uusi vauvakuumielija ilmoittautuu
Heippa kaikki kanssa kuumeilijat! Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija, aktiivista yritystä tammikuusta asti (eli siis pillerit jätetty pois tuolloin), ei ainakaan vielä ole osoittanut tulosta... huoh..
Meillä ei ennestään lapsia, joten siis ensimmäisestä lapsesta on kyse! Ikää minulta löytyy 23 vuotta, ja ensimmäinen lapsi olisi enemmän kuin tervetullut!
Mites muiden kuumeilu voi? :)
Kommentit (331)
Moi,
liitynpä minäkin joukkoon. Kuume on kova, pillerit on jätetty pois aika vasta ja tyhjennysvuotokin tuli vko sitten. Jännittäviä aikoja aletaan elää vähitellen, kunhan vaan ei liikoja tee itelle paineita. Ikää kuitenkin 32 ettei ihan nuoria enää olla ja esikoista toivotaan.
Meillä kävi vähän kuten Bebelle että piti odotella elokuulle vaan ei maltettu millään. Plussaa tässä odotellaan ja rennosti nautitaan kesästä siinä samalla :)
ja vuodot tuli, ei siis tällä kertaa onnistunut. Nyt on taas uudet yritykset ja tällä viikonlopulla olisi tietääkseni se aika napata jos on napatakseen :D Nyt vaan sitten jännittämään loppu kesäkuuta.
Mitenkäs muilla on mennyt?
Täällä kuunnellaan oman kropan tuntemuksia. Ehkei pitäisi ajatella asiaa niin paljon vaan minkäs teet kun kuume on kova :D Peitto ainakin on heilunut riittävän usein.
Vähän nipistelee alavatsaa ja ihmeellistä niukkaa tuhruvuotoa eilen ja tänään...mitenkähän tuo pitäisi tulkita?! Ensimmäisiä luomumenkkoja odotellaan jotta tietäisi kierron pituutta, nyt menossa kp12.
Tilasin sitte netistä ovis ja raskaustestejä ettei tartte liikoja antaa mielikuvitukselle ohjia vaan testata tilannetta tarpeen tullen.
Lievelingille pahoittelut ettei vielä tärpännyt, mutta toivottavasti seuraavasta kierrosta.
Täällä ollaan lähes samassa tilanteessa Teijan kanssa. Nyt menossa nyt kp 6/? eli ensimmäisiä luomumenkkoja odotellaan pillereiden lopettamisen jälkeen. Helpottaisi kun saisi vähän tietää, että mitä tuo kierto tulee olemaan. Eipä tietysti yhtään haittaa vaikka heti plussattaiskin ja jäisi kierto selviämättä :) *haaveilee*
Teija tiedän tilanteen.. Mäkin menin jo tilaamaan raskaus- ja ovistestejä, vaikka olin päättänyt, etten vielä tähän ekaan kiertoon tilaa mitään, mutta niin vaan olin malttamaton :) No katsotaan tuleeko otettua ovistestit jo tässä kierrossa käyttöön.
Ihanaa nähdä, miten mieskin haaveilee vauvasta, vaikka yrittääkin olla innostumatta liikaa. Onneksi mulla alkoi loman jälkeen taas työt, niin saa muuta ajateltavaa, kuin vauva-asiat, ettei pääse stressaamaan näillä.
Toivottavasti saadaan paljon plussia tässä kuussa ++++++++
jätin viime kuussa e-pillerit pois, nyt saas nähä et tärppäiskö. Nyt vähän huolestuttaa kun menkat on nyt muutaman päivän myöhässä ja tein aamulla testin ja se näytti negaa. Mitäs nyt oikein tapahtuu?? osaako kukaan vastata tähän?
Hei Mansikka. Odottelet siis ekoja oikeita menkkoja pillereiden jälkeen? Samassa veneessä tässä on meitä muitaki muutama. Niin kierto voipi olla jotain muuta kuin mitä pillereiden kanssa eli kannattaa odotella rauhassa.
Jos testi näytti negaa niin oiskohan odotettavissa vuodon alku piakkoin. Harmillista :(
Juu Beben kanssa on aika samat vaiheet, toivotaan plussia tässä kuussa. Olen aika epäilevä kyllä mutta eihän sitä tiiä. Jokohan kohta tulis ne testit postissa niin pääsisi niitä hypistelemään. Voi elämä miten sitä voi olla niin malttamaton. Ei oikein töistä tule mitään kun ei päässä pyöri kuin yksi asia :D
lopetin pillerit viime kuussa ja luomumenkkoja ei vielä oo kuulunu.Nyt ollu jo pari päivää menkkamaisia kipuja.Tämän hetkisiä muita oireita (liekö raskaus oireita?) oon ollu tosi väsyny,voisin nukkua ihan koko ajan,tukka rasvanen ja saa pestä joka päivä,päänsärkyä,valkovuoto ollu runsasta mutta nyt näinä "kipu päivinä" ei oo ollu.Tuntuu et alapää räjähtää :) ku kamala paine koko ajan.Varmaan menkkoja yrittää.Ja pyllyn kannikoita särkeny ihan hirveesti:D mietin vaan että millonkahan tuota vois testiä rueta tekemään?? Voihan nämä oireet johtua myös pillerien lopettamisesta..
Oho tulipas vähän sekasta tekstiä!
Mulla ei ole koskaan ollut pillereitä, joten ei ole tietoa miltä tuntuu niitten pois jättö. aina hieman pelännyt sitä hormoonien määrää mikä tulee kun on luonnostaankin hieman tulinen joskus (luoja suojele miestäni jos sitten joskus pamahdan raskaaksi xD)
En tiedä tekeekö mieli mulle kepposia mutta viikonloppuna särki alavatsaan ja tänään on ollut sama. Luulin ensin että se on ruoasta johtuva mutta ei. Kiertokin on ihan liian alussa että tämä menkoista johtuisi... Ei tahtoisi liikaa toivoja nostella mutta kun tahtoisi niin :P
Siis tämä kropan oirehtiminen alkaa jo hermostuttaa. Ja toisaalta kun ei tiä että mitä mikänenkin nippaisua ja tuhru-vuoto tarkoittaa.
Mieli niin tahtoisi että olisi raskaana. Mutta järki koittaa sanella ettei saa oottaa liikoja vuosien ehkäisypillereiden ja laastarien käytön jälkeen. Mieskin eilen kyseli että no millon sitä voidaan testailla mahdollista raskautta....pitkät 2 vkoa ainakin edessä.
Onneksi aurinko paistaa ja sää on nätti. Eilen illalla pamahti nuhakin vielä mutta siitä huolimatta hymyä huuleen. Lähtis töistä rennosti ulkoilemaan pihahommiin.
Plussatuulia toivoen kaikille!
...postissa :) Oli pakko tehdä heti ovis testi. Yksinkertaisen helppo tikku testi! Negaa näytti, vohan olla että ovulaatio meni jo pari päivää sitten. Seuraan nyt kuitenkin tilannetta kun kp14 menossa, kierron pituudesta ei kyllä oo mitään tietoa vielä. Ennen ehkäisypillereiden syöntiä kierto oli kyllä suht säännöllinen, toivoa sopii että siihen nyt pääsisi nopeasti. Että yleensäkin alkais kroppa toimia ns normaalisti.
Itellä tuntuu tieto lisäävän tuskaa. Siltikin tässä oon lueskellu palstaa, kaikista mahdollisista oireista. Jospa nyt jo laittais koneen kiinni ja ajattelis jotain muita juttuja kuten nukkumista :)
Hei teija77! Joo kyllä odottelen ekaa luomukenkkoja.Menkat on jo kohta viikon myöhässä. Eikä ennen ollut ikinä näin montaa päivää myöhässä. Ehkä päivän korkeintaan. En ole vielä uskaltanut kertoa tästä miehelleni, koska en haluisi pelotella häntä (jos en nyt tulekaan raskaaksi). Hyvää kannattaa odottaa!! :) Minullakin on samanlaisia oireita kuin teillä.. nykyään väsyttää toosi paljon. Hormoonit on varmasti nyt ihan sekaisin. Minkä merkistä e-pilleriä käytitte? Minä käytin diane novaa 3 vuotta.
Peukut pystyyn mansikka89 :) toivottavasti on tärpännyt.
Täällä myös ihan rättinä töissä käydään vaikka yöunet on minimissään 8h. Hartiat on myöskin lukkoutuneet tällä viikolla oudosti ja aamuisin on hieman vaivaalloinen olo. Lisäksi on kuin sellaista läpinäkyvää "valkovuotoa" alkanut tulemaan. Ei pitäis olla tulehdusta ainakaan ja ovulaatiokin piti olla jo viime viikonloppuna joten en nyt oikein tajua mistä on kyse. O_o
kiitos samoin lieveling!! :)
Pitäiskö minun soittaa terveyskeskukseen ja varata sieltä ajan ja käydä siellä testissä? En nyt enää luota noihin apteekin raskaustesteihin. Voi olla, että ne on luotettavia, mutta jotenkin haluisin mennä terveyskeskukseen. Toisaalta en haluisi, koska jos tulos olisikin negatiivinen.. :/ ja "olisikin turha reissu".
Haluaisin jo oman lapsen. Haluisin tietää, että miltä tuntuu kun vauvaa odotetaan ja silloin kun se potkii.
Tiedän, että olen vielä nuori. Mutta uskon, että pystyisin kasvattamaan lapsen. Olen pienestä asti hoitanut naapurin lapsia ja pikkusiskoa. Tiedän, että lapsen hankkiminen on iso asia ja vastuu. Olen valmis siihen. Tämä minun vauvakuume ei johdu ollenkaan siitä, että (melkein) kaikilla kavereillani on lasta ja toista jo odottavat.
... Vai olenko sittenkin jo raskaana, kun ei luomumenkat ole vielkään tullut??....
Jos menkoista ei vieläkään kuulu, niin on pakko tehdä toisen testin. :)
Pidän peukkuja testin jännittäjille!!! :)
Itsellä pitää jaksaa ootella juhannukselle ennenkuin kannattaa r-testiä tehdä. Olisihan se aivan mahtavaa jos tärppäisi heti ensi kerrasta ennen luomumenkkoja. Epäilen kyllä suuresti mutta koitan malttaa ootella juhannusta. nyt on nuha sitten kunnolla päällä joten olo on muutenkin kurja.
Noista hormoneista, viimeisinpänä käytin Evra ehkäisylaastaria. Sopi kaikista parhaiten mulle kun tasaisena pysyi se hormonitaso. Sen jälkeen on ollutkin välillä kevyttä myrskyä ilmassa, välillä itku on herkässä ihan turhanpäiväisestä asiasta ja hetkessä maailma taas hymyilee. Tuntuu hullulta!!! :) Muita oireita ehkäsyn lopettamisen jälkeen ei juuri ole ollut, nyt näkyy pari finniä alkavan kukkimaan naamassa, siis karseeta että vielä 32v pitää finnejä katella peilistä!
Minä myös tänne ilmottaudun. :)
Eli meillä jätettiin pillerit pois huhtikuussa ja ehkäisy kokonaan pois toukokuun puolessa välissä. Ensimmäisen luomumenkat tuli täysin samana päivänä, kuin pillereiden kanssa, eli kierto pysyi 28:ssa. Huomenna olisi siis taas maaginen mensualotuspäivä. saas nähä miten käy.
Olen alunperin miettinyt, että en teen testejä parin päivän myöhästymisen takia, en jaksaisi pettymystä negasta. Meillä tosin ens viikolla pieni matka edessä, jota myös jännitän, eli voivat vuodot siirtyä senkin takia.
Jännittäviä aikoja meneillään monella. Millaisia elämäntilanteita teillä meneillään? Onko haaveista/yrityksestä kerrottu jo läheisille ja ystäville?
Tervetuloa joukkoon hiekka! :)
Oma elämäntilanne on lopultakin sellainen että vauvakuume on todella aiheellista. Siihen vierähti vuosia, elämä vain ei sujunut kuin elokuvissa. Mutta nyt ollaan siinä pisteessä että innolla plussia oottelen mieheni kanssa.
Kellekään ei ole vielä kerrottu yrityksestä, mieli tekisi. Toisaalta en halua että siitä tulee mitään ressiä lisää jos ei heti tärppäisi. Ja perhepiirissä vasta tuli pitkään odoteteltu vauvaodotus-uutinen. Joten pidän kynttilän vakan alla toistaiseksi :) Lähimmälle ystävälleni kyllä tekisi mieli avautua ja hössöttää etukäteen. Mieli on niin malttamaton :)
Tosiaankin tervetuloa hiekka, tänne vaan joukkoon kuumeiseen odottelemaan :D
Ite aloin miettiä tuossa aiemmin päivällä kun lueskelin näitä muita viestiketjuja ettei tämä minun varmaan ole se mitä toivoisi. Luki jossain että yleensä tulee rusehtavaa vuotoa kun/jos munasolu kiinnittyy. Ja siihen kiinnittymiseen pitäisi mennä suurinpiirtein 3-6 päivää eli mulla se olisi nyt 4 päivää myöhässä :(
Männä viikonloppuna tosin oli ihan kauhee nälkä koko ajan ja nyt on sitten rinnat niin maan arat kuin ei koskaan aiemmin. Ei kai vain kk-vaivoja? :(
Ite aloin miettiä tuossa aiemmin päivällä kun lueskelin näitä muita viestiketjuja ettei tämä minun varmaan ole se mitä toivoisi. Luki jossain että yleensä tulee rusehtavaa vuotoa kun/jos munasolu kiinnittyy.
Ei sitä välttämättä tule, joten ei kannata huolestua. :) Mietin itsekin viime viikolla, että ei varmaan tärpännyt, kun ei yhtään kipua tuntunut eikä tullut sitä vuotoa. Mutta tänään sain testistä haamun, mikä käytännössä aina tarkoittaa alkanutta raskautta. Kestosta toki ei ole ikinä tietoa, mutta ei ainakaan tässä tapauksessa vuodon puuttuminen merkinnyt mitään :)
Nälkäkin on täällä ollut ja rinnat eilisestä asti kipeät niinkuin aina ennen kuukautisia, joten hyvin voi olla sielläkin tärpännyt. :)
Meillä siis pian 11kk poika ja itellä hirvee vauvakuume!!! On nii mahoton et ei mitää rajaa, mies nyt vaa vielä ei oo kovin innostunu asiasta mutta e on työn alla ;) Oon yrittäny tuoda niitä hyviä puolia esiin ja paljon :)
Täytyy vaan toivoo et se täs joku päivä suostuis toiseen lapseen..
Itellä nyt menkat 2vkoa myöhässä mut ei juurikaan ole mitn raskauden oireitakaan joten en siis toivo suuria..
Täällä myös kuumeillaan! Juuri jätin pillerit pois ja odotan että päästään uuteen kiertoon ja aloittamaan yritys. Toivottavasti tärppäisi nopeasti :) Meillä molemmilla ikää 22 eli kiirettä ei vielä sen puolesta, mutta kuume kova. Mieskin innostuu koko ajan enemmän ajatuksesta, vaikka on tarvinnutkin enemmän harkinta aikaa kun minä ennen yrityksen aloitusta. Meidän piti odotella elokuun puolelle tuossa ehkäisyn jättämisessä, mutta niin vaan mies sitten ilmoitti, että jätetään pois vaan saman tien, että saa vauva tulla, kun on tullakseen. :)
Esikoinen siis meilläkin tilauksessa.
Toivottavasti päästään kaikki pian plussailemaan :)