Missä Teidän lapset hoidetaan kesällä?
Uskomatonta, mutta totta: Päiväkodin lastentarhanopettaja neuvottelee äitien ja isien kanssa, missä lapset ovat vanhempiensa kesälomalla. Siis osa perheistä haluaa tuoda lapset päiväkotiin hoitoon! Vaikka äiti ja /tai isä ovat kesälomalla!!!! Syy: Vanhempien pitää saada "lomaa" lapsistaan! Hävetkää!
Entäs kuinka paljon on perheitä, joissa lapset asuvat kesällä pääosin mummoloissa, jotta vanhemmat saavat "lomaa lapsistaan"?!!!
Meidän lapset; alle kouluikäiset ja koululaiset hoidetaan kesällä kotona. Miksi lapsi ei saa olla kotona, kun vanhempi on kesälomalla tai muuten kotona? Miksi lastenhoito kesällä kuuluu 24/7 mummoille? Lyhyet kyläilyt on erikseen. Viikkojen / kuukausien hoitovastuu 24/7 on isovanhemmille liikaa.
Ottakaa kantaa - missä Teidän lapset hoidetaan kesällä?
Kommentit (25)
kotona tai siis vanhempien kanssa, mutta kaksi viikkoa ovat minun loman aikana ns. lomalla minusta. Ovat vuoroviikon mummolla ja tädillä. Siis sillain että saavat olla yksin. Ja aivan omasta toivomuksestaan. Haluavat olla yksin. Ja onneksi meidän perheessä voidaan tehdä näin. Saavat lapsetkin siis hemmottelua ja erilaista huomiota kuin kotona.
neljäksi päiväksi kotiin tuolla summalla?
Meillä on lapsi hoidossa 4 päivää kesäkuussa, mutta maksamme siitä sen 236 euroa - yhdenkin päivän kun on hoidossa, niin koko kuukauden maksu lävähtää.
sekä mieheni että minä. Lomaa pidämme kohta yhden viikon ja elokuussa kaksi.
Ja lapset ovat päiväkodissa siis melkein koko kesän. Missä muuallakaan?
Onneksi meidän pk on sellainen, joka on auki koko kesän.
Eiköhän tuo ap:n kuvaama tilanne ole aika harvinainen? Meillä ekaluokkalaista hoitaa aupair 3 viikkoa, viikon käy päiväleirillä, ja tarhalaiset ovat tarhassa, kunnes vanhempien loma alkaa, sitten toki lapset lomailevat vanhempien kanssa.
kyllä meilläkin lapset ovat kesän kotona. Tämän viikon lopussa alkaa 4- ja 6-vuotiaiden loma, koululaisilla tietysti viikkoa myöhemmin. Sitten elokuussa tarhalaiset menevät heti kuun alusta hoitoon, koululaiset saavat jatkaa 1,5 viikkoa lomaa. Itse teen etätöitä, miehellä on kuukausi lomaa, joten eiköhän tuo kesä kotona järjesty. Koululaiset saavat mennä mummolaan viikoksi, omasta ja mummon tahdosta.