Siskontyttö kasvissyöjä; täytyykö ottaa huomioon yövierailulla?
Eli siis siskoni on tulossa esikkomme yo.juhliin ja tulevat jo torstaina ja ovat meillä yötä sunnuntaihin. Siskoni sanoi tänään puhelimessa, ett
"muistathan että "tiina" on kasvissyöjä". Ei edes pahoitellut.
Itse en hyväksy ruokarajoitteisia, joten mietin täytyykö minun huomioida hänet? Meillä syödään lihaa joka aterialla, joten täytyykö tytöklle tehdä omat ruuat vai voinko vain tarjota mitä talossa on?
Kommentit (112)
kai tekin syötte kasviksia? laitat vaan enemmän kun nonrmaalisti. miksi ihmeessä jättäisit ne pois vaikka olisikin eri periaatteet? pitäähän ihmisen yökylässäkin syödä!
sitä paitsi sinne yo.juhliinkin saattaa ilmestyä joku "ruokarajoitteinen," nykynuoret on semmosia ;D
Mun meidän tyttö ei vietä aikaa minkään ituhippien kanssa! Mieskin on sanonut että jos alkaa jonkun ekohomon knas heilastelee, ei hyvä heilu.
No nyt selvis tämäkin provoksi :D
siltä varalta että olisit tosissaan: jos meille tulee vieraita, niin yritän kyllä miettiä ruokia, joista vieraat pitävät. En esim. periaatteesta syötä vierailleni sisäelimiä, voimakkaasti tulista ruokaa, verilettuja yms mistä moni ei pidä. Se on vieraanvaraisuutta.
ja jos äiti ei sitä tee, niin ei tosiaan ole maailman paras äiti, ei ole edes keskivertoäiti, vaan on HUONO ÄITI. Sinulla oli huono äiti. Äläkä yritä itsellesi tätä muin päin selitellä, vaan live with it!
365 päivänä vuodessa?
jokaiselle perheenjäsenelle sitä, mitä haluaa syödä? Eli yhdelle ei sipulia, toiselle ei lihaa, kolmas ei halua mitään maitotuotetta ja neljäs kieltäytyy kaikesta, missä on vehnäjauhoja.
No ihan helppoa: vaikka keitetyt perunat, paistettua kalaa ja salaatti. Ei tarvia kuin yhden ruuan ja silti sopii näille kaikille.
Ei tietenkään samaa ruokaa koko vuotta, mutta ei ole kovin hankalaa keksiä aterioita joissa ei ole kaikkia näitä aineksia sekotettu. Vai onko ihan välttämätöntä tehdä nimenomaan lihamakaronilaatikkoa sipulilla aina ja koko ajan?
KErroppa ihan varsin tämmöselle kaupunkilais tyhmälle millainen on KASVISHINTTI???!!!
Jos jotain toi sun teksti on tuonut esille,niin sen että sä ja sun miehes ootte aika sairaita tapauksia...
Haukutte erillaisuuksia ja pidätte vain teidän omia juttujanne parhaimpina.Minunki mies syö kasviksia,hedelmiä,vihanneksia....ja ei,hän ei oo kyl viel muuttunu hintiksi tai kasvis sellaiseksi.
Hän syö kyl lihaakin,et varmaan siinä on se juju sit ettei muutu tommoiseksi hirviöksi joksi sinä kutsut kasvissyöjiä.
Jos sä olisit mun siskoni,niin kyl lihahoro saisit kuulla kunniasi.
Jos ei siskontytölle sovi, hän tuo omat ruokansa.
hän haluaisi sanoa tällä, että ei luota tätinsä ruoanlaittotaitoon, pitää tätä huonona kokkina. Mitä sinä varmaan kertomastasi päätellen oletkin.
että vieraani viihtyvät ja saavat vatsansa täyteen. Eli minä laittaisin Tiinalle omat ruuat. Samoin teen muillekin, jos meille tulee vappuna keliaakikko kylään, teen gluteiinittomia munkkeja hänelle. Minulle on kotona opetettu vieraanvaraisuus, kohteliaisuus ja hyvät tavat. Niitä yritän opettaa myös lapsilleni.
Minulle on kotona opetettu vieraanvaraisuus, kohteliaisuus ja hyvät tavat. Niitä yritän opettaa myös lapsilleni.
Kuten esim ap:n miehelle ja ap:lle eikä näemmä kukaan opeta heidän lapsilleenkaan.
että aika monelle, kuten aplle, ruoanlaitto on pakkopullaa, ei sitä mielikseen tee. Silloin ei tosiaan viitsi väkertää mitään kasvisruokia vieraille. Sitä tekee vaan niitä pakollisia ruokia, liha on helppoa, sen kun paistinpannulla käristää tai tyrkkää uuniin, ei tarvi mitään kesäkurpitsoja pilkkoa.
Taa on niinprovo kun olla voi!
Mutta jos olisi oikeasti tallainen tilanne , etta isantaperhe ei voisi kasvissyojaa kestaa ja tehda minkaanlaisia myonnytyksia (siis ostaa muutamaa kasvispihvia kaupasta), niin olisi varmaan parempi etta isantavaki ilmoitrtaisi suoraan"Tiinalle" ettei han ole tervetullut.
yrittää auttaa enää. Nuo ekohomo-jutut paljastivat jo ap:n provoksi :)
siksi tyrkkää sen lihan uuniin ja siirtää läskisen perseensä ja tukkeutuneet suonensa sohvalle oottaan,niin ei se silti vaikuta tohon sen asenteeseen ku puhuu kasvishinteistä ja mistä lie horoista!!!!Todella törkeää puhetta ja käytöstä aikuiselta ihmiseltä...ja tuota se sit opettaa omille jälkikasvuilleen,ei hyvää seuraa!!!
En huomioi koskaan ruokarajoituksia Oletan, että jos ei voi syödä sekaruokaa niin tuo muonansa tullessaan. Ei käy edes pienessä mielessä se, että jokaiselle tehdään omat ruuat sen mukaan, mitä haluaa syödä.
En minä omille lapsillekaan tee jokaiselle sitä, mitä haluaa, miksi siskontyttö saisi erityiskohtelun? Vai te aiemmat vastaajat: jos oma lapsi ei syö makaronilaatikkoa niin teettekö sille yhdelle lihakeittoa?
että aika monelle, kuten aplle, ruoanlaitto on pakkopullaa, ei sitä mielikseen tee. Silloin ei tosiaan viitsi väkertää mitään kasvisruokia vieraille. Sitä tekee vaan niitä pakollisia ruokia, liha on helppoa, sen kun paistinpannulla käristää tai tyrkkää uuniin, ei tarvi mitään kesäkurpitsoja pilkkoa.
Niin mutta kun tässä tilanteessa ei tarvitse tehdä mitään ihmeellisiä kasvisruokia, riittää että ateriassa on pari elementtiä joissa ei ole lihaa. Ei VOI olla ylivoimaista. Esim. perunat ja salaatti tai makaroni ja salaatti - muut syököön lisäksi lihaa, kasvissyöjän ei ole pakko.
sen lämpimän ruoan. Ei salaatti käy pääruoasta! Se on kasvissyöjälle aivan samanlainen lisuke, vain lisuke, kun lihansyöjällekin. Esim nuudeleita ja kasvispihvejä JA salaatti. Siinä se. Ja patonkia vaikka. Ei tarvii tosiaan mitän tehdä, sen kun lämmittää. Heureka, sitä kasvisruokaa saa tosiaan kaupasta ihan valmiina. Tietysti jos se ap.:n mies on persaukinen, ei sitten ole varaa. Kyllä mä kanssa tiedän tyyppejä jotka itkee jonkun 5 euron perään.
Otan aina huomioon muutkin ihmiset. Ja kokki kun olen, osaan tehdä ruokia muillekin kuin omalle perheelle ;)
sen lämpimän ruoan. Ei salaatti käy pääruoasta! Se on kasvissyöjälle aivan samanlainen lisuke, vain lisuke, kun lihansyöjällekin. Esim nuudeleita ja kasvispihvejä JA salaatti. Siinä se. Ja patonkia vaikka. Ei tarvii tosiaan mitän tehdä, sen kun lämmittää. Heureka, sitä kasvisruokaa saa tosiaan kaupasta ihan valmiina. Tietysti jos se ap.:n mies on persaukinen, ei sitten ole varaa. Kyllä mä kanssa tiedän tyyppejä jotka itkee jonkun 5 euron perään.
Ei kasvissyöjä nälkään kuole vaikka joutuisi olemaan yhden illan salaatilla ja perunalla. Tuommonen vaatiminen ja meuhkaaminen vaan pilaa kasvissyöjien maineen. Olen itse kasvissyöjä ja pärjään yhden visiitin ajan ihan hyvin salaatilla ja leivällä mielummin kuin pakotan vastentahtoisen lihansyöjän näkemään vaivaa vuokseni.
Niin mutta kun tässä tilanteessa ei tarvitse tehdä mitään ihmeellisiä kasvisruokia, riittää että ateriassa on pari elementtiä joissa ei ole lihaa. Ei VOI olla ylivoimaista. Esim. perunat ja salaatti tai makaroni ja salaatti - muut syököön lisäksi lihaa, kasvissyöjän ei ole pakko.
kaupasta jotain valmista: kasvispihvejä, jotain pakastetta (esim. just panin wokkipannuun sellaisen sienikastike-pasta-valmisruuan, joka löytyy pakastealtaasta), kasvishernaria tai jotain muuta valmiskeittoa. Eihän nuo nyt kovin hyvin nälkää pidä (hernaria lukuunottamatta), mutta jos kylässä nyt muutaman kerran syö ei-niin-tasapainoisesti, sillä ei ole MITÄÄN väliä.
Miehen kanssa ollaan molemmat kasvissyöjiä, ja voin sanoa, että jos kylässä ei olisi mulle MITÄÄN sellaista ruokaa (siis näin tehtäisiin tahallaan, ei vahingossa), niin kyllä mä ottaisin sen loukkauksena, ja miettisin, miksi mut on ylipäätään kutsuttu kylään.
Ajatelkaa nyt, sekasyöjät, jos teidät kutsuttais kylään, eikä teille tarjottais mitään ruokaa.
Ja mulle siis riittää ihan hyvin jotkut potut, leipä ja salaatti. Kiva on kuitenkin jotain lämmintä saada, jos lämmintä ruokaa on ollut tarjolla.
Jos joku mut haluaa kylään, niin oletan, että se välittää musta sen verran, että HALUAA tarjota mulle jotain hyvää. Jos ei välitä, niin miksi kutsua? En mä väkisin tunge mihinkään.
Kerro, ettet pysty hoitamaan tarjolle kasvisruokaa. Pyydä tuomaan Tiinalle omat eväät.
Turhaan sä vittuilet ja kiusaat tahallas. Sinulla on vakaumuksesi ja hänellä omansa, kunnioita sitä.
tajuaa kyllä tämän aloituksen provoksi, mutta tää on oiva tilaisuus kertoa oma mielipiteensä.
Jos ei siskontytölle sovi, hän tuo omat ruokansa.