uusi vauvakuumielija ilmoittautuu
Heippa kaikki kanssa kuumeilijat! Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija, aktiivista yritystä tammikuusta asti (eli siis pillerit jätetty pois tuolloin), ei ainakaan vielä ole osoittanut tulosta... huoh..
Meillä ei ennestään lapsia, joten siis ensimmäisestä lapsesta on kyse! Ikää minulta löytyy 23 vuotta, ja ensimmäinen lapsi olisi enemmän kuin tervetullut!
Mites muiden kuumeilu voi? :)
Kommentit (331)
Voihan se olla mahdollista, että Teija oletkin raskaana, mutta testit ei vielä näytä. Jos siis oviksen bongasit 2 vkoa sitten :) jospa siksi kierto niin pitkä kun odotteli ovista?!
Mulla ei sitten tullutkaan sitä "ruskeaa" vuotoa kun sen kerran + tänään olin valoa vasten huomaavinani kun tutkin :). Tai se oli oikeastaan ihan haaleeta/vaaleenpunasta. Joten sinänsä hyvillä mielin, että ehkä ei sittenkään tarvi vierailla gynekologin pakeilla.. Sain kauheen ihottuman ja ilmeisesti allergisen reaktion hiusväristä, kun viikonloppuna innostuin vähän värjäilemään hiuksia. Kaula on täys pieniä punasia näppyjä ja ihan sellanen karhea..kutisee kivasti. Ja toinen silmänalunen on punanen ja kuiva. Samoin luomet. Ja koko naama turvoksissa.. Tänään kävin apteekissa ja ei muuta kun kortisonivoidetta, bepanthenia ja allergialääkettä myssyyn. Toivottavasti alkaa pian tehoomaan! Niin ja maha on ollut jo pidemmän aikaa vähän outo, siis sekaisin. Mikähän mua vaivaa? Mitään raskausoireita tai tuntemuksia muutenkaan suuntaan tai toiseen ei ole, joten en aio testailla ennen kun menkat mahdollisesti on myöhässä!
Kirjotelkaahan!
Viiwi kp 24/26
Täällä uusi haaveilija liittyy joukkoon. Nyt kierto 22/28. Yritystä on takana heinäkuusta 09, ilman tulosta. Meillä yrittäminen ei joka kuussa onnistu töiden takia, joten varsinaisia yrityskertoja en tiedä.
Tällä viikolla kävin gynellä ultrassa. Kaikki näytti ultrassa hyvältä, mutta saatiin lähete tutkimuksiin.
Nyt yritetään perinteisin menetelmin vielä siihen saakka kunnes ensi vuonna päästään kunnalliselle puolelle tutkimuksiin.
Kiva huomata ettei ole ainoa malttamaton haaveilija
Eli nyt alkaa yritys meillä ja esikoinen tosiaan toiveissa. Nyt kp 5/28-30. Jostakin syystä luulen, että tärppääminen tulee kestämään jonkin aikaa, kun on lueskellut miten kauan muut ovat yritäneet. Toisaalta jotkut taas tulevat raskaaksi samantien. No ihan sama minulle, mitään älytöntä kiirettä meillä ei ole lasta saada, tulee jos on tullakseen. Paitsi että vauvakuume vaivaa kokoajan. :) En ole viitsinyt ajatella vielä niin pitkälle, että mitä jos tärppääkin heti -opiskelut on kesken, miehellä sentäs vakityöpaikka, mutta riittääkö silti rahat kaikkeen- tai entä jos ei tärppää ollenkaan -aletaanko miettimään hoitoja ja milloin.. Ajattelin ottaa rennosti, kyllä kaikesta varmasti selvitään jotenkinpäin. :)
Peukkuja kaikille!
Miten aiotte valmistautua firman pikkujouluihin?
Tiedän että meidän firmassa mennään syömään porukalla ja kaikki istutaan samassa pöydässä. Ruokajuomana on tietenkin viiniä.
Olen välttänyt alkoholia, jos en ole varma olenko raskaana. En vaan haluaisi että työkaverit alkavat utelemaan ennen aikojaan.
Onko teillä kokemuksia/suunnitelmia pikkujouluihin?
APUA!
Tein juuri positiivisen raskaustestin :)
En voi uskoa tätä todeksi mitenkään mutta uskottava kai se on. Ei tunnu kropassa mitään oireita muuta kuin jotain menkkamaisia tuntemuksia etäisesti pariin otteeseen viikonlopun aikana ja tässä viikolla.
Huh, oon toivonu tätä 25-vuotiaasta lähtien. Ja nyt 33 ikävuoden kynnyksellä unelmasta voisi tulla totta. Nyt kai pitää laittaa jäitä hattuun ja rauhassa kerätä viikkoja mittariin, onhan tämä niin alussa vasta.
Hassua, tänään olin firman pikkujouluja suunnittelemassa toimikunnassa mukana. Taisi tulla holittomat pikkujoulut, vaan eipä tuo haittaa. Taitaa tulla silloin salaisuus julki jos kaikki sujuu hyvin.
Pää pyörällä positiivia tuloksia kaikille toivottelen :)
mä olin oikeassa :) raskaana olet!! HIENOA :D
olen 21 vuotias, ja toivomme mieheni kanssa kuumeisesti esikoista.olemme olleet ilman ehkäisyä vähän yli vuoden ja olen joutunut pettymään joka kuukausi:(.nyt on meneillaan kp 10/28 eli eikun kohta peitto heilumaan;).onnea kaikille joilla on jo tärpännyt ja muille yritykseen:)
ONNEA TEIJA!!! Olen niin onnellinen puolestasi :) Toivotaan että kaikki menisi loppuun asti hyvin!
Tervetuloa sinsu, ollaankin samaa ikäluokkaa sitten. Meillä tosin ensimmäistä kertaa vasta yritellään. :)
Lämpimät onnittelut Teijalle ja antoisaa odotusaikaa!
Hei teija sydämenpohjasta onnea :) Pitkä odotus on palkittu. Nyt vaan tosiaan rauhassa niitä viikkoja kertymään ja sitten kesän lopuksi nyytti kainaloon :)
Onnea vielä kerran ja muillekin plussatuulia :)
Juu onhan tämä hieno tunne, kiitos onnitteluista. Ja tsemppiä muille plussaamiseen. Tuntuu ihan uskomattomalta, jotenkin ehdin jo niin tottua niiden negatiivisten testitulosten näkemiseen.
Kroppa ei kerro juurikaan mitään tilanteen muuttumisesta, pientä vihlomista mahassa pari kertaa päivän aikana. Noh muuttohommia on tiedossa, tänäänkin ilta meni pakaten. Ja vkl sujuu niissä merkeissä joten ei ainakaan liikoja ehdi pohtia kropan tuntemuksia :)
Nyt on pakko suunnata nukkumaan, huomenna on rankka päivä muuttohommissa.
eli täällä kp 2/26 ja tulivat taas täysin ajallaan..aika jännä kun nyt tuntuu olevan enemmän säännölliset menkat kun pillereiden aikaan. Nyt on tullut mieleen sellainen ajatus, että ehkä mä olen hedelmöittynyt nyt kahdella viime kerralla, mutta se ei vaan jostain syystä kiinnity. Jotenkin toi ruskee vuoto on mietityttänyt.. Eikös hedelmöittyminen saata tapahtua useinkin, mut juuri kiinnittyminen on se vaikea osio?? Sellaista vaan..
Hyvää vointia Teijalle ja muille yrittäjille! Puuhh..
ettei tärpänny Viiwi. :/ Mulla on kanssa ollut parina kertana nyt ennen kuukautisia sellaista ruskeaa vuotoa, joka on loppunut ja parin päivän päästä on sitten alkanut menkat. En kyllä osaa sanoa mistä johtuisi..
Meillä on nyt kova yritys päällä, kohta alkaa olemaan tärppipäivät edessä. :) Mä en mitään ovistestäjä aio tilata, otetaan ihan lunkisti ja tunteella tää. Toivottavasti kosahtaisi!
tälläisen viestin laitoin toisaalle:
no tää nyt on ihan älytöntä. kai se oikeesti täytyy ittekki vastata tänne jotain ku on liikaa ajatuksia :D(ihan tässä aluks minä siis 19 ja mies 21, minä ylioppilas, mies kouluun syksyllä, rahaa kyllä on jo säästössä niin että vauvaan riittäisi ja helposti)
mulla kuumeilu alko kovenee huomattavaks muutama kuukaus sitten, kun isoveli sai ekan oman vaavin(vaikken sitä vaavia olekkaan vielä nähnyt muuta kuin kuvissa :P) tossa tän kuun alussa sitten lopetin pillerit(syinä: en jaksa enää ku tulee kokoajan vaan enemmän painoo ja koska sattuivat just loppumaan eivätkä ne kuitenkaan halvin ehkäisykeino meille ole kun ei panna kovin useesti enää) ja nyt meneillään valeraskaus. tosi raivostuttavaa!! siis onneks kohta pitäis menkat tulla nii helpottais varmaan tääkin. mutta ylläripylläri tulikin, ku mies sano, ettei haluu käyttää ehkäsynä kortsuja, muttei vielä haluu kuitenkaa lasta. oli ekana et WHAAAAAAAAT?!?! kun ei kuulemma tunnu niin kivalle ku pillereitten kanssa. siihen minä vaan että no voi voi:D oot sitten ilman!
ollaan kyllä aina välillä juteltu ja vihjailtu lapsen yrittämisestä, mutta ei sitä vielä ole kuitenkaan tapahtunut. ihan ensimmäinen tällänen oli joskus vuosia sitten kirppiksiltä aina ostettiin sööttejä vauvan ja lasten vaatteita joita mä sitten aina ihailin salaa kotona monta tuntia kerrallakin. nyt vaatteitten ostaminen on loppunut, koska niitä on häkkivarastossa jo sellanen iso jätesäkillinen(eikä vauvasta edes tietoa![tiedän hölmöä ^_^ ]) silloin kanssa päätettiin jo nimet tuleville lapsille:D
nykyään kun huomaa vauvan tarvikkeita, vauvoja tai lapsia, tulen kateelliseksi, jopa vihaiseksi ja alkaa itkeminen tai ainakin kova itkun pidätys(toisaalta johtuu tästä valeraskaudesta:D, mutta SILTI!) ja noista tarvikkeista vielä: hyvä etten jo ole ostanut kaikkia tarvikkeita valmiiksi kun ovat niin sööttejä. en kuitenkaan halua painostaa häntä, näin jälkeenpäin ajateltuna painostin hänet nimittäin kihloihin. silloin hän kyllä lupasi että kun täytän 18 nii heti häät, mutta kun suunnittelin niitä hän ottikin takapakkia.
koska me ei olla naimisissa en vielä halua lasta kuitenkaan OIKEASTI. minulle naimisiin meno on nimittäin lopullista, siitä ei erota ja haluan avioliiton tuoman varmuuden siitä, ettei hän voi vain lähteä heti, kun tulee ongelmia lapsen kanssa(en kyl pysty edes kuvittelemaan että näin tapahtuisi niin hyvä mies hän on, mutta ei sitä koskaan voi tietää).
kerran hän kuitenkin sanoi, että ennen vauvaa hän haluaisi paremman työn. ymmärrän kyllä, mutta kyllä me selvittäis paljon vähemmälläkin(esim telkkari, tietsikka pois nii heti säästyis paljon rahaa). tällä viikolla ehdotinkin, että entä jos perustettais lapsen tarvikkeisiin oma säästötili, johon laitettais vaikka 100e per kuukaus ja sitten kun olis esim 1000e niin alettais yrittää. mun mielestä aika järkevä ehdotus, mutta hän sano että 100e aivan liikaa eikä sitten kuitenkaan osannut kertoa sopivaa summaa. yritän kuitenkin vielä miettiä, että josko alottaisi keräämään rahaa salaa syrjään.
mulla olis vaan niin kova halu ja kaipuu saada lapsi ja aikuistua ihan kunnolla kun tälläinen pikkuvanha ihminen olen aina ollut(olo on kuin 30-vuotiaalla:D). onneksi sentään koira on mutta sitä 40kilosta koiraa kun pitää sylissä nii ei ihan oo samat tuntemukset kun omaa vauvaa pitäis:D varsinkin kun jalat tuppaa puutumaan ;). teidän että se vauvan hoitaminen on rankkaa, mutta se on kyllä sen arvosta ku se on itestä tullu ja varsinkin kun osa siitä olis miestä
sainoinkin tossa yks ilta et haluun vauvan, että maailmassa olis enemmän sua, jota pystyisin rakastaa ;)
haluasin ennen raskautta kuitenkin laihdutta aika paljon (165 cm ja 83kg->n.60kg) koska noi pillerit on tuonut älyttömästi painoa(ennen olin 52kg). pitäiskö vetää jonkinlainen veto pystyyn, että jos onnistun niin yritetään vauvaa? kuulostaa kyllä painostamiselta :( . kyllä se järki oikeesti karjuu et EI VIELÄ HÖLMÖ, EIHÄN SULLA OLE EDES KOULUTUSTA, mutte ei ne järkevät syyt paljoo kiinnosta ku se on jo menoo. en haluais oottaa mutta pakko se on kun välillä sillä on niitä kausia, jolloin antaa puhuu suoraan tästä vauvasta ja silloin sekin jopa kommentoi. silloin rakastan sitä ihan täysii ja kyl se välillä siitä puhuessa selkeesti miettii että pitäisköhän vaan kaapata toi nainen kainaloon ja mennä makkariin, siis hyvässä mielessä(ei siinä mielessä et:pysyispähän hiljaa ;D )
tää vaan on niin klassista miestä:D se luulee et, kun loppujen lopuks aletaan yrittää sitä lasta, et se omaa jotain superspermaa, jonka takia varmaa kaikki kulmakunnan naiset tulee vaan katseesta raskaaks:D se ei vaan tunnu tajuuvan että kyllä siinä yleensä vähintään se vuos menee.. :\
anteeksi pitkä sepostus, mutta sainpas ajatukset selvemmiksi ja heti ahdistus helpotti:)
Tässä lainaan vähän omaa tekstiäni tuolta tosesta keskutelusta:]
"---pyritään miun ukkelin kanssa saamaan ensimmäistämme.. :) Tää ajatus se vaan lähti jostain liikkeelle, ja nyt se on saanu ihan uuden ulottuvuuden. En vain yksinkertaisesti pääse siitä ajatuksesta eroon! :) ja tuntuu niin hyvälle kuvitelma omasta lapsesta.
Nyt ollaan yrityksessä nro toinen kierto. Jätin ehkäisyn siis kaksi kiertoa sitten, ja ensimmäisellä ei tärpännyt. Petyin suunnattomasti saatuani negan, ja "tunsin" jopa näitä raskausoireita! Nyt sitten nykyiset menkat alkoivat muutaman päivän etuajassa.(Nuvaringin poisjätön jälkeen kuukautiset on aikaistuneet ensin päivällä ja nyt sitten jo kolmella päivällä alkuperäisistä kuukautisista.) Tosin elättelen jälleen toivetta raskaudesta, vaikka nämä menkat alkoivatkin. Nuvaringin poisjätön jälkeen menkat on niukentuneet huomattavasti, ja nyt kuukautiset on ollu vain yhden päivän ja näyttäisivät jo loppuvan. Jotenka siis; ensi viikolla testin paikka, vaikka olenkin melko varma, että turhaan kiusaan itseäni..
Tuntuu, että tulen hulluks, ja päivät vaan matelee!"
ja hullummaksi miut vielä tekee se, että katson 101 dalmatialaista, jossa puhutaan pennuista ja vauvoista! :D
onnea vain kaikille, joilla on jo tärpännyt ja muille kovasti tärppionnea! Fianna kyllä se sieltä vielä tärppää.. :)
Hei vaan kanssasisaret!
Täällä odotellaan plussaa/tätiä hieman hermostuneena vähitellen. Eilen laskin kierron pituudeksi 52! Ja jatkuu vaan, varmaan kohta pitää lääkärille soitella. Toki viikonlopun jälkeen on ollu menkkamaisia fiiliksiä alavatsalla ajoittain, edes jotain tuntemuksia! :)
Viime ke-aamun testi oli nega, varmaan tälle viikkoakin pitää testi tekaista. Kalenteria selatessa muistin sen myöhässä olleen oviksen jonka bongasin testillä puolivahingossa kun tein viimeisen testin hyllyltä häirittemästä, siitähän on nyt tarkkaan 2 vkoa...hmm.
Plussahetkiä ja pysykää terveinä :)