*****NELIAPILAT*****
Kommentit (104)
Missäs kaikki luuraakaan? Noita vauvauutisia pitäisi kyllä jo kohta tulla ainaki 3*mamma+1:ltä :) ja seuraavat taitavat mennä rakenneultraan piakkoin..
Jotenki malttamaton oon alkanu olemaan, tahtois jo niin kovasti pikkuisen syliin eikä millään malttais oottaa vielä 3kk...mutta pakkohan se on ja toivottavastikin näin, mutta nää on näitä äitien tunteiluja kait..
Kävin tuossa poikien vanhoja vaatteita läpi ja ihan raakasti kasasin ne kahteen kasaan niihin joita voi käyttää (tytölläkin) ja niihin jotka toivottavasti saavat uudet omistaja ja jotka kärrättiin SPR:n konttiin. Isompien poikien vaatteet kävin vielä ronskimmalla kädellä läpi ja tuonne konttiin veimmekin meidän lantikan peräkontillisen vaatteita..kummasti tuli tilaa tuonne ullakolle :)
Äitiyspakkaus ois tilauksessa, jos vaan joku veis tuon äippärahahakemuksen postiin, on vaan maannu tuossa eteisen pöydällä jo toista viikkoa...miten niin saamaton? Päätin sen sittenki ottaa vaikka kauan sitä pähkäilin, ompahan sitte kaikille oma paketti otettu.
Esikko lähtee huomenna loppuviikoksi leirikouluun ja vähän kyllä pelottaa laittaa matkaan, ku ei noista luokkakaverien jutuista aina oikein tykätä ja jos vaikka saavat pojanki hölmöihin juttuihin mukaan..ei kivaa..sen verran järkevä poika on joten täytyy vaan luottaa toiseen..vaikka pelottaaki..
Järjetön meno ja meininki tuolla masussa on, Junnu siellä seisoo ja hyppii rakkotramppiksellaan, välillä taas viuhtoo jotain käsillään ja punkee pienellä päällään äitinsä elimiä luttuun, keuhkot ainaki on niin pienellä alalla että hengittäminen on tosi työlästä..
Tulkaas jutustelemaan muutki!
nani ja Junnu rv26
Kiva kuulla susta Nani:) Vitsit kun sullakin noin viikot on jo hurjat! Mä uskon, että oot jo malttamaton. Mäkin oon...
Mitäs Sirppanalle kuuluu? Entäs muille?
Oma napa: Täällä on vauveli alkanut kans liikkua nyt niin, että joka päivä tuntee ihan kunnon muljahtelua ja tönimistä-ihanaa:)))Mieskin jo tunsi yks ilta murun liikkeet kun malttoi pitää kättä masulla. Silti jatkuvasti panikoin, että jos joku meneekin pieleen... kun kuulee näitä kohtukuolema sun muita juttuja niin jotenkin alkaa pelkäämään sellaista omalle kohdallekin. Voi kun olis sellainen ihminen, ettei aina pelkäis pahinta. Huoh...
Lyydia ja vauveli rv 19
Kiva, että Nani on taas enemmän linjoilla. =) Ja viikkoja jo noin mukavasti kasassa ja vauvalla kaikki hyvin. Noilla viikoillahan se kärsimättömyys taitaa melkeen aina alkaa. Ja sitten ne loppu viikot vaivoineen tuntuvat loputtomilta.
Lyydia: Eiköhän ne pelot seuraa loppuun saakka. Itsellä ainakin tuntuu olevan vaikka mitä pelko tiloja niin kauan kunnes vauva on terveenä sylissä. Kaippa se on ihan normaalia. =)
On: Tänään oli neuvola ja mun aina niin hyvät verenpaineet oli tippunu tosi matalaksi ja täti jo kyseli että huippaileeko, mutta kun ei. Pitäs kuulemma juoda todella paljon.
Hemppaa ei meinannu mitata kun oli viimeksi niin hyvä ja minä intin, että kun se aina laskee niin roimasti niin mittas sitten ja eihän se ollu enään kuin 114. Että sekin meni niin kuin arvasin. Loppuraskaudesta hemppa onkin sitten taas alle 110.
Sydänääniä kuunneltiin ja eka ei meinannu niitä löytää ja lopulta kun löyty hetkeks niin kuluu plops ja äänet hävis ja monta kertaa sama homma. Totes että on eläväinen kaveri, mutta saatiin sitten sykkeeksi kuitenkin 150.
Olo on kyllä ollu melko hyvä, vaikka illalla kun sänkyy pääsee niin uni kyllä tulee helposti, mutta olen melko hyvin jaksanut puuhailla ja tehdä kaikkea. Mahakaan ei vielä ole tiellä vaikka jo vähän kasvanu.
Eipä täällä suunnalla sen kummempia.
Sirppana rv 17+3
Nyt tuli ihan anteeksi antamaton tauko tähän mun kirjoitteluun, mutta oon ollu niin kiireinen etten oo edes ehtiny pinoa lukemaan :( sori sisaret!
Yritän nyt jotaki kommentoida teidän juttuihinne...
Ihan ensiksi pahoitteluni pinosta tippuneille Adalatille ja Rupikonnalle! Kunnon lohturutistukset täältä teille laittelen jos vielä pinoa käytte lukemassa!
Mammariinille: Isot heipat! Ja oli kyllä aivan ihanaa lukea teidän kuulumisianne vaikka kaikki ei ollutkaan niin hyviä juttuja...Meilläkin on rs sairastettu osastolla tuon kuopuksen kans aikoinaan, joten tiedän kuinka kamala tauti on...Onneksi olette selvinneet kaikesta ja teillä kasvaa ihana pikkumies kotona!
Sirppana: Onneksi vuoto oli vain väärä hälytys ja sait ihania ultrauutisia! Ihania kuvia!
Ite aattelin sittenkin ottaa tuon pakkauksen, ku olen sen kaikille muillekin ottanut, en raaskinu olla ottamatta. Kauan kuitenki mietin ku en sitä periaatteessa tarvi.
Lyyia: Ihana kuva! Eikait tuossa näy jo pikkuinen pippeli vai onko se napanuoraa?
Meidän Junnu majailee tuolla oikella puolen melkein koko ajan ja ihan on seisaaltaan tuolla! Tosi kova on liikkumaan ku välillä tekee ihan pahaa ku niin paljon möyrii!
Ofelia: Voi kurjuus ku ei tuo päänsärky pysy poissa ees raskausaikana! Mulla oli viime raskaudessa ihan kestojysäri ja meillä oli koko kämpässä verhot puoli raskautta kiinni. Nyt sitte olen selvinnyt vain puolen kymmenellä kohtauksella! Kovasti jaksuja!
Meillä ei myöskään saatu sydänääniä kuuluviin neuvolassa rv 14+, tyttö oli ihan hermona mutta kerroin sille että eilenillalla vielä kuulu ja otan heti yhteyttä jos en saa ite ääniä kuuluviin...onneksi pikkuinen pumputus kuului heti ku kotona kuuntelin...meinasin kyllä sanoa jo silloin sille että annappa se tänne niin minä etin =D Ja hienoa tosiaan että ultrassa sitten kaikki oli hyvin!
Jonn@: Ompas tosiaan teidän Julius jo kasvanut isoksi pojaksi! Kohta siellä mennään jo kovaa vauhtia niin että isot sisarukset saavat juosta perässä :)
Ihana oli lukea että ootte jo vaunut hankkineet! :) Ukkokulta meinas että pitääkö sitä uudet hommata ku meidän kuopuksen "vanhat" on sellaset vimpan päälle Emmaljungat mutta ku väri on 2007 Moonlight eli tummansiniset jossa on hopeaa...(en ois sillonkaan tuon värisiä halunu mutta ku oli ainoat kappaleet koko pohjolassa tuota mallia ja ku malli oli just se minkä halusin!)...sanoin että ei varmaan vaiheta, mutta jos väri haittaa niin hommataan vaikka uus sadesuoja :) vaikka pinkki =DD
Tosiaan onneksi ultrat ei ole 100% varmoja ja ultraajastakin paljon riippuvia...Meillä siis kasvaa terve tyttölapsi masussani (keuhkovaltimokin löytyi heti), näin ainakin oma lekurini silloin ultras vaikkei satavarma tuosta sukupuolestakaan ole. Ei siis nähny pojan vehkeitä muttei tarkkaan tytönkään. Sai sellasen kuvakulman kuitenki missä kertoi virtsarakon ja takapuolen välissä tumman kohdan olevan kohtu, tuollaista tummaa kohtaa ei kuulemma pojilla oo...
Muutaman mekon olen siis tämän pohjalta jo halunut ostaa sillä kyllä luotan tämän lekurin osaamiseen. Mutta jos tämä pikkuinen kehitteleekin tässä välissä sitten pojan värkit tuonne alakertaansa niin sitte laitan mekot jemmaan taikka annan siskolleni joka kertoi oottavansa tyttöä. Väliä ei todellakaan ole kumpi tuolta meille syntyy meitä ilahduttamaan! Suurin osa poikien vaatteista on jo kaapissa oottamassa :)
Tämä raskaus on kyllä alusta asti ollu tosi vaikeaa! Nyt on niin kovia kipuja ja suppareita ollu jo pitkään että tosissani lasken päiviä ja kiitän niistä jokaista kunhan tuo pikkuinen tuolla masussa vielä pysyis! Helteitä rakastan mutten raskaana ollessani! Nyt huomaa ku pari päivää on ollu viileämpää että suppareitakaan ei oo tullu niin tiuhaan ku sillon. Haarojen väli on ihan sairaan kipeä, kyykyssä ei voi olla ollenkaan ku sillon tunne on tyyliin puukosta pitkin haaruksia. Kävelyt oon saanu unohtaa jo aikaa sitte ku suppareita tulee levossakin saati sitte ku yrittää ruhoaan kammeta pitkin tietä. Kova dietti siis oottaa laitoksen jälkeen, huoh, taas! Painoa ei kuitenkaan oo mun mielestä paljoa tullu 6-7kg turvotusten kans mutta terkka kyllä katto pahasti ja sanoi että ei sais enää oikein tulla...helppohan sen on sanoa...ainut herkku mulla on ollu tuo jäde ja siitä en ihan heti luovu!!
Jaksuja meille kaikille ja kasvatetaas masujamme vielä pitkään!
nani ja "Junnu" rv 25+2