Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskontyttö kasvissyöjä; täytyykö ottaa huomioon yövierailulla?

Vierailija
30.05.2010 |

Eli siis siskoni on tulossa esikkomme yo.juhliin ja tulevat jo torstaina ja ovat meillä yötä sunnuntaihin. Siskoni sanoi tänään puhelimessa, ett

"muistathan että "tiina" on kasvissyöjä". Ei edes pahoitellut.

Itse en hyväksy ruokarajoitteisia, joten mietin täytyykö minun huomioida hänet? Meillä syödään lihaa joka aterialla, joten täytyykö tytöklle tehdä omat ruuat vai voinko vain tarjota mitä talossa on?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavitse erikseen kokata omia ruokia, mutta olisi halju temppu laittaa esim. lihamakaronilaatikkoa josta siis lihaa ei saa pois. Mutta esim lihakastike, perunat ja salaatti on ok, josta Tiina voi ottaa perunan ja salaatin. Tuo nyt ei ole mitään täysipainoista kasvisruokaa mutta ei siihen parissa päivässä kuole. Ja lisäksi leipää ja levitettä tarjolle niin saa mahan täyteen.

Vierailija
2/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kovin hankalaa ole yhden viikonlopun ajan tehdä kasvisruokakin. Tai sitten hommaat tarpeet että saa itse tehdä mieleistä. Kasvispihvejä esim. ei ole edes hankala tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tee ruokaa, missä se on helppoa - eli vaikka perunoita ja lihakastiketta ja ostat kaupan valmiin kasvispihvin, tyttö syö sitten perunaa ja kasvispihviä. Kasvissyöjä nyt on vielä paljon helpompi kuin joku allergikko

Vierailija
4/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on provo.

Meillä ei taas syödä lihaa, joten esim. tyttären poikaystävä joutuu kasvisruoalle esim. mökkeillessään kanssamme.

Mutta sehän on eri asia. Olla syömättä ruumista, kuin pakottaa toinen syömään sitä.

Vierailija
5/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koota itselleen annoksen siinä missä kaikkiruokainenkin.

Vierailija
6/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kovin hankalaa ole yhden viikonlopun ajan tehdä kasvisruokakin. Tai sitten hommaat tarpeet että saa itse tehdä mieleistä. Kasvispihvejä esim. ei ole edes hankala tehdä.

Mies sanoi ettei meillä syötetä rehunimijöitä:D Taidan tehdä makaronilaatikkoa, kiitti ideasta?=

Vierailija
7/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin monimutkaista kuin kuvittelet. Tyttö on varmaan tottunut siihen, että ihan sitä parasta mahdollista ei ole tarjolla, mutta voit tehdä jonkun sellaisen ruuan, missä ei just ole lihaa joukossa vaan se on erillisenä annoksena (pihvi, broilerinpalat jne..) ja tyttö ottaa sitten sen peruna/riisi/makaroni annoksensa + salaattia + leipää. Se on ihan ok.

Kökköä on, jos päätät juuri nyt tarjoilla jauhelihakeittoa tai muuta sellaista, mistä lihaa ei saa helposti pois.

Vierailija
8/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittää säälittävää wt-tyyppiä..."ei syötetä rehunimijöitä"

Taitaa olla itse vegaani.

Mies sanoi ettei meillä syötetä rehunimijöitä:D Taidan tehdä makaronilaatikkoa, kiitti ideasta?=

Vierailija
9/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoan yhteyteen salaatin, niin eiköhän se riitä. Kaupasta voi toki valmiita kasvispihvejä tms. ottaa varalle.. Ainut vaan, että noista nykynuorista on niin vaikea ottaa selvää, mitä ne suostuu syömään.

Jos sulta löytyy perus leipää ja leivänpäällisiä, salaattia ja runsaasti hedelmiä, niin kai se niillä yhden yön yli pärjää.

Vierailija
10/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän tarjoais vaan kasvisruokaa teille,vaikka tietää vallan hyvin että tykkäätte syödä liharuokia...

Eikö tuliski semmonen olo et ois voinu teille tarjota jotain semmosta mistä te tykkäätte.

Älä ny viitti alkaa noin pienestä asiasta niuhottaan,teille teette ruokaa jossa lihaa,ja vaihtoehtona sit vieraalle kasvisruokaa...

Vierailija
11/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että jos ei voi syödä sekaruokaa niin tuo muonansa tullessaan. Ei käy edes pienessä mielessä se, että jokaiselle tehdään omat ruuat sen mukaan, mitä haluaa syödä.

En minä omille lapsillekaan tee jokaiselle sitä, mitä haluaa, miksi siskontyttö saisi erityiskohtelun? Vai te aiemmat vastaajat: jos oma lapsi ei syö makaronilaatikkoa niin teettekö sille yhdelle lihakeittoa?

Vierailija
12/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt nimenomaan haluat loukata siskontyttöä ja ärsyttää omaa siskoasi niin voit tietty pitää "tiinaa" nälässäkin, mutta jos kerran olit jo päättänyt kiusata häntä niin miksi edes kysyit?

Vierailija
13/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei edes PAHOITELLUT? Mitä hänen olisi pitänyt pahoitella? Sitä että tyttärensä on kasvissyöjä vai?

Ja mitä tarkoittaa ette hyväksy ruokarajoitteisia? Siis eettisistä syistä ruokarajoitteisia vai esim. juotatko maitoproteiiniallergiselle maitoa, laitatko kala-allergiselle kalapuikkoja jne?

Hyvänen aika! Kasva aikuiseksi! Ja kai teillä syödään muutakin kuin lihaa??

Vai vedättekö ilta/aamupalaksi pelkkää lihaa? Eikö lounaalta/päivälliseltä löydy salaattia, kasviksia, perunoita jne? Kyllä kasvissyöjä yleensä löytää ihan normaalista ruokapöydästä itselleen sopivaa syötävää.

Vierailija
14/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pitää olla monipuolisesti soijaa, papuja tms. mistä saa valkuaista. Kasvispihvit eivät kaikille sovi, niissä kun on eläinperäisiä "lisiä".

Vierailija
15/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miellä perunoita ja makaronia mutta ei kasviksia kukaan meidän raavaista miehistä syö

Ja ei edes PAHOITELLUT? Mitä hänen olisi pitänyt pahoitella? Sitä että tyttärensä on kasvissyöjä vai?

Ja mitä tarkoittaa ette hyväksy ruokarajoitteisia? Siis eettisistä syistä ruokarajoitteisia vai esim. juotatko maitoproteiiniallergiselle maitoa, laitatko kala-allergiselle kalapuikkoja jne?

Hyvänen aika! Kasva aikuiseksi! Ja kai teillä syödään muutakin kuin lihaa??

Vai vedättekö ilta/aamupalaksi pelkkää lihaa? Eikö lounaalta/päivälliseltä löydy salaattia, kasviksia, perunoita jne? Kyllä kasvissyöjä yleensä löytää ihan normaalista ruokapöydästä itselleen sopivaa syötävää.

Vierailija
16/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että jos ei voi syödä sekaruokaa niin tuo muonansa tullessaan. Ei käy edes pienessä mielessä se, että jokaiselle tehdään omat ruuat sen mukaan, mitä haluaa syödä.

En minä omille lapsillekaan tee jokaiselle sitä, mitä haluaa, miksi siskontyttö saisi erityiskohtelun? Vai te aiemmat vastaajat: jos oma lapsi ei syö makaronilaatikkoa niin teettekö sille yhdelle lihakeittoa?

Vierailija
17/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo kyllä aika paljon teidän taloudestanne... Ihme että siskon tyttö edes suostuu tulemaan kylään. varmaan pitkin hampain, on äiti pakottanut, että sinähän lähdet sinne junttilaan vaikka mikä olisi!

Vierailija
18/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos yksi lapseni olisi kasvissyöjä, tietenkin tekisin hänelle sitten sopivaa ruokaa enkä pakota syömään lihaa. Ei ole suuri vaiva.

Mutta onneksi tämä on provo. EI kukaan voi olla noin törppö.

Vierailija
19/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tarvitse erikoiskohtelua jos teet sellaisen ihan normaalin aterian jossa lihaa ei ole sekoitettu muihin aineksiin, olkoon vaikka spagetti ja jauhelihakastike. Turha tehdä tästä jotain elämää suurempaa hirveän vaikeaa kysymystä, kun voit laittaa ihan normaalia ruokaa ja samalla siskontyttö voi syödä vakaumuksensa mukaan.

Vierailija
20/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerrot, mitä olette syömässä. Tiina sitten varmaan voi vihjata, pärjääkö sillä vai onko jotain "ylihelppoa" kasvisjuttua, tyyliin vaikka kasvishernekeittoa.

Vieraita ei nälässä pidä pitää, mutta toisaalta ei nyt tarvitse valtavasti nähdä effortia, jollei kuulu muuten tapoihin.

Toi on siis melko helppoa. Mä kun kutsun meidän perheen (siis siskot lapsineen ja mun vanhemmat), pitää tehdä erikseen vähälaktoosista, ei-punaista-lihaa, sokeritautisille ja lapsille sopivaa - ja sitten vielä maukasta ja tyylikästä. Mutta sekin on helpohkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi