Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuriita miehen kanssa, hitto en jaksa enaa...

Vierailija
26.05.2010 |

Meilla on aamuisin aina kiire ja kaikki kireana.

Meilla on 2,5kk ikainen vauva joka sitoo minua aamuisin paljon mm.imetyksen suhteen, mutta nousen silti joka aamu 7.30 auttamaan miesta lasten valmiiksi laittamiseen, han sitten vie lapset koululle ja eskariin.

Mina olen vienyt lapsia viimeiset 5 vuotta, mies 2,5kk ja ei kesta enaa. Syyna kuulemma se etta mina huudan ja saa kaikki pahalle paalle aamuisin.

Myonnan etta huusin aamulla tytolle, yritin laittaa taman hiuksia, mutta heiluu aina tahallaan eika siita tule mitaan. Sitten saa patistaa laittamaan sukat ja kengat yms kun on niiiiiin hidas ja temppuilee niiden kanssa. ja sitten riitelevat jatkuvasti isoveljen kanssa, sellaista tonimista, lapsimista "aitiii, xxx tokkas mua kateen"...

Samalla vauva kitisee ylentyvissa maarin kun haluaa tissia. Olen noussut vauvan kanssa joka yo monta kertaa tissittelemaan, mies nukkuu toisessa huoneessa, ilman heratyksia. Eilen meni toihin 9.00 kun oli vienyt lapset ja saapui kotiin 21.30! Normaalisti tulee kotiin noin klo 19-20 aikoihin eli mina haen lapset iltapaivalla, hoidan heidat kaikkiin heidan harrastuksiin, laakareihin ym, pyoritan kotia, lemmikkeja ja hoidan vauvaa 24/7. Mina EN valita. Olen nain halunnutkin, mutta jos miehelle on noin hiton vaikeaa edes aamuisin vahan auttaa, niin saa olla kokonaan auttamatta. Arsyttaa niin paljon etta saa kohta kokeilla sinkkuelamaa!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT teette yhdessä suunnitelman! sellanen joka toimii!!

sanot että nyt pohditaan miten sujuu parhaiten, ja että kukaan ei enää huuda tässä talossa, kukaan ei sitä halua, eikä varsinkaan aamuisin!!!

Vierailija
42/44 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuissa pahinta on kiire, ja sen saa hoidettu tekemällä mitä pystyy valmiiksi edellisenä iltana ja heräämällä aikaisemmin. Ei se siitä ole kiinni meneekö hiusten laittoon 5 min tappelulla vai 10 min hyvän tuulisena. Sillä 5 minuutilla on huomattavasti pienempi merkitys kokonaisuuden kannalta kuin sillä tapellaanko joka ikinen aamu vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että lasten laittaminen valmiiksi niin aamuisin kuin vaikka kyläreisuuille on jokseenkin joka huushollissa äidin tehtävä? Samaten usein kuskaukset.

Muakin ärsyttää sellainen pieni asia, että minä huolehdin lapset AINA aamuisin päiväkotiin ja useimmiten haen iltapäivällä. Tai vähintäänkin pitää erikseen mainita miehelle hakemisesta vaikka tämä olisi jo kotona ja ehtisi hakea (eli oletusarvo on, että minä haen). Ok, minun työpaikkani on kotona, mutta mies ehtisi mainiosti iltavuoropäivinään huolehtia lapset aamulla tarhaan ja aamuvuoropäivinään hakea iltapäivällä. Näin tapahtuu ainoastaan, jos minä erikseen PYYDÄN!

Vierailija
44/44 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja stresaavaa koko perheelle - siitä pitäisi ehdottomasti päästä eroon, varsinkin, jos samam kaava toistuu joka päivä.

Varatkaa enemmän aikaa aamutouhuihin, se on varmasti ensimmäinen askel. Lisäksi, lapsia kannattaa kannustaa huomattavasti omatoimisemmiksi, esim. seitsemänvuotias voi mainioisti kammata oman tukkansa ja myös sitoa sen ponnarille tai laittaa esim. pannan päähänsä itse. Äiti voi osallistua silloin, jos tukassa on ylitsepääsemätön takku tai jos lapsi itse haluaa esim. letit. Jos lapsi on hidas aamutoimissaan (niinkuin meillä 10v on), niin aamutoimiin pitää vain varata reilusti enemmän aikaa.

Kannattaa myös huomata, että mikäli yksi perheestä on pahantuulinen ja kireä, se todellakin tarttuu kaikkiin perheenjäseniin, erityisesti lapsiin ja valitus, kiukkuilu, ärsytyskierre on heti valmis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän