Siskontyttö kasvissyöjä; täytyykö ottaa huomioon yövierailulla?
Eli siis siskoni on tulossa esikkomme yo.juhliin ja tulevat jo torstaina ja ovat meillä yötä sunnuntaihin. Siskoni sanoi tänään puhelimessa, ett
"muistathan että "tiina" on kasvissyöjä". Ei edes pahoitellut.
Itse en hyväksy ruokarajoitteisia, joten mietin täytyykö minun huomioida hänet? Meillä syödään lihaa joka aterialla, joten täytyykö tytöklle tehdä omat ruuat vai voinko vain tarjota mitä talossa on?
Kommentit (112)
Jos nyt on niin ylivoimaisen vaikeaa tehdä sellaista ruokaa mistä lihat saa helposti pois, osta kaupasta valmista kasvisruokaa. Esimerkiksi pakastettu kasvissosekeitto tai kasvishernekeitto maksavat noin euron, ei pitäisi kenenkään talous kaatua siihen.
Tuollaisella asenteella ja lapsellisella käytöksellä ap, paitsi suututat siskosi aivan turhaan, teet myös itsestäsi täysin typerän.
provo, AP:n persvaosta ei löydy varmaankaan kynsikorutimanttia, mutta vaginasta löytyy hiekkalaatikollinen santaa, ja pääkopasta ehtaa kusta.
Aloituksessa sanottiin että ovat torstaista sunnuntaihin. Mun laskupäällä se on enemmän kuin yksi päivä joten törkeää olettaa että joku pärjäisi vain salaatilla.
Ja provohan tämä on.
sille kun ei mahda mitään kun on jo idiootti :)
Kyllä kasvissyöjä tuo omat ruokansa jos hänelle etukäteen kerrotaan, ettei kasvisvaihtoehtoa ole tarjolla.
Tuollaisella asenteella ja lapsellisella käytöksellä ap, paitsi suututat siskosi aivan turhaan, teet myös itsestäsi täysin typerän.
sille kun ei mahda mitään kun on jo idiootti :)
Kyllä kasvissyöjä tuo omat ruokansa jos hänelle etukäteen kerrotaan, ettei kasvisvaihtoehtoa ole tarjolla.
AP vois soveltaa sitä koko siskonsa perheeseen: pyytäis tuomaan omat ruuat mukana. Miksi sitä nyt kenellekään laittamaan ruokaa?
ja jos äiti ei sitä tee, niin ei tosiaan ole maailman paras äiti, ei ole edes keskivertoäiti, vaan on HUONO ÄITI. Sinulla oli huono äiti. Äläkä yritä itsellesi tätä muin päin selitellä, vaan live with it!
munkaan äiti mulle erikseen kasvisruokia kokkaillut ja siitä huolimatta kyllä ruokki lapset ihan terveellisellä ja hyvällä ruoalla. Mutta jos ei jollekin kelvannut niin eihän se äidin vika ollut. Outo olet.
kasvisruokailu on "vika". Olen siis outo.
terveellisellä ja hyvällä ruoalla laittmatta sitä? Tämä oli ihan uutta. Pitää kokeilla joskus.
terveellisellä ja hyvällä ruoalla laittmatta sitä? Tämä oli ihan uutta. Pitää kokeilla joskus.
Et sitten yhtään ymmärtänyt että laittoi kyllä ruokaa mutta ei monia erilaisia ruokia kerralla...
tiinalle ne kasviruoat eikä velvoittaa teitä tekemään tiinalle sitä ruokaa.
Moukkamaista ja erittäin tyhmää edes olettaa että ruoeisitte kokkamaan kahta eri ruokaa yhden nirpan takia..
Moukkamaista ja erittäin tyhmää edes olettaa että ruoeisitte kokkamaan kahta eri ruokaa yhden nirpan takia..
on ihmisiä, jotka eivät pysty syömään lihaa vaikka haluaisivat, koska ruuansulatus ei vaan kestä sitä. Ja jos on ollut pitempään kasvissyöjä, lihaa ei käytännössä enää välttämättä edes pysty syömään; se on sama kuin sekasyöjälle tarjottaisiin verinen ja raaka pihvi!
mennessä sinne siskon luokse, olette juntteja jo ette syö sitä papupataa ja linssikeittoa ja kasvispihvejä kolmea päivää. talossa talon tavalla. Muistakaa sitten se...
Onko aloittaja totaalinen IDIOOTTI?! Pakotatko muslimin syömään sianlihaa?! HÄ?
tottakai me viemme AINA mukanamme ruokaa ettei isäntäperheen tarvitse meitä varten mitään erikseen järjestää.
sen takia voisi jokainen myös tehdä samoin eikä olettaa että muut tekee heille valmiiksi kaiken maailman eri ruokavaliohin kuuluvia ruokia.
Meillä yhdellä lapsella on laktoosi-intoleranssi, enkä todellakaan oleta että kyläpaikassa mihin menenmme pidemmäksi aikaa, niin tehtäisiin laktoosittomia ruokia. ostan tarvikkeet ja teen laselleni siellä sitten itse sen ruoan ja muut syövät tavallista ruokaa.
Onko se nyt niin kauheen vaikea ymmärtää että jokainen voisi huolehtia itse jos on ruokarajoitteinen?????
jos oma lapsi ei syö makaronilaatikkoa niin teettekö sille yhdelle lihakeittoa?
Välillä meillä voi olla 3 eri ruokaa, jotta kukun saa mieleistään. Ja meitä on 5h perhe, joista yhdellä keliakia.
tottakai me viemme AINA mukanamme ruokaa ettei isäntäperheen tarvitse meitä varten mitään erikseen järjestää.
sen takia voisi jokainen myös tehdä samoin eikä olettaa että muut tekee heille valmiiksi kaiken maailman eri ruokavaliohin kuuluvia ruokia.
Meillä yhdellä lapsella on laktoosi-intoleranssi, enkä todellakaan oleta että kyläpaikassa mihin menenmme pidemmäksi aikaa, niin tehtäisiin laktoosittomia ruokia. ostan tarvikkeet ja teen laselleni siellä sitten itse sen ruoan ja muut syövät tavallista ruokaa.
Onko se nyt niin kauheen vaikea ymmärtää että jokainen voisi huolehtia itse jos on ruokarajoitteinen?????
Mä loukkaantuisin kyllä vähäsen, jos vieraat tois omat ruuat. Jos mulle ilmoitetaan etukäteen, että vieraat eivät voi syödä sitä tai tätä, niin totta kai mä otan huomioon sen ruuanlaitossa. Jos vieraat toisivat kaiken itse, tulis sellainen tunne, että mun huushollinpitoa ja vieraanvaraisuutta pidetään niin huonona, ettei meillä voi olettaa saavansa mitään suuhuhpantavaa.
Mulla on yks tällainen kaveri, joka yrittää tehdä itsestään niin vähän hankalan kuin mahdollista, ja kyllä tulee mieleen, että annanko mä itsestäni todella niin pihin tai itsekkään kuvan, etten voi mitään tehdä kenenkään hyväksi. Jos minä kutsun ihmisiä kylään, niin todellakin voin nähdä vaivaa heidän viihtyvyyensä eteen! Jos en halua sitä vaivaa nähdä, niin en kutsu.
Miten te, jotka ette halua laittaa kasvissyöjille mitään syötävää, tulette edes kutsuneeksi ketään kylään? Tähän olis kiva saada vastaus.
että suurin osa kasvissyöjistä ei tiedä, jos ruokaansa on piilotettu lihaa. Monta kertaa olen jäynännyt "kasvissyöjiä", eivät ne ole kuolleet siihen, että possua tai lehmää on joutunut mahalaukkuun.
ja ihmettelen hirveästi, jos kasvisruokaa syövä ystäväni on niin tökerö, että ei tarjoa minulle punaista kokolihaa. Pidän siitä, syön sitä - minulla on ruokavieraana oikeus sitä odottaa saavani!
että jos ei ole syönyt lihaa, ja sitten yhtäkkiä syö, se heittää vatsan aivan sekaisin, siis ihan järkyttävät vatsakivut? Vieraanvaraisuuden nimissä sitten pitäisi itsensä syödä sairaaksi, ettei kyläpaikan juntti-isännälle vaan tule paha mieli?