Siskontyttö kasvissyöjä; täytyykö ottaa huomioon yövierailulla?
Eli siis siskoni on tulossa esikkomme yo.juhliin ja tulevat jo torstaina ja ovat meillä yötä sunnuntaihin. Siskoni sanoi tänään puhelimessa, ett
"muistathan että "tiina" on kasvissyöjä". Ei edes pahoitellut.
Itse en hyväksy ruokarajoitteisia, joten mietin täytyykö minun huomioida hänet? Meillä syödään lihaa joka aterialla, joten täytyykö tytöklle tehdä omat ruuat vai voinko vain tarjota mitä talossa on?
Kommentit (112)
ja parhaimpina päivänä teen kolme eri ruokaa.
Esim. makaronilaatikkopäivänä teen yhden tavallisen lihamakaronilaatikon, yhden maidottoman ja yhden maidoton, munaton, gluteeniton-version. Kun on perheessä allergisia monee lähtöön niin tehdään sitä ruokaa mitä kukainenkin pystyy syömään ja todellakin pyritään siihen että kaikille on samaa ruokaa eli esim. tuota makaronilaatikkoa.
oikein elätte jos et keksi muuta "kasvisruokaa" kuin makaronilaatikkoa ?!
En ole ennen ajatellut, että makaronilaatikko on kasvisruokaa. Et kyllä ole kovin kummoinen kokki sitten, miehesi varmaan syö aika paljon ravintoloissa...
tulla nuorena leskeksi, siksi syöttää miehelleen epäterveellistä ruokaa ja ei-kasviksia = kolesterolit huitelee, tulee tukoksia verisuoniin jne = ei tarvii ukkoa sitten eläkkeellä enää katsella kun on jo haudassa. Konstit on monet :D
Vaan ap on naimisissa miehen kanssa, ei minkään kasvishintin
vaan pitää olla monipuolisesti soijaa, papuja tms. mistä saa valkuaista. Kasvispihvit eivät kaikille sovi, niissä kun on eläinperäisiä "lisiä".
Mutta jos kyseessä on vain parin päivän vierailu, ei emännän tarvii hulluna miettiä kasvisaterian proteiinitasapainoa. Olen itse kasvissyöjä enkä tosiaankaan oleta että mulle tarjoiltaisiin joka vierailupaikassa täysin täysipainoinen kasvisateria. Kunhan nyt on jotain missä ei ole lihaa :D
AP:n siskontyttönä kyllä loukkaantuisin jos hän tosiaan tarjoaa lihamakaronilaatikkoa, tosi törkeä temppu.
kai tekin syötte kasviksia? laitat vaan enemmän kun nonrmaalisti. miksi ihmeessä jättäisit ne pois vaikka olisikin eri periaatteet? pitäähän ihmisen yökylässäkin syödä!
sitä paitsi sinne yo.juhliinkin saattaa ilmestyä joku "ruokarajoitteinen," nykynuoret on semmosia ;D
tulla nuorena leskeksi, siksi syöttää miehelleen epäterveellistä ruokaa ja ei-kasviksia = kolesterolit huitelee, tulee tukoksia verisuoniin jne = ei tarvii ukkoa sitten eläkkeellä enää katsella kun on jo haudassa. Konstit on monet :D
Vaan ap on naimisissa miehen kanssa, ei minkään kasvishintin
Ja ei kuules ole ylimääräistä tynnyriä kannettavana!
kai tekin syötte kasviksia? laitat vaan enemmän kun nonrmaalisti. miksi ihmeessä jättäisit ne pois vaikka olisikin eri periaatteet? pitäähän ihmisen yökylässäkin syödä!
sitä paitsi sinne yo.juhliinkin saattaa ilmestyä joku "ruokarajoitteinen," nykynuoret on semmosia ;D
Mun meidän tyttö ei vietä aikaa minkään ituhippien kanssa! Mieskin on sanonut että jos alkaa jonkun ekohomon knas heilastelee, ei hyvä heilu.
ja parhaimpina päivänä teen kolme eri ruokaa. Esim. makaronilaatikkopäivänä teen yhden tavallisen lihamakaronilaatikon, yhden maidottoman ja yhden maidoton, munaton, gluteeniton-version.
Öh, anteeksi, mutta miksi ihmeessä teet kaikkia kolmea versiota? Eikö riittäisi vaan nuo 2 erikoisversiota. Eikö "terveet" perheenjäsenet voisi sopeutua tilanteeseen ja syödä sitä maidotonta (lihaliemeen tehty)? Miksi pitää olla vielä erikseen munamaidolla tehty.. Taidat suorittaa liikaa ja yrittää liiaksi olla kaikille mieliksi. Kyllä esimerkiksi koskenlaskijan kanssa tehty makaronilaatikko pesee tavan munamaidon mennen tullen.
jouduin ite laittaan omst pöperöt, ei äiti erikseen laittanu kasvisruokaa. Jos oli lihamakaronilaatikkoa, niin ite piti kaapista jotain kaivella ;D
tarjoatko kalaa ja äyriäisiä, vaikka tiedät, jonkun olevan niille allerginen? Tiedätkö, että se allerginen voi oikeasti kuolla,jos syö itselleen epäsopivaa ruokaa. Olen kerran seurannut vierestä, kun kaveriani elvytettiin, hän söi tietämättään ruokaa, johon oli laitettu anjovista ja kurkku turposi umpeen Onneksi apu ehti paikalle, ja hän selvisi. Kaikki rajoitteet eivät ole kuitenkaan leikin asia.
Varaa tomaatteja, salaattia, kurkkua, sipulia, hedelmiä, puuroaineksia ---eli löytyy yleensä kaikilta. Jos syö, niin kananmunia voi itse keittää. Monet kasvissyöjät valmistavat tuoresalaatteja, johon voi lisätä esim. tofua (muillekin maistunee, käyttö kuten feta, osta yksi Alpro-yrttisoijapkt kaupan kylmähyllystä, n. 2 - 2,50 egeä). Lämpimäksi ruoaksi sopivat esim. wok-kasvikset. ÄLÄ STRESSAA. Mutta muista, joku voi olla ruokarajoitteinen myös terveydellisistä syistä, myös kasvisruokailija. Itse jouduin jättämään lihan muutamaksi vuodeksi pois, koska vatsani ei yksinkertaisesti sulattanut lihaproteiinia.
jokaiselle perheenjäsenelle sitä, mitä haluaa syödä? Eli yhdelle ei sipulia, toiselle ei lihaa, kolmas ei halua mitään maitotuotetta ja neljäs kieltäytyy kaikesta, missä on vehnäjauhoja.
jouduin ite laittaan omst pöperöt, ei äiti erikseen laittanu kasvisruokaa. Jos oli lihamakaronilaatikkoa, niin ite piti kaapista jotain kaivella ;D
Varmaan vielä poltti sisällä ja osti sulle viinaa kun olit 15?
Kyllä esimerkiksi koskenlaskijan kanssa tehty makaronilaatikko pesee tavan munamaidon mennen tullen
Koskenlaskija ei ole MAIDOTON!
Ja tiedätkö miten kalliita on gluteenittomat makaronit?
Meillä tehtiin aikoinaan pojalle aina omaa versio ,kun mut eivät tykkäänneet hänen ruoan mausta..
jokaiselle perheenjäsenelle sitä, mitä haluaa syödä? Eli yhdelle ei sipulia, toiselle ei lihaa, kolmas ei halua mitään maitotuotetta ja neljäs kieltäytyy kaikesta, missä on vehnäjauhoja.
No ihan helppoa: vaikka keitetyt perunat, paistettua kalaa ja salaatti. Ei tarvia kuin yhden ruuan ja silti sopii näille kaikille.
kahvi, tee, kaakao, maitotuotteet, soitatuotteet, kaikki sitrushedelmät, banaanit, tomaatti, alkoholi... En koskaan kylään mennessäni mainosta tätä, jätän vaan syömättä sellaiset mitkä ei sovi. Aina on vatsansa täyteen saanut. Jättää vaan pois ne, mitkä ei sovi.
Varaa tomaatteja, salaattia, kurkkua, sipulia, hedelmiä, juureksia, puuroaineksia ---eli löytyy yleensä kaikilta. Jos syö, niin kananmunia voi itse keittää. Monet kasvissyöjät valmistavat tuoresalaatteja, johon voi lisätä esim. tofua (muillekin maistunee, käyttö kuten feta, osta yksi Alpro-yrttisoijapkt kaupan kylmähyllystä, n. 2 - 2,50 egeä). Lämpimäksi ruoaksi sopivat esim. wok-kasvikset. ÄLÄ STRESSAA. Mutta muista, joku voi olla ruokarajoitteinen myös terveydellisistä syistä, myös kasvisruokailija. Itse jouduin jättämään lihan muutamaksi vuodeksi pois, koska vatsani ei yksinkertaisesti sulattanut lihaproteiinia.
No ihan helppoa: vaikka keitetyt perunat, paistettua kalaa ja salaatti. Ei tarvia kuin yhden ruuan ja silti sopii näille kaikille.
Varmaan vielä poltti sisällä ja osti sulle viinaa kun olit 15?
Ei polttanu sisällä eikä viinaa ostanu :D
Miksi äitini olisi pitänyt? Jos kerran itse olin päättänyt olla syömättä lihaa..