Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkasen ärsytti eilen prismassa, ihme köyhä kauppa!

Vierailija
01.06.2010 |

Sattuneesta syystä mulla oli viidensadan euron seteli. Ostoksia tein yli sadalla eurolla ja koska tarvitsin käteistä annettavaksi lapsille, niin ajattelin rikkoa siinä kassalla sen setelin, mielummin kuin että kävisin nostamassa tililtä lisää rahaa.

Niin mitä tapahtuu, kassalla ei ole neljän jälkeen päivällä antaa rahasta takaisin! Soitti sitten jonnekin mistä tuotiin rahaa hänelle, odottettiin varmaan n. 10 min.

Sai vaihtorahaa ja kehtas ruveta mulle rutkuttamaan kuinka ei kannata tulla ostoksille niin ison setelin kanssa!!

Mitä helkuttia! Miks tollasia seteleitä painetaan jos niitä ei sitten sovi käyttää? Iso kauppa, ei luulis olevan ongelma antaa rahasta takas, varsinkin kun ei varmasti ollut pelkkä pohjakassa käytössä tohon aikaan.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaa 500e seteli.

Appiukko oli tankannut reissussa tankin täyteen ja meenyt maskamaan 500 e setelillä johon kassa oli sanonunut, että meillä ei ole koko talossa antaa sulle vaihtorahaa takaisin.

No appi oli sanonut että on toiselta paikkakunnalta ja vaan ohi menossa kotiin päin että mitäs nyt tehdään.

kassa ei ollut osannut antaa mitään ratkaisua tai joten bensat meni huoltamon piikkiin.

Tankkaus summa oli kuitenkin iso noin 120 euroa.

Vierailija
62/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti ollut ostoksilla ruuhka-aikoina ja vilkkaina lauantaipäivinä. Eikä kertaakaan ole kassat keskenkaiken ruvenneet rahoja pois viemään tai kukaan ole niitä hakenut.

sitä näkee tosi usein. Ei ne myyjät kävele pitkin kauppaa rahatukkojen kanssa. Raha liikkuu niissä putkissa paljon turvallisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun niita on harvemmin nahty, vaarennokset menevat taydesta.

USA:aan on turha tulla satasten kanssa, viisikymmppisetkin tutkitaan tarkoin.

Vierailija
64/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei me siellä takahuoneessa itketä vaan nauretaan junteille asiakkaille joilla ei ole nykyään pankkikorttia. Jonkun yli 80v:n vielä ymmärtää, mutta sitä nuorempia ei.

niin se on ihan sama minkä kokoinen seteli on. Kaupan tehtävä on antaa rahaa takaisin jos sitä on ja myyjän turha rutkuttaa jos nyt hui kauheeta, joutuu hakemaa takahuoneesta asti vaihtorahaa. Ei se asiakkaan vika ole että kaupat toimii niinkuin toimii. Huvittavaa että jonkun huoltamon kassa itkee kun takahuoneesta vai mikä se nyt oli? joutuu hakemaan vaihtorahaa :)

Vierailija
65/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin 500€ setelin kanssa nordean konttoriin, eikä akka voinut vaihtaa sitä pienemmäksi, koska ei kuulema ole sallituua suomessa. Jäimme leuat lattiaan, et mitä ihmettä! Marssimme seuraavaksi op:n konttoriin ja kerroimme äskeisen episodin, niin kassaneiti naurahti ja vaihtoi setelin heti. Pääsimmepäs kahville vaikka nordean tätsky yrittikin sitä kovasti estää!

Vierailija
66/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin 500€ setelin kanssa nordean konttoriin, eikä akka voinut vaihtaa sitä pienemmäksi, koska ei kuulema ole sallituua suomessa. Jäimme leuat lattiaan, et mitä ihmettä! Marssimme seuraavaksi op:n konttoriin ja kerroimme äskeisen episodin, niin kassaneiti naurahti ja vaihtoi setelin heti. Pääsimmepäs kahville vaikka nordean tätsky yrittikin sitä kovasti estää!

