*****NELIAPILAT*****
Kommentit (104)
Lyydia: Minä mietin vaunuja ostaessa että kyllä taidan olla hieman kaheli kun jo tässä vaiheessa semmosia ostelen, mutta hyvä, että meitä on kaksi. =)
ON: Sokerirasitus onnistui ihan hyvin. Jänskätti kyllä olla helteillä juomatta 12 tuntia, mutta se meni ihan hyvin. Mulla oli taas sellaista veteen sekoitettua sokeri litkua mikä maistui ihan sokeri vedeltä, mutta tällä kertaa sain sen nieltyä ihan hyvin. Tänään jo soittelin neuvolaan ja kysyin tuloksia ja ne oli oikein hyvät, jes. =)
Ja tänään tämä neiti pistää siivoten koko huushollin, vaikka hiki valuu ja heikottaa. Mutta nyt ei enään kestä katsella tätä sekamelskaa ja kun ei näytä helteet hellittävän niin pakko se on nyt vaan sinnillä hoitaa hommat.
Sirppana rv 12+5
Missäs kaikki neliapilat on kesälaitumilla kun on niin hiljaista?
On: Mä olen täynnä virtaa. =) Taitaa vihdoinkin se vetelä olo olla mennyttä. Jippii. Huusholli alkaa näyttämään pikku hiljaa kodilta ja pyykki kasa pienentyä. On se mukavaa kun alkuraskaus alkaa olla ohi.
Mulla on sellanen kotidoppleri ja pari päivää sitten löysin "kaverin" sykkeetkin kun aikaisemmin on vaan omia sykkeitä saanut kuunnella. Tosin kun syke löytyy niin se nopeasti myös häviää ja taas saa etsiä. =)
Nyt voikin sitten ruveta odottelemaan liikkeitä ja vatsan kasvua. Tosin kyllä ne liikkeet tulee ennen vatsan kasvua. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu niin saa odotella kasvua, mutta se ei kyllä haittaa yhtään. Siitä isosta mahasta ehtii tuskastua sitten myöhemmin. =)
Sirppana rv 13+1
Lueskelin tässä vanhasta tottumuksesta kuulumisianne. Ihana lukea, että sirppanalla ja teillä muilla on kaikki hyvin. :)
Itsellänikin alkaa olla jo parempi mieli. Tapahtumaa on työstetty ja alan olla hyväksymisen tiellä jo aika pitkällä; näin kävi, paska juttu, mutta mitään en sille voi. Minulle tehtiin omasta päätöksestäni kaavinta ja se sujui kaikin puolin hyvin. Kamalinta oli kertoa lapsille, mutta siitäkin selvittiin. Olemme jo miehen kanssa päättäneet, että yritämme uudelleen; se nelonen on edelleen meille tervetullut.
Onnea kaikille odotukseen ja ehkäpä liityn vielä joukkoonne.
adalat :)
Ihanaa kuulla susta näinkin pian. =) Mä todella toivon, että teillä tärppää pian ja pääset uudelleen tänne meidän joukkoon. Oli kyllä niin paha mieli sun puolesta ja itse kun olin varautunut saamaan ultrassa huonoja uutisia niin olin jo asennoitunut, että jos huonosti käy niin heti yritämme uudelleen.
Nyt pidetään peukkuja pystyssä, että raskaudut pian uudestaan ja, että sitten menee kaikki hyvin. Hali =)
Sirps
No hei taas!
Aika tuntuu menevän äkkiä, ettei koneellekaan kerkeä. Onnittelut jo vaununsa hankkineille, meillä on tosiaan ne duo edget pojalla, ja olen tykännyt.
Nyt sitten pähkäilen kaksosten rattaiden kanssa. Ja olenkin huutiksestä katsonut noita Emmaljungan twin cangaroita. Ensin ajattelin että jotkut matkarattaiden tyyppiset riittäis, mut sit aloin miettimään että käyttöikää on aika pitkästi, kun poitsu on 1v3kk kun vauvan pitäis syntyä. Mutta käytettyjen HYVÄKUNTOISTEN tuplien hinnat on mun mielestä älykorkeet. Harkitsin jo et jos ostais uudet ja möis ne sitten kovalla hinnalla ;) Mies ei innostunut ttästä...
Auto meillä sitten vaihdettiin, tuli grand voyager pihaan. Tuntuu mahtavan tilavalta...
Lääkkeistä: Joo mulla alkaa kans usko mennä noihin lääkejuttuihin, kun se mitä toinen on määrännyt, ei saiskaan antaa raskaana oleville, ja 3. lääkäri sanoo taas toista. Yhtään Litalginiä en oo uskaltanut ottaa, kun apteekissakin ihmetteli sitä...
Sirppana: Kiva tollanen kotidoppleri, olis ollu eilen näppärä kun alamahaa vihloi koko illan, ja kauhee pelko onko kaikki kunnossa.
Lyydia: en kauheesti pelästynyt, mulla on joka lapsen kohdalla hankalasti löytynyt sydänäänet, ja ovat kuuluneet tosi myöhään. Mut kyllä se aina mietityttää.
T:Ofelia 12+1
Ofelia: Kyllähän ne uudet vaunut on aina uudet, mutta kyllä ne on niin kalliita, että kannattaa tosiaan ainakin seurailla niitä käytettyjä. Voihan vaikka käydä tuuri, että huutikseen tulee osta heti hinnalla jotkut kivat, siistit ja halvat.
Ja sittenhän on loppu vuodesta yleensä jo jotakin alennuksia lastentarvikkeissa (ainakin joskus ollu), että vois saada ihan tuliterät vähän halvemmalla. Kyllä sen tietää kun ne oikeat osuu kohdalle. =)
Missäs kaikki muut ovat? On ollut kyllä viime viikot niin hiljaista neliapiloissa, että alkaa hirvittää, että kohta täällä yksin turisen.
On: Mun massu meinaa kasvaa. =) Kun pötköttää sängyllä niin tuntee pienen kumpareen. Mutta muuten näytän kyllä vain siltä, että olisin koko kesän syöny makkaraa ja saanut isommat vatsamakkarat. Ja taas pakko vähän valittaa tätä kuumuutta. Jalat on iltasin ihan turvoksissa ja suorastaan kipeät ja sen kyllä täytyy johtua kuumuudesta. lauantaina oli aivan taivaallisen ihanan viilee päivä ja jalka ongelmista ei tietoakaan. Mä niin kaipaan syksyä tai ainakin viileempiä päiviä.
hei, sain muuten vihdoin koneelle laitettua sen meidän ultra kuvan niin yritän laittaa sen tänne näköselle. Musta se oli niin hauska kun näkyy selvästi pieni nenu ja avonainen suu. =)
Sirppana rv 14+2
Ofelia: Kyllähän ne uudet vaunut on aina uudet, mutta kyllä ne on niin kalliita, että kannattaa tosiaan ainakin seurailla niitä käytettyjä. Voihan vaikka käydä tuuri, että huutikseen tulee osta heti hinnalla jotkut kivat, siistit ja halvat.
Ja sittenhän on loppu vuodesta yleensä jo jotakin alennuksia lastentarvikkeissa (ainakin joskus ollu), että vois saada ihan tuliterät vähän halvemmalla. Kyllä sen tietää kun ne oikeat osuu kohdalle. =)
Missäs kaikki muut ovat? On ollut kyllä viime viikot niin hiljaista neliapiloissa, että alkaa hirvittää, että kohta täällä yksin turisen.
On: Mun massu meinaa kasvaa. =) Kun pötköttää sängyllä niin tuntee pienen kumpareen. Mutta muuten näytän kyllä vain siltä, että olisin koko kesän syöny makkaraa ja saanut isommat vatsamakkarat. Ja taas pakko vähän valittaa tätä kuumuutta. Jalat on iltasin ihan turvoksissa ja suorastaan kipeät ja sen kyllä täytyy johtua kuumuudesta. lauantaina oli aivan taivaallisen ihanan viilee päivä ja jalka ongelmista ei tietoakaan. Mä niin kaipaan syksyä tai ainakin viileempiä päiviä.
hei, sain muuten vihdoin koneelle laitettua sen meidän ultra kuvan niin yritän laittaa sen tänne näköselle. Musta se oli niin hauska kun näkyy selvästi pieni nenu ja avonainen suu. =)
Sirppana rv 14+2
oli lähetys ongelmia ja sitten se tulee kahdesti. =(
Heips!
Sirppana: TOOSI suloinen kuva, ei meillä oo lähellekkään noin selkee. Ja kirjoitellaan sitten kahdestaan jos ei muut kerkee ;)
Eli me oltiin tänään niskapoimu-ultrassa, ja kaikki oli hyvin, onneksi. Nukuin tosi huonosti ja pähkäilin kaikkea hullua. Kun ei noita raskausoireita taas jotenkin ole... Mutta ihana pikkuinen siellä polski. Oli tosi mukava kätilö, otti miehelle kuvan vauvan peukusta, kun näytti sitä niin sopivasti. Mies vei sen sitten työpaikalle oman kaapin oveen...
Niskaturvotuksen mittaaminen oli taas tosi hankalaa, vauva oli koko ajan väärässä asennossa. Lopuksi sen sai ja sanoi vain että riski normaali kun verikoevastausten kanssa katsotaan. Eli ilmeisesti asia ok. Lasketuksi ajaksi muutti 1.2, eli sekin voi sitten vaihtaa.
Esikoinen kysyi kun tulin, että näyttikö pojalta? Taas toinen toivoo veljeä ja toinen tyttö siskoa, tulee ainakin toiselle mieleinen.
Ja sattuihan ne vaunutkin kohdalle, huutiksessa oli myynnissä ihan meidän lähellä, aivan mahtavat Emmaljungan tuplat ja tosi siistit ja värikin mieluinen. Ostettiin sit ne, mieskin oli innoissaan ja pisti pojan jo kerran niihin päikkäreillekin :) hyvin nukutti.
nyt syömään Ofelia 13+1
Ihanaa kuulla hyviä ultra kuulumisia. =) Ja oletkin pitemmällä kuin luulitkaan. Se on aina positiivinen yllätys. =)
Ja kärrytkin löytyi. Kiva kiva. Mä olen ajatellut, että kun kaikki on hommattu hyvissä ajoin niin voi ottaa loppu raskauden iisimmin. Esikoinen kun meillä syntyi rv 34+2 niin meillä ei ollut mitään muuta kuin vaunut ja se oli aika pelottavaa tuoda vauva kotiin kun ei ollut mitään valmiina, mutta sukulaiset sitten raahas kaikkea tarpeellista nopeasti.
Mutta siis tuon esikoisen jälkeen kaikki on aina ollut hyvissä ajoin valmiina. =)
Omasta tän hetkisestä olosta sen verran, että taas pakko valittaa tätä kuumuutta. Mä en jaksa. Mulla on jalat ihan turvoksissa ja suonet pullottaa jaloissa ja jalat tuntuu sellasilta puu pökkelöiltä. Ei kestä juur yhtää seisoskella. Lapset on tänään tätien kanssa lintsillä, vaikka tarkoitus oli, että lähettäs koko perhe ja tädit, mutta ei minusta ole tällasella kuumuudella sinne ja ihan hyvä kun en lähtenyt. Kotonakin tukala olo. Lapsilla on hauskaa ja se on pääasia. =)
Sirppana rv 14+3
Me ollaankin tässä reissattu niin paljon, ettei ole koneella ehtinyt istua. Nyt olis sitten viimeiset lomapäivät käsillä ja maanantaina pitäis mennä töihin :( No, mä olisin taas saanut saikkua jos olisin huolinut, mutta sanoin, että yritän nyt mennä töihin... Mulla meinaan edelleen verenpaineet niin kovin alhaalla,että olo on todella heikko :/ Katsotaan nyt sitten miten jaksan. Lääkäri vaan sanoi, että soita sitten jos et jaksa niin kirjoitetaan saikkua. Itsellä vaan semmoinen olo, että pakko sinne töihin on nyt yrittää kun ehkä sitten lopussa voi joutua saikulle. Mulla kun on aika raskas työ fyysisesti sekä henkisesti.
Vauvelin liikkeitä oon tuntenut silloin tällöin, mutta aika vähän kuitenkin. Odotan ihan hulluna sitä aikaa kun ne tuntuvat kunnolla eikä tartte ressata... Massu kyllä kasvaa aika hurjaa vauhtia nyt.
Sirppana: Mä en kans tykkää näistä helteistä yhtään! Onneks nyt pitäis vähän viilentyä.
Ofelia: Onnea hienoista ultrakuulumisista! Ja kiva kun tekin löysitte mieleiset vaunut:)
Mä yritin nyt kans liittää tähän meidän murusen nt-ultra kuvan...katotaan onnistuiko. Musta kuva on aikas hyvä:)
Lyydia 16+0
Kiva kuulla taas Lyydiankin kuulumisia ja jaksuja töihin. Oli muutes tosi hyvä ultra kuva oliko vallan joku parempi ultra laite käytössä?
Sulla ei taidakkaan olla kovin pitkä aika rakenne ultraan. Aioikkos udella sukupuolta jos kertovat/näkevät?
Minä niin tahtoisin tietää kuka mun mahassa köllii. =)
Entäs meinaako porukat oottaa äitiyspakkauksen vai rahan?
Minä olen tuossa kahden vaiheilla. Kaksi aikaisempaa olen myynyt suomalaisille äideille ulkomaille ja näin saanut vähän enemmän rahaa, mutta nyt tällä kertaa tarttisin muutaman jutun paketista ja mietinkin, että pitäskö ottaa ja myydä huutiksessa ne mulle turhat jutut.
Vai ottaisko rahana ja ostais ne jutut, mutta sitten se raha menee melko pitkälti niihin mitä tarviin mikä tuntuu ihan älyttömältä.
On: Taisin jo tuntea pari pientä potkua. =) Voi kuinka odotan niitä kunnon heilahduksia ja potkuja ja kiemurteluja. =)
Sirppana rv 15+1
Meitsi on nyt sitten ollut viikon töissä ja aikas hyvin jaksoin. Raskasta kyllä toisinaan oli ja se sai miettimään, että miten sitä sitten jaksaa parin kuukauden päästä :/ No, päivä kerrallaan.
Sirppana: Meidän kunta ostaa ultrat ykstyiseltä, joten siellä käytössä myös 4D. Sillä siis otettu tuo kuva. Rakenneuä on vasta kuukauden päästä. Mulla silloin 21+0 ja se oli ainoa vaihtoehto. Ilmeisesti ovat nyt laittaneet tuota ultraa pidemmälle?? Vai millä vkolla teillä muilla se on? Ehdottomasti kysytään sukupuoli! En malttais odottaa, että kuulen sen:)) Pakkausta tuskin otan...vaikka kaikki vaatteet onkin myyty. Viimeks kun otin sen meidän kolmoselle niin käyttöön tuli oikeastaan vaan makuupussi...
Mä ehdin taas panikoimaan vauvan liikkumattomuudesta...tai siis siitä, etten tunne liikkeitä. Mähän tunsin niitä jo aikas kauan sitten, mutta sitten tuli pitkiä taukoja, etten tuntenut mitään. Ostinpa sitten minäkin sen dopplerin. Kerrassaan ihana vehje!!! Nyt olen silloin tällöin tuntenut hentoja potkuja, mutta aikas vähän kuitenkin...
Huhuu! Mitä kaikille kuuluu???
Lyydia 17+2
Lyydia: Onpa kiva, että te saatte ihan kunnan puolesta tuommoisilla paremmilla ultrilla. =) Varmaan saatte sen sukupuolenkin selville. Meillä se ei ole varmaa saadaanko kun tuolla meidän sairaalassa ovat ainakin ennen olleet tosi nihkeitä ja varmaan riippuu paljon ultraajastakin, mutta niin toivon, että esittelee jalkoväliä ja että olis mukava tätsy ja kertoiski sen sukupuolen.
Meillä on varattu rakenne ultra rv 20+1 muistaakseni, mutta suositushan kaiketi on jotain 18-21 viikoilla jos en väärin muista.
Se doppleri on tosiaan kiva vehje. Meillä tuo 5v neiti aina pyytää (äiti, kuunnellaan taas vauvaa).
Enkä minkään vielä säännöllisiä liikkeitä tunne, mutta tää kaveri on ihan hassu.
Yleensä, mulla tuntuu pieni kumpare masussa selällään maatessa, välillä ei tunnu mitään ja eilen oikein tunsin kun vauva vääntäytyi ja kun menin makaamaan niin oikealla puolella oli kova möykky ja vasen puoli tyhjää. Lapsetkin kävi ihmeissään sitä möykkyä painelemassa ja tunnin päästä kaveri olikin taas jossain tuolla takana eikä tuntunu mitään.
Ja sen tosiaan tuntee kun se vääntäytyy tuolta jostain takaa tuohon eteen ja nyt tänäänkin monta kertaa. Taitaa tulla meidän perheeseen neljäs ikiliikkuja joka kiipee jopa patteriputkia pitkin kattoon kuten edeltäjänsä.
Isäntä tuossa valittaa ettei ole turvallista ukkosella olla koneella joten kaippa se on lopetettava että isäntä saa mielenrauhan. =)
Sirppana rv 16+0
Meidänkin pihasta kaatui yksi mänty, joka onneksi ei hajottanut mitään. Pakko sanoa, että pelkäsin...
Meillä yks lapsista sairaana...jo neljättä päivää kovassa kuumeessa. Toivottavasti kukaan muu ei nyt sairastu...
Sirppana: Mulla on ihan sama juttu kun sulla eli vauva majailee välillä toisella puolella masua ja siellä on semmoinen kova möykky. Ja vasen puoli masusta on vaavin lempipaikka :)) Mikä päivä se teidän ultra on? Meillä 3.9 Taitaa osua aika samoille päiville meidän ultrat??
Lyydia 17+3
Meillä on se ultra 6.9 =)
Toivottavasti lapsenne paranee pian ja muut ei tulis. Meillä kyllä valitettavasti yleensä kaikki sairastavat perätysten. =( Ja sairastelua ihan jo pelkää.
Sirps
Tulinpa teitä neliapiloita tänne moikkaamaan kun kuumeilupuolen pino on ihan tyrehtynyt kasaan :(
Meillä menee tosi kivasti.Juliuskin on jo 8.5kk ja vauhti on hirmuinen..hän siis seisoskelee tukea vasten ja tuetta ja käveleekin jo tukien ja tuetta melkee jo juoksee välillä..
Hänen lempipuuhaansa tuntuu olevan naksuttelu ja päristely joita hän tahdittaa hakkaamalla pöytää tai jotain muuta missä hän on seisoskelemassa ja tömistelee jaloillaan myös samalla sekä välillä naureskelee ja sama jatkuu taas :D
Esikoinenkin alottaa 16.8 eskarin..taitaa äitiä enemmän jännittää kuin tyttöä itteään.
ihania ultrakuvia oli jotkut laittaneet
Jonna: Juliuksestahan on tullut melko iso poika. =)
On: Olen pähkäillyt edelleen sen äitiyspakkauksen kanssa ja nyt olen päättänyt etten ota sitä, koska löysin kirppikseltä ihan uuden haalarin+sen lisukkeet 5e, uudenveroisen peiton 4e ja uudenveroisen makuupussin 2,5e. Melko edulliset mun mielestä. Vielä kun löytäis vuoden 2008 ja 2009 pussilakanat niin olisin ikionnellinen. Noiden vuosien pakkauksissa oli mun mielestä tosi söpöt pussilakanat. Äitiyspakkausten uusia vaatteita menneiden vuosien paketeista mulla onkin laatikollinen kun monet myy niitä kirppiksellä 0,20-0,50e.
Eilen meidän isäntä aloitti vuoden kestävässä koulussa ja ollaan nyt totuteltu päiviin ilman isäntää ja ihan kivasti on sujunut.
Tänään käytiin tutustumassa isompien lasten eskari/päiväkotiin kun vaihtoivat nyt päiväkotia. Tuo meidän 2v oli niin innoissaan siellä että ei olisi kotiin lähtenyt. Saa kyllä olla vielä äidin kanssa kotona, vaikka kohta täyttää kolme. Ehkä 4v voin harkita laittavani hänetkin puoli päiväiseksi päiväkotiin.
Olin esikoisen kanssa todella päiväkotia vastaan, mutta puheen takia sinne sitten laitettiin 3v
puoli päiväiseksi ja se on kyllä tehnyt ihan hyvää niin en enään ole niin vastentahtoinen.
Niin ja minä alan lihomaan. Ei ole enään litteä maha vaan kyllä tuo on kuin joku kaljamaha ja isäntä eilen siitä ruoan jälkeen huomautti, että kyllä sinä jo näytät raskaana olevalta ja vaatteiden kanssa alkaa olemaan kohta ongelmia. Tilasinpa sitten H&M:ltä sellaset trikoiset mamma pökät ja sitten sellasen tunika mallisen paidan. Saa nähdä osasinko ottaa oikean kokoiset.
Kun olin laihtunut niin rupesin pyykkiä ripustaessa venyttämään mun paitoja pituus suunnassa, että ei olis niin leveitä ja nyt joudun venyttämään niitä leveys suunnassa, että ei olis niin pinkeitä. =)
Niin ja tosissaan vielä sen olen päättänyt, että jos en siellä rakenneultrassa saa tietää vauvan sukupuolta niin menen niillä "äitiyspakkaus" rahoilla 4d ultraan selvittämään asian. Ei kyllä vaan ole aavistustakaan mitä ne nykysin maksaa ja saako niistä yhä sen kela korvauksen. Vuonna 2007 se maksoi muistaakseni 148e ja siitä oli jo annettu kela korvaus.
Mä en malta nimittäin odottaa, että saan tietää kumpi meille tulee. Kumpikin kelpaa ja poikaahan luulen odottavani, mutta mä haluan tietää varmasti kumpi se on. =)
Että sellasta. =)
Sirppana ja "kaveri" rv 16+3
Neuvolassa käyty ja kaikki oli ok. Sydänääniä etsittiin melko pitkään ja mulla jo tuskanhiki nousi otsalle. Sieltä ne sitten kuitenkin löyty, mutta ei niitä kovin pitkään kuulunut. Sen verran touhukas kaveri siellä taas uiskenteli:) Meni aina alta pois ;-) Verenpaine oli alhaalla, mutta sitähän se on nyt ollut. Hb oli laskenut aika reippaasti, mutta en vielä halunnut aloittaa rautaa...varsinkaan kun terkka oli vähän sitä mieltä, että se heidän laitteensa voi olla epäkuntoinen...katotaan sitten ens kerralla. Hb oli siis viimeksi 139 ja nyt 117...
Huh, onneks Sirppana säkin olet ostanut jo vaunut:) Mä jo kauhuistuin, että te pidätte mua aivan pöljänä kun kukaan ei kommentoinut mitään :D Meillä taitaa Sirppana olla nyt sitten samanlaiset kärryt! Ne meidän on Emmaljungan Duo Edget ja värinä on semmoinen bees-metsänvihreä. Olivat lähes käyttämättömät ja maksoin niistä 500e. Ai että ne on ihanat:)) Käyn niitä aina välillä hiplaamassa ;-) Mustakin on niiiin ihanaa, että on nyt kunnollisen kokoinen erillinen vaununkoppa! En malttais odottaa, että pääsen niitä lykkimään:))))))
Sirppana: Mites rasitus meni?? Oliko sulla sitä kamalaa vadelmalitkua? Hyvä että vuotelu on loppunut!
Ofelia: Mahdoit pelästyä kun sydänääniä ei saatu kuulumaan? Mä tänään meinaan meinasin jo panikoida kun äänten etsimiseen meni jonkun aikaa. Jännä toi, että sulle määrättiin tota Litalginia. Mä meinaan kyselin, että voinko ottaa Litalginia vatsakipuihin niin se kielettiin :/ Mullakin on muutama migreeni jo ollut ja on kyllä kamalaa kun ei voi täsmälääkettä ottaa. Kolme päivää on mennyt kituessa migreenin kourissa :(( Ihan hirveetä!!!
Lyydia ja huomenna paukkuu 14 vkoa täyteen :D