Siskontyttö kasvissyöjä; täytyykö ottaa huomioon yövierailulla?
Eli siis siskoni on tulossa esikkomme yo.juhliin ja tulevat jo torstaina ja ovat meillä yötä sunnuntaihin. Siskoni sanoi tänään puhelimessa, ett
"muistathan että "tiina" on kasvissyöjä". Ei edes pahoitellut.
Itse en hyväksy ruokarajoitteisia, joten mietin täytyykö minun huomioida hänet? Meillä syödään lihaa joka aterialla, joten täytyykö tytöklle tehdä omat ruuat vai voinko vain tarjota mitä talossa on?
Kommentit (112)
ja tasan tarkkaan kokkaan sitä mitä itse syön. Lapsille ja miehelle kokkaan silloin tällöin lihaakin, jos haluan hemmotella. ja sitten mies tekee sen. Ei ne edes joka päivä tarvitse lihaa, ja sitä syövät hoidossa sitä mitä tarjotaan. Ja onhan heillä makkarat ja leikkeleet leivälle.
En tajua tuollaista mentaliteettia, että vain liha on ruokaa. Kukaan ei tarvitse lihaa edes päivittäin saatika sitten monta kertaa päivässä.
ja jos meille tulisi kasvissyöjä niin olisi ihan luonnollista huomioida hänet ruokapöydässä hyvällä kasvisruoalla. Muut voisivat sitten ottaa lihaa lisukkeeksi.
Kyllä esimerkiksi koskenlaskijan kanssa tehty makaronilaatikko pesee tavan munamaidon mennen tullen.
[/quote]
ÖÖ - koskenlaskija on sulateJUUSTO eli sisältää maitoa...
Ei kai se pahaa tee koko vieraslauman syödä kasvisruokaa jos ei viitsi montaa ruokaa tehdä? Se on ihan hyvää ja terveellistä. Itsekin teen joskus kasvisruokaa vaikka ei todellakaan olla mitään kasvssyöjiä.
kaikki itse. Jos et kerran sen verran pysty huomioimaan muitakin.
Mutta tuskin tarvii tehdä ihan omia ruokia, katsoa vaan että myös kasvissyöjälle löytyy syötävää.
MItä tuo muuten tarkoittaa ettet hyväksy ruokarajoitteisia? Et hyväksty siskontyttöäsi?
miehet, jotka eivät syö muuta kuin lihaa. Eivät siis kelpuuta kuin yhden ruokalajin.
Kasvisruokavalio taas perustuu joko vakaumukseen tai joissain harvoissa tapauksissa terveysvaikutuksiin (esim. reumaa sairastaville suositellaan).
Minusta ihmisellä ei ole ihan kaikki kotona, jos ei kykene erottamaan vakaumusta ja nirsoilua toisistaan. Tuntemani kasvissyöjät ovat vähiten nirsoja tuttavapiiristäni. He tunteva ruoka-aineita laajasti ja kokkaavat monipuolista ja monenlaista ruokaa. Kaikkea mahdollista, paitsi vakaumuksensa vuoksi ei lihaa.
se ole edes vaikeaa. Meillä ainakin syödään myös kasviksia joka aterialla.
osta kaupan pakastealtaasta kasvissosekeittoja. Maksavat alle 1,5e/kpl, ja yksi paketti on 1-2 annosta, nälästä riippuen.
Normaalia leipää, kurkkua/tomaattia/paprikaa (kaikki halpoja nyt), levitettä yms. varmasti löytyy joka kodista. Samoin puuroa, pastaa, perunaa.
Vesimelonikin on nyt halpaa. Siitä tykkää varmasti moni muukin.
Ja tosiaan ne pakastealtaan wok-vihannespussit on todella helppoja lisukkeita.
Ja jos et todellakaan muuta keksi, osta herne-maissi-paprika -pusseja. Saa toinen edes jotain lämmintä.
Röyhkeä olet, jos oletat saavasi siskoltasi apua, mutta et tuon vertaa viitsi heidän ruokkimiseensa panostaa.
en siis koko ketjua.
Todella ihmettelen onko oikeasti olemassa sellaisia ihmisiä jotka eivät huomioi vieraidensa ruokavaliota? Kasvisruokavalio on ruokavalio ihan niin kuin joku allergian tai sairauden takia noudatettava ruokavalio.
Vai onko tällainen nuoren kasvisruokavalio teidän mielestänne vain jotain hömpötystä jota ei tarvitse ottaa huomioon?
Meillä on ystävä/sukulaispiirissä erilaisia ruokavalioita noudattavia useita, ja aina tarjottavat on sen mukaan että ne käyvät mahdollisimman monelle. En todellakaan oleta että vieraat tullessaan toisivat omat eväänsä. Yllätyskyläilyt on eri asia, mutta kutsutut vieraat saavat takuuvarmasti heille sopivaa tarjottavaa.
Jos tämä aloitus nyt edes on tosi, niin järki hoi. Kutsut heidät apuun ja et haluaisi tarjota sopivaa syötävää?
Nirppanokkia ovat ne ap:n perheen miehet, jotka eivät syö muuta kuin lihaa. Eivät siis kelpuuta kuin yhden ruokalajin.
tai ainakin mä toivon todella, että on, mutta tää on kyllä ihan totta. Miten voi tuomita jonkun toisen ruokavalion (ei syö tiettyyjä ruoka-aineita) nirppanokkaiseksi, kun kotona on samanlaisia nirppanokkia?
Itse oon ollu kasvissyöjä jo 20 v. ja kyllä minun ystävät ja sukulaiset ottavat sen aina huomioon ja saan kylässä aina ihan yhtä hyvää ruokaa kuin muutkin. Kuullostaa aika lierolta touhulta, että itse imee toisilta kaiken avun irti mitä saa, mutta ei ole itse valmis ottamaan muita huomioon ollenkaan. Tuskin se sinun raavas lihansyöjä uroksesi nälkään kuolee vaikka välillä saisikin vähän kevyempää ruokaa vai mieskö teillä määrää mitä milloinkin kokataan??