kassaon voinut juuri putkittaa rahat pois, tai joku on nostanut juuri S-tililtään tai on juuri aloittanut vuoron...

Ja kyllä se on nähty että Niin kassa vastaa kuin kassaan huudetaan....niin metsä vastaa kuin metsään huudetaan...

Vierailija
84/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista että ap= aasiakas kun seur.kerran menet suuren setelin kans suureen kauppaan, menisit ensin info/aasiakas palvelupisteeseen ja vaihtaisit sen suuren setelin pienemmäksi ja näytäisit viksulta aasiakaalta kassan silmissä kun maksat "sopivAMMALLA" Rahalla... Syy on tosiaan ettei kassoilla ole paljon rahaa, kassaon voinut juuri putkittaa rahat pois, tai joku on nostanut juuri S-tililtään tai on juuri aloittanut vuoron... Ja kyllä se on nähty että Niin kassa vastaa kuin kassaan huudetaan....niin metsä vastaa kuin metsään huudetaan...

Silti, voisitko ens kerralla lukea vähän tarkemmmin ketjut, että et vaikuta niin aasilta! Infot ei tosiaankaan vaihda rahaa nykyään.

Vierailija
85/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 taitaa tarkoittaa sitä s-pankki puolta...hox hox

Vierailija
86/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tarkoittaa sitä pankkipalvelu puolta siinä info jutussa....

Vierailija
87/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 taitaa tarkoittaa sitä s-pankki puolta...hox hox

Vierailija
88/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismoissa jokaisella myyjällä on oma pohjakassansa. Tai sitten hän oli juuri lähettänyt suurimman osan rahoista putkipostilla kassatoimistoon. Pienemmissä marketeissa ei putkipostia ole, mutta isot rahat sadasta eurosta ylöspäin sujautetaan heti lukolliseen lokeroon. Samoin myös tehdään, kun viisikymppisiä ja kaksikymppisiä kertyy paljon kassaan. Tämä siksi, etteivät rahat ole näpistäjän napattavissa kassalaatikosta. Lokero johon rahat sujautetaan on tosiaan lukossa ja avain kassatoimistossa lukkojen takana. Lokerot tyhjennetään vasta kaupan sulkeuduttua. Kassalla voi olla myös nk. aikalukko, johon rahat on laitettu. Tällöin myöskin avain on kassatoimistossa lukkojen takana ja vaikka kassalla olisi avain, menee joitakin minuutteja, ennen kuin aikalukon saa auki. Ja tätä ei ehdottomasti saa tehdä kesken vuoron / kaupan ollessa auki. Kuvaamassasi tilanteessa toinen myyjä hakee kassakaapista puuttuvat rahat tai ne lainataan toiselta kassalta. Prismassa myyjä soittaa kassatoimistoon ja rahat tulevat putkipostilla.

Vierailija
89/132 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mikä vittu sulla. Se on kuluttajan oikeus valittaa. Mee vittu kotiis ja pidä turpas kii :-/

Vierailija
90/132 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi just samalla tavalla ja tietysti Prismassa.

Vierailija
91/132 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on ihan sama minkä kokoinen seteli on. Kaupan tehtävä on antaa rahaa takaisin jos sitä on ja myyjän turha rutkuttaa jos nyt hui kauheeta, joutuu hakemaa takahuoneesta asti vaihtorahaa. Ei se asiakkaan vika ole että kaupat toimii niinkuin toimii.

Huvittavaa että jonkun huoltamon kassa itkee kun takahuoneesta vai mikä se nyt oli? joutuu hakemaan vaihtorahaa :)

Vierailija
92/132 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso raha ja kaikki isot setelit laitettiin pois. Silloin oli vielä markka-aika ja 100mk ja 500 mk seteleitä ei pidetty kassassa.

Vierailija
93/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis isossa kaupassa vaan paljon pienemmässä ravintolassa.. Siellä näitä juntteja löytyy jotka tulevat ostamaan kahvin 500e setelillä, ja sitten raivoavat kun en sitä ota vastaan... Ei mulla pohjakassa riittäis tosta antamaan vaihtorahaa vaikka viimeiset viisisenttisetkin kaivaisin kassasta..

Ja tosiaan kaikki isot setelit lähtee heti turvaan kun niitä otetaan vastaan (20e isommat)

Näin varmaan lähes joka paikassa. Eikä mulla riittäis vaihtorahat edes 100e ostoksista yleensä..

Itse oon ollu kolmessa eri marketissa töissä (Prisma, Lidl ja cittari) eikä meillä kyllä koskaan oo kesken kaiken raoudattu yli 20e steleitä "turvaan". Koko päivän ovat kassassa ne mitä omalla vuorollani olen vastaan ottanut. Neljältä on saatanut hyvinkin vuoro vaihtua ja pohjakassa on ollut olematon juuri tuolloin. AP:lla kävi huono tuuri!

Vierailija
94/132 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan tms. muun liikkeen oveen laittaa ilmoitus, jossa selvästi kerrotaan että "Emme ota vastaan 500€ seteleitä". Itseäni ainakin kyrsii kun lähes järjestään vasta kassa ilmoittaa, että ei ole antaa noin isosta takaisin. Seteli se on siinä missä muutkin, vähän isompi vain. Ja mielestäni kassa on velvollinen ottamaan tuonkin setelin vastaan, mikäli toisin ei ole ilmoitettu.

Vierailija
95/132 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kassaneiti vetää edellisestä kommentistani herneen nenään, niin haluan tarkentaa, että en tietenkään kassalla työskentelevää henkilöä syytä siitä, että ei ole antaa 500€ setelistä vaihtorahaa. Vaan syyllinen löytyy hieman ylemmältä taholta. Liike kun on velvollinen ilmoittamaan asiasta, mikäli 500€ seteli ei kelpaa maksuvälineenä. Enkä näe, että ilmoitus maksuvaiheessa olisi riittävä.

Vierailija
96/132 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosta kaupasta kuitenkin kysymys. Mutta todella monet maksaa nykyään kortilla, joten pohjakassat on ihan olemattomat.

Ja turvallisuussyistä rahaa ei pidetäkään kuin pohjakassan verran, vaan laitetaan pois sitä mukaa kuin kertyy.

Mua kun ei vaan kiinnosta, miks jollain hikisellä kassalla ei ole tarpeeks rahaa. Onneks en ole tuollaisessa paikassa töissä vaan teen hieman tärkeempää työtä.

Vierailija
97/132 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asioi venäläiset innokkaasti ja paikallisessa Prismassakaan ei mitenkään harvinaista nähdä miten edellä maksavat jopa 500 euron seteleillä. Isoilla liikkeillä onnistuu rahanvaihto kivuttomasti mutta pienissä kassa ei moiseen riitä.

Vierailija
98/132 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on assistentti. :)

Vierailija
99/132 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on assistentti. :)

Sama tuli mieleen, suuri ja mahtava assistentti, joka tykkää kyykyttää kassoja!

Vierailija
100/132 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kaupatkaan eivät pidä kassoilla koko päivän saalistaan. Siis yhdessä kassapisteessä. Rahat viedään välillä pois. Ihan viisasta, sillä markettien kassojakin on yritetty ryöstää.

Kassa toimi ihan ok. Ei ap:llä tässä asiassa ole syytä rutista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi