Menkää töihin miehenne rahoja haluavat kotäidit!!!!! Aina löytyy töitä!
Kommentit (64)
Minä olen ollut monta vuotta kotiäitinä. Minun tuloinani oli kh-tuki, mutta mieshän se tietysti suurimman osan maksaa. Ja mitä sitten? Tunteepahan olonsa mieheksi, kun saa elättää perheensä, mitä pahaa siinä on, jos elättääkin omia lapsiaan ja minua, vaimoaan, lastensa äitiä. Minä puolestani hoidan lapsemme (3) ja kodin. Miehen ei tarvitse tehdä juurikaan kotihommia, joten eiköhän se ole aika tasapeli. Toki hoitaa myös niitäkin, mutta esim. enemmän puiden teon jne. muodossa.
Tämä sopii meille, niin en ymmärrä miksi se jotakuta muuta ahdistaa?
Niin, ja meidän tulotaso ei tästä olisi juuri miksikään muuttunut, elämä kyllä levottomaksi, muttei rahallisesti paremmaksi. Kolme lasta hoidossa aiheuttaa melkoiset hoitokulut, ja minun ammatissani (lastenhoitoalalla), palkat ei päätä huimaa.
Nyt kun nuorinkin on 2v, teen kyllä samalla tässä kotona töitä, olen pph, eli voin tarjota parille vieraallekkin pienelle kodinomaista hoitoa :)
Eikö ap:n mies antanut jäädä kotiin hoitamaan lapsia, vai mikä se kaihertaa?
Tällä hetkellä lasten hyvinvointi vaan on työntekoa tärkeämpää meidän perheellemme. Syksyllä alan taas työnhakuun.
EI ole mitään järkeä hoitaa omia lapsiaan, kun joku muukin sen tekee. Vieras hoitaja on aina yhtä hyvä pienille lapsille kuin oma äiti tai isä. Tosin maksat sille vieraalle sitten.
Myöskään sillä ei ole mitään väliä että mies saa tehdä rauhassa työpäivänsä ja tulla sitten suoraan ruokapöytään, jossa lämmin ruoka odottaa. Varmasti on myös ihan kamalaa mennä sitten päikkäreille tai katsomaan lemppariohjelmaansa sohvalle ja rauhoittua hetki työpäivän jälkeen kaikessa rauhassa kun vaimo on tehnyt jo kotityöt ja huolehtinut, että on puhtaat ja silitetyt puvut ja paidat seuraavalle aamulle. Ihan äärettömän paskaa täytyy olla, ettei tarvitse huolehtia muusta kuin käydä kerran viikossa valmiin listan kanssa kaupassa, omasta työstään ja leikkiä rakkaiden lastensa kanssa iltaisin. Yönsä saa lisäksi nukkua yhtäjaksoisesti ja hyvin.
Muistakaapa paviaanit, että joskus se tämäkin paratiisi lakkaa olemasta kun vaimo todella menee takaisin töihin. Astuu voimaan taas oma osuus arjen pyörittämisestä. Ihan täysipäiväinen työpaikka se on kotikin kotiäidille ja sitä vasta vähän arvostetaankin.
täältä kotoa. On meidän aikuisten yhteinen päätös että olen kotona kun lapset ovat pieniä. Meillä on siihen varaa.
EI ole mitään järkeä hoitaa omia lapsiaan, kun joku muukin sen tekee. Vieras hoitaja on aina yhtä hyvä pienille lapsille kuin oma äiti tai isä. Tosin maksat sille vieraalle sitten.
Myöskään sillä ei ole mitään väliä että mies saa tehdä rauhassa työpäivänsä ja tulla sitten suoraan ruokapöytään, jossa lämmin ruoka odottaa. Varmasti on myös ihan kamalaa mennä sitten päikkäreille tai katsomaan lemppariohjelmaansa sohvalle ja rauhoittua hetki työpäivän jälkeen kaikessa rauhassa kun vaimo on tehnyt jo kotityöt ja huolehtinut, että on puhtaat ja silitetyt puvut ja paidat seuraavalle aamulle. Ihan äärettömän paskaa täytyy olla, ettei tarvitse huolehtia muusta kuin käydä kerran viikossa valmiin listan kanssa kaupassa, omasta työstään ja leikkiä rakkaiden lastensa kanssa iltaisin. Yönsä saa lisäksi nukkua yhtäjaksoisesti ja hyvin.
Muistakaapa paviaanit, että joskus se tämäkin paratiisi lakkaa olemasta kun vaimo todella menee takaisin töihin. Astuu voimaan taas oma osuus arjen pyörittämisestä. Ihan täysipäiväinen työpaikka se on kotikin kotiäidille ja sitä vasta vähän arvostetaankin.
Onhan sitä tietenkin niitä lusmuja siivelläeläjiäkin olemassa, niin miehissä kuin naisissakin. Paskoja löytyy, mutta löytyy timattejakin, kummastakin sukupuolesta. On niitäkin perheitä, joissa on koti-isä ja työssä käyvä äiti. Miksi mies saa moitteitta olla kotihommissa ja nainen tuo rahan kotiin?
Saa alkaa mieskin osallistua kotitöihin ja lasten hoitamiseen, ajan tästä voi ottaa vähentämällä omia työmenojaan ja harrastuksiaan. Huolella tehtyjä aterioita on turha enää odottaa, kunhan pikaisesti jotain väännetään töistä tullessa. Ja jos miehen paidat on tosiaan silittämättä, niin voi, voi...
jotka ei lähelläkään omaa alaani. yrittäjäksi olisin alkanut, mutta te-keskus ei myöntänyt starttirahaa, koska en työllistäisi tältä paikkakunnalta muita kuin itseni. (liikeidean kehuivat hyväksi ja kannattavaksi.)
kauemmas on hankala lähteä, koska työmatkoineen päivistä tulisi 12 tuntisia ja oman alani työt ovat nimenomaan vuorotyötä. miehellä saattaa työpäivät olla 16 tuntisia, joten lastenhoidolliselta kannalta oma työllistyminen hankaloittaisi kaikkien elämää liikaa.
yhteisen päätös on ollut, että olen jäänyt kotiin. siltikin haluaisin jotain "viriketyötä" kotona olon lisäksi ja säästän alkupääomaa nyt mahdollisuuksien mukaan yrittäjyyttä varten. olisi meidän perheen kannalta loistavin ratkaisu saada tehdä töitä kotoa käsin kodin- ja lastenhoidon lisänä.
että myöskin käymään töissä ja osallistumaan taloudellisiin menoihin. Ja vielä ehtii koko perheen voimin hyvin harrastamaan ja elämään ihan täysipainoista elämää, ilman että lorvisin päivät kotona.
Mulle olisi suuri nöyryytys elää miehen rahoilla.
että myöskin käymään töissä ja osallistumaan taloudellisiin menoihin. Ja vielä ehtii koneatko perheen voimin hyvin harrastamaan ja elämään ihan täysipainoista elämää, ilman että lorvisin päivät kotona.
En itsekään elä mieheni rahoilla ja olen kotona lasten kanssa. Ei se mitään nöyrtymistä silti olisi vaikka olisinkin mieheni elätettävänä. Yhteispeliähän tämä peheen kasvattaminen on! siihen kuuluu osallistua sekä miehen että naisen. Minusta se on nöyrtymistä, että naiset suostuu tekemään lapsia ja jäämään kotiin köyhyysrajalle niitä hoitamaan. samalla riskeerataan oma työura. Harvoin se nainen yksin on niitä lapsia halunnut/tehnyt. Mihin kaikkeen oikeen annatte itsenne aivopestä?
Ja tuosta itse kommentista.. kaikkihian noin tekee viimeistään sitten kun palaavat töihin. arvot ja tärkeysjärjestys on kuitenkin kaikilla omansa. Se, että on äiti lapsilleen vaikka ihan vain kotosalla, ei ole lorvimista. eikä sekään ole lorvimista, jos joskus oleskelee vaikka koko päivän tekemättä mitään. Paras äiti ei ole sellainen, joka ehtii sitä ja tätä, vaan sellainen, joka kaiken "sitän ja tätän" keskellä tekee perheensä kaikki jäsenet onnellisiksi.
myös kotonaolevalle eläkettä.
Totuus on kuitenkin se, että jos yhteisesti on päätetty, että toinen jää hoitamaan lapsia kotiin, niin töissä käyvän on luonnollisesti maksettava suurempi osa elämisestä ja toki sen kotona olevankin täytyy vaatteita ja hygieniatuotteita saada ilman, että rahaa tarvitsee kinuta.
että myöskin käymään töissä ja osallistumaan taloudellisiin menoihin. Ja vielä ehtii koko perheen voimin hyvin harrastamaan ja elämään ihan täysipainoista elämää, ilman että lorvisin päivät kotona.
naiset. ja hei, kolikolla on aina kaksi puolta, asioilla lukemattomia puolia. Sä olet tuollainen ja toinen on toisenlainen.
Mitäs sitten kun miehesi sattuisikin jäämään vaikka työttömäksi, olisiko automaattista, että hän eläisi sitten sinun kotiin kantamallasi rahalla myös? Minulle ainakin olisi. Meillä ei ole nöyryyttävää huolehtia toisesta saati koko perheestä yhteis voimin. Se on ainoastaan kunnia
Tehkää vaihto. Antakaa miehillenne "omaa aikaa". Menkää töihin.
On niin paljon perittyä rahaa ettei tartte mennä töihin. Mies käy töissä että säilyttäs itsetuntonsa. Minä maksan matkat ja kodin, mies käy ruokakaupassa. =)
että miehen pitää elättää heidät ja perhe.
Jos mies jää tasa-arvon nimissä työttömäksi ja hakee sossuluukulta elantonsa niin alkaa mätkätys ja haukkujen tulva.
Sitten saa kyllä kuulla olevansa vätys ja huono mies ja itse ei ole koskaan ollut sen parempi. Kyllä minäkin osaan vauvan hoitaa.
ja minä töissä, elettiin mun rahoilla. Hoidin silti kodin, lapsi tarhassa. Nyt olen äitiyslomalla, mies töissä. Ei kyllä yhtään hävetä elää hänen rahoillaan:D Joskin mun äitiyspäiväraha kattaa kyllä nyt noin puolet meidän menoista. Eri asia sitten kun äippäloma loppuu ja jään vielä kotiin. Mutta kyllä nyt on miehen vuoro. Saisi hänkin jäädä, mutta kun ei halua, joten se joka jää olen minä.
että miehen pitää elättää heidät ja perhe.
Jos mies jää tasa-arvon nimissä työttömäksi ja hakee sossuluukulta elantonsa niin alkaa mätkätys ja haukkujen tulva.
Sitten saa kyllä kuulla olevansa vätys ja huono mies ja itse ei ole koskaan ollut sen parempi. Kyllä minäkin osaan vauvan hoitaa.
Moni nainen kuvittelee vieläkin vanhoillisromanttisesti että mies on se jonka pitää käydä töissä jotta hän voisi chattailla Geraldon kanssa keskellä kirkasta päivää.
Mies maksaa kaiken. Toivottavasti nykyajan mies on sen verran valistunut ettei suinkaan maksa. Jokainen hankkikoon omat rahansa ja jos ei hanki niin turha toista syyllistää.
on kotiäiti ja miehellä on kunnia elättää tätä.
HEI nyt eletään vuotta 2010. Kun vaaditaan miehiltä enemmän isän/kotihengen roolia, niin se myös vaatii naiselta jotain. Kotiäitiyden hehkutus on naisten oman itsensä aivopesua. Tasapuolisuus kunniaan kotona kuin töissäkin.
ainakin pettämis- ja avioerotilastojen mukaan.
Olen nyt vanhempainvapaalla, ja se päättyy ensi syksynä. Sen jälkeen mies on meillä isäkuukauden kotona ja jouluun saakka hoitovapaalla. Sitten jos rahat riittävät, jään minä 5 kuukaudeksi hoitovapaalle. Meillä on yhteiset rahat ollut ihan alusta asti. Meillä siis ei toinen elätä toista vaan asioista keskustellaan ja se maksaa, jonka tilillä on rahaa. Yhteinen tili taas on ns. säästötili, josta otetaan, kun rahat loppuvat.
Teen kotona kaikki kotityöt ja hoidan lapset 95 prosenttisesti yksin. Mies saattaa iltaisin hoitaa vauvaa tai käydä esikoisen kanssa ulkona noin tunnin ja auttaa nukuttamaan vauvaa, jos ei nukahda itse. Mies tekee ns. miesten töitä eli talvella lumityöt, keväällä vaihtaa auton renkaat ja huolehtii autojen huolloista ja pesuista ja kesällä nurmikon leikkuu (jota ei vielä ole tehnyt). Ei ole ikinä imuroinut, pessyt vessaa tai viikannut pyykkiä. Astianpesukonetta on tyhjentänyt ja täyttänyt silloin kun olin töissä ja pyykkiä ripustanut mutta ei tietenkään nyt.
Mutta silti on tuo kateus siitä, että minä olen kotona ja hän töissä. Nukkuu itse aamuisin pidempään eikä nouse lasten kanssa (työajat joustavat). Mistä tuo kateus juontuu? Oli esikoisen kanssa kotona isäkuukauden ja kehuu kaikille, miten helppoa se oli. Niin olikin. Ei koskenutkaan imuriin, ei siivonnut ja laittoi ruokaa jopa kolmena päivänä (kolmena ekana päivänä). Minä keitin iltaisin lapsesn soseet valmiiksi seuraavaksi päiväksi ja tein meille aikuisille ruoan, siivosin, pyykkäsin jne. Tottakai se kotona olo on helppoa, jos ei tarvitse huolehtia kodista eikä edes lapsen tarpeista, kunhan nyt vaan laittaa nukkumaan oikeaan aikaan ja leikkii. Mistään neuvoloista, muskareista ja vauvauinneista ei huolehtinut. Ei siis ottanut vastuuta lapsesta laisinkaan. Eikä varmaan ota tämän kuopuksenkaan suhteen, vaikka olen jo osoittanut, mitä kaikkea kotonaoloon ihan oikeasti kuuluu.
Siis kateelliset äijät, menkää itseenne. TE haluatte olla kotona voidaksenne vain laiskotella, ME naiset haluamme olla kotona hoitaakseemme lapsiamme. Siinä se pieni ero.
jos heitä rakastat!
Vaikka helppoahan se on lapset tehdä toisten hoidettavaksi!