Onko teillä sellaista, että selkä on kankea kun on istunut pitkään?
Siis suoristautuminen kestää hetken?
Minulla oli, mutta aloin käydä kuntosalilla ja nyt on parempi. Olen reilu nelikymppinen.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama. On kyllä vikaakin selässä, rappeumaa mm. Minkälaisia harjoitteita teet?
Todella perus, ihan vain laitteilla selänojentajia sekä taljaa ja niitä "soutamis"liikkeitä. Mutta jo se on auttanut. Ap
Niin. Ihmistä ei ole tarkoitettu istumaan
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei voi aina valita.
Kuinka useasti pitää käydä salilla viikossa? Olen 30 ja kun nousen niin kävelen kyyryssä kuin vanha akka hetken.
Sama täällä. Olen pitkään miettinyt, että pitäisi ottaa muutama tunti PT:ltä, jolla on fyssaritausta. Nykyisin tuntuu, että koko selkäpuoli on kipeä tekipä mitä vaan, lihakset ovat jäykät ja jo puolen tunnin itseumien jälkeen on vaikea päästä liikkeelle. Päähän koskee, koska veri ei kierrä jumien takia. Olen nyt 46, mutta niskavaivoja on ollut alaasteen lopusta asti ja selkävaivat alkoivat noin 25-vuotiaana. Olen aina liikkunut paljon kävellen ja pyörällä ja harrastanut myös muuta liikuntaa kuten salia ja ryhmäliikuntatunteja. Nykyisin kuitenkin tuntuu, että jopa pilates tekee vaan pahaa. Eikä tee hyvää tämä näyttöpäätetyökään, pitäisi saada puuhastella pitkin päivää kaikkea kevyttä, että kestäisi kunnossa, mutta eipä sellaista työtä taida edes olla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka useasti pitää käydä salilla viikossa? Olen 30 ja kun nousen niin kävelen kyyryssä kuin vanha akka hetken.
No minä käyn 3 x. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen pitkään miettinyt, että pitäisi ottaa muutama tunti PT:ltä, jolla on fyssaritausta. Nykyisin tuntuu, että koko selkäpuoli on kipeä tekipä mitä vaan, lihakset ovat jäykät ja jo puolen tunnin itseumien jälkeen on vaikea päästä liikkeelle. Päähän koskee, koska veri ei kierrä jumien takia. Olen nyt 46, mutta niskavaivoja on ollut alaasteen lopusta asti ja selkävaivat alkoivat noin 25-vuotiaana. Olen aina liikkunut paljon kävellen ja pyörällä ja harrastanut myös muuta liikuntaa kuten salia ja ryhmäliikuntatunteja. Nykyisin kuitenkin tuntuu, että jopa pilates tekee vaan pahaa. Eikä tee hyvää tämä näyttöpäätetyökään, pitäisi saada puuhastella pitkin päivää kaikkea kevyttä, että kestäisi kunnossa, mutta eipä sellaista työtä taida edes olla.
Voi olla vaikka fasettilukkoja rangassa jotka sitten jumittavat lihaksia. Mun pitää säännöllisesti rullailla selkää (sukassa kaksi tennispalloa) että pysyy tilanne siedettävänä. Mulla on kuvattu kerran keuhkot, ja siinä kuvassa näkyi rintarangassa jotain itsestäänparantuneita murtumia, kaipa tuollaisetkin kaikki voi vaikuttaa. Ei se vaadi kuin yhden kunnon mätkähdyksen vaikka jo lapsena niin voi olla tietämättä tuollaista siellä. Lantiokin on kuulemma vinossa ja ollut todennäköisesti lapsesta asti. Mitä enemmän ikää tulee sitä enemmän kaikki viat yleensä alkavat vaivata.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin ihminen on tarkoitettu makaamaan.
T. Sohvan guru.
Ihmettelen, miten kuntosali voi auttaa tuohon kankeuteen niin nopeasti! Ihan kuukaudessa! Ap
Siis olet reilu nelikymppinen, ettet vaan olisi vajaa viisikymppinen?
Ei mua ennenkään ole tarvinnut kenenkään teititellä.
On. Kannattaa venytellä monipuolisesti 1-2 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole koskaan liikkunut?
Minulla sama. On kyllä vikaakin selässä, rappeumaa mm. Minkälaisia harjoitteita teet?