Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskontyttö kasvissyöjä; täytyykö ottaa huomioon yövierailulla?

Vierailija
30.05.2010 |

Eli siis siskoni on tulossa esikkomme yo.juhliin ja tulevat jo torstaina ja ovat meillä yötä sunnuntaihin. Siskoni sanoi tänään puhelimessa, ett

"muistathan että "tiina" on kasvissyöjä". Ei edes pahoitellut.

Itse en hyväksy ruokarajoitteisia, joten mietin täytyykö minun huomioida hänet? Meillä syödään lihaa joka aterialla, joten täytyykö tytöklle tehdä omat ruuat vai voinko vain tarjota mitä talossa on?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa kasvissyöjistä ei tiedä, jos ruokaansa on piilotettu lihaa. Monta kertaa olen jäynännyt "kasvissyöjiä", eivät ne ole kuolleet siihen, että possua tai lehmää on joutunut mahalaukkuun.

jos joku mut kylään kutsunut olisi niin tökerö, että laittaisi lihaa mun ruokaan. Miksi haluat toimia tuolla tavalla? Haluatko ehdoin tahdoin loukata toisten vakaumusta?

Mulle on kaksi kertaa käynyt niin, että "kasvisruuassa" on ollut lihaa. Toisella kerralla ruoka oli merkattu väärin. Söin annokseni, jossa oli hieman jauhelihaa, väkisin loppuun, ja mietin, miksi tää on niin pahaa. Sen jälkeen tuli kauheat vatsakivut ja ripuli. Kerran ravintolaruuassa oli yhden annoksen pohjalla lihaa, tunnistin kyllä heti mistä oli kyse.

Tykkäisitkö muuten, jos joku juottais sulle pissaa esim. teen joukossa? Eihän sekään ole mitenkään vaarallista, ja toiset ihmisethän juovat omaa virtsaansa säännöllisesti..

Vierailija
82/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelen hirveästi, jos kasvisruokaa syövä ystäväni on niin tökerö, että ei tarjoa minulle punaista kokolihaa. Pidän siitä, syön sitä - minulla on ruokavieraana oikeus sitä odottaa saavani!

Meillä sitä ei kuitenkaan tarjota - älä siis tule meille. Käsittääkseni SEKASYÖJÄT syövät sekä kasviksia että lihaa, kun taas kasvissyöjät eivät syö lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä perheitä missä ei syödä mitään muuta kuin lihaa. Siis aamulla leipä on korvattu pihvillä jonka päällä leikkeleitä, ruokana on jauhelihaa lihakuutioilla, välipalaksi lihasosetta ja lihakastiketta, iltapalaksi verilettuja lihahyydykkeelä. Paras on juhlapyhät jolloin joulupöydässäkään ei ole mitään muuta kuin kinkku ja jos oikein radikaalia porukkaa niin kalaa.

Täysin naurettavaa ja järjenköyhyyttä jos pidetään kasvisruuan laittamista vaikeana "väkertämisenä". Itse olen elänyt lisukkeilla eli juureksilla, pastalla, riisillä ja tuorekasviksilla 13 vuotta. Olen perheen ainoa kasvissyöjä enkä todellakaan erikseen väkerrä jotain ihmeellisyyksiä ruuaksi vaan syön ihan samaa kuin muukin perhe miinus liha.

Vierailija
84/112 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaostoksiin, jos noin moneksi yöksi menee kylään on kyllä ihan kohteliasta käydä edes kerran kaupassa. Esim. jos menen lasten kanssa mummolaan, en odota että kaikki tarjotaan meille vaan ostan ruokatarvikkeita sinne. Samalla ap voisi siis ostaa niitä kasviksia, mistä hänen lapsensa pitää. JA voisipa vaikka tehdä ruokaakin siskonsa luona, näyttäisi vaikka pari hyvää kasvisruokareseptiä. Meillä on perheen kesken ihan tavallista, että kokkailemme toistemme luona. Laita ap siskosi kauppaan ja hellan ääreen vaan! Eivät kai he täysihoitolaan ole tulossa!

Vierailija
85/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menemme kylään, ilmoitan sen ja tarkoitan sillä tosiaan vain ja ainoastaan, että ruoka on sellaista, josta lihat saa helposti pois. Tosin, meidän ystävä- ja sukulaispiirissä on normaalia ja kohteliasta kysyä itse tulevilta vierailta, onko heillä allergioita. Itse aina kysyn jos tulee uusia vieraita että tiedän olla valmistautunut

Vierailija
86/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta helsinkiläisissä laitoksissa saadaan pakottaa lihansyöjät kasvisruokavaliolle!

Vierailija
87/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta helsinkiläisissä laitoksissa saadaan pakottaa lihansyöjät kasvisruokavaliolle!

on sellainen ruokavalio, että joka päivä, joka aterialla syödään kasviksia, eikä koskaan syödä lihaa. Se, että joinain päivänä tarjotaan kasvisruokaa, ei ole kasvisruokavalion noudattamisesta. Kykenetkö ymmärtämään tämän?

Vierailija
88/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin koko popoolle kasvissosekeittoa tarjolle. Helppo ja nopeatehdä.

Porkkanaa,perunaa, kukkakaalia,parsakaalia,sipulia ja kasvisliemikuutio. Keitto kypsäksi ylimääräinen vesipois ja puunuijalla soseutus sekä sulstejuusto purkki joukkoon.

siitä varmasti riittää niin kaikille kuin kasvissyöjällekin.

Salattia ja varaisin papuja joista voi valmistaa vaikka tomattikastikkeen ja pastaa.

Älkää stressatko hyvät ihmiset. ;)

Vierailija
89/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pelkkää lihaa. Ilmeisesti makaronia (viljatuotteita?) ei lasketa kasvikseksi, näin käsitin.

Mutta esim perunat, porkkanat ja sipulit on kasviksia -> ei syödä

Vierailija
90/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kykenetkö sinä ymmärtämään että kyse onkin pakotuksesta?? Mitäköhän kasvisyöjät olisivat sanoneet, jos olisikin tehty sekaruoka-päivä ja muuta ei olisi tarjolla koko päivänä??

Vierailija
91/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tää sama jauhaminen alkaa?

Tuo "pakollinen kasvisruokapäivä" olisi kannattanut jättää kokonaan uutisoimatta, eikä kukaan olisi huomannut mitään. Tähänkin saakka on syöty kasvisruokia (mm. pinaattiletut, puurot)

Ihmeellistä vinkumista, pienet on murheet...

(enkä ole itse kasvissyöjä)

..kykenetkö sinä ymmärtämään että kyse onkin pakotuksesta?? Mitäköhän kasvisyöjät olisivat sanoneet, jos olisikin tehty sekaruoka-päivä ja muuta ei olisi tarjolla koko päivänä??

Vierailija
92/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika monelle, kuten aplle, ruoanlaitto on pakkopullaa, ei sitä mielikseen tee. Silloin ei tosiaan viitsi väkertää mitään kasvisruokia vieraille. Sitä tekee vaan niitä pakollisia ruokia, liha on helppoa, sen kun paistinpannulla käristää tai tyrkkää uuniin, ei tarvi mitään kesäkurpitsoja pilkkoa.

Vierailija
93/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siis kunnon kasvisruokia. Ja noita tarjottaessa on vegeille yleensä ollut vähintään se munaton versio!

Vierailija
94/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että ostat kaupan pakastealtaasta wok-vihannes pussin, ja lämmität sen kasarissa.

Pakastealtaasta löytyy myös monenmoisia pakastekeittoja yms., joista valita.

Kasvissyöjä on hyvin laaja käsite. Yhdelle se tarkoittaa sitä, että ei syö punaista lihaa, toinen ymmärtää sen yhtä jyrkästi kuin vegaani. Ja tähän väliin mahtuu monenlaista syöjää.

Ihminen on luonnostaan sekasyöjä, jonka ruokavalio perustuu kasviksiin. Liha on ollut (ja sen kuuluisi olla) korkeintaa harvinainen juhlaherkku.

Jos perheen ruokavalio on niin eläintuotevoittoista, että siinä ei ole mitään tarjottavaa kasvissyöjälle, olisi perheen korkea aika tarkistaa ruokailutottumuksensa. Ihan vain oman terveytensä vuoksi.

Vierailija
95/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilätyissä on munaa ja maitoa, puurossa maitoa. Eivät siis kunnon kasvisruokia. Ja noita tarjottaessa on vegeille yleensä ollut vähintään se munaton versio!

Kasvissyöjä ei ole sama asia kuin vegaani joka ei syö mitään eläinperäistä. Yleensä kasvissyöjä syö maitotuotteita ja munia. Jos ei kumpaakaan näistä, parasta mainita asiasta erikseen!

Vierailija
96/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siskon perhe pisti välit poikki.

Katsopa peiliin, ilkeä ja kylmä olet.

Vierailija
97/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi edes kutsunut mutta tartten apua niiden esikon yo-juhlien järjestämisessä. Kasvissosekeitto ei onnistu, meidän miehet eivät sitä söisi. Käsittääkseni tämä nirppanokka syö maitotuotteita, mutta ei siis lihaa.

Vierailija
98/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et jaksa tehdä mitään ruokaa

Vierailija
99/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi edes kutsunut mutta tartten apua niiden esikon yo-juhlien järjestämisessä. Kasvissosekeitto ei onnistu, meidän miehet eivät sitä söisi. Käsittääkseni tämä nirppanokka syö maitotuotteita, mutta ei siis lihaa.

Onneksi kuitenkin kuolet aikaisin. Sua ei jää kukaan kaipaamaan.

Vierailija
100/112 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi siskosi perheen pitää avustaa sinua juhlien järjetämisessä jos et voi itse edes minimaalisella tavalla huomioida heitä vieraina? Tarjoa pinaattilettuja ja leipää runsailla itse valittavilla päällisillä (tomaattia, juustoa, leikkeleitä), jos ei kelpaa teidän perheen nirppanokkamiehille niin voivat he sitten olla nälässä pari päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan