Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAYS:N SYNNYTYSSALI

Vierailija
27.05.2010 |

Kertokaas kokemattomalle että mitä konkreettista sielä synnytyssalissa on meille vanhemmille? Siis lähinnä keinutuolit ja cd-radiot ym. Ja onko tietoa onko niitä joka huoneessa vai vaan osassa josta sitten siirrellään toiveiden mukaan...

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinutuoli, sellainen iso jumppapallo tai säkkituoli (vai oliko molemmat), se itse sänky, cd-soitin.

Amme on vain kai yhdessä huoneessa. Pyydettäessä pitäisi saada lämpöpusseja (mä tosin suosittelen omaa kauratyynyä) ja jakkaran jos haluua siinä synnyttää. Noi nyt ainakin ekana tuli mieleen.

Katso TAYS:n sivuilta, voi olla, että kertovat siellä.

Vierailija
2/46 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottu on mutta ei ainakaan osunut silmiin tayssin sivuilta.

Kaurapussi oli hyvä pointti, sitä kun on harrastettu jo kotona lievemmissäkin supisteluissa. Ilmeisesti sen saa sielä sitten jossain lämmitettyäkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä meinaan niin kuin mulle. Siinä vaiheessa kun mä pääsin sairaalaan ja sinne saliin asti mä olin niin kipeä ettei mulla ole mitään käsitystä mitä siellä oli. Makasin kyljellään sängyssä ja hengittelin ilokaasua kunnes ruvettiin ponnistamaan. Ei ollut paljon tarvikkeilla väliä :)

Hyvää synnytystä kuitenkin!

Vierailija
4/46 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ensimmäinen ei syntynyt sairaalassa ;)

Nyt "aika varattuna" synnytyssaliin..

Vierailija
5/46 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottu on mutta ei ainakaan osunut silmiin tayssin sivuilta.

Kaurapussi oli hyvä pointti, sitä kun on harrastettu jo kotona lievemmissäkin supisteluissa. Ilmeisesti sen saa sielä sitten jossain lämmitettyäkin?

lämmitettyä. Niillä on jotain geelipusseja, mutta mulla ainakin kaurapussi toimi paremmin, sen sai kuumemmaksi:)

t.2

Vierailija
6/46 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sentään keinuttelin hetken keinutuolissa ja vetelin ilokaasua, siitä sitten sänkyyn ja homma sillä selvä... en paljon pongaillut tarvikkeita synnytyssalissa, kun kärvistelin niiden kipujen kanssa ja hengittelin kaasua :D ja sairaalana siis TAYS

Vierailija
7/46 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sentään keinuttelin hetken keinutuolissa ja vetelin ilokaasua, siitä sitten sänkyyn ja homma sillä selvä... en paljon pongaillut tarvikkeita synnytyssalissa, kun kärvistelin niiden kipujen kanssa ja hengittelin kaasua :D ja sairaalana siis TAYS

Siis tarkoitus oli kommentoida viestiä nr 4. sorry...

Vierailija
8/46 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esikoisenkin kanssa käytiin salissa korjailemassa tuhot, mutta nyt lähinnä sen takia että olisi kait tarkoitus mennä ajan kanssa käynnistelemään joten sillä kyselen että tiedän mitä sielä on jos tulee pitkä piina...

Vierailija
9/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytynyt taysin sivuilta mitään?

Vierailija
10/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan salissa olleen puolapuut (jos sitä joku ei jo maininnut..?)

Itselläkin kyllä kaikki "apuvälineet" jäivät käyttämättä, ei siinä enää pystyssä pysynyt. :D CD-soitin oli kyllä yllättävän kiva, on hauska katsella miehen kuvaamaa videota, jossa meitsi vetää sängyllä mielipuolisesti ilokaasua ja taustalla pauhaa Sankaritar. :D

Vierailija
11/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun huoneessa oli keinutuoli ja se sänky ja sitten oli kylpyamme.

Kysyttiin, haluanko kylpyammeeseen, mutta en sitten mennyt, kun ajattelin seurannan menevän ihan pilalle. Mulla oli nimittäin kytkettynä vauvan päässä sykeanturi, mun ympärillä sykeanturi, epiduraalikanyyli selässä, kanyyli kämmenselässä. Miten niiden kanssa olisi voinut olla ammeessa.

Vierailija
12/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne päästyämme sain vihdoin viimein kunnon kivunlievityksen... Torkuin hetken ja sitten vauva pyrkikin jo väkisin ulos.

Sen muistan, että WC-suihku on kahden huoneen välissä niiden yhteinen, eli kantsii lukita molemmat ovet ;-)

Vierailija
13/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINOA synnyttäjä sillä hetkellä (onko edes mahdolista TAYSissa?) ja sitten ne laittavat sinut niistä 20 salista juuri siihen AINOAAN ammeelliseen huoneeseen - vaikka sinä et sinne edes halunnut.

Surullista :-(

mun huoneessa oli keinutuoli ja se sänky ja sitten oli kylpyamme. Kysyttiin, haluanko kylpyammeeseen, mutta en sitten mennyt, kun ajattelin seurannan menevän ihan pilalle. Mulla oli nimittäin kytkettynä vauvan päässä sykeanturi, mun ympärillä sykeanturi, epiduraalikanyyli selässä, kanyyli kämmenselässä. Miten niiden kanssa olisi voinut olla ammeessa.

Vierailija
14/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä odottelet osastolla, jossa myös mikro kaurapussien lämmitykseen. Osastolla on geelipusseja, joita saa pyytämällä, mutta niitä ei ole montaa ja käyttäjiä kuitenkin olisi.

Osaston taukohuoneessa on keinu.

Kyllä esikoisenkin kanssa käytiin salissa korjailemassa tuhot, mutta nyt lähinnä sen takia että olisi kait tarkoitus mennä ajan kanssa käynnistelemään joten sillä kyselen että tiedän mitä sielä on jos tulee pitkä piina...

Vierailija
15/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietin siellä 17.5 tuntia, kunnes lopulta tehtiinkin keisarileikkaus.

Olin kyllä iloinen ammevaihtoehdosta ja olisin sinne halunnutkin, mutta mietin niitä piuhoja.

Vierailija
16/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastolla

vietin siellä 17.5 tuntia, kunnes lopulta tehtiinkin keisarileikkaus.

Olin kyllä iloinen ammevaihtoehdosta ja olisin sinne halunnutkin, mutta mietin niitä piuhoja.

Vierailija
17/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin synnytyksen käynnistys, epiduraalit, kalvojen puhkaisut sun muut operaatiot tehdään synnytyssalissa ja ne vaativat synnytyssalin.

MUTTA ns. normaalissa, spontaanisti alkaneessa synnytyksessä synnyttäjä todellakin vietää ensin aikaa SVO:lla (siellä alakerrassa) ja kärvistelee supistusten kanssa Petidinin, kaurapussien sun muun kakkosluokan kivunlievityksen kanssa.

Vasta kun synnytys on kunnolla käynnissä eli se etenee selvästi ja supistukset voimistuvat, pääsee normisynnyttäjä synnytyssaliin. Usein voidaan olla jo siellä 4-6 sentissä avautumista ennen kuin saa tämän armon...

vietin siellä 17.5 tuntia, kunnes lopulta tehtiinkin keisarileikkaus. Olin kyllä iloinen ammevaihtoehdosta ja olisin sinne halunnutkin, mutta mietin niitä piuhoja.

Vierailija
18/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun pusaat sitä lasta ihan tosissasi.

Vierailija
19/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huuda

Vierailija
20/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

radio, mutta nämä kaikki huomasin vasta synnytyksen JÄLKEEN :) Ei siinä tohinassa, kivussa ja ilokaasupöllyssä kerinny huomata muutakuin että siellä oli kai joku sänky ja ilokaasunaamari :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan