uusi vauvakuumielija ilmoittautuu
Heippa kaikki kanssa kuumeilijat! Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija, aktiivista yritystä tammikuusta asti (eli siis pillerit jätetty pois tuolloin), ei ainakaan vielä ole osoittanut tulosta... huoh..
Meillä ei ennestään lapsia, joten siis ensimmäisestä lapsesta on kyse! Ikää minulta löytyy 23 vuotta, ja ensimmäinen lapsi olisi enemmän kuin tervetullut!
Mites muiden kuumeilu voi? :)
Kommentit (331)
Alkaa Fianna kyllä kuulostaa hyvältä... Pidän sulle peukkuja!! :)
Tervetuloa Gabriela! Mulla vaihtelee kierto ollen 28-38, en ole koskaan ajatellutkaan laskea siitä mitään keskiarvoa... :)
Odotan niiiiin kovasti ens viikkoa, tuli mitä tuli mut sais tietää...malttamaton olen!
Aurinkoisia päiviä kaikille!! :)
Taidan olla nuorimmasta päästä, ikää löytyy 19, mies 26. Vauvakuumeen kanssa oon paininut jo yli vuoden verran, nyt vihdoinkin alettu yrittämään. :)
Pillerit lopetin syyskuussa 2010, sen jälkeen tullut kolmet luomumenkat. Kierto lyhentynyt kokoajan, ensimmäinen kierto tais olla jotain 43, viime kierto oli sen 34. Nyt eletään kp34/34..
Elikkäs ensimmäinen yk menossa.. :)
kp 31 aamupissasta (tiedän liian aikaisin, mutta malttamaton kun olen..) tein apteekin omalla testin, haamuplussahan sieltä tuli.. mutta eipä se ilo kauaan kestänyt, seuraavana iltana kp32 tein negatestin first signalin puikkotestillä, uskoa tuolloin vielä oli kun tosin oli iltapissa, mutta kp33 aamulla tein apteekin omalla puhtaan negan. :( mutta eipä oo vielä menkatkaan antanut merkkiä tulosta.. jos ne sieltä tulee niin oiskohan se sitten ollut kemiallinen raskaus /varhainen km?
Olikin ihan epätodellinen olo, että näinkö nopeesti meillä tärppäis.. mutta eipä tainnut.
Mutta ei muutakun uuteen yritykseen kunhan ne mensut sieltä tulee!:)
Joo, sehän saattoi olla mikä vaan, kuitenkin varhaisraskauden keskenmenot on aika yleisiä. Mutta tiedätpähän nyt, että hedelmöitys onnistuu :) Tsemppiä ja toivottavasti ne menkat alkaa, niin pääsette taas yrittämään!
Täällä ei vieläkään ole tätiä näkynyt, joten jännitys sen kun tiivistyyy.... :)
Toivotaan ettei menkat myöhästy paljoa, että päästäis uuteen yritykseen. Oon miettinyt kokeilla foolihappoa, ja sitten greippimehua.. vaikka aikas kauheen makuista se onkin.
Mutta kaikki keinot käyttöön vaan, eipä niistä mitään haittaakaan pitäis olla, kunhan vaan ei ala stressaa liikaa. :)
Tsemppiä yritykseen! Mulla käytössä raskaus-monivitamiini, jossa myös tota foolihappoa! :)
Fianna, mikä on tilanne? ;)
Mulla tänään kp 28/28-38, tein testin, joka tietenkin nega... :( Tätiä odotellessa siis... Voihan se toki vielä muuttua, oireita ainakin on...tiedä sitten onko kuvittelua vaan, mutta kaikki hajut on alkaneet tuntua tosi voimakkaina ja ällöttävinä, esim. mies paistoi vk-loppuna pekonia niin en voinut olla keittiössä ollenkaan ;)!
Eihän tässä auta kuin odotella...:)
Kun en itsekään enää mikään tyttönen ole ja nuo kierrot on niin epäsäännöllisiä, että mietityttää sen vuoksi...
Täällä siis ei vieläkään ole täti tullut, mutta alavatsaa särkee kylläkin siihen malliin, että tuloillaan olisi.
Mua nyt pikkusen alko nyppiin tämä ainainen toivominen ja kun on oireitakin vaikka muille jakaa, niin siltikään ei onnista. Mä ilmeisesti niin kovasti toivon, että aiheutan itselleni oireita, mm. rintoihin on tullut "raskaus"arpia.
Täytyy kyllä sanoa, että nyt taitaa olla paikallaan tauko tähän yrittämiseen, aion lopettaa laskemisen ja odottamisen. Ei vaan enää jaksa. Käyn välillä moikkailemassa ja seuraamassa muita :)
Paaaljon tsemppejä ja plussatuulia kaikille! ++++++
Moikka :)
elikkäs menkkoja ei oo vieläkään näkynyt..
eilen töissä huomasin että oli tullut vähän vaaleanpunaista limamaista vuotoa? ajattelin että nytkö ne menkat sitten alkoi..
laitoin tamppoonin, myöhemmin kun tamppoonia olin vaihtamassa, niin eihän siinä tamppoonissa ollut juuri yhtään mitään! ja nyt ei oo tullut edes tota vaaleanpunaista vuotoa.. pelkkää valkovuotoa vain.
nyt ois kp 36/34
mitäköhän tästä pitäis nyt ajatella?? ://
En ole muutamaan päivään päässyt nettiin, (olen itseasiassa etelässä!) :-D Mutta vauvakuume vaivaa kovasti silti tietysti. Olen huomannut, että tuntemuksia on edelleen, joskin vähemmän kuin muutama päivä sitten... Ja vaikka tietää, että se on ihan normaalia, että ei oikeasti vielä mitään tuntemuksia olekaan, on silti sellainen olo että ei se taitanut nytkään tärpätä.. :-/ Mutta toiveissa kovasti on, ja yritän ajatella niin, että ennen kuin menkat alkaa taas, toivoa ehdottomasti ON :-D
Tervetuloa joukkoon Lily! Pieni tuhruttelu voi olla ihan ok merkki. Joskus tulee pientä vuotoa silloin kun normaalisti tulis menkat, vaikka olisitkin raskaana! Toivotaan, että sulla on just niin :-) Ja jos jotain niin aikaa sulla ainakin on, iän puolesta, jos ei vielä tästä kierrosta tärpännyt :-) Sulla on todella ikä puolellasi - mitä nuorempi sen nopeammin tulee raskaaksi, sanoi gynekologini. Vaikka iästä riippumatta tiedän, että odottavan aika on pitkä, sitä plussaa odottavan.. Onnea matkaan sullekin!
Pauge80: Olen yli tuplasti uutta Lilya vanhempi.. :-D Tänä vuonna täytän 40v. Ja silti koen ajattelevani aivan samoin kun te muutkin nuoremmat täällä. Ei äidiksi haluaminen ikää kysy :-)
Plussia toivon kaikille ja pian! Itse yritän malttaa odottaa kp30 asti ennenkuin testaan....
t. Gabriela kp 23/25-31(yleensä 27)
Foolihappoa olen syönyt vuoden päivät, ja nyt tällä kertaa sekä greippimehu että punaviini ovat olleet maistelussa. Ei ongelmaa siinä, tykkään molemmista paljon! ;-)
Gabriela
Mukava huomata, että joukkoomme on saapunut yhä enemmän kuumeilijoita =) Tervetuloa siis!
Miulla nyt kp 25/28-30..Jänskättääpänskättää, Ei varmaan muuten juurikaan, mut ku ne unet ja ne ovistikun kaks viivaa ja huhhuh. On tää aikamoista. Tänään olis tehny jo mieli testata, malttamaton kun olen :D Yllätysyllätys, mitään oireita ei taaskaan ole tulevasta, on se sitten raskaus tai menkat, mut eipä oo ollu moniin kuukausiin oireita (paitsi viime kuussa ne mitä ihmeellisimmät pahoinvoinnit summuut) ja aina se täti on tullut..
Mie sain eilen kuulla et miusta tullee täti! =) Nyt olis muksa tulla raskaaksi niin tulis sukuun sit samana vuonna syntyneet pikkuset serkut =)
Mun pitäis viel lähtä töihin ahertammaan..Kaks päivää enää ja sit 3 vapaata! =) Hurjaa..Mitähä miä keksin. Sit onki enää viikko valmistumiseen..Alkaa sekin jännittämään...
Mut kai tää tästä =)
Mukavaa viikonloppupuolta ja plussapuhureita!
Tiiuli
Tervetuloa uusille kuumeilijoille, mukava ku tulee lisää porukkaa! :)
Kovasti tätiä ootellaan, ei kovin ilosena mutta kuitenkin. Eilen ois pitäny jo tulla kyläilemään, mutta eipä näkyny. Viime kierto oli tosin kans päivän normaalia pitempi nii varmaan nytkin käy niin. Kp 30/27-29 siis menossa, ei kyllä mittää menkkamaisia oireita oo ollu, paitsi rintojen arkuus. Mutta ei sen puoleen mittää raskauteenkaa viittaavaa, nii ootellaan nyt sitä tätiä ettei taas tuu niin hirveää pettymystä ku viimeksi! Mulla nimittäin tosi säännölliset menkat, nii olin jo ihan varma että oon viimeinkin raskaana ku menkat oli päivän myöhässä.. Mutta siinäpäs nähtiin, etten ollukkaa. Inhottavvaa tämmöset jatkuvat pettymykset! :/
Mutta ehkäpä mekin joskus onnistutaan! Kaikille hirviästi plussatuulia, oikein lämpimiä sellaisia että tuo ilmaki vähä lämpenis! :) +++++
Vaikeaa tätä vielä todeksi uskoa... Nyt kp31/28-38, ja tänään tuli plussa testiin!! :D
Itkettää ja naurattaa (ja kuvottaa) :). Aivan uskomatonta että heti tärppäs kun saatiin lupa yrittää... Nyt vain toivotaan että kestää loppuun saakka! :)
Oikein paljon tsemppiä kaikille ja plussapuhureita!!!
Onnea hirviästi teille, pauge! Uskomatonta että näin nopiaa onnistu teillä! Aivan mahtavaa!!! :)
Täällä menossa kp 31/27-29 ja mietin kovasti, että joko sitä uskaltais alkaa toivoon, että ois sittekki raskaana :D Aamulla miehelle sannoin että vois käyvä testin hakemassa ja testata, mutta se ei oikeen lämmenny ajatukselle.. Sano että ei kannata, ku tulee taas hirviä pettymys, jos en ookkaa raskaana.. Mutta taijan silti hakia testin, pettymyshän tullee vaikka en testiä tekiskään ja menkat alkais!
Huh, uskaltaiskohan sitä lähtä apteekissa käymään? :D Hirveenä haluttais, mutta toisaalta pelottaa jos en ookkaan raskaana.. Äääh en tykkää tämmösestä :s
Uskalsimpas käyä hakemassa testin ja... Plussahan sieltä tuli! Huhhhuh! Iha uskomatonta, ei tätä vielä ees tajua! :D
Plussatuuli muillekki!! Näin se odotus palkitaan!! :) +++++++++
Tosi paljon onnea someone plussasta!! Mahtavaa! :)
Aivan upeita uutisia! Paljon ONNEA odotukseen, Pauge80 ja someone!!! :-D
Olen palannut lomalta, harmaa maanantai töissä ja nyt juilii menkkamaisesti.. Mutta yritän pysyä positiivisena, kunnes menkat alkaa. Toisillahan ei tule raskauden myötä mitään muutoksia oireisiin, joista muutenkin saa "nauttia" kierron aikana. Mulla on yleensäkin paljon kierron aikana lievästi kivuliaita tai muita tuntemuksia alavatsassa, yleensä aina oikealla. Päiviä, jolloin tunnen jotain, on normikierrossani paljon enemmän kuin täysin kivuttomia päiviä.
Mikä tässä kierrossa on selvästi erilaista kuin ennen on rintojen (nännien) arkuus ja ruokahalun kasvaminen, mutta painon pysyminen silti normaalissa. Rinnat tuntuvat myös isoilta (saattaa johtua syömisestä?) Kp24 tuntui pistävää kipua - mutta huom! tällä kertaa- vasemmalla puolella. Ja olen nähnyt raskausunia ;-)
Plussia toivon kovasti kaikille! ++ ++ ++
t. Gabriela kp28/25-31
Onnea plussanneille, tarrasukkia! =)
Kuinkas siun loma meni, Gabriela?
Miulla nyt kp 30/28-30. Ärsyttää...EI mitääään oireita ja testikin näytti tänään aamulla negaa..Ei oo ees tissit kipeet, missään vaiheessa kiertoa siis (mulla tyypillisin oire). Päätin, et jos ennen perjantaiaamua ei ala menkat, niin testaan sit vasta seuraavan kerran. En jaksa tuhlata testejä, kun en usko että on tärpännyt..Ilmeisesti mun vauvaunet tarkoittikin sitä että saan kuulla et musta tulee täti viel tänä vuonna. Kolmen viime kuukauden aikana mulla on kierron vikana päivänä alkanut tuhru, mut nyt ei mitään, pelkkää kirkasta valkkaria..:/
Mulla olis tänään aamuvuoro ja sit viel 4 työvuoroa jäljellä harjoittelua :) Kohta loppuu ja VALMIS ON! =) Mies tuli aamulla yövuorosta ja on ihan tosi kovassa kuumeessa..Harmittaa sen puolesta. Niillä on töissä nyt aika hektistä, lakot ja ylityökiellot painaa päälle ja niiden kohteessa on muutenkin kaikki muuttunut, niin sanoi että ei tahtois olla kipee, mut onneks tajuaa et kipeenä EI mennä töihin, etenkään siis kovassa kuumeessa..Itsellä on tuosta kokemusta..Olin joskus töissä ku oli pikkunen kuume ja flunssa. Sain siitä sit jälkitautina sydänlihastulehduksen ja meinasin kuolla. Makasin kaks viikkoo sairaalassa, josta puolet teholla nukutettuna...
Tilasin muutaman raskaustestin lisää netistä ja siinä samalla edullisen foolihappopaketin..=) Nyt toka päivä foolihapoilla!
Mukavaa keskiviikkoa ja plussapuhureita!
Mitäs Fianna ja Lily10, onko mitä uutisia??
Kiitos kysymästä, loma meni hyvin! Olin Espanjassa, ja osan viikkoa oli ihanan lämmintä alun sateisen jakson jälkeen! :-) Kesä-kulta, tule pian!
Tiiuli, me mennään sitten ihan samoissa. Mulla on myös kp30 tänään! Tuntemuksia on: nännit edelleen arat ja väsyttää huomattavasti. Ja on sellainen jännä hyvä olo??? Huomaan hymyileväni "tyhjälle" ja miettiväni kivoja nimiä... Tein hätäpäissäni jo eilen testin ja se oli nega, mutta nyt olin näkevinäni ensimmäistä kertaa haamun! Tai haamujen haamujen haamun.. tai viivanpaikan. Mutta en lannistunut siitä negasta. Huomenna ajattelin testata, tai sitten perjantaina... Siksi kirjoittelen vielä tänne, kun en tiedä kuuluisinko loka- vai marraskuun ryhmään kun olis just kuun vaihteessa la.
Toi on muuten tosi hyvä pointti jonka nostit, Tiiuli, että kipeenä EI pidä mennä töihin tai muuten rehkiä. Jos huonosti käy, voi käydä tosi huonosti!
Toivon, että kaikille käy nyt oikeen hyvin, mukavaa keskiviikkoa ja paljon plussia!!!
t. Gabriela kp30/25-31
Aina mahtuu mukaan :) Voit merkitä oikeastaan ihan miten tykkäät, mutta itsellä ainakin vaihtelee jatkuvasti tuon 28-30 päivän välillä tuo kierto, niin siksi merkkaan sillä tavoin. Mitään virallista kantaa ei ole :D Onnea teillekkin ja toivottavasti oireet muuttuu toukaksi! :)
Vai on Paugellakin oireita, onkohan tässä kuukaudessa jotain taikaa, kun kaikilla omituisia oloja?? ;D Kevät on tulossa, päivä pitenee ja hormonit hyrrää...
Mä en tiedä mitä aatella, mullakin sama kuin Gabrielalla, että nyt vaan on semmonen OLO, että jotain omituista tapahtuu. Ei sitä voi selittää. Siis se tulee olemaan ihan kamalaa, jos täti tuleekin! Nää oireet on ollut jotain niin ihmeellisiä, etten ikinä tule enää luottamaan kehooni, jos se nyt mua juksaa! Esim. nyt on ollut suussa niin kamala makukin pari päivää, ihan kun metallia olis syöny.. :(
Toivottavasti ei tarvis pettyä - kenenkään meistä! :)