Vierailija
67/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakskymppisiä sataseksi. Kävin kolmessa kaupassa, pyysin yhdeltä kassalta ja kahdesti info-pisteestä, voisinko vaihtaa. Missään, ei edes infoissa, ei ollut satasen seteleitä. :0

Hieman huuli pyöreenä olin kyllä. Ihan en kehtaisi nippua 20:siä ojentaa yo-lahjaksi.

Vierailija
68/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useissa kaupoissa on rahan vaihtaminen kiellettyä. Tähän taas syynä on se, että on olemassa ammattimaisia huijareita jotka rahan vaihdossa yrittävät saada kassan sekaisin ja siten huijattua rahaa.

kakskymppisiä sataseksi. Kävin kolmessa kaupassa, pyysin yhdeltä kassalta ja kahdesti info-pisteestä, voisinko vaihtaa. Missään, ei edes infoissa, ei ollut satasen seteleitä. :0

Hieman huuli pyöreenä olin kyllä. Ihan en kehtaisi nippua 20:siä ojentaa yo-lahjaksi.

Vierailija
69/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kassatyöntekijä kuittaa kassan sisällön nimellään ja mennessään kassalle, kirjautuu sisään järjestelmään. Kassojen välillä ei siis voi siirtää rahaa, koska silloin kuitit ja kassan sisältö ei täsmää. Jokainen kassa vastaa oman työvuoron aikana tapahtuvista kassatoiminnoista. Ja saihan ap rahastaan takaisin. Tosin sitä joutui hetken odottamaan, mikä on mielestäni ihan normaalia tuossa tilanteessa.

olisi saanut koottua loppurahat toiselta kassalta. Varmaan joku S-pankin myötä tullut uudistus toikin. Kuten myös se, että S-marketeissa ei enää ole automaattisesti asiakaspalvelutiskiä :(

Vierailija
70/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuinka iso seteli sitten tahansa.

Vierailija
71/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muo otti päähän sen verran paljon varsinkin näiden tekstien jälkeen missä mua haukuttiin kovasti, niin että otin prismaan yhteyttä ja infosin tapahtuneesta.

Tänään aamulla juttelin kyseisen prisman johtajan tai jonkun pampun kanssa? ja hän pahoitteli kovasti asiaa.

Toivotti mut tervetulleeksi edelleen prismaan ja jos satun maksamaan käteisellä, niin seteli voi olla vaikka se 500 euron seteli, kyseisestä kaupasta löytyy kyllä aina vaihtorahaa.

Oli myös ripittänyt kassan joka mulle sanoi että mun ei kannata sinne ostoksille mennä. Missään nimessä asiakkaalle ei tollaisessa tilanteessa saa niin sanoa.

No, kyllä mä oikeastaan tiesin jo alunperin että en mitään väärää ollut tehnyt.

Vierailija
72/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muo otti päähän sen verran paljon varsinkin näiden tekstien jälkeen missä mua haukuttiin kovasti, niin että otin prismaan yhteyttä ja infosin tapahtuneesta.

Tänään aamulla juttelin kyseisen prisman johtajan tai jonkun pampun kanssa? ja hän pahoitteli kovasti asiaa.

Toivotti mut tervetulleeksi edelleen prismaan ja jos satun maksamaan käteisellä, niin seteli voi olla vaikka se 500 euron seteli, kyseisestä kaupasta löytyy kyllä aina vaihtorahaa.

Oli myös ripittänyt kassan joka mulle sanoi että mun ei kannata sinne ostoksille mennä. Missään nimessä asiakkaalle ei tollaisessa tilanteessa saa niin sanoa.

No, kyllä mä oikeastaan tiesin jo alunperin että en mitään väärää ollut tehnyt.

Vierailija
73/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sinulla on 500 euron seteli? Ihan uteliaisuudesta miten se sulle tuli? Kun rahaliikennehän kulkee tilien kautta useimmiten ellei sitten halua tilillään näkyvän mitään tuloja.

Vierailija
74/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seteliä. Kerran kokeilin ja kyllähän se asiakkaan moka on.

Vierailija
75/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei me siellä takahuoneessa itketä vaan nauretaan junteille asiakkaille joilla ei ole nykyään pankkikorttia. Jonkun yli 80v:n vielä ymmärtää, mutta sitä nuorempia ei.

- mulla ei tosi pitkään ollut pankkikorttia, ei muuta syytä kuin se että halusin hillitä heräteostoksia: oli paljon helpompi olla ostamatta jotain turhaa, kun lompsassa oli vaan tietty summa (eikä aina huvittanut nähdä vaivaa mennä automaatille käteistä nostamaan).

Niinpä tuli harkittua ostoksia tarkemmin.

Kortin kanssa on helpompaa vähän tuhlata (vaikkei nyt mikään shoppausholisti olisikaan).

Saahan sitä nauraa maailmassa ihan mille vaan :).

Vierailija
76/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voinut maksaa Hairstoressa 100 euron setelillä eikä hampurilaisateriaa Hesburgerissa.

Vierailija
77/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sinulla on 500 euron seteli? Ihan uteliaisuudesta miten se sulle tuli? Kun rahaliikennehän kulkee tilien kautta useimmiten ellei sitten halua tilillään näkyvän mitään tuloja.

- mutta mulla on joskus 500 e, kun vanhempani haluavat avustaa lapsenlapsiaan esim kun kauden vaihtuessa menee iso summa kenkiin yms varusteisiin.

Kaiketi saavat sieltä pankistaan 500 e:n setelin, kun pankissa eivät ole älynneet että semmoisia seteleitä ei saisi edes käyttää :)

(En ole pyyutänyt pienempänä rahana, koska vanhempani jotenkin jostain syystä haluavat antaa sen 1 ison rahan).

Vierailija
78/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin 500€ setelin kanssa nordean konttoriin, eikä akka voinut vaihtaa sitä pienemmäksi, koska ei kuulema ole sallituua suomessa.

- miksi sitten pankista ylipäätään saa 500 e:n (tai isompia) seteleitä, jos a) niillä ei voi maksaa kaupassa b) pankki ei saa vaihtaa niitä pienemmäksi?

Vierailija
79/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortilla maksaessa rahat häviävät tililtä jotenkin nopeammin. Tulee herkemmin tehneeksi ostoksia vähän summamutikassa. Eli kyllä käteinen rulaa edelleen!

Vierailija
80/132 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen todellakin hillitsee kuluttamisen tahtia. Ja mun mielestä ihan kauheeta kun jo alle 15-vuotiailla on electroneja. Maksetaan muovilla niin on kaikilla mukavaa. Eikä ole nopeampaa se kortilla maksaminen, mun käteismaksu menee paljon nopeammin kuin muiden korttimaksut. Tosi hauskaa seistä jonossa kahdeksantena ja jokaisella edessä olevalla kortti tanassa!

Itselläkin ollut joitakin kertoja isoja eurorahoja, 200 ja 500, eikä ne tosiaan kelpaa yhtään mihinkään. Viimeksi sain synttärilahjaksi 700, eli 200 ja 500 setelit, ja kiikutin suosiolla pankkiin kun tiesin että joka paikassa tulee mutinaa kun niillä yrittää maksaa. Eivät kelpaa apteekkiin ja marketeissakin natistaan. Ainut paikka mihin on kelvannut 200e:n seteli silmää räpäyttämättä, on Alko. Ja tais ostokset olla yhteensä 5e sillon.

Köyhä olet tosiaan jos käteisellä maksat nykyään. On se muoviraha vaan niin hirveen hieno juttu. Paskat sanon minä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä