Painonvartijat lopettavat Suomessa. Järkyttävää! Mitä mieltä olette?
Missä minä nyt sitten painoani pudotan. Heidän menetelmänsä on selkeä ja toimiva. Tarkkoja ohjeita kun noudattaa, niin takuulla laihtuu.
Toisaalta olen luullut, että keräävät suuretkin voitot, kun Tampereellakin on ryhmiä mitä kurjemmissa paikoissa ja tupa on niin täynnä, ettei sekaan mahdu kuin viereiseen huoneeseen. Silti hinnat ovat olleet kohtuuttoman korkeat osallistujilta. Kävin viimeksi muutama vuosi sitten ja nyt oli taas tarkoitus mennä, kun on tullut lisäkiloja.
Siis, jos kokoontumispaikkana on joku hikinen nuorisotalo ja huoneessa noin 50 ihmistä ja huone vastenmielinen slummitäysi, niin jo on kumma, kun ei kannata. Osallistumismaksu otetaan joka kerralta ja se on jotain huikeat kymmenen euroa. En ole hinnasta varma, kun en muista.
Ihmettelen. Mitä mieltä te olette?
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2010052811756096_lh.shtml
Kommentit (23)
taas ihmettelen tuota liikeideaa. Miten se oikeasti toimii? Minun pari ystävää ovat olleet tasan sen verran, että saivat pistetaulukot ja muut ohjeet ja siitä jatkoivat itsekseen. Eikö itsensä voi punnita kotonakin?
Extravaganza on suosituin laihdutussysteemi, siis suositumpi kuin Painonvartijatkaan. Ehkä sama trendi on nyt Suomessakin vallalla?
mutta bisnes on bisnestä. Jos ei tule rahaa, ei voi olla toimintaakaan.
Eli ne ovat hukassa. Ajattelin, että saanhan sitten uudet, jos joudun uudelleen menemään sinne.
Onhan siinä myös se "tuomarin" näennäinen tuki, kun joutuu siinä punnittavaksi ja ryhmässä sanomaan (halutessaan) paljonko on plussaa tai miinusta. Useimmat puhujat ovat kyllä olleet aika tylsiä noin muuten.
ap
ei se oo sen vaikeempaa. Itsekin kokenut sen tosi hyväksi, ja minulla myös pistelaskin.
Luulin sen olevan huipputuottoisaa.
Eli ne ovat hukassa. Ajattelin, että saanhan sitten uudet, jos joudun uudelleen menemään sinne. Onhan siinä myös se "tuomarin" näennäinen tuki, kun joutuu siinä punnittavaksi ja ryhmässä sanomaan (halutessaan) paljonko on plussaa tai miinusta. Useimmat puhujat ovat kyllä olleet aika tylsiä noin muuten. ap
et edes käy tällä hetkellä painonvartijoissa, ja silti ihmettelet, miten elämä ilman painonvartijoita onnistuu?
tehokkaat ja kuitenkin myös terveysnäkökohdat on otettu hyvin huomioon. Eli siellähän aina kehotetaan syömään terveellisesti ja monipuolisesti. Esimerkiksi kaikenvärisiä vihanneksia.
Saisi sitten tulla Suomen markkinoille joku muu yhtä selkeä systeemi.
sieltähän on saanut pistevihkon yms.. materiaalia joilla voi hyvinkin laihduttaa ilman pv:ssä käymistä.
Itse kävin ryhmässä ehkä 6v sitten. sen jälkeen on syntynyt 2 lasta ja molmepien jälkee olen laskenut pisteitä ihan vaan itekseen.
Mua aina huvitti kun tälläkin palstalla jotku paasasi että ohjeet/pisteet on muuttunut.
Nykyään saa syödä sitä ja sitä sen verran.
Mä olen sitä mieltä että pelkkää rahastusta koko touhu.
Laihduttaminen ei muutu mikskään.
on lasten takia ollut nyt taukoa, mutta on siis ollut tarkoitus liittyä heihin jälleen. Heillä oli selvät systeemit ja tuntui turvalliselta ajatella, että sinne menen taas lähiaikoina pudottamaan.
ap
Oon itse kunniajäsen ja käynti ilmaista. Harmi, että sen menettää nyt. En olisi muualta varmaan lukenut, ellet olisi tänne pistänyt.
Mitäs kaikkia vaihtoehtoja nyt sitten on missä voi painoa pudottaa ryhmässä livenä? Ne ryhmätapaamiset on kyllä auttaneet. Itse tiputin 10 kiloa ja on pysynyt poissa jo useamman vuoden.
Pitäisiköhän sitten opetella tuo kiloklubi. Siellä ei sitten kylläkään saa vertaistukea ollenkaan. Voi lopahtaa tuo itsekuri helpommin.
ap
Minäkin toivoisin tehokasta menetelmää (tarkkaa) ja ryhmää.
ap
Liityin siihen joskus, oisko maksanut pari euroa vuodessa.
Kyllä varmaan kaikki laihduttajat tietää että kasviksia kannattaa syödä ja kovin sokerisia ja rasvaisia juttuja sitten vähemmän? Ei kai sellaisiin perusjuttuihin mitään erillisiä pohjeita tarvita?
jos tulokset kerran ei ole pysyvyä vaan joudutte siellä käymään uudestaan ja uudestaan ja uudestaan!
Sieltä saat vertaistukea jos ei tuttavapiirissäsi ole ketään laihduttajaa.
Olen laihduttanut Painonvartijoissa aikoinaan muutamaan otteeseen.
Sanoisin että Kiloklubi on kyllä moninkertaisesti parempi systeemi. Kannattaa tutustua!
Pitäisiköhän sitten opetella tuo kiloklubi. Siellä ei sitten kylläkään saa vertaistukea ollenkaan. Voi lopahtaa tuo itsekuri helpommin.
ap
Olisi vaan jotenkin konkreettisempaa, jos olisi livenä tapaamiset ja painokontrollit.
ap
Saa Kiloklubissakin vertaistukea.
Mä tykkään kovasti Kiloklubista. Se kannustaa järkevään syömiseen.
Mä en ymmärrä lainkaan sitä Painonvartijoiden ideaa että ihmisen pitäisi tunkea kehonsa täyteen keinotekoisia aineita. Kaiken maailman kevyttuotteita.
missä olen saanut painoni kunnolla putoamaan. Tosin minustakin on hinta-laatusuhde ollut heikko. Eli kallista siihen nähden, että salit ovat aina olleet aivan täysiä ja tapaamispaikat ovat olleet usein juuri tuollaisia nuokkaritasoisia. (Olen käynyt useassa paikassa kahdessakin kaupungissa.)