Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kotiäiti olla syrjäytynyt?

Vierailija
16.06.2010 |

Itse tunnen olevani. Minulla ei ole ystäviä, ainoastaa siskoni, joka on myös kotona lastensa kanssa. Puistossa tapaan muita äitejä ja juttelen satunnaisesti heidän kanssaan. YStäviksi ei kuitenkaan heitä voi kutsua.

Joskus olen koko päivän sisällä enkä käy missään. En tunne kuuluvani mihinkään sosiaaliseen verkostoon. Ainoat päivittäiset kontaktit ovat mieheni ja lapseni. Jossain perhekerhoissa käyminen tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta. Minulla ei ole työtä, johon palaan kun lapseni aikanaan menee hoitoon. Tulevaisuus vaikuttaa synkältä. :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kukaan muu ei sitä voi hänen puolestaan tehdä.

Vierailija
2/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtois järjestöön minkä toiminta on sydäntä lähelläsi. Suomi on yhdistysten luvattu maa ja siellä saat varmasti uusia tuttuja ehkä ystävänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vähän samanlainen tilanne, mulla on kyllä pari hyvää ystävää muttei nähdä kovin usein kun ovat kiireisiä töiden takia, ja puistossa olen tutustunut paremmin yhteen äitiin jonka kanssa jutellaan puistossa. Harvemmin saan kyllä edes mentyä puistoon, tuntuu vaan ettei jaksa eikä kiinnosta. Mulla ei edes ole sitä miestä joten useimpina päivinä ainoat kontaktit ovat lapseni. Mullakaan ei ole työtä,eikä tosin koulutustakaan joten tarkoituksena olisi lähteä seuraavaksi opiskelemaan.

Vierailija
4/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sosiaalinen viiteryhmä puuttuu", eli siinä mielessä olet valitettavasti syrjäytynyt. Mutta ei hätää, kotiäitejä on muitakin, eli pystyt kyllä löytämään kontakteja, kun lähdet liikkeelle. Myös edellä mainitussa vapaaehtoistyössä on ideaa. Tsemppiä!

Vierailija
5/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhekerhoa, vaikka koetkin sinne menemisen vaikeaksi.

Itse löysin perhekerhosta uusia sosiaalisia kontakteja. Monille äideille siellä kerhossa käyminen kuulosti olevan viikon kohokohta ja tärkeä se oli minullekin.

Ihan samassa tilanteessa ne muutkin äidit siellä ovat ja haluavat löytää uusia sosiaalisia kontakteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä