Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****NELIAPILAT*****

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Nani mitä uutisia saitte ultrasta :( Eikö se ultraaja selittänyt teille siitä mitään? Että mitä sitten jos näin on, että se valtimo puuttuu?? Toivon sydämestäni, että valtimo löytyy!!! ((halaa))

Sirppana:Mä kans jännitin nt-ultraa ihan hulluna. Varsinkin päivää ennen ultraa tuli oikein semmoinen ahdistus...että mitä sitten jos siellä oikeasti ei kaikki olekaan hyvin. No, onneksi oli ja niin on varmasti teilläkin:)

Oma napa: Täällä on massu alkanut kasvaa oikein urakalla ja pieniä liikkeitäkin saa bongattua melkein joka päivä. Uutena vaivana on tullut selkäkivut, joiden todella toivon loppuvan...sitä riesaa on ollut joka raskaudessa ja muutenkin. Mulla on meinaan ollut välilevyn pullistuma pari vuotta sitten. Muuten olo helpottunut kunhan vaan muistaa syödä säännöllisesti ja nukkua päikkärit :)

Lyydia 12+6

Vierailija
62/104 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppana, tässä lyhyt esittely meistä: minä 31v ja mies 32v, pk-seudulla asutaan pojan 02 ja tyttöjen 04 ja 07 kanssa.

Mulla ei edelleenkään oireita. Käväisin toisen asian vuoksi eilen lääkärissä ja juteltiin samalla tästä oireettomuudesta. Kehotti uusimaan raskaustestin ja menemään varhaisultraan heti kun mahdollista. Nyt on sit sydän huolesta sykkyrällä, et jos ei mitään olekaan... :(

Mutta onneksi on ihanat ilmat, mä nautin helteistä! Aurinkoista viikonloppua kaikille ja erityisesti Nanille kovasti tsemppiä!! Toivottelee Rupikonna 5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupikonna: Minullahan kanssa ei kovin kummoisia oireita ole tässä raskaudessa ollut. Ihan alussa ei ollut kuin lisääntynyt nälkä ja sitten tuli pientä väsymystä. Ei muuta ja olin ihan varma, että en ole raskaana ja rv 8 kävin alkuraskaudenultrassa kun olin niin huolissani ja kyllähän siellä asukki oli kunnossa. Hivenen on myös rinnat olleet arat, mutta vasta myöhemmin.

Mutta mulla ei ole aikaisemmissakaan raskauksissa ollut mitään pahoinvointia tms.

Että pelkkää väsymystä ja saamattomuutta ollut oikeastaan ilmassa.

Tänään kyllä huolestuin ihan hirmuisesti kun eilen illalla isännän kanssa hieman illan ratoksi puuhailtiin ja tänä aamuna paperiin tuli illan tuotoksia jossa oli verta. Voi hyvänen aika kun tuntui, että sydän pysähtyy ja nyt kauhulla odotan tiistain ultraa. Luin kyllä netistä että on ihan normaalia. Mutta silti mietityttää kun ei kovin kummoisia nuo oireet ole ja maha ei ole kasvanut (tosin ei ennenkään tässä vaiheessa kun on taakse kallistunut kohtu), mutta siis kyllä mulla pelottaa. Muissa raskauksissa ei ole ollut seksin jälkeen mitään verta muistuttavaakaan.

Mutta voi olla melko oireetontakin raskaus, mutta oman mielen rauhan vuoksi voisit kyllä käväistä siellä alkuraskaudenultrassa kun viikkoja on tarpeeksi.

Sirppana rv 11+5

Vierailija
64/104 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupikonna: Ihmettelen kyllä vähän lääkärin sanomisia. Sulla on kuitenkin viikkoja vielä aika vähän...oireita ehtii tulla ;-) Toki sen oman mielenrauhan takia voisi olla hyvä käydä ultrassa. Minäkin kävin ja oli hyvä tietää, että masussa on joku jonka sydän sykkii:)

Sirppana: Onhan vuoto loppunut? Luulen, että voit olla ihan rauhallisin mielin! Eikös tuo ole aika yleistä. Mutta ymmärrän erittäin hyvin säikähdyksesi. Mäkin olisin kyllä panikoinut:)

Nanin kuulumisia luin tuolta Kissankulman pinosta. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin!!!

Oma napa: Mä taas täällä olen panikoinut kun en ole kunnolla tuntenut liikkeitä pariin päivään...joo, tiedän, niitä ei tarvitse tuntea ollankaan tässä vaiheessa :D Mutta kun niitä on bongaillut niin väkisin niitä kuulostelee ja huolestuu kun ei tunne... Mutta silti mä kuulkaa räväytin...ja ostin jo vaunut!!! Hullu minä!!! Vaan kun hyvät tuli vastaan niin en pystynyt vastustamaan :DD

Lyydia rv 14

Vierailija
65/104 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tuli taas pyyhittäessä hieman vaaleanpunaista verta ja illalla kun lapset nukkui ja pääsin rauhasssa sänkyyn niin koko päivän pidätelty itku ja huoli purkautui. Yö meni ihan ok, vaikka joka vessa kerralla paniikki on kova. Tänään taas aamupäivällä tuota vaaleanpunaista tuli ja äsken taas. Housuihin siis ei ole mitään tullut ja määrät on tosi pieniä, mutta mulla ei ole yhdessäkään raskaudessa ollut mitään tälläista. Mä pelkään ihan hitosti, että kaikki ei ole ok. Ja tiistain ultra tuntuu olevan ikuisuuden päässä.

Tämä päivä on eilistä pahempi kun epätoivo ja pelko kasvaa koko ajan.

Sirppana rv 11+6

Vierailija
66/104 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupikonnalle tervetuloa minunkin puolestani! Aika minimaalisin oirein tässä itsekin olen neljättä odotellut, mutta toisaalta pahoinvointia tms. ei minulla ole koskaan ollutkaan.

Voi nani; toivon sydämestäni, että kaikki on kunnossa ja siinä kontrolliultrassa kaikki suuret suonet ovat kohdallaan.

Ja sirppana! Toivottavasti tuo vaaleanpunainen on merkki vain siitä, että raskausajan turpeat limakalvot ärtyivät seksistä tai jotain vastaavaa.

Itseäni alkaa maanantain np-ultra jännittää ihan toden teolla. Ärsyttää kun mies suhtautuu asiaan niin rauhallisesti. Yritin jutella, että mitäs jos kaikki ei olekkaan hyvin tai mitäs jos jotain löytyy. Niin miehen vastaus oli, että "miksi ei olisi. Onhan sulla jo kolme hyvin sujunutta raskautta ja tervettä lasta". NO NIINPÄ ja sehän onkin sitten yksi mikä mietityttää; kun tuulimunat yms. ovat niin yleisiä niin voiko minulla olla niin hyvä tuuri, että neljäskin menisi ihan ilman ongelmia. Varmaan en nuku sunnuntain ja maanantain välisenä yönä ollenkaan. Onneksi ultra on aamupäivästä niin ei tarvitse koko päivää kärvistellä. Tosin sen jälkeen onkin sitten töihin paluu ja loma loppu...

adalat 11+2

Vierailija
67/104 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalat: Onnea huomiseen ultraan. Jännityksellä odotan jo sinun huomisia uutisia. Uskoisin, että sinulla on kaikki hyvin ja saamme kuulla iloisia uutisia.

On: Eilen illalla tuli tuota vaaleanpunaista taas ja hieman enemmän, mutta ei edelleenkään kuin paperiin pyyhittäessä. Ilta menikin taas itkua vääntäessä. On tosi kamalaa kun ei tiedä mistä vuoto johtuu ja sitä pyörittää mielessä kaikenlaisia vaihtoehtoja. Ja lasken aikaa kun pääsen tiistain ultraan taas on yksi päivä vähemmän, mutta silti aika kuluu tosi hitaasti. Tänään ei ole vielä vuotoa näkynyt, mutta tätä päivää on vielä pitkälti jäljellä.

Ja netistä kun etsin tietoa niin paljon oli juttua ruskeasta tuhrusta ja kirkkaan verisestä vuodosta, mutta ei juuri mitään tästä vaaleanpunaisesta. Mitä eroa on vaaleanpunaisella ja normaalilla punaisella veri vuodolla? Osaako kukaan kertoa. Eikös nelkuista suurin osa ollut jonkun alan hoitajia?

Hätääntynyt ja melko surullisissa tunnelmissa

Sirppana rv 12+0

Vierailija
68/104 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nani:

Olin niin iloinen, kun näin että raskautesi on näin pitkällä jo.... sitten luin viimeisen viestisi.. Toivottavasti oma lääkärinne näki paremmin ja kaikki on kunnossa. Kiva, kun pikkuinen muuten kasvaa hyvin ja lohdutuksena se ettei nuo ultrat onneksi aina ole 100% varmoja. Vaikka miettimään vanhemmat nuo kommentit ja tutkimustulokset saavatkin... Jaksuja sinulle ja lämmin hali :) Palailen lukemaan alkavalla viikolla kuulumisisasi, toivon koko sydämestäni, että ne ovat hyviä!

Monta kertaa olen yrittänyt tänne kirjautua siin' kuitekaan onnistumatta... Olen käynyt kurkkimassa mitä teille muille neliapiloille kuuluu...

Meillä:

Pikkumies jo 6,5kk. Kaksi kertaa olemme jo saaneet pelästyä saammeko hänet pitää. Alle kuukauden ikäisenä tuli pitkä hengitystauko,joka kuitenkin saattaa tulla vauvalle... jatkoi hengitystä, kun kääntelin ja kutittelin poikaa....

Kevät ja alkukesä meni jatkuvassa sairauskierteessä... RSV, korvatulehdus, korvatulehdus, vesirokko, korvatulehdus, korvatulehdus.... ja nyt elokuussa pitäs pojan saada putket korviin :) Tuon sairauskierteen aikana, sai kovaan kuumeeseen burana supon, josta noin 5min jälkeen kädet ja jalat veti kylmiksi, poika alkoi sinertää :/.. Hätäkeskuksesta sain ohjeet miten poikaa pitää ja esivaste tuli ja antoi happea, pojan väri palautui :) Ambulanssikuski meinasi ettei tarvitse viedä lääkäriin... vaadin pääsyä ja hyvä niin... lääkäri sanoi että poika voi saada vastaavia kohtauksia aina kuumeessa ollessaan :(

Poika kasvaa tasaisesti 0-käyrällä ja on hyväntuulinen perusluonteeltaan.

Mukavaa alkavaa viikkoa,

Mammariini ja poika 6,5kk

Vierailija
69/104 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen (5+3) alkoi vuotaa... Itkeskellessä mennyt ilta ja yö, onneksi on loma vielä.

Sirppanalle hali, toivottavasti sulla on kaikki kunnossa! Ja kaikki muutkin, kiitos tästä lyhyestä yhteisestä ajasta ja kovasti onnea ja tsemppiä odotuksiinne! Rupikonna

Vierailija
70/104 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani puolestasi. Hali.

Toivottavasti saamme sinut pian uudelleen seuraamme. Yritä jaksaa.

Sirppana rv 12+1

Vierailija
71/104 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli aika kurja kokemus:( Se juotava litku oli vaihtunut ihan kamalan makuiseks! Ennen mä oon litkinyt semmoista cokiksen makuista ja nyt oli sellaista YLI makeaa vadelmanmakuista. Hyi olkoon!!! Mun tuli tosi huono olo noin tunnin ajaks ja sitten onneks helpotti. Istuminen siellä labrassa oli sou booring. No, onneks se on nyt takanapäin ja mä selvisin siitä:) Torstaina on sitten neuvola ja kuulen tulokset...

Rupikonna: Lämmin halaus ja pahoittelut:´(

Sirppana: Mikäs sun tilanne tänään? Edelleenkin uskon, että sun vuoto on harmitonta. Olis se varmasti jo runsastunut jos jotain pahempaa tarkoittais. Huomenna pääset sitten kurkkaan masuun.

Adalat: Eikös sulla ole tänään ultra? Tuus kertoon kuulumiset!!!

Mitäs muille kuuluu???

Lyydia rv 14

Vierailija
72/104 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyydia: Mulla oli ekalla ja tokalla raskaudella tuota "colan" makuista litkua jonka melkein oksensin ja kolmatta odottaessa oli sellaista sokerivettä joka ei edes ollut viileää ja se ei meinannu millään pysyä sisällä. Mulla olis kans tällä viikolla tuo sokerirasitus enkä innolla sitä odota.

Adalat: Täälläkin jännityksellä odotetaan kuulumisia.

On: Vuotoa ei ole näkynyt, onneksi. Hieman helpompi on ollut, mutta huominen ultra hirvittää.

Sirppana

Vierailija
73/104 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa, itkettää, suututtaa ja kaikkea siltä väliltä. Ei siis mennyt ultra hyvin todellakaan. Saimme niitä kaikkein ikävämpiä uutisia. Pienokainen oli kuollut muutama viikko sitten.

Onnea muille odotukseen ja Rupikonnalle pahoitteluni.

Vierailija
74/104 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani Adalat :´(

Joudutko nyt kaavintaan vai lääkkeellisestikö tyhjennetään. Todella ikävä uutinen. Oliko sulla mitään oireita, joista olisit voinut päätellä näin käyneen? (((halaa tiukasti)))

Vierailija
75/104 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalat: Nyt menin ihan sanattomaksi. Olin niin varma, että teillä kaikki hyvin. Tämä oli nyt huonojen uutisten päivä. Pahoittelut ja voimia siis sinullekin. Nyt tuskin mikään lohduttaa.

Haleja sulle.

Sirps

Vierailija
76/104 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla odotetussa ultrassa on käyty ja voi mikä helpotus, kaikki oli hyvin.

Kaveri vastasi viikkoja ja oli päästä jalkapohjaan 10cm pitkä. Pää perä mitta noin 6,5cm. Niskaturvotus ok.

Kaveri heilui ja potki. Ja saatiin ihan älyttömän hyvä sivuprofiili kuva missä näkyy nenu ja avonainen suu. =) Ultraaja sanoi, että on paras sivuprofiili kuva jonka hän on koskaan saanut.

Oi, että kun tuli helpottunut olo. =)

Rakenneultra onkin sitten 6.9.2010.

Sirppana rv 12+2

Vierailija
77/104 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuoto jo loppunut? Oliko siitä puhetta ultraajan kanssa? Että mistä johtuisi?

Oma napa: Huh tätä hellettä! Nyt alkaa meikäläisen kunto hiljalleen loppua. Kiva, että kesällä on lämmin, mutta ei tarttis olla ihan näin kuuma.

Vierailija
78/104 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraaja epäili että limakalvoille tms tullu pienen pieni nirhauma ja sanoi, että herkästi voi myös tulla sisätutkimuksenkin jälkeen.

Vuotoa ei ole sen kahden päivän jälkeen näkynyt ollenkaan, mutta aika herkät on paikat kun ultrauskin alakautta tuntui epämukavalta ja aikaisemmin ei ole tuntunut oikeen miltään.

Mutta ajattelin vielä neuvolassa puhua tuosta vuodosta.

Ja kyllä tämä kuumuus käy minunkin voimille. Ei jaksa oikeen tehdä mitään. Mutta kyllä tämä siltikin talven paukku pakkaset voittaa, mutta vähän viileempi jos ois niin olisin ihan iloinen.

Rannalle olis mukava mennä, mutta kun tuntuu, että voimat on niin vähissä, että lähikauppaan kävellessä voisi pökrätä keskelle katua niin ei ole tullut lähdettyä.

Sirps

Vierailija
79/104 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon pahoitteluja Adalatille, tuo on kyllä tosi masentavaa! Koita jaksaa, *hali*!

Samoin rupikonna! Niin muistan nuo musertavat tunteet vaikka tapahtuma olikin vuonna 2003, ensin ei löytynyt sykettä, ja sitten alkoi kivut ja vuoto. Tuntuu niiin petetyltä! Jaksuja siis molemmille!

on: Maanantaina oli taas neuvola sydänääniä ei saatu kuulumaan, ja terkkari laittoikin taas tk:hon ultraan. Onneksi siellä kuitenkin pieni ihminen potki ja sätki. Tuli myös aika np-ultraan 2.8 ja mulla olis silloin viikkoja 13+6, tk:ssa käskivät soittaa äitipolille ja aikaistaa aikaa koska niska turvotus ei näy jos raskaus on päivänkin pidemmällä. Saikin uuden ajan 28.7, jännittää.

Päänsärky on ollut hurjaa taas 2 olen ollut päivystyksessä viikko sitten, kun ei mikään ole auttanut. Indometiniä ei nyt sittenkään suositeltu käytettäväksi. Pelkkää panadolia ja lisänä Litalgin. Jospa tämä tästä taas...

Nyt on uutinenkin sitten kerrottu molempien vanhemille, äitini oli yllättävän positiivinen. Mutta miehen äidin reaktio oli odotettu, ei onnitellut, ja toivoi että tämä olisi sitten viimeinen...

helteessä paahtuen Ofelia 11+1

Vierailija
80/104 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ofelia: Olipas kiva kuulla taas sinustakin. =) Nuo päänsäryt on tosi ikäviä. Itsekkin välillä kärsin tosi pahoista päänsäryistä. Ja ei olekaan pitkä aika sullakaan, että pääset nt ultraan. =)

Lyydia: Olin loppuviikosta niin hädissäni vuodosta, että unohdin kommentoida sulle tärkeeseen asiaan. =) Eli olit ostanut vaunut. Minkälaiset ostit? ja paljonko oli hintaa? Katsos kun minäkin pari viikkoa sitten hulluuksissani ostin jo kärryt. =) Emmaljungan smart duo yhdistelmävaunut ja niissä on mukana hoitolaukku ja duo pussi. Vm 2007 ja väri sellainen ihan hailakan vaaleansininen kokonaisuudessaan. Aivan ihanat. Oli kyllä aika likaiset edellisen jäljiltä, mutta ne kokivat kuomua myöten minun super pesun ja ovat nyt kuin uudet. Hintaa oli 250e. Ei ollu mun mielestä paha koska olin varautunut, että saan käytetyistäkin pulittaa 350-400e.

Ja voin vain kuvitella miten ihana se iso vaunukoppa on talvivauvan kansssa. =)

On: Nyt on masu tankattu täyteen sapuskaa ja vettä ja paasto kestänyt jo peräti tunnin. Aamulla on se sokerirasitus ja yö pelottaa mua. Meillä on sisällä 30 astetta lämmintä ja viime yönä hikoilin ihan kamalasti ja yölläkin piti vettä juoda. Mietin vaan, että onkohan tämmönen paastoaminen näillä helteillä edes turvallista.

Saas nähä pystynkö olemaan yön juomatta. Mutta jos yhtään tuntuu heikolta yöllä niin kyllä vedet juon ja siirrän aikaa.

Sirppana rv 12+3