Missä Teidän lapset hoidetaan kesällä?
Uskomatonta, mutta totta: Päiväkodin lastentarhanopettaja neuvottelee äitien ja isien kanssa, missä lapset ovat vanhempiensa kesälomalla. Siis osa perheistä haluaa tuoda lapset päiväkotiin hoitoon! Vaikka äiti ja /tai isä ovat kesälomalla!!!! Syy: Vanhempien pitää saada "lomaa" lapsistaan! Hävetkää!
Entäs kuinka paljon on perheitä, joissa lapset asuvat kesällä pääosin mummoloissa, jotta vanhemmat saavat "lomaa lapsistaan"?!!!
Meidän lapset; alle kouluikäiset ja koululaiset hoidetaan kesällä kotona. Miksi lapsi ei saa olla kotona, kun vanhempi on kesälomalla tai muuten kotona? Miksi lastenhoito kesällä kuuluu 24/7 mummoille? Lyhyet kyläilyt on erikseen. Viikkojen / kuukausien hoitovastuu 24/7 on isovanhemmille liikaa.
Ottakaa kantaa - missä Teidän lapset hoidetaan kesällä?
Kommentit (25)
Aina ollut näin. Mukaan tulevat jos johonkin mennään. Muutaman päivän voi olla mummilla kesäloman aikana, mutta ei putkeen, ja vain siksi koska mummi ja lapset itse haluavat.
meillä siis näin. Itse asiassa tyttö on koko heinäkuun lomalla vaikka itse aloitamme lomamme 5.7.
Lisäksi tyttö saattaa lomailla mummonsa kanssa kesäkuussa, on ollut puhetta että lähtisivät käymään reissussa serkkujen luona.
Kun vanhemmilla on lomaa niin on lapsillakin. Jos taas tulee lähtö töihin, niin äitini tulee auttamaan lastenhoidossa.
hoidan yhdessä mummojen ja tätien kanssa
osin kotona, osin reissussa, mökillä sekä isovanhemmilla.
tai kuten me leikkisästi sanomme "laitumella". Asumme maalla.
Sekin hyöty on opettajamiehestä....
Ja maksavat siitä riemusta puolikkaan kuukauden päivähoitomaksut kesäkuulta.
kun lapsi ei ole tarhassa koko kesänä
juhannuksesta jäävät pois päiväkodista, kun päiväkoti menee kiinni, tämän viikon mun isovanhemmat hoitaa. Sitten ollaan koko perhe 5 viikkoa lomalla, ja viimeisen viikon ennen esikoisen koulun alkua toiset isovanhemmat hoitaa.
kotona hoidetaan ja kun olemme töissä ovat lapset tietty päivähoidossa.
Onnea vaan, jos puolen kuukauden hoitomaksulla selviää kesäkuussa. Meillä on lapsi hoidossa 4 päivää kesäkuussa, mutta maksamme siitä sen 236 euroa - yhdenkin päivän kun on hoidossa, niin koko kuukauden maksu lävähtää.
Meiän tenavat (3v. ja 4kk) hoidetaan kotona kesällä. Esikoinen siirtyy perhepäivähoidosta päiväkotiin elokuussa, on siellä kolmesti viikossa / 12 päivää kuukaudessa.
kun lapsi ei ole tarhassa koko kesänä
11
laittaa, kun kerran täällä kaikki pitävät lapsensa kotona omalla lomallaan? Niin kuin tietysti pitääkin.
Esikoisella on yhden viikon leiri koulun loppumisen jälkeen. Sitten jää kotiin, samaten kuusivuotias tuleva eskarilainen.
Viikon matkalla aion panna heidät matkatoimiston lastenklubiin, että saan vähän levätäkin.
Toisaalta virikehoitolapsia myös kesäisin hoidossa.
aloittaa kesäloman huomenna ja palaa päiväkotiin 11.8. Samalla aloittaa myös pikkusisko 2v. kun mies palaa töihin...
Meillä on kesä-heinäkuu ilmaista, kun lapsi ei ole päivääkään hoidossa.
kaikenikäset lapset on saman ajan lomalla, kun koululaisetkin!
Teen itse etätöitä, niin tämä on mahdollista!