Hormoniehkäisyn poisjättö - kokemuksia?
Hei!
Olen ihan uusi täällä... *ujostuttaa* :) 32v. ja eka lapsi haaveissa.
Haluaisin kysellä kokemuksia, mitä teillä on tapahtunut, kun olette jättäneet ehkäisypillerit pois?
Itsellä nimittäin yhdet kuukautiset tuli pillreiden rytmissä lopetuksen jälkeenkin, mutta sitten meni 4 kuukautta seuraaviin. Hirveä akne iski ennen kuin kuukautiset käynnistyivät taas. Enkä ollut raskaana - tuli tehtyä aika monta testiä tuona aikana, kun en silloin vielä edes toivonut lasta.
Nyt tuosta on muutama vuosi ja nyt olen jättänyt ehkäisyrenkaan pois. Taas yhdet kuukautiset tuli ensin vanhassa rytmissä, mutta nyt sitten jo kp35. Enkä ole raskaana. :( Pelottaa, että sama monen kuukauden odotus käy taas...! Nyt nimittäin haluaisin lapsen!
Onko teillä kokemusta?
Kommentit (3)
Kiitos vastauksestasi, ehdin jo laskeskella, milloin kehtaisi mennä lääkäriin hakemaan tuota lääkettä, josta puhuit...
Vaan sittenpä teinkin tänään juuri positiivisen raskaustestin. Oho...! Haamuviiva kylläkin, joten toivotaan, että kaikki menee hyvin.
Toivotaan että viiva vahvistuu ja pikkuinen pysyy matkassa! Onnea vielä kovasti! :oD
Itsellä ainakin kävi juuri samalla tavalla, eli tyhjennysvuoto tuli normaalisti pillereiden lopettamisen jälkeen ja sitten menikin yli kaksi kuukautta seuraaviin kuukautisiin. Kamalan rasvainen naama ja tukka, ja ekan kierron aikana niin paljon nipistelyitä mahassa että olin varma että olin raskaana kun kerran kuukautisiakaan ei kuulunut. Tuli myös monta testiä tehtyä turhaan... ;o/
Enpä oikein osaa sanoa muuta kuin että toisilla kropalla kestää aikansa "käynnistyä" uudelleen hormoniehkäisyn jälkeen ja sitten on tietysti ne joilla onnistu heti ensimmäisellä yrittämällä. Joidenkin mielestä jopa heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen olisi paras tärppiaika, mutta se siis edellyttää että kuukautiskierto käynnistyy siaman tien.
Itse kävin malttamattomana yksityisellä gynellä, joka ultrasi munasarjat ja kohdun ja määräsi Terolut -keltarauhashormonivalmistetta käynnistämään kuukautiset. Minulla huomattiinkin sitten ultrassa että munasarjoissa olikin jo kehittynyt munarakkula, joten kuukautiset olisivat muutenkin tulleet noin kahden viikon päästä. Mutta huojensi kuitenkin oloa, kun tiesi että kaikki on kunnossa. Kallista lystiähän se tietysti oli.
Toivottavasti kuukautiset alkaisvat sinullakin pian niin pääsette yrittämään, tiedän tunteen kun ei edes voi oikeasti vielä yrittää. Se on kuin olisi jäänyt jännittävässä arvonnassa kokonaan ilman arpalippua, ilman toivettakaan päävoitosta. Tai toivotaan että niitä ei tulisikaan ja olisitkin raskaana.
Jokatapauksessa stressittömiä leppoisia kevätpäiviä sinulle toivottelee ponityttö!