Pikkasen ärsytti eilen prismassa, ihme köyhä kauppa!
Sattuneesta syystä mulla oli viidensadan euron seteli. Ostoksia tein yli sadalla eurolla ja koska tarvitsin käteistä annettavaksi lapsille, niin ajattelin rikkoa siinä kassalla sen setelin, mielummin kuin että kävisin nostamassa tililtä lisää rahaa.
Niin mitä tapahtuu, kassalla ei ole neljän jälkeen päivällä antaa rahasta takaisin! Soitti sitten jonnekin mistä tuotiin rahaa hänelle, odottettiin varmaan n. 10 min.
Sai vaihtorahaa ja kehtas ruveta mulle rutkuttamaan kuinka ei kannata tulla ostoksille niin ison setelin kanssa!!
Mitä helkuttia! Miks tollasia seteleitä painetaan jos niitä ei sitten sovi käyttää? Iso kauppa, ei luulis olevan ongelma antaa rahasta takas, varsinkin kun ei varmasti ollut pelkkä pohjakassa käytössä tohon aikaan.
Kommentit (132)
en siis isossa kaupassa vaan paljon pienemmässä ravintolassa.. Siellä näitä juntteja löytyy jotka tulevat ostamaan kahvin 500e setelillä, ja sitten raivoavat kun en sitä ota vastaan... Ei mulla pohjakassa riittäis tosta antamaan vaihtorahaa vaikka viimeiset viisisenttisetkin kaivaisin kassasta.. Ja tosiaan kaikki isot setelit lähtee heti turvaan kun niitä otetaan vastaan (20e isommat) Näin varmaan lähes joka paikassa. Eikä mulla riittäis vaihtorahat edes 100e ostoksista yleensä..
Pikkuvinkki! Huoltamoilta löytyy rahaa. Mä olen itse joskus miettinyt missä saan setelin pienemmäksi ja huoltamoilta löytyy. Kertaakaan ei ole käynyt niin että niiltä olis rahat olleet lopussa.
Isosta kaupasta kuitenkin kysymys. Mutta todella monet maksaa nykyään kortilla, joten pohjakassat on ihan olemattomat.
Ja turvallisuussyistä rahaa ei pidetäkään kuin pohjakassan verran, vaan laitetaan pois sitä mukaa kuin kertyy.
Mä olen monesti ollut ostoksilla ruuhka-aikoina ja vilkkaina lauantaipäivinä. Eikä kertaakaan ole kassat keskenkaiken ruvenneet rahoja pois viemään tai kukaan ole niitä hakenut.
Millä vuosikymmenellä olet viimeksi ollut kaupassa kun luulet että isoissa kaupoissa joku lähtee viemään kassalta rahaa jonnekin. Katsoppa seuraavala kerralla niin siellä on sellaset putket mitä pitkin se raha lähetetään kassalta.
kun sitten sossu olis nähnyt että se on saanut 500 eur ja vähentänyt sen seuraavan kuudauden toimeentulotuesta.
Ja ap tarvitsi lapsilleen pienempää rahaa, olis siinä hattara myyjä ollut tuskissaan jos joku tenava olis maksanut 500 setelillä.
Mitä hiivatin järkeä siinä on. Eikö olisi kätevämpää maksaa nettipankissa rahat sun tilille. Vai onko naapurilla jotain hämäräbisneksiä, tai eikö teidän tilille voi maksaa jottei sossu ja/tai ulosottomies huomaa?
Mitä hiivatin järkeä siinä on. Eikö olisi kätevämpää maksaa nettipankissa rahat sun tilille. Vai onko naapurilla jotain hämäräbisneksiä, tai eikö teidän tilille voi maksaa jottei sossu ja/tai ulosottomies huomaa?
Kerskailuahan se on noin isolla setelirahalla maksaa näinä päivinä, kun torillakin kelpaa kortti.
Toisilla nyt vaan sattuu olemaan rahaa paljon käteisenä välillä. Oma mies tekee ihan laillista bisnestä, kyseessä on autokauppa ja toiset katsos maksaa käteisellä. Ei kauheen ihmeellstä voi av-mammallekaan olla että rahaa liikkuu myös edelleen käteisenä. Esim. varausraha on maksetaan autosta käteisenä hyvin usein.
Itse myin juuri mun lasten vanhat pyörät, en mä niistä paljon rahaa saanut 250 euroa yhtensä. En todellakaan jaksa lähteä pankkiin jonottamaan sen takia että mun on pakko saada ne mun tilille. Ja jos tuttava haluaa maksaa käteisellä, niin en mä rupea kitisemään että "mä haluun ne mun tilille".
Sai vaihtorahaa ja kehtas ruveta mulle rutkuttamaan kuinka ei kannata tulla ostoksille niin ison setelin kanssa!!
ja sieltä voi kysyä, onko tosiaan niin, ettei kauppiaalle raha kelpaa.
Nostaa sillä electronillaan sitten kakskymppisiä seinästä jos kerran käteisellä pitää maksaa.
ja sieltä voi kysyä, onko tosiaan niin, ettei kauppiaalle raha kelpaa.
Todella naurettavaa puuhaa.
hakemassa viidensadan setelin, jolla maksaa käytetyn nurtsileikkurin? :D
Oma mies on yrittäjä ja kyllä sillä saattaa olla välillä paljonkin käteistä kotona, kun ei ole vielä pankkiin kerennyt viemään.
Ei kaikki ole persaukisia visan vinguttajia jotka ei ole edes viidensadan euron seteliä nähneetkään.
Pitäisin viidensadan seteliä varsin isona. Ootteko koittanu bussikuski-Osamalle maksaa joskus kakskymppisellä?
Ongelma on varmaan enemmän siinä, ettei juuri kukaan nykyisin käteisellä maksa, joten nuo pohjakassat ovat pieniä, myös turvallisuussyistä.
Miksi et maksanut kortilla? Näin mä olisin tehnyt, niin ei olisi tarvinnut odotella. Sitten olisin tallettanut sen setelin tilille tai säästänyt jotain isompaa hankintaa varten.
Todella naurettavaa puuhaa.
hakemassa viidensadan setelin, jolla maksaa käytetyn nurtsileikkurin? :D
Oma mies on yrittäjä ja kyllä sillä saattaa olla välillä paljonkin käteistä kotona, kun ei ole vielä pankkiin kerennyt viemään. Ei kaikki ole persaukisia visan vinguttajia jotka ei ole edes viidensadan euron seteliä nähneetkään.
Niin jotkut käy. Mulle kelpaa raha, en kysele miksi on sen käynyt nostamassa tai miksi ei voi pankin kautta maksaa. Rahaa se on ja mulle kelpaa, ihmeellistä jos ei kaupalle kelpaa?
Isosta kaupasta kuitenkin kysymys. Mutta todella monet maksaa nykyään kortilla, joten pohjakassat on ihan olemattomat.
Ja turvallisuussyistä rahaa ei pidetäkään kuin pohjakassan verran, vaan laitetaan pois sitä mukaa kuin kertyy.
Mä olen monesti ollut ostoksilla ruuhka-aikoina ja vilkkaina lauantaipäivinä. Eikä kertaakaan ole kassat keskenkaiken ruvenneet rahoja pois viemään tai kukaan ole niitä hakenut.
miehen työstä tulee joskus käteisellä palkat, joskus tilille. Käteisellä otetaan mieluiten jos mahdollista, koska laskulla joutuu usein odottamaan ja kyselemään perään.
Pitäisin viidensadan seteliä varsin isona. Ootteko koittanu bussikuski-Osamalle maksaa joskus kakskymppisellä?
Ongelma on varmaan enemmän siinä, ettei juuri kukaan nykyisin käteisellä maksa, joten nuo pohjakassat ovat pieniä, myös turvallisuussyistä. Miksi et maksanut kortilla? Näin mä olisin tehnyt, niin ei olisi tarvinnut odotella. Sitten olisin tallettanut sen setelin tilille tai säästänyt jotain isompaa hankintaa varten.
eräs aasialainen turisti yritti maksaa bussimatkaa 500 setelillä. Bussikuski vaan nauroi.
"ei kannata tulla ostoksille noin ison setelin kanssa" ja silti sai rahan rikottua. Pomo tykkäisi!
huolsikalla, ja sama juttu meillä. Joka päivä tulee joku maksamaan viisisatasella kuvitellen, että meillä on kassassa vaihtorahaa satoja euroja. Kaikki 50 euron setelit ja sitä suuremmat lähtee heti lukkojen taakse (kassalla on alapuolella lokerikko, johon setelit pudotetaan, asiakas ei ko. toimenpidettä näe) ja heti kun pienempiäkin seteleitä on kertynyt isompi nippu, nekin sinne boksiin.
Jos vaihtorahaa ei kassassa ole, teemme kuten ap:n tapauksessa, eli haemme kassatoimistosta. Sielläkään meillä harvoin on viisikymppisiä vaan yleensä joudumme vaihtorahat antamaan kaksikymppisillä. Monesti sanon asiakkaalle, että valitettavasti meillä ei oikein tuota vaihtorahaa tämän kummemmin ole, joten kannattaa rikkoa seteli mieluummin vaikka pankissa, jos haluaa isompana kuin kaksikymppisinä.
En nyt mitenkään keksi, miten voisimme ko. tilanteet hoitaa paremmin, kenties ap:tä miellyttävällä tavalla. Se nyt vaan ei ole mahdollista, että kassalippaassa olisi vaihtorahaa aina näitä viisisatasen rikkojia varten.
tai sitten shoppailet hiukan enemmän ettei tarvitse sun takia juosta
toi aika iso seteli:)
Mä kävin yks päivä pk seudulla makuunissa ja ostokset teki 8e ni ei kelpuuttanu 50e seteliä.
ap ei ihan nykyaikaa taida elää, jos ei edes pankkikorttia omista. Jos minulle kävisi noin niin kuin ap:lle, niin sanoisin vain, että "aijaa, no eihän siinä mitään, jos vaihtorahaa ei ole, maksan sitten kortilla", maksaisin kortilla ja asia olisi sillä selvä. Ei tarvitsisi 10 minuuttia odotella.
Olisko siis niin, että ap on joku luottohäiriöinen joka ei edes saa korttia itselleen? Kerrankin kun sattui olemaan rahaa lompakossa ja odotti nyt saavansa huippuluokan palvelua Prismassa niin nyt sitten loukkaantui kun raha ei kelvannutkaan.
Ap, nauran sinunlaisille typeryksille. Miten nykyaikana voi olla ihmisiä, joilla ei ole korttia lainkaan käytössä? Vanhukset toki ymmärrän, mutta nuoret - en käsitä!!!
jos se noin paljon pahennusta herättää? Jossakinhan se täytyy rikkoa.
Mun äiti heittää mua joskus tuollasella lappusella ihan avustus mielessä. Pankissa mokomat antavat sille noita.