Pikkasen ärsytti eilen prismassa, ihme köyhä kauppa!
Sattuneesta syystä mulla oli viidensadan euron seteli. Ostoksia tein yli sadalla eurolla ja koska tarvitsin käteistä annettavaksi lapsille, niin ajattelin rikkoa siinä kassalla sen setelin, mielummin kuin että kävisin nostamassa tililtä lisää rahaa.
Niin mitä tapahtuu, kassalla ei ole neljän jälkeen päivällä antaa rahasta takaisin! Soitti sitten jonnekin mistä tuotiin rahaa hänelle, odottettiin varmaan n. 10 min.
Sai vaihtorahaa ja kehtas ruveta mulle rutkuttamaan kuinka ei kannata tulla ostoksille niin ison setelin kanssa!!
Mitä helkuttia! Miks tollasia seteleitä painetaan jos niitä ei sitten sovi käyttää? Iso kauppa, ei luulis olevan ongelma antaa rahasta takas, varsinkin kun ei varmasti ollut pelkkä pohjakassa käytössä tohon aikaan.
Kommentit (132)
Kyllä mun mielestä mä olin oikeassa. En voisi kuvitellakaan, että joku kassalla oleva voisi nämä asiat paremmin tietää. Palautetta lähtee Prismaan!
Oho, onpas vanha ketju. No ap on varmaan ehtinyt kuolla jo vanhuuteensa, mutta kommentoin minäkin. Luulen, että ap olisi hyvin voinut maksaa kortilla, mutta halusi väkisin käydä näyttäytymässä ison setelinsä kanssa, ettei keneltäkään jää huomaamatta, on rahoissaan. Ihan perus av-mamman logiikkaa. Mutta tietenkin syyllinen on ilkeä kassaneiti, joka ei ymmärrä, että ap on MAKSAVA ASIAKAS ison setelinsä kanssa.
Ihan oikeasti, ei kukaan normaali ihminen mene kassalle maksamaan 500 euron setelillä, vaikka sellainen taskusta sattuisi löytymäänkin. Paitsi jos olet ostamassa telkkaria tai vastaavaa.
Ap, se joka tässä jutussa on köyhä, olet tasan tarkkaan sinä itse!!! Normaali ei-köyhä ihminen olisi vain todennut "okei, ai liian iso seteli, no eihän siinä mitään, maksan sitten kortilla" . Sinun koko omaisuus taisi kuitenkin olla tuo 500 euroa käteisenä, sen takia uskalsit ostaakin huimat sadan euron ostokset. Harmi kun sulla ei ole rahaa. Toivottavasti saat ensikuussa toimeentulotukesi ajoissa, niin ei tartte Prismaa köyhäksi syyttää.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2010 klo 07:47"]
Isosta kaupasta kuitenkin kysymys. Mutta todella monet maksaa nykyään kortilla, joten pohjakassat on ihan olemattomat.
Ja turvallisuussyistä rahaa ei pidetäkään kuin pohjakassan verran, vaan laitetaan pois sitä mukaa kuin kertyy.
Mä olen monesti ollut ostoksilla ruuhka-aikoina ja vilkkaina lauantaipäivinä. Eikä kertaakaan ole kassat keskenkaiken ruvenneet rahoja pois viemään tai kukaan ole niitä hakenut.
Pitääkö viisastella kun ei tiedä mistään mitään? Ne rahat laitetaan menemään kassatoimistoon putkipostilla tai laitetaan turvaboksiin siinä kassalla. Ei tarvitse kenenkään viedä tai hakea yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2010 klo 07:14"]
Isosta kaupasta kuitenkin kysymys. Mutta todella monet maksaa nykyään kortilla, joten pohjakassat on ihan olemattomat.
[/quote]
Kyllä Priman kassalla on kyettävä antamaan rahasta takaisin vaikka joku maksaisi 500 euron setelillä. Tuo putkiposti on lähinnä huvittava. Ei Suomessa nyt ole varmasti kovin usein ryöstetty kauppaa ennen sulkemisaikaa.
[/quote]
Öö, ei ole kyettävä? No toki _jos_ on antaa vaihtorahaa, niin kai se sitten onnistuu, mutta jos ei ole niin ei ole, kun ei se rahamäärä siellä kassassa sormia napsauttamalla kasva. Eikä sinne voi tuosta noin vaan voi lisää rahaa hakea.
Itse olen pienessä kaupassa töissä ja pohjakassa on 400e, eli käytännössä se tarkoittaa sitä, että seteleitä on sen parin-kolmensadan euron edestä, eli en todellakaan hyväksy viidensadan euron seteleitä. Eikä tarvitsekaan, koska siitä on ilmoitettu lapulla, että turvallisuussyistä emme vastaanota isoja seteleitä. Eipä siitä kukaan ole kitissyt...ja turha kitistäkään, meillä on myymäläpäällikkö todella tarkka siitä, että kassassa ei säilytetä liikaa rahaa.
Ja kuule kyllä, niitä kauppojakin ryöstetään.
Postipaketinkaan maksaminen postiennakolla ei onnistu, jos maksaa 500 euron setelillä, vaikka on 400 euron paketti. Missään ei näy kaupassa tai postin seinässä mainintaa, mikä seteli ei käy. No sinne jäi paketti.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2010 klo 07:14"]
[/quote]
Kyllä Priman kassalla on kyettävä antamaan rahasta takaisin vaikka joku maksaisi 500 euron setelillä. Tuo putkiposti on lähinnä huvittava. Ei Suomessa nyt ole varmasti kovin usein ryöstetty kauppaa ennen sulkemisaikaa.
AINUT VÄÄRÄ ASIA, MITÄ MYYJÄ TEKI, OLI SE KUN ALKOI AP:LLE SAARNAAMAAN ASIASTA. OISI VOINUT YSTÄVÄLLISESTI SELITTÄÄ TILANTEEN(OLI SYY SITTEN MIKÄ VAIN MM. ALOITTANUT VUORON JUURI, JOLLOIN POHJAKASSA EI RIITÄ, JOKU NOSTANUTJUURI ISON SUMMAN, VÄLITILITYS TEHTY JUURI, JOKU TOINEN MAKSANUT JUURI 500 SETELILLÄ MYÖS JNE. JNE) .
LUULTAVASTIHAN TÄSSÄ TAPAUKSESSA AP OLISI OLLUT VITTUUNTUNUT MYYJÄN YSTÄVÄLLISISTÄ SELITYKSISTÄ HUOLIMATTA, MUTTA SIINÄ TAPAUKSESSA MYYJÄ EI OLISI TEHNYT MITÄÄN VÄÄRÄÄ. KOSKA AP SAI VAIHTORAHAT. TOTUUS ON ETTÄ NOIN SE MENEE, KUN SIELLÄ POHJASSA EI AINA OLE NIITÄ SUURIA SUMMIA. SORRY VAAN AASIAKKAAT.
JA RYÖSTÖJÄ TAPAHTUU KYLLÄ SUOMESSAKIN. ITSE TIEDÄN YHDEN MYYJÄN, JOLTA O, IHAN RUOKAKAUPASSA RYÖSTETTY KASSA KOLME KERTAA.
MUTTA KUN MEITÄ IHMISIÄ ON MONEEN JUNAAN JA JOTKUT JÄÄ ASEMALLE, NIIN KAIKKIA EI VOI AINA MIELLYTTÄÄ JA TÄÄLLÄHÄN K
ANNATTAA VÄITELLÄ ASIOISTA JOISTA EI TIEDÄ MITÄÄN.
Olet AP tosi tyhmä. Kaupassa on montaa työvuoroa ja monet opiskelijat aloittaa vuoronsa juuri 16.00. Monet asiakkaat maksaa kortilla niin sitä rahaa ei tule kassaan ihan hetkessä.
Vitun väärinpäin syntynyt lehmä sä oot se mikä on pilalla tässä yhteiskunnassa, olen yksinhuoltaja-äiti ja kaupassa töissä, et tosiaan varmaan ymmärrä millaista on olla töissä kassalla. Jos sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä kyseisestä työstä, että mitä saa ja mitä ei saa tehä nii älä vikise ja älä käy enää kaupassa tekisit sillä palvelluksen meille kaikille!
Miksi joku kauppa vaihtaisi sinulle rahaa. En edes kehtaisi kysyä. Kauppias saa ihan itse päättää millaisia maksuvälineitä ottaa vastaan ja 500 eurosia ei normaali-ihmisillä ole. Pankista niitä ei kenellekkään tyrkytetä.
Kyllä mun mielestä mä olin oikeassa. En voisi kuvitellakaan, että joku kassalla oleva voisi nämä asiat paremmin tietää. Palautetta lähtee Prismaan!