uusi vauvakuumielija ilmoittautuu
Heippa kaikki kanssa kuumeilijat! Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija, aktiivista yritystä tammikuusta asti (eli siis pillerit jätetty pois tuolloin), ei ainakaan vielä ole osoittanut tulosta... huoh..
Meillä ei ennestään lapsia, joten siis ensimmäisestä lapsesta on kyse! Ikää minulta löytyy 23 vuotta, ja ensimmäinen lapsi olisi enemmän kuin tervetullut!
Mites muiden kuumeilu voi? :)
Kommentit (331)
Pollycotton: Mulla on noita ovistestejä, sellasia liuskoja. Mulla ei sillai oikei mitää kokemuksia oo, kun alkuun tein niitä, mut sit turhauduin kesken kaiken kaikkeen kun olin vähä herkillä :) Eli testailu jäi sit sen siliän tien tän kuun osalta. Mä tilasin mammaksi.fi-sivuilta noi omani. 24 ovistestiä ja 9 raskaustestiä kustansi 26€.
Mitäs tänne muuten kuuluilee? Mä lähden tänään ukon kanssa tekemään viimeiset jouluostokset ja sit pitäis viel siivoilla..Torstaina lähdetään ukon kanssa mun kotiseudulle joulunviettoon :)
Plussapuhureita!
Hauska tiiuli toi "Jos vauvakuume iskee…". Mihinköhän sitä on tosiaan ryhtymässä ;)
Kiitokset nettisivu-vinkistä! Taidankin tilata sieltä ovis- ja raskaustestejä. Mut ääks, voiko niiden kanssa turhautua?! Mulla nimittäin palaa pinna toisinaan aika nopeasti, jos homma ei futaa.. :D No mutta, onneksi ei ole suurista summista kyse. Voi huoletta heittää mäkeen, jos alkaa jurppimaan!
Nyt pohdiskelen, laitanko tilauksen vetämään näillä näppäimillä vai annanko toivon elää sen puolesta, että ollaan onnistuttu peuhaamaan oikeaan aikaan... :) On kyllä elämän suuret kysymykset käsillä!
Ens viikolla on joulu! Ja yhden ainutta joululahjaa en ole ostanut! Ollaan onneksi saatu sovittua kaikkien lähipiirin aikuisten kanssa, että ei osteta toisillemme lahjoja. Nautitaan vaan toistemme seurasta ja hyvästä ruoasta
täällä yksi yökukkuja..huoh..
Pollycotton: joo, kyllä niiden kanssa voi turhautua..itselläni kävi juurikin noin..Mutta, ensikuusta uudestaan jos nyt ei tärppää..
Kanssasiskot..Mulla olisi pieni ongelma..Onkohan mulla mitään varasuunnitelmaa, kun tosiaan olen lähdössä sinne pärnuun nyt kuun lopussa..Menkkojen pitäisi alkaa joskus 27-29.päivän tienoilla, eli juuri silloin kun siellä pärnussa olen. Ei olisi kovin kiva jos menkat alkavat, jäisi koko ihana kylpyläosasto käyttämättä :( Onkohan mulla mitään vaihtoehtoja jos ne menkat alkaakin? Että pääsisin nauttimaan siitä ihanasta kylpylästä kuitenkin..Mulla on noita primolut-tabletteja, ne on tarkoitettu mm. kuukautisten siirtoon..Mutta, pakkausohjeessa lukee, että ei saa käyttää jos on raskaana tai epäilee olevansa..Lisäksi lukee, että ei saa käyttää kierron aikana, jona raskaus on mahdollinen..Olen muutaman kerran noilla siirtänyt menkkoja ja kyllä, joka kierrossa on ollut mahdollisuus raskautua..Huoh. auttakaa :(
Tein CB: digitestin ja näyttöön ilmestyi RASKAANA...
Olen ollut viikon kipeänä enkä ole kyennyt edes tietokonetta käynnistämään. En arvannut mitä kaikkea voi viikossa tapahtua. ONNEA marzi, mielettömiä uutisia.
Ja kaikille uusille naamoille, tervetuloa
joo näin onnelliseti kävi..tein testin jo 13.12 vaikka menkat olis alkanu vasta 17.12..hih..malttamaton...mutta alvatsaa oli nippaillut jo viikon verran ennen kun sit tein testin..toivon nyt ihan hirrrveesti että papu pysyy matkassa...ihan ihme pelkoja herännyt...esikoista kun odotin niin ei mitään pelkoja....
Itselläni ei ole kokemusta primoluteista, mutta... Etkö voi käyttää tamponeja, mikäli menkat alkaa kylpyläreissun aikana? Ja mehän pidetään peukkuja, että ne menkat ei alakaan... ;)
pollycotton: Joo kyllähän mä kai voin..Ei vaan oo kauheen mukava ja varma olo sellaisten kanssa :/ Etenkään missään uimassa..
Mitäs muille? Nyt on ihan kaikki joululahjat ostettuna ja viel olis vähän urakoitavaa..Lupasin savustaa lohta, korianteri-jogurttimarinoituja silakoita sekä kotikaljaa tehdä jouluksi..siinäpä ne loput jouluahertamiset sitten olisikin..:)
Plussatuulia porukalle! :)
En ole kerennyt paljoa täällä käydä enkä varmasti hetkeen kerkeä tämän jälkeenkään, mutta tulinpa päivittämään tilanteen. Eli eilen täti tuli ja yritys siis jatkuu. Prkl. :D
HYVÄÄ JOULUA ja parempaa onnea kaikille!
fianna: Harmillista, että täti piipahti kyläilemään...Noo, ensi kerralla uudella yrityksellä :) Tsemppiä!
Ajattelin päivitellä tilannetta vielä ennen kuin rauhoitun joulunviettoon.
Eli jännittäviä aikoja elellään, kp 27/28-34. Tosin mua nipistellyt vatsasta siihen malliin tässä viime päivinä, että taitaa punainen lippu liehua lähiaikoina...
fianna: Harmi, ettei natsannut tässä kierrossa. Uutta matoa koukkuun!
Palataan asiaan joulun jälkeen!
Nyt on joulukiireet takana, voi ottaa vähän rennommin. Juu, oli sen verran kiirettä töiden ja muun hösellyksen kanssa tuossa ennen joulua, ettei kerennyt paljoa netissä pyöriä tai edes masentua tädin vierailusta. Oikeastaan en pettynyt ollenkaan nyt, ei vain kerennyt :D Nyt toivottavasti keretään tässä kierrossa kunnolla yrittämään, nimittäin taitaa parhaat päivät olla juuri ennen kuin miekkonen taas lähtee työkomennukselle toiselle paikkakunnalle pariksi viikkoa. Nyt siis vähän paremmat odotukset tässä kierrossa. :)
Joulu meni ihanasti ja rauhallisesti, sain ihania lahjoja ja muille ostamani lahjat näytti olleen onnistuneita. Koiralapset olivat onnellisia uusista leluista ja luista. :) Tänään sitten ottamaan uusi ruokailukierros ja huomenna näen sisaruksia :)
Millonkas Tiiuli saa tietää kuinka kävi? Ja PollyCottonille peukut ja varpaat pystyssä täällä! Muillekkin plussatuulia!
Hei!
Tämä vuosi on ollut melkoista myrskyä täynnä... Pitkä 4,5vuotta kestänyt (hyvin vuoristorataa) ollut suhde, ehdimme jo kihloissakin olla päättyi tämän vuoden keväänä maaliskuussa. Ei ainoa seurustelusuhde, mutta pisin, olenhan kumminkin vm.90.
Sitten olikin hulvatonta sinkkuelämää ja kuinka ollakkaan elämä kääntyi päälaelleen viime kesänä heinäkuussa.. Kun jo viiden vuoden ajalta tuttu kaveri ja exäni kaveri myöskin tunnusti ajatuksensa minusta.. Hän kertoi "kattelleensa" jo pitemmän aikaa, että tuossa oisi "vaimoa" kerrakseen, aluksi tilanne tuntui hassulta kun olemmehan olleet jo vuosia kavereita ja hänkin hiukan yli vuosi sitten eronnut exästään, hän on vm87.
No, kuinka ollakkaan tästä miehestä paljastui mitä ihanimpia puolia.. ja tavallaan rytinällä aikaisempiin suhteisiin verrattuna ollaan menty.. Asumme jo yhdessä jne =) Hän sai työpaikan samalta paikkakunnalta missä minä olen vakituisessa työsuhteessa.
NYT sitten, on iskenyt aivan suuuuunnaton vauvakuume! En yhtään tiiä mitä tämän kanssa tekis :D
Pelottaa sinänsä ja harmittaa.. Kun hieman yli vuosi sitten minulla todettiin epilepsia, kohtauksia en toteamisen jälkeen ole saanut.. mutta silti harmittaa se, että ei voi ajatella, että kyllä niitä lapsia sitten tulee kun tulee jos jättääkin ehkäisyn pois, vaan kun kaikkein turvallisinta olisi jos raskauden suunnittelisi jne..
Onko muita samanlaisessa tilanteessa olevia..?
Kamala sepostus tuli sori, mutta koitin jotenkin kokonaistilannetta selvittää..
Olipa ihana joulu! Ja jouluruoat niiiin hyviä! Tuli tietysti syötyä ihan överisti - luulin räjähtäväni ;) Alkoholia vältin varmuuden vuoksi... Menossa yk 1 ja kp 31/28-34.
Ajattelin, että olisi kiva vähän koota meidän kuumeilijoiden tämän hetkisiä tilanteita/fiiliksiä :)
Nappi82: Oliko sulla ovulaatiotestit nyt tässä kierrossa käytössä? Onnistuitko paikantamaan oviksen?
Scarpetta: Onko vielä tärpännyt?
Maatiainen: Tuliko täti joulunpyhiin mennessä vai jättikö tulematta? :)
Pixie-: Yk 1 edelleen meneillään?
helminä: Ovatko kuvitellut raskausoireet muuttuneet todeksi? :)
tuittu-77: Pikkukakkosta kuulunut tjottailemalla?
fianna: Kohti ovulaatiota?
Tiiuli: Tarvitseeko kylpyläreissulla murehtia menkoista? ;)
someone, sinsu89 -> edelleen mukana kuumeilemassa?
Ja RvaUu, tervetuloa mukaan kuumeilemaan :) ´
Anteeksi, jos unohdin jonkun!
PollyCotton, muistelit aivan oikein. Tarkoitus oli alkaa tikuttamaan ovulaatiota, mutta olin niin kipeä että en kyennyt tikuttamaan, enkä mihinkään muuhunkaan.
Nyt on menossa kp 28/28 ja tarkoituksena on seuraavasta kierrosta bongata ovis.
Meille annettiin lokakuussa lähete lapsettomuustutkimuksiin ja silloin arvio oli että aika olisi joulun jälkeen.
Olen ihan hyvällä tuulella aloittamassa uutta yrityskiertoa, koska jos nyt ei tärppää niin tutkimukset on jo sitten todella lähellä.
Miten muiden kuulumiset, onko plussapuhureita näkynyt?
Kiva kun keräsit kaikki samaan vastailemaan nyt helppo seurailla :)
Joo yk1 vielä meneillään :) Kp 17/35 menossa tosin en tiedä vielä tarkkaan kierron pituutta kun ensimmäisissä luomumenkoissa oli noin pitkä. :) Mutta katsellaan. Ollaan nyt kumpikin kauheassa yskässä ja nuhassa, ettei oikein ole tullut touhuilusta mitään :/ Eiköhän sitä tässä jossain välissä kun vähän tervehtyy ;)
Ja tervetuloa uusille :)
Nyt siis yk 3 ja kp 10/28-30 ja tässä kierrossa olis tarkoitus yrittää kovasti (aloitettu on jo)! ;) Nyt on kyllä aika malttamaton olo, jos ei nytkään tärppää niin... niin.. sit kyllä ottaa päähän! Kamalaa kun on odotukset näin korkealla, kyllä sit pudotaan myös korkeelta. Mut ei pidä aatella vielä niin pitkälle :)
Siis mä plussasin! Ei voi olla totta! Kyllä aamulla vessassa vierähti kyynel poskelle :')
Pakko mennä tänään apteekkiin ostamaan kasa raskaustestejä plussan varmistamiseksi, kun ei tätä pysty ymmärtämään!
Oon ihan sekaisin :D Äääks!
Plussatuulia myös muille!!!!!!!
Oikein paljon onnea PollyCotton!!
Ihanaa et onnistu noin helposti :) Joko nyt on menny kunnolla päähän et oikeesti tuli plussa? vai montako viel piti testata :D
Oikein ihanaa ja plussarikasta vuotta 2011!!
Onneksi olkoon PollyCotton!!! Se sitten tärppäskin heti ekalla ;D
Hyvää uutta vuotta 2011 minunkin puolestani!
Oikein paljon onnea PollyCotton! Ja kaikille ihanaa uutta vuotta, toivottavasti saadaan monta vauvaa tänä vuonna joukkoomme! :)
Itsellänihän menkat tulivat kuin tulivatkin monista "raskausoireista" huolimatta. Olin jo vähän kerennyt toivoa (vaikkei saisi) ja varsinkin sillon ennen joulua olis ollut kiva plussata ja olla jouluna sitten ihan onnesta mykkyrällä. Pettymys oli siis suuri, mutta pakko vaan yrittää uudelleen.
Tässä pikkuhiljaa alkaa miettimään, että onko jossain vika, kun ei ole vielä tärpännyt. Toisaalta pakko yrittää ajatella positiivisesti, muuten lähtee järki. Tällä kierrolla oon päättänytkin terästäytyä oikein kunnolla, eli viettelen miehen hommiin joka ikinen päivä viikon oviksen molemmin puolin. Ja suunnitelma on ainakin vielä pitänyt ;)
Oli puhetta ovistesteistä. On ollut mullakin tarkoitus kokeilla, mutta aina ne on sitten jääneet. Toisaalta mulla on todella selkeät ovulaation merkit, eli en tiedä olisko testistä tässä tapauksessa mitään hyötyä. Miten teillä muilla on, tunnistatteko oviksen itsellänne? Itselläni on joskus ihan tosi tuskaisia kramppeja alavatsalla ja selkeästi toiselta puolen vatsaa hellempi eli ei jää oireet huomaamatta.
On sitä kyllä pöhkö. Alennusmyynneistä tarttui muutama pikkubody ja muuta mukavaa (taas). En kai oo ainut hölmö joukossa? Oon harrastanut vauvanvaateosastolla pyörimistä jo kauan ennen tätä varsinaista vauvantekoprojektia. Nyt ei kyllä enää yhtään vauvanvaateostosta ennen sitä plussaa (uudenvuodenlupaus?)!
Jos vauvakuume iskee…
1. Nainen: harjoittele äitiyttä pukeutumalla aamutakkiin, jonka vyön alle tunget papusäkin. Pidä säkkiä vatsaa vasten seuraavat 9 kk. Tämän jälkeen poista 10 % papusäkin painosta. Mies: harjoittele isyyttä poikkeamalla apteekkiin. Kumoa lompakkosi sisältö tiskille ja pyydä farmaseuttia käymään siihen käsiksi. Siirry sitten lähikauppaasi ja järjestä niin, että palkkasi maksetaan suoraan myymäläketjun pääkonttoriin.
2. Jotta osaisit varautua tuleviin öihin, kävele ympäri huonetta kello 17.00-22.00 kantaen märkää kassia, jolla on painoa 3,5-5,5 kiloa. Iltakymmeneltä laita kassi pois, aseta herätyskello soimaan puoliltaöin ja mene nukkumaan. Herää kahdeltatoista ja kävele märän kassin kanssa ympäri olohuonetta yhteen saakka aamuyöllä. Laita herätyskello soimaan kolmelta. Koska et saa unta, nouse kahden aikoihin juomaan vettä. 15 minuuttia vaille kolme mene takaisin sänkyyn. Nouse ylös, kun kello pärähtää soimaan kolmelta. Lauleskele pimeässä neljään saakka. Laita herätyskello soimaan viideltä. Nouse ylös. Tee aamiaista. Jatka samaa rataa seuraavat 5 vuotta. Näytä iloiselta.
3. Koverra meloni ontoksi ja tee sen kylkeen reikä. Ripusta meloni roikkumaan narunpätkästä kattoon ja laita se heilumaan edestakaisin. Ota kulhollinen puuroa ja yritä lusikoida sitä liikkuvaan meloniin matkien samalla lentokonetta. Jatka kunnes olet käyttänyt puolet puurosta. Kaada loput syliisi. Olet nyt valmis syöttämään 1-vuotiasta lasta. Harjoitellaksesi leikki-ikäisiä varten hiero banaania sohvaan ja hilloa ikkunaverhoihin. Piilota kalapuikko stereoiden taakse ja jätä se sinne muutamaksi kuukaudeksi.
4. Pienten lasten pukeminen: Aloita hankkimalla mustekala ja verkkokassi. Yritä sitten tunkea mustekala verkkokassiin siten, että sen kaikki lonkerot pysyvät kassin sisällä. Aikaa voi käyttää koko aamupäivän.
5. Heitä haaveet urheiluautosta ja osta tilava perheauto. Perheauton huolto: Osta suklaajäätelöä ja laita se hanskalokeroon. Jätä jäätelö sinne. Tunge cdsoittimeen 2 €:n kolikoita. Murenna takapenkille jättipakkaus suklaakeksejä. Viimeistele auto juoksuttamalla haravaa pitkin kumpaakin kylkeä.
6. Valmistaudu uloslähtöön. Odota vessan ulkopuolella puoli tuntia. Mene ulos etuovesta. Palaa takaisin sisälle. Mene ulos. Palaa takaisin sisälle. Mene taas ulos ja kävele/ota spurtti jonkin matkaa tielle päin. Käänny takaisin talolle. Kävele takaisin tielle päin. Maleksi tietä pitkin hitaasti viiden minuutin ajan. Pysähdy matkan varrella tutkimaan jokainen tupakantumppi perusteellisesti, samoin purukumit, likaiset nenäliinat ja kuolleet hyönteiset. Kilju ääneen, että kärsivällisyytesi alkaa olla lopussa, kunnes naapurit ilmestyvät pihalle tuijottamaan sinua. Olet valmis viemään lapsesi kävelylle.
7. Poikkea kauppaan ja ota mukaasi jotakin, mikä muistuttaa mahdollisimman paljon alle kouluikäistä lasta – vuohi käy hyvin. Mikäli aiot hankkia enemmän kuin yhden lapsen, ota mukaan useampi vuohi. Tee viikon ostokset päästämättä vuohia hetkeksikään silmistäsi. Maksa kaikesta, mitä vuohet syövät ja tuhoavat.
8. Opettele ulkoa kaikkien teletappien ja prätkähiirten nimet. Kun huomaat laulavasi muumien tunnussäveltä suihkussa, sinusta on tullut kelpo isä/äiti.
9. Toista kaikki sanomasi ainakin viiteen kertaan.
10. Ennen kuin lopulta ryhdyt hankkimaan lapsia, etsi käsiisi pariskunta, jolla on jo jälkeläisiä. Arvostele ääneen heidän kasvatusmetodejaan, lyhyttä pinnaansa ja sitä, miten huonoja he ovat asettamaan rajoja kurittomille ja huonotapaisille lapsille. Neuvo, miten he voisivat korjata lastensa unirytmiä, tehostaa pottaharjoittelua ja parantaa villikkojensa pöytätapoja. Nauti täysin rinnoin, sillä tämä on viimeinen kerta elämässäsi, kun tiedät kaiken!