Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sairaseläkkeen lisäksi saa tienata ettei mene pois tuista?

Vierailija
23.03.2023 |

Kuinka paljon, onko 500 vai enemmän?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se eläke sinulle kuuluu. Ihme huijareita ja loisia.

Vierailija
2/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan? Tekis mieli alkaa töitä tehdä ja haluaisin tehdä myös sopivasti alkuun ja mieluiten niin, että tuet pysyy ennallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi vain mennä töihin

Vierailija
4/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin oon hakemassa siksi kysyn nyt. Ei voi heti alottaa liian kovasti kun pitkään ollut sairaana.

Vierailija
5/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta et öyhöttäjät löytää vikaa tästäkin.

Vierailija
6/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta tai olisko kelan sivuilla

Vierailija
7/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin oon hakemassa siksi kysyn nyt. Ei voi heti alottaa liian kovasti kun pitkään ollut sairaana.

Riippuu eläkkeesi suuruudesta, kysy eläkeyhtiöstäsi. Jos joku huolii sairaseläkkeellä olevaa hommiin...yleensä eivät huoli kun on terveitäkin mistä valita. Jos olet työkykyinen et tod. näk. tarvitsisi olla sairaseläkkeellä.

Vierailija
8/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela jatkaa työkyvyttömyyseläkkeesi maksamista, jos työtulosi ovat ennen veroja (brutto) enintään 922,42 e/kk. Jos saat Kelasta työkyvyttömyyseläkettä ja työtulosi ylittävät yllä mainitun määrän 3 peräkkäisen kuukauden aikana, eläkkeesi jää lepäämään.

google työnteko sairaseläkkeellä

Vierailija
9/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki muistaakseni tarkistetaan jostain 300-400e.

Vierailija
10/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun sairaseläkepäätöksestä tai eläkeyhtiön tiedoista löytyy päätös ja tieto tästä. Se on eri suuruinen summa riippuen siitä, minkä verran saat eläkettä ja mitä ennen tienasit. Oma eläkkeen ohella tienattava bruttopalkka on n. 25-30% maksimissaan siitä, mitä tienasin työssä ollessa. Ite oon kyllä niin pskassa kunnossa, etten pysty tuohon työmäärään, mutta teen pientä tuntimäärää, että mielenterveys edes jotenkin pysyy kasassa, vaikka välillä on aika heikkoa sen takia sitten olot, enkä sitten pysty enää kävelemään ollenkaan. Pitää löytää semmoinen itselle mielekäs tasapaino tuossakin jokaisen.

Vierailija
11/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu eläkkeesi suuruudesta, kysy eläkeyhtiöstäsi. Jos joku huolii sairaseläkkeellä olevaa hommiin...yleensä eivät huoli kun on terveitäkin mistä valita. Jos olet työkykyinen et tod. näk. tarvitsisi olla sairaseläkkeellä.

Riippuu työstä ja työnantajasta. Itse olen työkyvyttömyyseläkeellä mutta pystyn hieman tekemään työtä ja työnantajalle sopinut että teen kuntoni mukaan sen verran töitä mitä pystyn. Se että pystyy jonkin verran työtä tekemään ei tarkoita että olisi täysin työkykyinen eikä tarvitsisi olla työkyvyttömyyseläkkeellä, ei se niin mene. Hyvä että työkyvyttömyyseläkkeellä olevatkin voivat käydä töissä sen verran mitä pystyvät ettei kodin sisälle homehdu.

Vierailija
12/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä edelliseen (10/10), ite olen onnekkaana työvoimapula-alalta. Terveenä olis töitä niin paljon kuin vaan pystyisi tekemään, niin siksi sairaanakin olen pystynyt neuvottelemaan itselleni hyvin joustavan pienen tuntimäärän työsopimuksen, jota teen etänä. Moni ala ei tämmöiseen taivu, mutta kannattaa miettiä jtn aika luoviakin ratkaisuja näihin. Ite voisin tehdä vaikka puhelinmyyntiäkin, jos ei olisi koulutusta omaan alaan.

Huh. Alkoi taas ahdistaa tämä aihe, sylettää niin paljon tämä sairaus että jätän tän ketjun nyt. Onnea jatkoon ja toivottavasti joku mielekäs vaihtoehto löytyy.

Vierailija
13/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä edelliseen (10/10), ite olen onnekkaana työvoimapula-alalta. Terveenä olis töitä niin paljon kuin vaan pystyisi tekemään, niin siksi sairaanakin olen pystynyt neuvottelemaan itselleni hyvin joustavan pienen tuntimäärän työsopimuksen, jota teen etänä. Moni ala ei tämmöiseen taivu, mutta kannattaa miettiä jtn aika luoviakin ratkaisuja näihin. Ite voisin tehdä vaikka puhelinmyyntiäkin, jos ei olisi koulutusta omaan alaan.

Huh. Alkoi taas ahdistaa tämä aihe, sylettää niin paljon tämä sairaus että jätän tän ketjun nyt. Onnea jatkoon ja toivottavasti joku mielekäs vaihtoehto löytyy.

Kiitos samoin! Näin on, kyllä se siitä. Kaikista sairauksista voi parantua se on hyvä muistaa. Itsekkin olin vielä pari vuotta sitten paljon paskemmassa kunnossa. Nyt on jo siinä kunnossa, että voi vähän alkaa katsomaan jonkunlaista työtä. Kaikkea hyvää sulle myös, positiivisuudella eteenpäin. :)

Vierailija
14/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
15/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omana aikanani se oli noin 1-2 päivää per viikko.  Oli siinä joku summa, en muista.  Mutta pienempi kuin puolipäivätyöansio.

Vierailija
16/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke ei ole tuki, joten tarkoittaako aloittaja asumistukea tai toimeentulotukea?

Vierailija
17/17 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työkyvyttömyyseläke eikä sairaseläke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä